Skocz do zawartości

535d 286KM Ubywa płynu chłodniczego.


Improssible

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


Czy mógłby mi ktoś wskazać gdzie powinienem szukać wycieków, ponieważ ubywa mi płynu chłodniczego, lecz nie widać żadnych wycieków. Czy w silniku m57n30b 2007r 286Km są jakieś takie elementy, które lubią puszczać wodę a nie są widoczne gołym okiem? Słyszałem o chłodnicy EGR, planuję ją ominąć. Gdzie mogę jeszcze szukać wycieków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko masz do wymiany oprócz słupka więc za co kolwiek się nie weźmiesz wszystko będziesz po kolei wymieniać.

Chłodnica EGR-termrostat-EGR

Termostat główny

Pompa wody

Magistrala wody plastikowa

Węże wody elastyczne


Najczęściej Chłodnica EGR pęka i termostat EGR na łączeniu oringu puszcza

Magistrala plastikowa pęka

Pompa wody puszcza na ośce albo na łączeniu z blokiem

plus wszelkie łączenia węży elastycznych


Nic innego nie ma, w skrajnym wypadku coś poważnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko masz do wymiany oprócz słupka więc za co kolwiek się nie weźmiesz wszystko będziesz po kolei wymieniać.

Chłodnica EGR-termrostat-EGR

Termostat główny

Pompa wody

Magistrala wody plastikowa

Węże wody elastyczne


Najczęściej Chłodnica EGR pęka i termostat EGR na łączeniu oringu puszcza

Magistrala plastikowa pęka

Pompa wody puszcza na ośce albo na łączeniu z blokiem

plus wszelkie łączenia węży elastycznych


Nic innego nie ma, w skrajnym wypadku coś poważnego

 

Dziękuję ślicznie za informację, gdzieś tam doczytałem, że pod kolektorem również jest jakiś króciec który puszcza, a wycieków nie widać ponieważ od razu wyparowuje. Czy to w tym silniku? Samochód będę miał w przyszłym tygodniu, wstępna pobieżna analiza brzmi, że motor zużywa wodę, co wydaje się trochę dziwne przy 200k realnego przebiegu, dlatego zanim zrzucę głowice do wymiany upg, chciałbym się upewnić że to nie jest jakaś pierdoła.

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BArdzo czesto powod jest blachy w E60. W tym modelu sa wadliwe zbiorniki wyrownawcze plynu chlodniczego czesto pojemnik na plyn jest nieszczelny, a jeszcze czesciej jest uszkodzony korek i przez niego ucieka plyn. Ja mialem uszkodzony korek i przez korek mi uciekal plyn chlodniczy wstawilem nowy za 80 pln korek z aso i przez 4 miesiace nie ucieklo ani 1 ml plynu. Zacznij od malych rzeczy a nie wymieniaj na darmo drogich rzeczy.
b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Niestety tym razem problem raczej nie będzie błachy. Prawdopodobnie UPG. Woda się gotuje, w zbiorniku maź o kolorze masła. Auto kopci mocno na biało. Czy coś powinienem sprawdzić zanim mechanik zrzuci głowice? Co warto wymienić jeżeli będzie robiona UPG? Jakieś uszczelki, króćce? Jakiej firmy brać części, przeszukałem internet i niestety nie znalazłem gotowych zestawów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tym razem problem raczej nie będzie błachy. Prawdopodobnie UPG. Woda się gotuje, w zbiorniku maź o kolorze masła. Auto kopci mocno na biało. Czy coś powinienem sprawdzić zanim mechanik zrzuci głowice? Co warto wymienić jeżeli będzie robiona UPG? Jakieś uszczelki, króćce? Jakiej firmy brać części, przeszukałem internet i niestety nie znalazłem gotowych zestawów.

 

Sprawdź stan termostatu i pompy wody. Jeżeli nie ubywa wcale płynu z układu i nie ma wycieku to upg jest okey.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tym razem problem raczej nie będzie błachy. Prawdopodobnie UPG. Woda się gotuje, w zbiorniku maź o kolorze masła. Auto kopci mocno na biało. Czy coś powinienem sprawdzić zanim mechanik zrzuci głowice? Co warto wymienić jeżeli będzie robiona UPG? Jakieś uszczelki, króćce? Jakiej firmy brać części, przeszukałem internet i niestety nie znalazłem gotowych zestawów.

