Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam podobny problem .W moim przypadku nic nie kapie na dpf .

Uszczelkę pod pokrywą miałem wymienioną 2 lata temu .

Końcem 2021 miałem czyszczenie dpf-a i od tego czasu za każdym razem kiedy zaczyna się wypalanie czuć specyficzny zapach w kabinie.

Niestety nie założyłem nowej uszczelki pomiędzy turbo a DPF i tutaj się zastanawiam czy to może być przyczyna . Ma ktoś jakieś doświadczenie z tym problemem.

Opublikowano

Cześć!

Miałem podobny problem (525dx N47 218KM), z tym że spaliny nie pojawiały się wyłącznie przy wypalaniu DPF, a zawsze po odpaleniu auta. Najmocniej czuć było podczas wyjeżdżania z garażu przy pierwszym odpaleniu, czy podczas jazdy w korku. Okazało się że podczas naprawy związanej z turbiną i czyszczeniem DPFa mechanik założył jakąś trefną obejmę łączącą turbinę z filtrem DPF. Po wymianie uszczelki i obejmy na oryginał, problem ustąpił.


Nr części to: 18308512137 oraz 18308513651.


Za części zapłaciłem 80zł, za wymianę 200zł.


Pozdrawiam!

Opublikowano
Kiedyś ktoś pisał że przy wymianie czy ponownym założeniu DPF-a koniecznie nowy zestaw obejmy i uszczelki . Dzięki za potwierdzenie tej informacji.
Opublikowano
Cześć!

Miałem podobny problem (525dx N47 218KM), z tym że spaliny nie pojawiały się wyłącznie przy wypalaniu DPF, a zawsze po odpaleniu auta. Najmocniej czuć było podczas wyjeżdżania z garażu przy pierwszym odpaleniu, czy podczas jazdy w korku. Okazało się że podczas naprawy związanej z turbiną i czyszczeniem DPFa mechanik założył jakąś trefną obejmę łączącą turbinę z filtrem DPF. Po wymianie uszczelki i obejmy na oryginał, problem ustąpił.


Nr części to: 18308512137 oraz 18308513651.


Za części zapłaciłem 80zł, za wymianę 200zł.


Pozdrawiam!

 

Witam, mam identyczny silnik, napęd i objawy. W moim przypadku powyższe objawia się szczególnie w okresach jesienno-zimowych. Latem i wiosną jakby mniej. Właśnie po porannym rozruchu, wyjeżdżając z garażu tyłem i następnie w korkach gdy silnik jeszcze nie osiągnie temperatury wyższej. Później objawy ustępują. W ASO powiedzieli że to wyjazd tyłem może powodować, że spaliny zaciągną się do środka. Z tego co kolega wspomniał powyżej, możliwe że właśnie tam należy szukać przyczyny. Wiem że wcześniej przy turbinach było coś robione, mam na to dokumentację z ASO, więc może faktycznie nie zostały wymienione ww elementy. Przy jakim przebiegu pojawiły się te objawy? Jak czasochłonna jest wymiana w niezależnym serwisie?

Opublikowano

W tym przypadku przebieg raczej nie gra roli.

Widocznie każda ingerencja przy turbinie czy w związku z DPF wymaga założenia nowej obejmy i uszczelki.

Operacja nie jest skomplikowana .Wystarczy kanał i zwinne ręce bo akurat wersja z dwoma turbinami ma ograniczony dostęp od góry .

Przypuszczam max godzina.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Ja też zaczynałem od samej uszczelki, bo ciekło na DPF, niestety nie pomogło i skończyło się na nowej pokrywie VAICO, i jest ok, od ponad roku. A przy okazji wykonałem czyszczenie DPF i niestety została użyta stara obejma i pojawiły się spaliny. Jak więc widać nowa uszczelka i obejma za DPF "must be"
Opublikowano

Witam,

w moim przypadku było podobnie, wymiana uszczelek pokrywy zaworów pomogła. Odnośnie tego problemu najpierw proponuje po zdjęciu pokrywy wyczyścić i obejrzeć czy niema pęknięć, jeśli nie to według mnie wpada zestaw od Elring (uszczelka pokrywy i wtryskow no i pod wtryski miedziane) bo Originalne sa od Victor Reinz i wydaja sie bardziej elastyczne (miększe) co sprawia wrażenie mniej trwalej (a Eling klasa sama w sobie wg mnie). Mi to zajęło przy piwku około 5 godzin i mam pewność co i jak wyglada. Lokalny mechanik w 2021 wołał 200zł i dwa dni pracy ;D.

Opublikowano
Problemy z kapaniem spod pokrywy nie wymieniając jej narazie rozwiązałem chwilowo metodą tzw. druciarstwa :D Po prostu dokręciłem pokrywę na śrubach, a trzeba przyznać, że słabo była dokręcona :mrgreen:
Opublikowano

U mnie także był wyciek w lewym rogu.

Wymyłem wszytko zmywaczem do hamulcy i okazało się ze puszcza w jednym miejscu pokrywa a dokładnie jej na zgrzewie.

Zakleilem Dirco i jest spokój.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.