Skocz do zawartości

martin555

Zarejestrowani
  • Postów

    47
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Pruszków

Osiągnięcia martin555

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. tam jest tylko jedno łożysko - wyciskowe/oporowe, żadnych innych - sprzęgło jest hydrauliczne pracuje na płynie hamulcowym, dajesz w pedał a pompa poprzez ciśnienie, w wysprzegliku - wyciska łożysko w docisk sprzęgła.. Jeśli coś się dzieje z łożyskiem to otwórz drzwi i wciśnij sprzęgło, powinna być cisza.. łożysko jest ściśnięte, natomiast gdy puścisz pedał sprzęgła ( na luzie oczywiście) powinieneś usłyszeć ze głośno pracuje - to jest łożysko, jeśli hałasuje tylko podczas wciskania i upuszczania sprzęgła.. przyjrzałbym się wysprzęglikowi (na zewnątrz skrzyni) ewentualnie docisk tarczy sprzęgła może kończyć swój żywot
  2. Idąc tropem wskazówek lepiej skorzystać z http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=83_0529&hg=83&fg=06 Masz podane: przed 97 wszystkie olej ATF, co do MTF jest dostępny wyłącznie w ASO.. , w dalszym ciągu polecałbym ci zlać olej ze skrzyni, jeśli będzie o zabarwieniu czerwonym to masz pewność ze to ATF, Valvoline ATF Maxlife - fajne właściwości dla większych przebiegów (zalałem u siebie 3 lata temu, żadnych wycieków, a skrzynia bez problemu i co najważniejsze bez najmniejszych oporów pracuje)
  3. Jako iż nie masz naklejki, a masz 520i z roku 1990 z silnikiem m20b20 czyli 12 zaworową wersję, z manualną skrzynią biegów, to na 200% olej ATF (czerwony - jak będziesz zlewał to zauważysz) !! pojemność przy pustej skrzyni 1,1 litra, w praktyce butelką jedno litrową powinieneś napełnić do pełna skrzynie. Hipol - nic dziwnego ze później bmw palą po 20l na 100km :)
  4. A ja mam dwie (komplet na przednią oś) nowiutkie piasty (wraz z łożyskami) SKF do E31 pasują zarówno do 850 i 840, sprzedam tanio za pół ceny.
  5. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1980-BMW-735i-Touring-Frankfurt-Auto-Show-/250746866240?pt=US_Cars_Trucks&hash=item3a61ad8a40#ht_785wt_1167 BMW 735i Touring Prototype Frankfurt Auto Show W ramach ciekawostki jaką znalazłem, warto poczytać opis aukcji - wyprodukowane jedynie dwa modele !!
  6. jak długo potrwa wymiana? na początek plastikowa osłona silnika dalej odłączenie sondy i wyjęcie tłumika (idzie łatwo - sześć nakrętek przy kolektorach, rozłączenie tłumika końcowego i fajnie mieć kogoś do pomocy żeby wyjąć w całości) jeszcze osłona termiczna, dalej mamy rozłączenie wału i wyjęcie (zaznacz położenie, odkręć mocowanie z gumowym łączeniem, podpora wału i nakrętka na wieloklinie do rozłączenia, delikatnie z pomocą wyjmiesz połowę od skrzyni a drugą podeprzyj żeby nie załamywała się w przegłubie, teraz najwięcej zabawy czyli wyjęcie skrzyni, tu nie jest tak łatwo, odłączyć czujnik, wypiąć drążek zmiany biegów oraz wysprzęglik i odkręcamy całą skrzynie, każdą śrubkę z obu stron, teraz sama wymiana sprzęgła, odkręcić każdą śrubę po 1.5-2 obrotu żeby równomiernie odchodziła - tak samo przykręcamy, wymienić łożysko i ustawić wielowypust. i w drugą stronę - dużo pracy żeby równo i delikatnie zamontować skrzynie, chyba ze masz podnośnik słupkowy w kanale, wiec teoretycznie 3-4 godz przy sprawnej pracy bez niespodzianek i z podnośnikiem powinno się udać, podobny czas pracy podają producenci sprzęgieł. a poważnie to wątpię zęby w ASO tak szybko się uporali, mi to zajęło jakieś 9-10 godzin. mam sporo zdjęć z przebiegu pracy wiec służę pomocą jakby co.
