Skocz do zawartości

jaki wybrać olej ?


martin555

Rekomendowane odpowiedzi

Widze ze rodzaj oleju sie dobiera do marki auta ... BMW nie jezdzi na mineralnym wg opinii wielu przedmowcow tego tematu - no pysznie .... Szkoda gadac - szkoda nawet takie slowa komentowac... Forum ma sluzyc do informacji pewnych i sprawdzonych a nie kompletnie pozbawionych sensu... ZALEJ DEFINITYWNIE MINERALNY OLEJ... Po pierwsze jezdzisz na mineralnym wiec szkoda ryzyka na mozliwe wycieki po rozszczelnieniu silnika ... Po drugie m20b20 to stary motor - raz ze przebieg na pewno niemaly dwa ze ten silnik powstawal w czasach gdy polsyntetykow nie bylo ani syntetykow. Dwa ze kto to slyszal o zmianie oleju ze tak powiem W GORE .... Czyli z minerala na polsyntetyk albo na syntetyk albo z polsyntetyka na syntetyk. Tylko sa dopuszczalne zmiany syntetyk na polsyntetyk albo mineral ( chociaz na mineral z syntetyku tez srednia opcja ) albo z polsyntetyku na mineral. Jak ktos mowi inaczej to nie ma pojecia. Kup markowy dobry olej i nie bedzie problemu :)

 

dolaczam sie do wypowiedzi.

bo nie wiem jak olej mineralny moze byc hm zlem dla silnika... bezsens tym bardziej ze fabryka lala do niego tez mineralny...

ja jezdze na mineralnym i zlego slowa o nim nie powiem tak samo jak w bmw jak i innym silniku.. nie leje olei po 30zl za 5l ... ale i one by nie zaszkodzily. ja preferuje oleje firmy coma bardzo dobre oleje i nic zlego z slnikiem sie nie dzieje.

 

moze syntetyki lepsze ale slowa typu nie lej minerala bo ci silnik padnie albo to porazka dla silnika sa bezsensu. :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja tam mechanikiem nie jestem ani wielki znawca tematu bom informatyk ... ALE... staram sie dbac o auta ktorymi jezdze i zbytnio nie ufac mechanikom wiec zawsze samemu rozpoznaje temat, problem itp. a dopiero pozniej mecze sie z mechanikiem no i oczywiscie zawsze patrze na rece i poprawiam jak wg mnie cos jest robione nie tak :) Oczywiscie zawsze slucham wszystkich opinii a moj mechanik jest naprawde dobrym fachowcem i juz pewien jestem ze kichy nie odwali - sami pewnie wiecie jak trudno znalesc kogos porzadnego.

 

Z takiego zainteresowania oczywiscie nabywam jakies tam wiedzy i NIGDY ALE TO PRZENIGDY nie slyszalem zeby do m20b20 zalecano polsyntetyk. Motor starej generacji a co za tym idzie - mineral. Ogolnie z opinii jakie slyszalem to : stary motor (nie mowie o stanie technicznym tylko o dacie produkcji) albo duzy przebieg - mineral. Mniejszy przebieg, mlody motor - syntetyki. Sa przypadki ze stare silniki jezdza na polsyntetykach albo syntetykach ale to tylko swiadczy o ich dobrej kondycji ... Nie mialem natomiast stycznosci z nikim kto zmienil z minerala na polsyntetyk albo syntetyk i nie mial zaraz problemow. Wybor nalezy do wlasciciela auta.

 

Oczywiscie jestem swiadom tego ze zdarzaja sie wyjatki od reguly i ja wszystkich rozumow nie pozjadalem ale w tym przypadku - m20b20 - jestem pewien ze polsyntetyk albo syntetyk to totalna bzdura.

 

No i oczywiscie podejscie ze BMW to syntetyki to tez jest smiechu warte bo nie mozna zapominac ze jezdza 20-letnie i starsze BMW do ktorych syntetyk nie pasuje ni w zab a wypowiedzi sugerowaly albo brak pojecia albo zapomnienie o weteranach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 165 000 km z małym ogonkiem

i dlatego sie dziwię jak mozna bez zmiany jeżdzić 40kkm

 

Poczekajmy co chłopak napisze - ale nie wydaje mi się żeby jeździł tyle bez zmiany.

Co do Twoich 165kkm z chęcią bym Ci pozazdrościł :clap: ale b.mocno wątpię że to prawdziwy przebieg przy tym roczniku :naughty:

Jak kupowałem swojego to miał 178kkm :liar: - jestem realistą :( i oceniam go na ok. 300kkm :duh:

Ten Twój olej to syntetyk?

