Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
też miałem takie obawy, mam 330i rwd. Poprzednia zima, mimo że śniegu było jak na lekarstwo- bezproblemowo. Elektronika robi to co ma robić, wyciąga i hamuje zawczasu jak się uślizgnie coś. Natomiast nie wypowiem się jak sobie poradzi np. w górach :)
Opublikowano
Zależy ile masz koni, ja ostatnio w deszczu launcha zrobiłem w m340i to bokiem mnie niosło.. A jeżeli Ci chodzi o wolną jazdę to na pewno są sytuacje że RWD nie da rady np. parkowanie zima pod lekka górkę (typowe okolice Rzeszowa).
Opublikowano
Od 5 lat jeżdżę 330i RWD i nigdy nie miałem problemu z torem jazdy czy przyczepnością. Auto się świetnie prowadzi i elektronika świetnie wyprowadza auto z jakichkolwiek poślizgów. Podjazd pod ośnieżone podjazdy przy odpowiedniej technice jazdy nie stanowił dla mnie nigdy problemu.
Opublikowano

miałem f30 328i rwd i więcej nie chce,

owszem da się tym jeździć po mokrym i po śniegu, ale tylko jak dziadowozem,

wcześniej miałem quattro, więc żałowałem przejścia na rwd, sprzedałem auto i od tego czasu mam tylko quattro i xdrive.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od 20 lat jeździłem rwd. Teraz mam xDrive i już nigdy nie wrócę do tylnego napędu. Dysfunkcja na mokrym, śniegu i podjazdach zdecydowanie przyćmiewa brak wpływu napędu na kierownice. XDrive tak ładnie wypycha auto z zakrętu, ze szok.
Opublikowano

Biorąc pod uwagę ile mamy w nizinnej Polsce deszczu, śniegu, przymrozków, napęd na 4 łapy nie jest jakoś szczególnie wymagany, te kilkanaście dni w roku można się przemęczyć, a jednak mieć lżejsze auto i frajdę z uślizgów tyłem przez cały rok.

W zchipowanym 318d w deszczu faktycznie robi się bokiem niemiłosiernie, start z pod świateł tylko z małym gazem jak dziadzio, ale też już fabryczne opony mam praktycznie do wymiany z tyłu, więc tu jest problem.

Opublikowano
Mimo ze śniegu u nas jak na lekarstwo to w moim 318i z RWD jazda po zaśnieżonych ulicach to mordęga. Podjazd pod górkę to masakra więc jak tylko będę mógł biorę Xdrive
Opublikowano
Od 20 lat jeździłem rwd. Teraz mam xDrive i już nigdy nie wrócę do tylnego napędu. Dysfunkcja na mokrym, śniegu i podjazdach zdecydowanie przyćmiewa brak wpływu napędu na kierownice. XDrive tak ładnie wypycha auto z zakrętu, ze szok.

 

Hahah, polecam pakiet serwisowy wykupić. Xdrive to mega zawodny napęd i kosztowny w naprawach:-)

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
320i, świeży śnieg na drodze w mieście i problem z zawróceniem na skrzyżowaniu, nigdy więcej

 

to ja chyba jestem mistrzem kierownicy na tle tych Januszy co nie potrafią zakręcać i parkować na śniegu. Jazda 420i w takich warunkach to żaden problem pod warunkiem, że masz dobre opony w moim przypadku całoroczne

52258759500_4da61e7ad3_h.jpg

Opublikowano
U mnie też żadnych problemów. Przy włączonej pełnej kontroli trakcji ciężko jest coś nabroić. Dopiero jak się ją całkowicie odłączy to inna bajka - mowa o jeździe po śniegu.
Opublikowano

Hahah, polecam pakiet serwisowy wykupić. Xdrive to mega zawodny napęd i kosztowny w naprawach:-)

Dużo ogólników, dawno i nieprawda.

Opublikowano
dobre opony w moim przypadku całoroczne

 

to oksymoron, albo dobre, albo całoroczne :roll:

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano

Merc z v8 pod maska i letnia poranna rosa na asfalcie chciała zabić… no dobrze, tylna oś informowała ze chce pobrykac.

Cupra 4x4 oszukiwała ze fizyki nie ma, a ona w pewnym monecie pokonywała opony…

Ala jazda po deszczu, zima…. Inny lewel.

Auto 4x4 pięknie katapultuje do przodu, mniej wierzga na boki, jest skuteczniejsze.

Ośki taplają się w śniegu, a ty jedziesz.


Oczywiście pod tesko lepsze rwd. Ale to góra 5min zabawy nim trzeba będzie się zwijać.


Jestem bardzo ciekawy xdrive. W weekend bardzo fajnie szedł po mokrym rondzie…

Pi dotarciu nastąpią testy właściwe i poznawanie auta.

Opublikowano

Panowie, nie ukrywajmy, że techniki jazdy na lodzie, śniegu czy wychodzenia z poślizgów nikt się nie uczy na podstawowym kursie prawa jazdy. Takie rzeczy dopiero w szkołach doskonalenia techniki jazdy. Bardzo każdemu polecam, bo to się przydaje. Pomimo posiadania 330i z RWD nie mam i nie miałem nigdy problemów z tym autem w trudnych warunkach. Przed kursem - owszem, i to autem z FWD!


