Skocz do zawartości

Dym i smród w kabinie... ale tylko podczas 520d


dziurba_jr

Rekomendowane odpowiedzi

Mam podobny problem .W moim przypadku nic nie kapie na dpf .

Uszczelkę pod pokrywą miałem wymienioną 2 lata temu .

Końcem 2021 miałem czyszczenie dpf-a i od tego czasu za każdym razem kiedy zaczyna się wypalanie czuć specyficzny zapach w kabinie.

Niestety nie założyłem nowej uszczelki pomiędzy turbo a DPF i tutaj się zastanawiam czy to może być przyczyna . Ma ktoś jakieś doświadczenie z tym problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Miałem podobny problem (525dx N47 218KM), z tym że spaliny nie pojawiały się wyłącznie przy wypalaniu DPF, a zawsze po odpaleniu auta. Najmocniej czuć było podczas wyjeżdżania z garażu przy pierwszym odpaleniu, czy podczas jazdy w korku. Okazało się że podczas naprawy związanej z turbiną i czyszczeniem DPFa mechanik założył jakąś trefną obejmę łączącą turbinę z filtrem DPF. Po wymianie uszczelki i obejmy na oryginał, problem ustąpił.


Nr części to: 18308512137 oraz 18308513651.


Za części zapłaciłem 80zł, za wymianę 200zł.


Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Miałem podobny problem (525dx N47 218KM), z tym że spaliny nie pojawiały się wyłącznie przy wypalaniu DPF, a zawsze po odpaleniu auta. Najmocniej czuć było podczas wyjeżdżania z garażu przy pierwszym odpaleniu, czy podczas jazdy w korku. Okazało się że podczas naprawy związanej z turbiną i czyszczeniem DPFa mechanik założył jakąś trefną obejmę łączącą turbinę z filtrem DPF. Po wymianie uszczelki i obejmy na oryginał, problem ustąpił.


Nr części to: 18308512137 oraz 18308513651.


Za części zapłaciłem 80zł, za wymianę 200zł.


Pozdrawiam!

 

Witam, mam identyczny silnik, napęd i objawy. W moim przypadku powyższe objawia się szczególnie w okresach jesienno-zimowych. Latem i wiosną jakby mniej. Właśnie po porannym rozruchu, wyjeżdżając z garażu tyłem i następnie w korkach gdy silnik jeszcze nie osiągnie temperatury wyższej. Później objawy ustępują. W ASO powiedzieli że to wyjazd tyłem może powodować, że spaliny zaciągną się do środka. Z tego co kolega wspomniał powyżej, możliwe że właśnie tam należy szukać przyczyny. Wiem że wcześniej przy turbinach było coś robione, mam na to dokumentację z ASO, więc może faktycznie nie zostały wymienione ww elementy. Przy jakim przebiegu pojawiły się te objawy? Jak czasochłonna jest wymiana w niezależnym serwisie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku przebieg raczej nie gra roli.

Widocznie każda ingerencja przy turbinie czy w związku z DPF wymaga założenia nowej obejmy i uszczelki.

Operacja nie jest skomplikowana .Wystarczy kanał i zwinne ręce bo akurat wersja z dwoma turbinami ma ograniczony dostęp od góry .

Przypuszczam max godzina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Ja też zaczynałem od samej uszczelki, bo ciekło na DPF, niestety nie pomogło i skończyło się na nowej pokrywie VAICO, i jest ok, od ponad roku. A przy okazji wykonałem czyszczenie DPF i niestety została użyta stara obejma i pojawiły się spaliny. Jak więc widać nowa uszczelka i obejma za DPF "must be"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

w moim przypadku było podobnie, wymiana uszczelek pokrywy zaworów pomogła. Odnośnie tego problemu najpierw proponuje po zdjęciu pokrywy wyczyścić i obejrzeć czy niema pęknięć, jeśli nie to według mnie wpada zestaw od Elring (uszczelka pokrywy i wtryskow no i pod wtryski miedziane) bo Originalne sa od Victor Reinz i wydaja sie bardziej elastyczne (miększe) co sprawia wrażenie mniej trwalej (a Eling klasa sama w sobie wg mnie). Mi to zajęło przy piwku około 5 godzin i mam pewność co i jak wyglada. Lokalny mechanik w 2021 wołał 200zł i dwa dni pracy ;D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie także był wyciek w lewym rogu.

Wymyłem wszytko zmywaczem do hamulcy i okazało się ze puszcza w jednym miejscu pokrywa a dokładnie jej na zgrzewie.

Zakleilem Dirco i jest spokój.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.