Jeśli tak - proponuję abyś jednak zmienił na półsyntetyk co byłoby wskazane przy tym wieku auta i prawdopodobnie przy sporym przebiegu.

Koledzy z Forum którzy od dawna używają becie pewnie to potwierdzą.

 

Kolego

taki miałem stan km jak go kupowałem, może tak jest , a może nie. Trochę mi się nie chce wierzyć, aby niemiecki inwalida bez nogi (to poprzedni właścicel) coś rzeźbił przy liczniku.Ja się tego trzymam i jak cos w niej wymieniam, to zawsze wymiana dotyczyła oryginału, poza tym mam to szczęście, że napraw dokonuje KOLEGA MECHANIK- FAN i ZNAWCA BMW i jego słów się trzymam. W sumie mamy niemłode auta, ale dbając o nie w sposób należyty dłużej się nimi będziemy cieszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M20 i M30 to zabytki. Kolega DEL ładnie to tu opisał( ponizej pozwoliłem sobie zacytowac) Ja leje 15w40 i jest ok. Przejscie z mineralnego na półsyntetyk moze miec opłakane skutki. A to co napisał DEL na tym forum w innym temacie:::::

A ja do swojego M30 leje TYLKO I WYLACZNIE Mobil Super M 15W40. Zmieniam go co 6-8 tys km. Przy przebiegu 245 tys. km nie ubywa nic oleju miedzy zmianami. Uzywam mineralnego, poniewaz do tego "prehistoryka" (ktos kto zna historie tego silnika, wie o czym mowie) rzadszy olej nie bardzo sie nadaje i konstrukcja tego silnika (luzy fabryczne itd.) preferuje raczej 15W40. Opinie takie czytalem np. na forum E30 na temat swap'u silnika 3.5 do E30, jego eksploatacji i tuningu. Wazne jest to m.in. jak czesto sie go zmienia, ja to robie czesto, zreszta cena tego oleju nie zabija:) Co do specyfikacji jakosci, to ten Mobil legitymuje sie SL/CF wiec bdb. Lepszym rozwiazaniem do E34 535i bylby olej 15W60 np. Motul Le Mans niestety nie jest juz produkowany a byl o tyle lepszy, ze zapewnial wieksza stabilnosc filmu olejowego przy wyzszych temp. (lato) i wyzszych obr. Z wlasnego doswiadczenia polecam marke Mobil, Castrol mineralny za bardzo "szlami" silnik-opinia moich "mechaniorow" Smile

 

To co wyzej napisalem odnosi sie do silnikow M30, nowoczesniejsze silniki wymagaja raczej rzadszych olei, ale i tu sklonilbym sie raczej w strone Mobila, z doswiadczenia- wczesniej mialem Escorta 1.8 td 90 KM przerobionego na ok. 110 KM (podniesione cisnienie na sprezarce, wieksza dawka paliwa itd. ) Zrobilem nim 120 tys. km (jak go kupilem mial 90 tys.) i lalem tylko Mobil Super S 10W40- zero problemow, auto raczej bylo mocno eksploatowane przeze mnie z zachowaniem kardynalnych regul co do jazdy na zimnym silniku, zmian oleju co 10 tys. uzywalem rowniez dodatku do oleju Liqui Moly MoS2 czyli dwusiarczek molibdenu. Po moich 120 tys. sprzedalem auto sasiadowi z przebiegiem 210 tys. km, silnik oslabilem do poziomu seryjnego 90KM i gosciu smiga juz ponad rok, jezdzi do niemiec i jest total happy, jak jestem w domu w PL widze go codziennie. Silnik pracuje super! A wiec moje zdanie: MOBIL

 

Pozdro i narta Very Happy

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja obsługi dla E28 (1983 r.) była liberalna w tym temacie.

 

Zalecała oleje klasy SE lub SF - wtedy nic lepszego nie było - aprobowane przez BMW. Lepkość była zależna od strefy klimatycznej, w której samochód jeździ.

 

Manual Repair Haynesa, książka wydana na początku lat 90. zaleca dla M20 oleje o lepkości 10W/40 do 20W/50 (w przypadku podjechanych egzemplarzy).

