Skocz do zawartości

Chcę kupić BMW 130i....


MorgothDBMA

Rekomendowane odpowiedzi

mam już aktualnie Audi A4 i zastanawiam się nad kupnem dodatkowo rakiety do wypadów na weekend itp. Audiczka sprawuje się świetnie, ale od początku chciałem mieć dwa samochody

1) Wygodny, oszczędny, niezawodny, komfortowy ===> Audi

2) Jak najmocniejszy, jaknajlżejszy, niezawodny, może palić jak smok, do szybkiej i dynamicznej jazdy ==> planuje BMW (lub kilka innych)

 

Oczywiste że Audi kupiłem wcześniej, bo przez pewien czas muszę nim jeździć wszędzie a w takiej sytuacji motor 3.0 benz, V6 odpada

 

W związku z tym:

- od kiedy produkują 130i (nie ukrywam że nie mam strasznie dużo kasy)

- ile kosztuje najstarszy egzemlarz

- jak najwięcej opinii

- jakieś wrażenia: spalanie, osiągi (nie chcę danych technicznych z BMW bo te znam - tylko dane od użytkowników)

 

 

PS: To mój pierwszy post, nie znalazłem żadnego działu Newbie więc pzredstawię się tutaj:

 

Łukasz, 24 lata, z Mińska Maz, pracuję jako programista w firmie w Warszawie, uwielbiam niemieckie samochody w następującej kolejnośći:

 

niemce: Audi (sorki ale tak jest), BMW, Mercedes, VW

szwedy też fajne: Volvo

i japońce: Hondzia (ale już mniej)

 

Pozdrawiam fanów BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze zamiast "jedynki" kup sobie jakies M3 - E36/E46 (ewentualnie M5), a na pewno nie pozalujesz, albo zastanow sie jeszcze nad seria 8 :D

http://img119.imageshack.us/img119/5599/e125ty.jpg

"Człowiek więc najpierw czekał na Chrystusa, a jak już się doczekał, to wsiadł do samochodu. I stał się wolny."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M3 E46 technicznie to bardziej juz dla koneserow gatunku. Cenowo tez odstaje od 130i zwlaszcza jak chodzi o serwis.

 

130i to wilk w owczej skorze. Wyglada niepozornie. Poza M-Paketem trudne do odroznienia na pierwszy rzut oka od 116. Pozatym wystepuje w pelnych wersjach gdzie wiekszosc dodatkow to seria a za reszte - navi etc. placi sie drobnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E87 130i bez dwóch zdań jeździ O WIELE LEPIEJ niż wygląda.

Mieliśmy z nim do czynienia na ostatnim zlocie klubowym. :D

 

Gdyby było zlotowe Grand Prix w kategorii "Najlepsze Brzmienie", to Jedynka by je gładko zgarnęła.

 

* * *

Na twoim miejscu pilnowałbym ofert aut używanych u dealerów BMW.

Co jakiś czas wyprzedają testówki w bardzo korzystnych cenach.

Co prawda, testówki mają żywot górników dołowych, ale "idą do ludzi" po gruntownym przeglądzie, wymianie przedwcześnie zużytych elementów, czasem całych podzespołów. Może się warto koło nich zakręcić :?:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie glownej BKP masz test BMW 130i.

Do wyboru z BMW masz jeszcze: M3 E36 (321 koni), Z M3 (321 koni),

M3 E46(340 koni), M5 E34 (340 koni), M5 E39 (400 koni).

Chyba najlepszy stosunek moc/masa ma Z M3, ewentualnie M3 E46 CSL.

Jezeli lubisz Audi, to IMHO niezlym pomyslem jest S4 i RS4.

