Skocz do zawartości

Opóźnienia w odbiorze i restrykcje.


Agnar92

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety sytuacja jest dynamiczna i sie zmienia.

Jak byl covid to polprzewodniki byly problemem. Jak producenci zaczeli sobie z tym radzic to wybuchla wojna. W Ukrainie podobno poza wiazkami, polprzewodnikami produkuja tez lampy ledowe lub gaz do ich napelniania, wiec od nowa sytuacja sie powtarza z zerwaniem lancucha dostaw.

Rabat faktycznie zacny, ja dostalem chyba 18.5% a jak ostatnio konfigurowalem to teraz moj model kosztowalby 180k wiec dla nich to dobra opcja zeby sprzedac droze bo ze sie sprzeda to pewne.

Jak nie chcesz dluzej czekac to zmien marke, audi, kia, cupra maja lepsze terminy dostaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry!

Czekam na 118 od września 21… niestety status 105 mimo rezygnacji po drodze z ledów i tempomatu… w lutym 10 był już status 112 ale 20 lutego spadło na 105… wg salonu z uwagi na wojnę, która rozpoczęła się 4 dni później. Aktualnie mam tylko info, że salon nic nie wie i jestem najdłużej oczekującym klientem. Macie jakiś pomysl, radę gdzie uderzyć żeby uzyskać info o zamówieniu? Termin pierwotny mialem na styczeń i zaczynam mieć wrażenie, że dealer chce mnie nakłonić do rezygnacji z uwagi na rabat jaki dostałem we wrześniu (21%).

 

Ja czekam od listopada - więc rozumiem frustracje, ja również bazowałem na takim podobnym rabacie (22%).

U mnie wisi cały czas na 047, i w poniedziałek napisałem do BMW Polska, do dziś nie odpisali ale z tego co wiem to czekają na stanowisko dealera...

Ciekawe jestem jakie będzie finalne stanowisko :roll:


Może również warto w twoim przypadku napisać do nich? Może coś się ruszy, i nagle znajdzie się slot dla twojego zamówienia?

Ja bym nie rezygnował, przy ówczesnych cenach i uzyskanych rabatach nie warto rezygnować z zamówienia.

Plus jeśli twoja umowa zawiera % za zwłokę, to warto o to walczyć.

-- edit

Niestety sytuacja jest dynamiczna i sie zmienia.

Jak byl covid to polprzewodniki byly problemem. Jak producenci zaczeli sobie z tym radzic to wybuchla wojna. W Ukrainie podobno poza wiazkami, polprzewodnikami produkuja tez lampy ledowe lub gaz do ich napelniania, wiec od nowa sytuacja sie powtarza z zerwaniem lancucha dostaw.

Teoretycznie wg informacji publicznych problem był rozwiazany - kilak fabryk stanęło na 2tyg, natomiast ta w Lipsku tylko ograniczyła produkcję.

Dodatkowo trochę zamówień powinno (miejmy nadzieję, że tak jest) wylecieć z produkcji - mówię tutaj o zamówieniach z Rosji/Białorusi

 

Rabat faktycznie zacny, ja dostalem chyba 18.5% a jak ostatnio konfigurowalem to teraz moj model kosztowalby 180k wiec dla nich to dobra opcja zeby sprzedac droze bo ze sie sprzeda to pewne.

Jak nie chcesz dluzej czekac to zmien marke, audi, kia, cupra maja lepsze terminy dostaw

Teoretycznie można, tylko znowu wpada się w kolejkę x-miesięcy z nowym zamówienie u innego producenta.

Może warto poczekać chwilę i odebrać F40 - ze starą ceną i dobrym rabatem? To już indywidualna kwestia.

Sam w międzyczasie odwiedziłem inne salony, i tam dostałem informację że produkcja ok 6-9 miesięcy. Ale czy są one gwarantowane? Przez ten czas może wiele się wydarzyć... :roll:

Na gupie fb A3 8Y - wiele osób czeka, i tam to wygląda chyba wiele gorzej niż w BMW. Ludzie czekają od maja 2021 i bez żadnej informacji o planowanych produkcjach.

Ktoś pisał, że czeka na S3 - miał termin na ~luty/marzec a teraz mu przesunęli na ~lipiec/sierpień; zamówienie z połowy 2021.

Często jeżdzę A1 - i widzę mnóstwo transportu nowych Kii oraz Hyundai - może to alternatywa jakaś. Ale jak oglądałem Hyunadaie we wrześniu 2021, to wszystkie (moim zdaniem) straszą wykonaniem i jakością wnętrza :( Jazdy testowe też nie były przyjemnością. Ale to zależy kto czego szuka. To samo miałem porównując A3 8Y vs F40.