 

Ale szukajka Castrola aktualnie podaje dla 520i M20 (E34), tudzież dla 735i M30 (E32):

- zalecany - Magnatec 5W/40

- dobry - Magnatec 10W/40

 

:shock: :shock: :shock: Osooooochodzi :?: :roll2: :doh: :wink:

 

* * *

Prawda o minerałach <-> półsyntetykach <-> syntetykach w silnikach starszych generacji leży gdzieś pośrodku.

 

Nie porównujcie lekką ręką dwulitrowego M20 z 1977 roku z dwulitrowym M20 z 1991 r.

 

Zasadniczo silnik był identyczny, ale na 100 % podlegał w czasie modyfikacjom. Żeby był trwalszy, bardziej niezawodny, odporniejszy na trudy, ale też lepiej przystosowany do coraz doskonalszych smarowideł obecnych aktualnie na rynku (choćby przez zmianę tolerancji pomiędzy elementami ruchomymi, tudzież materiałów, z których robiono uszczelki i uszczelnienia).

 

Do swojego M20 nie wlewam syntetyka. :naughty:

W misce jest i będzie półsyntetyk 10W/40.

 

W tym egzemplarzu, to najlepszy kompromis, bo silnik jest fabryczny, z 1983 roku, nie rozbierany bardziej niż do wymiany paska rozrządu, do tej pory jeżdżony (niestety...) na krótkich trasach i na niedużych obrotach. Więc pewnie niezbyt czysty w środku i "zmęczony" bardziej, niż sugeruje śmieszne 118 tys. km na liczniku (na 110 % pewne). Przymulony, ale coraz mniej, bo powolutku przyzwyczaja się do dłuższych tras.

 

Ale jeżeli kiedyś będzie zrobiony remont z użyciem elementów i uszczelnień produkowanych współcześnie (czytaj: nie gryzących się z syntetykami), to pewnie wleję mu 5W/40.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukajki olejów to smieszny temat.To polityka rafineri i dilerów. :duh: :nienie: :naughty: :roll2:

 

Taaaaak, a wszyscy urzędnicy lokalni biorą w łapę. :liar: :twisted2: :twisted2: :twisted2: :wink:

 

Szukajka jest obarczona pewną odpowiedzialnością. Nie może doradzać przypadkowo. Musi być skonsultowana z producentem samochodu.

Dowodem na to jest choćby imponująca ilość informacji dodatkowych, które zawiera.

 

BTW, nie mam zaufania do Castrola.

Nasłuchałem się historii o skutkach jego stosowania z pierwszej ręki.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miras zaraz Ci tu powiedzą że MOBIL jest produkowany czy rozlewany w Polsce więc jest oszukany i podrabiany :D

Ja tez polecam ta markę olejów, bo mam z nią niemałe doświadczenie i jestem bardzo zadowolony..

Polecam również (jak już wcześniej pisałem) oleje Valvoline, co do innych sie nie wypowiadam bo nie stosowałem, to nie wiem .....

Na stronie Valvoline "dobierz olej " do silnika M20 polecają, półsyntetyka 10W-40 MaxLife lub minerala 10W-40

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do dyskusji, czy do E36 compacta z 98' 318tds-a mozna wlać Mobila 5w50 ??? przebieg 206tyś...

 

A na jakim oleju do tej pory jeździłeś - jeśli jest ok.nie bierze oleju to dobrze jest zostawić taki sam. Jeśli masz wątpliwości to przejdź na półsyntetyk /tylko nie Castrol-za bardzo płucze silnik/-Mobil jest :cool2: , Valvoline też, Elf .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlej Valvoline MaxLife 10W-40, moim zdaniem będzie najodpowiedniejszy do tego silnika, z takim przebiegiem i niewiadomą co było wcześniej wlane....
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie mam program do diagnozowania auta komputerowy jak i rowiez zasiągnałem rady dobrego mechanika...otóz do rzeczy..jezeli juz mamy nakrecone 200 lub ponad 200 tys nalezy zalewac silniczek olejem mineralnym..i to bez zasady czy auto nie bierze oleju czy nie...ja jezdziłem na pólsyntetyku do 200 tys i teraz zalewam swoja bawarke mineralnym.. :mrgreen:

pozdrawiam

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif


Babcia z duszą nastolatki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie mam program do diagnozowania auta komputerowy jak i rowiez zasiągnałem rady dobrego mechanika...otóz do rzeczy..jezeli juz mamy nakrecone 200 lub ponad 200 tys nalezy zalewac silniczek olejem mineralnym..i to bez zasady czy auto nie bierze oleju czy nie...ja jezdziłem na pólsyntetyku do 200 tys i teraz zalewam swoja bawarke mineralnym.. :mrgreen:

pozdrawiam

 

Z całym szacunkiem ale takiej głupoty to dawno nie słyszałem !!!!!!! :duh: :duh: Radzę zmienić tego "dobrego" mechanika!!