Edytowane przez Panfil - BMW Klub Polska

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idealnym tego typu autem jest brytyjski Lotus Elise - najmocniejszy silnik to doładowany R4 1.8l, 190ps, ale autko waży zaledwie ok. 700kg :!:

4,5s do 100km/h + tylny napęd

 

są też inne wersje m.in. 122, 136, 150, 180ps .. przy tak małej masie w każdej z nich wrażenia masz gwarantowane

 

ceny sprawdź np. na mobile.de, w niemczech jest ich nawet sporo.

chyba zaczynają się od 10tyś euro za 97 rocznik

 

http://images.google.com/images?hl=pl&q=%22lotus+elise%22&btnG=Szukaj+obraz%C3%B3w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do jedynki...

tak na początek to szczerze wątpię abyś zmieścił sie w 100.000PLN z zakupem 130i - ona chyba podstawowa kosztowała 165.000PLN a raczej ludzie jak kupowali to wypasione wersje - najtańszą wersje na mobile.de znalazłem za 25.500 euro plus jakieś opłaty...chyba poniżej stówki sie nie zejdzie. Ale wydaje mi się, że poza ceną to autko ma same zalety... od bardzo niedawna mam okazję jeździc 116i (wiem wiem to nie 130i) ale zawieszenie jest rewelacyjne, układ kierowniczy boski, skrzynia cudowna, a pozyja za kierownicą trochę jak w bolidzie ;) ... a zapewne w 130i wszystko lepsze ;)...tylko pozycja taka sama hehe...

PS. jeszcze dodam, że silnik 1,6 całkiem dzielnie radzi sobie z tym autkiem - i w stosunku do 1,6 innych producentów jest o niebo lepszy (a jeździłem Peugeotem 206 i Fordem Focusem z silniczkami 1,6)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomnieliscie dodac ,ze najwspanialsza w aucie za ponad 100tys zl jest deska rozdzielcza ,szczegolnie budka suflera na zegary dopieta do calosci jak w saicento :duh: sprezyste zawieszenie i niemal gokardowe prowadzenie jest znakomite i nie ma rownego sobie ,a dla milosnika 1-ki,radze poczekac na 135i,bo takowe pojawi sie niedlugo. Edytowane przez mario330d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalew bo E36 mnie sie nie podobaja i sie ciagle psuja a ich wykonczenie zostawia wiele do zyczenia nie wspominajac ze w E36 szczegolnie z niskim i twardym zawieszeniem lubia sie urywac a racze wyrywac np. mocowania amorkow z tylu albo belki i porostu go mi sie nie pdoobaja E36 i nie tylko z tego wzgledu...
moje modele
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak 130i bo nie mialem okazji jezdzic, ale slyszalem, ze znacznie poprawili zawieszenie w stosunku do 120i/120d. Tymi ostatnimi jezdzilem i okolo 200 km/h robily sie nie wiadomo czemu mocno niestabilne.

 

Mimo poprawek zdecydowanie wolalbym M3, choc trudno je uznac za dyskretne, czy to w E36 czy E46 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dixi bez urazy, ale produkujesz te posty jeden po drugim a wypociny piszesz coraz lepsze, czytając te bzdury już nie wytrzymałem, równie dobrze mógłbyś być ginekologiem jak i znawcą BMW, tu i tam teoretyk :duh:

no przepraszam jaki teoretyk?? skoro taka jest prawda?? moze twoja E36 jest w stanie idelanym i nie ma takich problemow ale to naprawde rzadkosc u naa na pomorzy to takie przypadki zdarzaja sie czesto i wpadaja do taty niestety mam tu racje ale kazdy ktory ma E36 zaprzecza to co mowie...

moje modele
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wczorajszym wydaniu Auto Bild-a jest takie porownanie...

Audi S3 (R4-turbo, 265 KM), BMW 130i (R6, 265 KM), Ford Focus ST (R5-turbo, 225 KM), Mazda 3 MPS (R4-turbo, 260 KM), Opel Astra OPC (R4-turbo, 240 KM) i VW Golf R32 (V6, 250 KM)...

Jak myslicie... Kto "dokopal" temu calemu towarzystwu :?:

Jakies "oski" na turbinach... jedna V6-tka... i tak nie dali rady :!: :!: :!: :mrgreen:

Bayerische Motoren Werke... i tak trzymac!!!

http://img435.imageshack.us/img435/930/fv3df.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.