 

Sprawdź stan termostatu i pompy wody. Jeżeli nie ubywa wcale płynu z układu i nie ma wycieku to upg jest okey.

 

Płyn właśnie ubywa, po dolaniu wychodzi masło, ale tylko w zbiorniku wyrównawczym. Olej silnikowy i korek od wlewu czysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tym razem problem raczej nie będzie błachy. Prawdopodobnie UPG. Woda się gotuje, w zbiorniku maź o kolorze masła. Auto kopci mocno na biało. Czy coś powinienem sprawdzić zanim mechanik zrzuci głowice? Co warto wymienić jeżeli będzie robiona UPG? Jakieś uszczelki, króćce? Jakiej firmy brać części, przeszukałem internet i niestety nie znalazłem gotowych zestawów.

 

Sprawdź stan termostatu i pompy wody. Jeżeli nie ubywa wcale płynu z układu i nie ma wycieku to upg jest okey.

 

Płyn właśnie ubywa, po dolaniu wychodzi masło, ale tylko w zbiorniku wyrównawczym. Olej silnikowy i korek od wlewu czysty.

 

Zmien plyn chlodniczy na Prestone, odpowietrzyc dobrze uklad, dolac do max plynu prestone po odpowietrzeniu na zagrzanym juz silniku i dolac do plynu chlodniczego srodek od liquid molly na uszczelnianie ukladu chlodniczego wlac okolo 100 ml preparatu zakrecic korek i zostawic auto na wolnych obrotach na 10-15 minut. Jak nie pomoze dopiero mysl czy to UPG.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

upg nie da się nie zauważyć

Natomiast gdyby z auta leciało tak, że widać by było, że gdzieś kapie to płynu ubywałoby w litrach na godzinę...

Wystarczy dziurka albo pęknięcie mniejsze niż włos i nie większe niż kilka mm aby płyn się sączył tak, że każda ilość która wyleci wyparuje, że nie widać skąd leci a w zbiorniczku ubywa..

Te pęknięcie zazwyczaj na plastikowej magistrali się robi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie mój mechanik jak tylko zobaczył objawy, krzyknął że to upg, auto kopci białym słodkawym dymem jak parowóz, w zbiorniku wyrównawczym brak wody, po dolaniu, 10 minut i robi się breja. Wiem, że to wróżenie z fusów. Ja szukam ewentualnie innej przyczyny bo głowice to zawsze można zrzucić a może się okazać całkiem inna błacha przyczyna lub awaria np chlodniczki EGR i podstawy filtra oleju albo samej chłodnicy. Powiedzcie mi jeszcze co wymieniać przy okazji roboty UPG? Wiem, ze na pewno potrzebuje nowe śruby. Czy Victor Reinz będzie dobrym wyborem? Oryginalna uszczelka głowicy to 600za vs 180 za VR.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przy takich temp. auto kopci na biało ,breja w zbiorniczku i ubywa płynu to niestety może być upg, tylko trochę szybko przy takim przebiegu , u mnie też ubywa płynu ok.500ml na 500-1000 km ale nie mam żadnych innych objawów ,więc obstawiam na chłodniczkę egr, ktoś może zamontował tą firmy NTY i może podzielić się wrażeniami ? :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem deko wolnego czasu i podjechałem zobaczyć na plac gdzie BMW czeka w kolejce do diagnozy. Co mi się udało ustalić na chłodno. Obroty przez chwilę po odpaleniu ciut falują. Auto na wolnych obrotach minimalnie kopci na biało. Węże cały czas pozostają miękkie. Sprawdziłem bagnet i korek wlewu oleju i nie ma śladu masła. W zbiorniku wyrównawczym maź - poniżej fotka. Zastanawiam się czy na powyższe objawy nie złożyły się dwie rzeczy - pęknięcie chłodnicy oleju oraz chlodniczki EGR. Jak myślicie? Mój mechanik nie jest specem od BMW, dlatego czasem lubię się trochę rozeznać w temacie, żeby coś podpowiedzieć. Rozebrać silnik to nie problem ale po co jak problem może być błachy. Kupiłem uszczelkę podstawy filtra oleju, jeszcze przed zawaleniem głowicy, chciałbym żeby zaślepić chłodniczke EGR i sprawdzic chłodnice oleju. Czy może jednak za dużo tej mazi żeby obstawiać chłodniczke?