Jeśli wasze terminy przekroczyły zakładane terminy dostaw to wydaje mi się, że można interweniować w BMW Polska.

Podobnież ktoś (info z innych wątków) po takiej interwencji dostali od ręki slot, i przeprosiny w formie rabatu np. na koła zimowe (chyba na poziomie 30%).


Ja również czekam na stanowisko BMW Polska - zobaczymy co się uda ustalić. Sprzedawca mówi, że trzeba czekać, bo centrala mało co mówi.

A jak widzę po moim piśmie to Centrala prosi o stanowisko Dealera. Koło się zamyka.

I tu pytanie - czyja to wina? Centrali/Imprtera? Czy Salonu/Dealera?

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


I tu pytanie - czyja to wina? Centrali/Imprtera? Czy Salonu/Dealera?

 

BMW Polska a Delear to dwie osobne firmy i w spornych tematach (gwarancje, problemy z ASO itd.) Importer (BMW Polska) umywa ręce.


Jak zamawiałem F40 pod koniec 2020r. to mój handlowiec miał kilka miejsc do produkcji na grudzień i kilka na styczeń. Wziąłem styczeń by mieć produkcje 2021r., ale czatając wasze wpisy tutaj i w wątku G20/G21 to wnioskuję, że dealerzy nabrali więcej zamówień niż realnie mieli przydzielonych slotów (które też mogły być zmieniane w trakcie roku), a to spowodowało kolejkę.


Na wyspach (forum babybmw.net) ponad rok już czekają niektórzy na 128ti i mają przesuwane terminy na Q4 2022. Z uwagi na sytuacje ekonomiczną wydaje mi się, że najgorszą decyzją było by rezygnować, ale wiadomo, mając auto w garażu łatwo się doradza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW Polska a Delear to dwie osobne firmy i w spornych tematach (gwarancje, problemy z ASO itd.) Importer (BMW Polska) umywa ręce.

Zgodzę się - odpowiedzialność za produkt przechodzi na Salon, ale to już po odbiorze :D

Istotniejszą rolą w tym temacie jest to kto odpowiada za zamówienie samochodów w niemieckich fabrykach - a tu już bym raczej przypisał ta rolę Importerowi (tzn. BMW Polska).

 

Jak zamawiałem F40 pod koniec 2020r. to mój handlowiec miał kilka miejsc do produkcji na grudzień i kilka na styczeń. Wziąłem styczeń by mieć produkcje 2021r., ale czatając wasze wpisy tutaj i w wątku G20/G21 to wnioskuję, że dealerzy nabrali więcej zamówień niż realnie mieli przydzielonych slotów (które też mogły być zmieniane w trakcie roku), a to spowodowało kolejkę.

Może tak być - ale już na etapie zamówienia i weryfikacji nawet importer ma wiedzę o tym ile zamówień zostało zebranych w całym tym pandemicznym okresie.

I powinien częściowo brać odpowiedzialność za ich dostarczenie. Wydaje mi się że tutaj jest już problem komunikacyjny między BMW Polska a BMW DE (już pomijam fakt, komunikacji Dealer-Importer), gdzie importer nie potrafi uzyskać tyle slotów ile defacto jest koniecznych żeby pchnąć stare zamówienia, już nie mówiąc o nowych które będą generowane w przyszłości.

Mój Sprzedawca przy składaniu zamówienia wspomniał, że czasami Salony wymieniają się slotami - ile w tym prawdy, to chyba tylko pracownicy wiedzą jak wygląda rzeczywistość.

 

Na wyspach (forum babybmw.net) ponad rok już czekają niektórzy na 128ti i mają przesuwane terminy na Q4 2022. Z uwagi na sytuacje ekonomiczną wydaje mi się, że najgorszą decyzją było by rezygnować, ale wiadomo, mając auto w garażu łatwo się doradza.

Tutaj można by drążyć głębiej - czy produkcja UK w tzw. lustrzanym odbiciu jest technologicznie inna niż europejskich wersji. Sam model 128ti w sobie, to jednak specyficzna wersja - coś pokroju M135i (moim zdaniem). Ale tutaj trzeba też przyznać, że klienci z UK mają lepszą formę śledzenia swoich zamówień niż my. Co moim zdaniem jest na duży plus.

U nas trzeba się prosić Sprzedawcę, żeby łaskawie udostępnił status i potem świecił oczami że "kiedyś się wyprodukuje, musimy czekać".

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus jeśli twoja umowa zawiera % za zwłokę, to warto o to walczyć.