Pamiętajcie, że auto to tylko narzędzie, a cała elektronika czy AWD to dodatki. Najważniejszy jest kierowca i jego umiejętności. A posiadanie AWD nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa. Nie raz widziałem jak ktoś wykręcił bączka na A, S czy innej drodze, bo mu się wydawało że skoro ma AWD, to poślizgi go nie dotyczą. A tu zonk, auto uszkodzone i kosztowne naprawy.

Opublikowano

To jest oczywiste. To powinno być obowiązkiem każdego.


Niemniej lepiej startować autem, które przyczepność kół nie uzależnia tylko od jednej osi, piachu i innego syfu na drodze, rodzaju asfaltu i jego temperatury oraz aktualnej koniunkcji księżyca…;)


Jako daily 4x4 idealny, do zabawy rwd….

Opublikowano
RDW w zimie czy na mokrej nawierzchni w trybie sport, comfort - bardzo źle i trzeba bardzo uważać każde energiczne przyspieszenie powoduję utratę przyczepności nie polecam RDW - tylko X-driwe. Mam porównanie wcześniej jeździłem X5 z X drive i nigdy nie dochodziło do utraty przyczepności nawet na letnich oponach w zimie. Teraz ma rdw i zupełnie trzeba zmienić styl jazdy w zimie czy na mokrej nawierzchni - trzeba bardzo uważać bo łatwo traci przyczepność. W zimie używam trybu eco pro auto jest mułowate i nie przyspiesza tak - takie są moje wrażenia po roku jazdy RDW.
Opublikowano

polecam zapoznac sie z instrukcja obslugi pojazdu w okresie deszczowym/zimowym


dobre opony i nie ma problemu z deszczem

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Tak. Teoria jest fajna i wszystko extrea działa.


A w życiu…. Przy oponach zimowych, systemach ASR, abs, esp i innych nawet z 4x4 można śmiało owinąć drzewo. Z ta różnica ze rwd zrobi to wcześniej i przy niższej prędkości niż 4x4.


Dobre opony przy rwd i w deszczu jest co robić. Na suchej nawierzchni czasami mokre plecy się robiły…. Raz mi pięknie przytańczył przy przyspieszaniu w lato na suchym asfalcie gdy wjechaliśmy na namalowany pas… było miło.


4x4 do daily - najskuteczniejsze i najprzyjemniejsze. Takie idiotoodporne.

Do pewnych prędkości o zachowań. Fizyka cały czas czeka i obserwuje….

Opublikowano

Mam 330i RWD z LSD i nie chce innego napedu i nikt mi nie powie ze deszcz czy snieg i [BAD] sie poci :mad2: .


Ba pod koniec lutego wrzucilem letnie i spadl snieg…i poki nie odpiolem kontroli trakcji nie czulem sie zle :mrgreen:


Powiem tak, dla mnie po testach xdrvie w 330i powodowal ze autko chetniej pluzylo przodem, bylo definitywnie ciezsze, i czulem sie jak bym jechal dziadkowozem.


Wszystko jest dla ludzi i jeden lubi murzynki drugi blondynki a trzeci chinki :mrgreen:


Dla mnie rwd z lsd only. Xdrive dobry do suva i ciezszego auta :cool2:

Opublikowano
a ja wole napęd na przód, przy jezdzie dynamicznej czuje sie znacznie bezpieczniej :norty:

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
Od 20 lat jeździłem rwd. Teraz mam xDrive i już nigdy nie wrócę do tylnego napędu. Dysfunkcja na mokrym, śniegu i podjazdach zdecydowanie przyćmiewa brak wpływu napędu na kierownice. XDrive tak ładnie wypycha auto z zakrętu, ze szok.

 

Hahah, polecam pakiet serwisowy wykupić. Xdrive to mega zawodny napęd i kosztowny w naprawach:-)

 

Skąd ta teza?

Ja mam xDrive od 3 samochodów, każdym jeździłem po ok. 150k km i nigdy nie miałem problemu. Jasne, powyżej pewnego przebiegu zapewne łatwiej o usterki, ale czy to przypadkiem nie dotyczy dosłownie każdego samochodu i każdej części? Patrz sprzęgła, turbiny, przekładnie kierownicze itd itd itd. Wszystko to, są materiały które jednak się eksploatują, więc nie możesz oczekiwać, że będą działać wiecznie :)

Jak lepiej poczytasz, zobaczysz ile napraw jest w Quattro. To tylko forum, a na forum raczej pisze się złe rzeczy, niż te dobre, więc nie ulegałbym opiniom, że to "mega zawodny napęd i kosztowny w naprawach"

Opublikowano

Ale kuzyn znajomego szwagra ze strony ciotecznej siostry babki kiedyś był u mechanika ze swoim paskiem w tdi (tylko się pochwalić jak wszystko działa) i tam stało właśnie BMW z rozwalonym xdrive.


Jak się dba tak się ma. Jak auto jest upalane i wymiany oleju tak jak chcą korporacje to będzie klękać wszystko. Nie ma mocnych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.