Wszelakie porady mile widziane.

20210628-131100.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ty masz olej wlewajacy sie z silnika do ukladu chlodniczego to moze spowodowac zatarcie silnika.


1000 pln szykuj z wyplaty lekko by naprawic glowice i uklad chlodzenia trzeba plukac caly i przepsykac powietrzem nowy plyn 6 litrow jak nie wiecej. Tez bym nowy olej zalal i nowy filtr oleju. Kafla musisz wydac nic nie zrobisz.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko coś za jasny jak na olej z silnika. Sprawdź co się dzieje w skrzyni biegów. Może to być wina wymiennika ciepła od skrzyni biegów. Napisz jak znajdziesz rozwiazanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Na moje oko coś za jasny jak na olej z silnika. Sprawdź co się dzieje w skrzyni biegów. Może to być wina wymiennika ciepła od skrzyni biegów. Napisz jak znajdziesz rozwiazanie

 

Nie lubię nieskończonych tematów, więc informuje, że wszystko zostało naprawione, winnymi okazały się chlodniczki, po wymianie chlodniczki EGR przestało kopcić na biało, a po wymianie chlodniczki oleju oraz uszczelki obudowy filtra oleju przestało mieszać wodę z olejem. Muszę się jeszcze uporać z drobnymi wyciekami oleju oraz wody.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko coś za jasny jak na olej z silnika. Sprawdź co się dzieje w skrzyni biegów. Może to być wina wymiennika ciepła od skrzyni biegów. Napisz jak znajdziesz rozwiazanie

 

Nie lubię nieskończonych tematów, więc informuje, że wszystko zostało naprawione, winnymi okazały się chlodniczki, po wymianie chlodniczki EGR przestało kopcić na biało, a po wymianie chlodniczki oleju oraz uszczelki obudowy filtra oleju przestało mieszać wodę z olejem. Muszę się jeszcze uporać z drobnymi wyciekami oleju oraz wody.


Pozdrawiam

super do porządnego wypłukania układu chłodzenia polecam pkyn do zmywania naczyń... miałem podobny problem z uszczelką podstawy filtra po naprawie plukalem czym sie dało ale najlepiej sprzedzil sie pkyn do mycia naczyń.

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Raport sytuacyjny. Układ przepłukany i wszystko gra ;) Jednakże niepokoi mnie pewne dźwięki dochodzące z silnika na jałowych obrotach. Dźwięk przypominający tutaj cytuję mechanika "jakby buty w pralce się prały i latają" głuchy cykliczny stuk. Czy to coś klęka czy może ten silnik tak ma? Mechanik obstawia prace EGR i spalin w kolektorze. Czyżby?


Druga sprawa mam problem z jednym z dwóch kluczyków, czasami auto na niego nie reaguje, mam Keyless go, bateria świeżo wymieniona. Jak wsadzę w stacyjkę normalnie odpala. Ale jak wyciągnę to już nie odpala. Czy może być to wina anteny albo jakiegoś modułu lub samego kluczyka?


Trzecie pytanie błąd światła prawego - nie świeci ring, czy padła tylko żarówka? W module jest historyczny błąd modułu AHL - lampy bixenon skrętny poliftowy. Czy na rynku są dostępne jakieś żarówki żeby ringi były białe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak padła ci tylko zarowka hella oryginalna, bo jakby padl modul to by nie swiecily obie strony. Tez powinno ci wyrzucac komunikat o "Right parking light failure".


Tak za okolo 150-200 pln sa biale markery led i swieca bardzo ladnie w e60.


Co do kluczyka to pasuje go od nowa zakodowac powinno pomóc.


Jesli chodzi o przeciekanie oleju do plynu chlodniczego dla pewnosci i spokojnego serca kup sobie jeszcze za 25 pln test na obecnosc spalin w ukladzie chlodzenia.


