Skocz do zawartości

Przeróbka rozrządu M40 :)


SN3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam zamiar przerobić nieco silnik w mojej trójce, i jestem ciekaw czy ktoś z was już spotkał się, lub uczynił to samo w swoich BMW

 

Chcę zamienić dźwigienki zaworowe na te z silnika M43, oczywiście wymieniam cały kompletny rozrząd (pasek z rolkami i uszczelniaczami), wałek rozrządu oraz popychacze (dodatkowo uszczelki, podkładki pod dźwigienki i parę innych drobiazgów)

http://img265.imageshack.us/img265/65/nowyobrazpo8.jpg

 

Mam nadzieję pozbyć się drażniącego mnie klepania / cykania, a przy okazji wydłużyć żywotność wałka rozrządu

Ciekaw też jestem jak obniżenie obciążenia na wałku rozrządu wpłynie na osiągi i zużycie paliwa

 

Wdzięczny będę za wswkazówki od ludzi którzy są w danym temacie

Edytowane przez SN3

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem nadzieje że coś takiego zrobię, tyle że jest jeden problem praktycznie nie do przeskoczenia. Skąd wziąc dźwigienki , bo praktycznie nie są do dostania (przynajmniej w częstochowie) w sklepach prócz ASO. A tam cena jednej oscyluję w granicach 90-140 zł. Zwykłe bez rolek przed wakacjami były do dostanie w granicach 36 zł. a już we wakacje 58 zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem używane podobno po 30-40 tyś.km. chociaż to realne bo ich stan i wygląd nie wskazuje na długą eksploatację

Dostałem je za 280 zł./ komplet

 

Reszta części to:

-Ruville: rolki rozrządu oraz wałek

-Gates: pasek rozrządu

-INA: popychacze

-Orginały BMW: uszczelniacze, uszczelka dekla zaworowego, przewód olejowy układu smarowania oraz podkładki pod dźwigienki

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ak to zmienisz i pojeździsz troszkęto daj znać na forum jaki efekt jest,a z czasem możesz wsadzic opis co z czym i jak do działu zrób to sam :wink:
to właśnie te chwile,kiedy wszystko jest dokładnie takie,jak pragniesz,a jedyne co czujesz to czysta przyjemność.To właśnie daje Ci BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówione części będą na początku przyszłego tygodnia, więc myślę że pracę zacznę w środę

Mam zamiar zamieścić opis naprawy wraz z ciekawszymi fotkami w odpowiednim dziale (postaram się umieścić link do opisu w tym poście)

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem może być współpraca dzwigienki zaworowej z rolką z krzywką wałka z m40 zaprojektowaną do krzywki ślizgowej. Inny zarys krzywek i średnica powierzchni współpracującej z krzywką (średnica rolki jest znacznie mniejsza od średnicy wycinka okręgu na dzwigience ślizgowej) mogą zmienić fazy rozrządu. Mogą być problemy np. z wolnymi obrotami. Ale to tylko moje rozważania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie rozwiązanie znalazłem na stronie www.e30.de i na tym się opieram

Sprawdzałem wszystko przed zamówieniem części

Wałek: oprócz przedniej części czyli mocowania koła rozrządu, jest taki sam w M40 i M43

Dżwigienki: mimo zupełnie innej konstrukcji, to miejsca najważniejsze czyli osadzenie na popychaczu, osadzenie na zaworze i miejsca pracy krzywki wałka rozrządu odpowiada orginalnej dźwigience M40

 

Oczywiście wszystko okaże się w środę, kiedy wszystko będzie zamontowane (chyba że któraś z części nie dotrze na czas, bo na razie mam tylko dźwigienki i kpl rozrząd)

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze:

 

...do przeróbki opisanej na stronie www.e30.de nie zostały użyte żadne tuningowe dźwigienki, lech produkt orginalny BMW od wspomnianego już kilka razy silnika M43

http://img155.imageshack.us/img155/4337/bildci9.jpg

Fotka powyżej przedstawia części użyte do tej naprawy, a woreczek foliowy w prawym górnym rogu pęka w szwach od orginalnych dźwigienek BMW, o czym świadczy nalepka z numerem katalogowym i logo BMW

 

Po drugie:

 

...podkładki pod dźwigienki raczej muszą być od M40, ponieważ w M43 ich nie było

 

Po trzecie:

 

...przy zakupie dźwigienek, porównałem je z M40 i M43 i stwierdzam iż różnią się one jedynie konstrukcją, wymiary są podobne

 

Widze że jestem pierwszym użytkownikiem który postanowił dokonać takich zmian, dużo się o tym pisało lecz nikt chyba jeszcze nie spróbował

 

Rozwiązanie tej zagatki poznamy w przyszłym tygodniu :norty:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz skąd kupić kolejny komplet dzwigienek w tej cenie to i ja się podłącze. Nosiłem się z przeróbką od sameg początku zakupu samochodu, tyle że schodziło i schodziło a potem była opotrezebna renowacja lakieru. Więc jak coś to daj znać.

 

Postaram się dowiedzieć, aczkolwiek to nie było pierwsze lepsze miejsce w którym szukałem

Dla wszystkich dziwne było że ktoś poszukuje dźwigienek do M43, chyba nie są zbyt popularne

Ostatnio jakieś z "wykopów" znalazłem na allegro w niższej cenie, ale nie chciałem ryzykować

Jak się rozejdzie że te dźwigienki to lekarstwo na problemy z M40, ich cena pójdzie w górę :twisted2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mamy pierwszy problem :cry2:

 

Właśnie odebrałem orginalne części które zamawiałem i okazuje się że przyszły zupełnie inne podkładki pod dźwigienki :cry2:

 

Więc mam pytanie do znawców, od czego mogą być podkładki zaznaczone na foto poniżej ??

http://img172.imageshack.us/img172/2280/img2721sb3.jpg

W najgorszym wypadku je dorobie

 

A może znajdzie się ktoś to zna niemiecki od strony technicznej ??

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mad2: PORAŻKA :mad2:

 

Z powodu tych nieszczęsnych podkładek musiałem się poddać i zamontowałem seryjny zestaw :mad2:

Oczywiście naprawa przyniosła efekt, osiągi i kultura pracy silnika.

 

Miałem mało czasu aby bawić się w doramianie, zwłaszcza że trzeba określić ich wymiar.

 

Było blisko...

 

...lecz temat jest do wykonania :cool2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.