-

 

bardzo w ta watpie zeby nie bylo zapisu w umowie przy karach za zwloke ze w "nadzwyczajnych" sytuacjach to nie obowiazuje... bo dla deweloperow i budowlancow nadzwyczajne warunki to nawet mroz w zimie i odrzucane sa wnioski... a tutaj mamy do czynienia powiedzmy z wojna wiec juz bym calkowicie zapomnial o jakichkolwiek odsetkach z tytulu opoznien :)


lanuchy dostaw to jedna sprawa, druga sprawa jest taka ze pelno ukraincow pracuje na zachodzie (od ukrainy, tudziez polsce :lol: ), wiec sa tez duze problemy z pracownikami tym samym, powstaja opoznienia w tranporcie czy tez u wielu dostawcow roznych komponentow.


wydaje mi sie ze adaptacyjny tempomat nie jest montowany w az tak wielu samochodach a mimo to jest na wylaczeniu... wiec braki sa ogromne.


ktos tez pisal ze fabryka w lipsku czesciowo produkowala... no wlasnie czesciowo... auta tez stoja wyprodukowane na parkingach i czekaja na brakujace komponenty ktore mozna zamontowac jak auto jest zlozone do kupy lub tez np. pracuje tylko strefa ktora jest najwolniejsza i jest waskim gardlem dla reszty linii produkcyjnej i wowczas jak beda dostepne komponenty to beda w stanie zrobic w ciagu dnia nei 1000 a 1200 aut. :roll: :roll: :roll:


duzo komponentow teraz to skomplikowana elektronika, maksymalnie wysrubowane normy jakosciowe, fabryki maja problem z produkcja tych komponentow, brakiem pracownikow, transportem, no i co chwila fabryki sie zamykaja i wstrzymuja odbiory czesci tez, a mimo tez w dalszym ciagu jest problem z realizacja ich zamowien... . :roll: :roll: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termin miałem na sierpień to i tak szybko :D z restrykcji to chyba tylko adaptacyjne ledy.

Jak mogłeś mieć termin na sierpień, skoro zamówiłeś, jak napisałeś w październiku ?

No chyba, że chodziło Ci o to, że odebrałeś 4 m-ce przed czasem...

Edytowane przez jjj28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii aktualnych restrykcji - dopytywałem o model 120d (więc pewnie 120d xDrive - podobnie). Samochody w planowanej niedalekiej przyszłości (ogólnie): HK, indukcja, head-up, aktywny tempomat; wyleciało na stałe dotykowe pokrętło iDrive, oraz ograniczona funkcjonalność bt (aktualizacja w 2022Q2, na forum serii 3 pojawiła się data chyba planowana data OTA na 28.04)

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć,

u mnie zmiana statusu, od piątku mam vin, produkcja na pierwszy tydzień maja. Zamówienie z 13 września 2021.

 

nie chce Cie martwic, ale vin nadany to mialem ponad miesiac i nic sie nie dzialo, mimo ustalonego terminu produkcji;)

 


to i tak już bliżej jak dalej

czekam prawie cierpliwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie krok w przód - dziś nadany status 105, planowa produkcja 18. tydzień

Jadę kupić szampana z tej okazji :D


Ktoś dziś tez otrzymam z Was aktualizacje statusu ?

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie krok w przód - dziś nadany status 105, planowa produkcja 18. tydzień

Jadę kupić szampana z tej okazji :D


Ktoś dziś tez otrzymam z Was aktualizacje statusu ?

 

czy 105 to nie jest czasem: "Order out of Prod. Period / No appointment due to capacity limit [Kein Termin wegen Kapazitätslimit]"


ja mam aktualnie 111 (Order Accepted at AG) z datą ustaloną na czerwiec. Zobaczymy co z tego wyjdzie (auto zamawiane połowa września 2021 z full wyposażeniem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie krok w przód - dziś nadany status 105, planowa produkcja 18. tydzień

Jadę kupić szampana z tej okazji :D


Ktoś dziś tez otrzymam z Was aktualizacje statusu ?

 

czy 105 to nie jest czasem: "Order out of Prod. Period / No appointment due to capacity limit [Kein Termin wegen Kapazitätslimit]"


ja mam aktualnie 111 (Order Accepted at AG) z datą ustaloną na czerwiec. Zobaczymy co z tego wyjdzie (auto zamawiane połowa września 2021 z full wyposażeniem)

 

Zgadza się - ale Sprzedawca przekazał mi taką informację.

Zakładam, że może być to dynamiczne. Bo półgodziny przed rozmową z nim wisiało na 047, i nagle wskoczyło na 105 wraz z informacją o planowym tygodniu produkcji.

Wydaje mi się, że może mieć tutaj wpływ moje 'pismo' które wysłałem w ubiegłym tygodniu do BMW Polska.

Na początku przyszłego tygodnia będę kontrolować, czy coś się zmieni w kierunku 111/112

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.