Skocz do zawartości

4 GC - podoba się Wam czy nie podoba ?


konopson

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe jest też to że ma zupełnie inne rozmiary kół niż coupe.

Ma znacznie większe opony oraz możliwość 20-stek już w konfiguracji.

19-calowe przód 8,5J x 19, opony 245/40 R19, tył 9J x 19, opony 255/40 R19.

20-calowe przód 8,5J x 20, opony 245/35 R20, tył 9J x 20, opony 255/35 R20.


To są dosyć duże różnice do coupe. Przód 16 mm więcej gumy, tył 25.5 mm więcej gumy.

Porównując felgi 19 w obu.

 

To potwierdzone info? Mam zarezerwowany zestaw kol do G22 w ciekawej cenie, mialem nadzieje ze wejda do G26. Poki co nikt z dzialu czesci, serwisu, czy sprzedazy nie ma pojecia czy beda pasowaly.


IMG-1773.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przecież jak włoży te gumy to gwarancja na cały układ kierowniczy i wszystko co z nim związane wyjdzie przez okno w tym samym momencie.

 

No przecież wiadomo, że przed wjazdem na serwis trzeba założyć homologowane do tego auta, ale do jazdy codziennej zakładasz co chcesz.

Jak kiedyś ze swoją F32 byłem na naprawie gwarancyjnej Premium Selection w ASO w Munchen, bo mi tu w Polsce nie chcieli uznać tego niemieckiego Premium Selection to się niemiaszki dziwili jak miałem założony rozmiar 20-stek od G30. Że tak nie wolno, że to nie ma homologacji itd.

Ale naprawa dotyczyła sprężarki klimatyzacji więc nic nie mieli do rozmiaru kół. Ale dziwili się strasznie, że tak nie wolno itd itd.

No ale nie mieszkamy w DE. Wiec do codziennej jazdy zakładasz co chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, co każda wizyta serwisowa wrzucać inne gumy?

Przecież jak jesteś na wymianie oleju to ktoś może nie musi się kapnąć i liczyć na szczęście.

 

No a ile razy w roku jesteś na serwisie olejowym ?

Według wskazań co 30 tys km. Jak wymieniasz częściej dla siebie to nie musisz tego robić w ASO przecież.

Zmiana kół to 20 min w serwisie oponiarskim ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie jest to warte zachodu. Niech zakłada normalne opony i homologowane felgi.

Zmiana opon z felg co chwilę i to rft po dupie dostaje jeden i drugi komplet opon.

Olej co 30k km to też słabo. Będę unikał serwisu jak ognia jak będę zmieniał olej co 10k km? Też chcę mieć wpis o wymianie w ASO.

Powtarzam, nie jest to warte zachodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to warte zachodu. Niech zakłada normalne opony i homologowane felgi.

Zmiana opon z felg co chwilę i to rft po dupie dostaje jeden i drugi komplet opon.

Olej co 30k km to też słabo. Będę unikał serwisu jak ognia jak będę zmieniał olej co 10k km? Też chcę mieć wpis o wymianie w ASO.

Powtarzam, nie jest to warte zachodu.

 

ani trochę się z tobą nie zgadzam.

Po pierwsze nikt nie mówi o zmianie opon tylko o zmianie kompletnych kół. Nikt nie mówi także o niehomologowanych felgach. Przecież te o których on mówi są oferowane przez ASO.

Po drugie jak masz Serwis Inclusive to nie wiem czy wymiana co 10 tys jest mile widziana jeśli nie pokazuje ci aplikacja informacji o wymianie oleju.

Jak pojedziesz na wymianę oleju płatną a nie na gwarancyjną naprawę to nie mów że od razu zabiorą ci gwarancję na zawieszenie bo się dopatrzą że masz inne koła niż w homologacji. Skąd mają wiedzieć bez sprawdzenia że te koła nie są od niego. Przecież mogą być performance 20-stki dokupione później w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Chodzi mi o rozmiar opon, jeśli się dopatrzą, nie kół. Mogą być i 20", ale z prawidłowym rozmiarem. Poza tym co zyskujesz z większym profilem? Szorowanie o nadkole przód przy full locku i dołku na 70km/h+ na skręcie.