Obawiam sie, ze niekoniecznie byla tylko winowajca uszczelka obudowy filtra oleju, a tez mogles miec spaliny wydostajace sie z glowicy do ukladu chlodzenia, co spowodowalo uszkodzenie chlodniczki egr w dluzszej perspektywie.


Tester kosztuje 25 pln, zrob go - jak nie zmieni plyn w testerze koloru to bedziesz spal spokojnie, ze nie masz glowicy co juz lekko przepuszcza, a jak ci plyn zmieni kolor to wiesz , ze za jakis czas warto tez zmienic uszczelke pod glowica.


https://allegro.pl/oferta/uniweralny-tester-uszczelki-glowicy-co2-5-testow-7569896218


Robilem test u siebie kiedys i na szczescie plyn nie zmienil koloru po 15 minutach. Spie spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak padła ci tylko zarowka hella oryginalna, bo jakby padl modul to by nie swiecily obie strony. Tez powinno ci wyrzucac komunikat o "Right parking light failure".


Tak za okolo 150-200 pln sa biale markery led i swieca bardzo ladnie w e60.


Co do kluczyka to pasuje go od nowa zakodowac powinno pomóc.


Jesli chodzi o przeciekanie oleju do plynu chlodniczego dla pewnosci i spokojnego serca kup sobie jeszcze za 25 pln test na obecnosc spalin w ukladzie chlodzenia.


Obawiam sie, ze niekoniecznie byla tylko winowajca uszczelka obudowy filtra oleju, a tez mogles miec spaliny wydostajace sie z glowicy do ukladu chlodzenia, co spowodowalo uszkodzenie chlodniczki egr w dluzszej perspektywie.


Tester kosztuje 25 pln, zrob go - jak nie zmieni plyn w testerze koloru to bedziesz spal spokojnie, ze nie masz glowicy co juz lekko przepuszcza, a jak ci plyn zmieni kolor to wiesz , ze za jakis czas warto tez zmienic uszczelke pod glowica.


https://allegro.pl/oferta/uniweralny-tester-uszczelki-glowicy-co2-5-testow-7569896218


Robilem test u siebie kiedys i na szczescie plyn nie zmienil koloru po 15 minutach. Spie spokojnie.

 

Wezmę to pod uwagę, olej w układzie chłodzenia był z pękniętej wewnętrznie chlodniczki oleju znajdującej się koło obudowy filtra oleju. Wszytko wydaje się na teraz być okej, z tym dźwiękiem pranych butów to może tylko moje fanaberię i ten silnik tak pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wezmę to pod uwagę, olej w układzie chłodzenia był z pękniętej wewnętrznie chlodniczki oleju znajdującej się koło obudowy filtra oleju. Wszytko wydaje się na teraz być okej, z tym dźwiękiem pranych butów to może tylko moje fanaberię i ten silnik tak pracuje.

 

Warto zmienic ta chlodniczke oleju. Znajduje sie ona po prawej stronie od obudowy filtra oleju. Czesto chlodniczka oleju ma przecieki albo nawet zewnetrzne wycieki. Rowniez mam zmieniona ta chlodniczke oleju na nowa.


Problemy z ukladem chlodzenia czesto wiaza sie z zbyt wysokim cisnieniem w ukladzie chlodzenia, co prowadzi do rozszczelnienia sie najslabszych komponentow w ukladzie. Warto zrobic test na upg, bo jesli sie okaze, ze uszczelka i glowica jest ok to "jestes w domu". Wymiany innych podzespołów sa poprostu łatwiejsze i mniej kosztowne. Czesto pekaja w tych ukladach chlodniczki, termostaty glowne, pekaja zbiorniczki wyrownawcze, sa problemy z korkami czasami, ze wywala plyn przez korek pod obciazeniem, warto obserwowac tez wszelkie weze czy nie sa zapocone - i to czy nie kapie z czegos woda na rolki i paski, bo jak ci nakapie na pasek jakis plyn chlodniczy to przy odpalaniu bedzie "pisk" oznaczajacy, ze pasek na rolce jakiejs sie przesunal, bo byl mokry.


Dla pewnosci zamow sobie ten tester upg - jak nie zabarwi plynu no to masz silnik w super stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.