Nie wiem czy widziałeś kiedyś co sie dzieje z olejem mineralnym przy -20 stopni, jak nie to sobie poszukaj bo na tym forum był przeprowadzony taki test...

 

P.S

Tylko sie potem nie dziw ja ci będą popychacze walić jak młot po karoserii :twisted2:

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jezdze na 10w 60 castrol RS full syntetk i musze Wam powiedziec,ze po ostatnich spadkach temperatury,rozruch silnika w porwnaniu z 5w/40

jest ciezszy.Oczywiscie sa toroznice nieiwlkie ,ale sa!

Kolego nie zalewaj mineralnym!Nie ma wogole przeslanek,zebys to zrobil!

Lej polsymtetyk albo syntetyk!Pan mechanik chyba jest malo doswiadczony ,jezeli Ci poleca mineral po 200 tkm.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie mam program do diagnozowania auta komputerowy jak i rowiez zasiągnałem rady dobrego mechanika...otóz do rzeczy..jezeli juz mamy nakrecone 200 lub ponad 200 tys nalezy zalewac silniczek olejem mineralnym..i to bez zasady czy auto nie bierze oleju czy nie...ja jezdziłem na pólsyntetyku do 200 tys i teraz zalewam swoja bawarke mineralnym.. :mrgreen:

pozdrawiam

 

Z całym szacunkiem ale takiej głupoty to dawno nie słyszałem !!!!!!! :duh: :duh: Radzę zmienić tego "dobrego" mechanika!!

Nie wiem czy widziałeś kiedyś co sie dzieje z olejem mineralnym przy -20 stopni, jak nie to sobie poszukaj bo na tym forum był przeprowadzony taki test...

 

P.S

Tylko sie potem nie dziw ja ci będą popychacze walić jak młot po karoserii :twisted2:

 

To widac ze Ty nie masz pojecia co piszesz ... Na gestszym oleju stukac popychacze ... Szkoda gadac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że tak , widzę ze tobą nie ma co gadać.. Olej mineralny doprowadzi do tego ze popychacze będą hałasować!!

Już nie wspomnę że w niektórych silnikach nie można stosować olejów mineralnych! I co jak mają 200 tys.km i więcej, mam wlać do tego silnika zupę w postaci oleju mineralnego i go zniszczyć? Jak słucham takich głupot to mi ręce opadają!!

A mechanika który gada takie głupoty, to bym od razu zmienił bo mu chyba tylko o to chodzi, żeby miał jak najwięcej przy samochodzie roboty.. No ale nic, wasze samochody i wasz wybór :D:D:D:D Jak dla mnie to se możecie tam lać olej słonecznikowy, przecież będzie taniej :D

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry olej mineralny kosztuje nawet wiecej niz dobry syntetyk albo polsyntetyk wiec nie rozchodzi sie tutaj o oszczednosci ... Druga sprawa ze silniki m20 i m30 zostaly stworzone w czasach gdy syntetykow nie bylo wiec nie wiem jak mozna proponowac do tego silnika olej syntetyczny ... Nie umiem po prostu tego pojac ... Nie proponuje minerala do m50 czy m60 ale rozchodzi sie o m20 ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry olej mineralny kosztuje nawet wiecej niz dobry syntetyk albo polsyntetyk wiec nie rozchodzi sie tutaj o oszczednosci ... Druga sprawa ze silniki m20 i m30 zostaly stworzone w czasach gdy syntetykow nie bylo wiec nie wiem jak mozna proponowac do tego silnika olej syntetyczny ... Nie umiem po prostu tego pojac ... Nie proponuje minerala do m50 czy m60 ale rozchodzi sie o m20 ...

 

O.K tu sie z tobą zgadzam....

Nie mowie żeby nasilę uszczęśliwiać syntetykiem silniki z lat 70-tych.

Kolega marecki525 mówił o silniku M50 i o tym silniku pisałem....

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM

Nie znam za bardzo się na olejach, ale wiem że oleje syntetyczne były napewno już produkowane pod koniec lat 70.

Co do lania syntetyka do m20 to nie wiem, ale wiem że na stronie castrola można wyczytać że go zaleca, a jako dobry jest polecany półsyntetyk. Sam jeżdże na 10w-40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.