Z plusów to lepsze wypełnienie nadkoli, bo mniejsza szpara, a tak to same minusy. Jak jest taczka to się wywala rft i wrzuca normalne opony wzmacniane, które również BMW oferuje homologowane.

Olej - jak masz życzenie to zmieniasz częściej i oczywiście płacisz.

No i na koniec nie wiem po co poprawiać sztab inżynierów :roll: Nie wiem również za czym stoisz i czego bronisz tym nieprawidłowym rozmiarem opon, bo to same problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglądem tylko wyglądem.

W ostatnim f32 miałem 20-stki Breyton GTS, przód 9 cali tył 10 cali. Rozmiar od g30 czyli 245/35r20 tył 275/30r20 i uwierz mi, że żadnego tarcia nigdy nie uświadczyłem. Wypełnienie nadkoli było większe ze względu na to że cały obwód koła był o 1 cm większy. Z plusów oprócz wyglądu było to, że auto bez obniżania na standardowym zawiasie wyglądało bosko.

Oczywiście jazda na 20-stkach ma swoje minusy. Uważać trzeba bardzo na dziurska.

Ale jak to powiedziała kiedyś moja żona. Żeby jeździć na takich kołach trzeba mieć jaja :)

Reasumując teraz jaj nie mam ponieważ moje g22 jeździ na 19-stkach :D

Na razie także nie mam ochoty na zmianę na 20 zoll ze względu na to, że bardzo lajtowo się jeździ bez wypatrywania każdej dziury na drodze. No cóż może to pesel daje już znać o sobie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dlatego nie warto brać pakietu olejowego i być zależnym od BMW. Ja biorę tylko gwarancję na 4 lata serwis olejowy na własną rękę w nie autoryzowanym serwisie bmw który wbije przeglądy do systemu. W cenie pakietu mamy raptem 3 wymiany oleju, raz świece i wycieraczki to się nie oplaca. Dodatkowo jak zmienimy na własny koszt olej po 2tyś potem po 10tyś i będziemy resetować komputer plus wbicie do systemu to darmowa wymiana nigdy nie nastąpi. Ja wole sobie serwisować auto tak jak chce i kiedy chce i wszystko mieć w systemie. O koła też nikt nie będzie się czepiał w hypertech czy andrew performwance a oba serwisy wiedzę mają większą niż aso a przeglądy trafiają do systemu bmw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego nie warto brać pakietu olejowego i być zależnym od BMW. Ja biorę tylko gwarancję na 4 lata serwis olejowy na własną rękę w nie autoryzowanym serwisie bmw który wbije przeglądy do systemu. W cenie pakietu mamy raptem 3 wymiany oleju, raz świece i wycieraczki to się nie oplaca. Dodatkowo jak zmienimy na własny koszt olej po 2tyś potem po 10tyś i będziemy resetować komputer plus wbicie do systemu to darmowa wymiana nigdy nie nastąpi. Ja wole sobie serwisować auto tak jak chce i kiedy chce i wszystko mieć w systemie. O koła też nikt nie będzie się czepiał w hypertech czy andrew performwance a oba serwisy wiedzę mają większą niż aso a przeglądy trafiają do systemu bmw.

 

A kto ci kaze resetowac komputer? Kasowanie CBS robi sie tylko przy przegladach wyznaczonych przez system (domyslnie 30000km), ale mozesz robic miedzy wymiany z samym wgraniem historii, robi tak u nas wielu klientow ktorzy maja wykupiony pakiet BSI. Zapomniales dodac ze do pakietu BSI wliczaja sie takze filtry, np kabinowe - ktore jak wiemy troche kosztuja. Prawda jest taka ze jak ktos bierze auto na 2 lata, to moze sobie odpuscic temat, ale jak ktos chce polatac autem dluzej, to trzeba byc wariatem zeby nie wykupic BRI i BSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie gry cały czas obowiązuje promocja "kampania olejowa" w Wawie w jednym z ASO gdzie koszt wymiany zamyka się w kwocie ok 600 zł z materiałami to i tak jeśli doliczymy filtry kabinowe to lekko mówiąc nie ekonomiczne jest wykupywanie BSI.

Wymiana oleju po 15 tys km bo ja tak wymieniam to mi wychodzi raz w roku. Na przestrzeni 4 lat to łatwo policzyć że BSI w moim przypadku to niepotrzebne wydawanie pieniędzy.

Koszt świec OEM to raptem 320 zl /4 szt/ po rabatach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zakres prac serwisowych

• wymiana oleju

• kontrola pojazdu i przegląd standardowy

• serwis / wymiana filtra powietrza

• serwis / wymiana filtra paliwa

• serwis / wymiana mikrofiltra

• serwis / wymiana świec zapłonowych

• serwis / wymiana płynu hamulcowego

5lat / 100tyś km

W przypadku M440i koszt 4000zł.

Wymiana oleju koszt w okolicy 500zł x3

Filtr powietrza 200zł

Filtra paliwa nie ma

Mikrofiltr 200zł

Wymiana świec 500zł

Można kupić można nie kupić robiąc to samo we własnym zakresie będzie trochę taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi cenami to cie troche ponioslo.

Kabinowka to koszt okolo 550zl, a nie 200zl i kabinowka jest obligatoryjnie wymieniana przy kazdym serwisie, co juz daje ponad 1500zl

Swieca sztuka to 120zl co przy 6 cylindrach, daje 720zl + 500zl robocizna 1320zl

Pamietaj jeszcze o tym ze przy duzym przegladzie masz w cenie kompletne sprawdzenie pojazdu + diagnostyke.

Dolicz jeszcze olejowki + filtry + plyn hamulcowy + kazdorazowe sprawdzenie stanu technicznego pojazdu.


Nie mam mozliwosc dokladne sprawdzenia kalkulacji bo jestem w domu, ale tak na szybko pakiet BSI za 4000zl, to swietna oferta dla osob ceniacych sobie oryginalne czesci, bo poza pakietem, to samo w ASO wyjdzie cie ponad 7 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ty mowisz o cenach detalicznych poza aso te same części kupisz za 1/2 ceny i nie mówię o zamiennikach tylko na elementy eksploatacyjne rabaty są bardzo wysokie. Każdy robi jak uważa ja wole serwisować auto tam gdzie chce i tak jak chce a skoro nie będzie drożej i mogę robić gdzie chce to czemu nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciekawi mnie jak będą wyglądały rabaty na to i4.


Miałem wymieniać moją M340i na 4GC (jak sie już pojawi do produkcji) ale teraz powaznie rozważam i4 M50. Zastanawiam się czy to już dobry moment na elektryka...

Miałem ten sam dylemat ale wg mnie jeszcze nie. Realne zuzycie przy nornalnej jeździe będzie wynosić 30kw przy bateri 85kw łatwo policzyć zasięg. W zime wydajność jeszcze spadnie a ostatnia zima u nas trwała 5 miesięcy.

Jest ryzyko że za 2-3lata gdy wydajność baterii spadnie to ciężko będzie pokonać 200km. Jeżeli w tym czasie na rynku pojawi się coś nowego z lepszą baterią sprzedaż i4 będzie trudna.

Wg mnie na dzień dzisiejszy auto spalinowe utrzyma wartość dużo lepiej i sprzedaż będzie łatwiejsza. Kupił byś używanego elektryka z końcówką gwarancji lub bez niej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co piszesz to wszystko prawda, aczkolwiek jak biorę leasing to mnie szczyka co sie z tym stanie po 3 latach :) Natomiast nie widziałem jeszcze żadnej leasingowej oferty na elektryka, a możliwe ze spadek ceny takiego auta będzie tam skrzętnie ujęty i taki leasing będzie w ogóle nie opłacalny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.