  7. jak w temacie wymieniam sprzęgło u siebie, wymontowałem już układ wydechowy, osłony, osprzęt skrzyni, odkręciłem wał na przegłubie elastycznym (gumowym) od strony skrzyni, podpora też nie problem.. i teraz nie wiem, powinienem mocno wyszarpnąć wał od skrzyni ? nie ma tam żadnych dodatkowych zawleczek? jeśli ma ktoś doświadczenia, proszę o pomoc, nie czegoś uszkodzić przypadkiem.
  8. Witam, na OBC od jesieni mój termometr pokazuje -37 stopni, kupiłem nowy czujnik i dalej nic (sprawdziłem w innym E34-czujnik sprawny) moje pytanie czy ktoś przerabiał temat podłączenia na nowo takiego czujnika temperatury? czy wiązkę prowadzić tylko od OBC ? czy jakiegoś modułu ? może jest jeszcze jakiś opornik miedzy tymi ogniwami ? dzięki za każdą pomoc
  9. czerwone... może to krwiści czerwone 4max-y (czyli najtańsza i najgorsza chińszczyzna jaka jest), może ktoś sobie pomalował oryginalne srebrne.. sorry ale nie upatrywałbym bym po kolorze sprężyn wersji sportowej zawieszenia. czy lepiej kupić całe zawieszenie... jak wolisz ale tylko używkę albo ze szrotu.. żaden sklep nie posiada czegoś takiego jak kolumna+amor+piasta w całości, tak już sobie konstruktor auta wymyślił ze amortyzatory są wkładane do goleni(szklanek) kolumny, i tak jak zauważyłeś z góry idzie śruba (uważam ze lepiej być nie może) co do piasty to jest sprzedawana często jako łożysko koła, (najlepiej SKF albo Ruville). Wracając do amorów http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD11&mospid=47382&btnr=31_0142&hg=31&fg=10 każdy producent ma dwa rodzaje amorów do E34 do zawieszenia w wersji sport i zwykłej. (wersji sport nie założysz do zwykłej i na odwrót) pozdro
  10. Zdecydowanie polecam Sachs-a wymieniałem dwa lata temu i świetnie się spisują, odradzam kayaby - produkowane w Hiszpanii ! magnum technology też straszny śmietnik i takie wynalazki jak to z allegro to już szkoda gadać, amor-wkład i piasta oddzielnie, też polecam nie kombinować z byle czym, ważne żeby odpowiednio dobrać do modelu amortyzator, są wersje normal i sport (różnią się długością gwintu oraz skokiem), i nie ma to żadnego związku z wersją silnika, najlepiej spróbuj na realoem po numerze VIN, a jak masz możliwość po prostu sprawdź co masz przed kupnem, nie próbuj kupować sportowych do normalnych !
  11. problem rozwiązany, miałem już jechać wymienić przekaźniki, gdy rano po nocy na odłączonym akumulatorze, wciskam moduły, zakładam klemę i wszystko działa :D nie mam pojęcia co się stało ale wszystko działa poprawnie, żeby nie otwierać nowego wątku mam jeszcze pytani: pod tylnym siedzeniem z drugiej strony jak bezpieczniki znalazłem dużą czarną kostkę z wysokim napięciem i dużo miejsca dookoła, czy wie ktoś od czego albo co tam mogłoby być podpinane ? problem zlokalizowany jeśli to komuś kiedyś pomoże to winny był naderwany kabelek przy klemie plusowej(najmniejszy z widocznym opornikiem, pod gumą widoczne mocne naderwanie gdy go lekko poruszyłem znów nie miałem prądu na szyby i radio, kabelek wymieniony i wszystko gra... szukajcie a znajdziecie. Pozdro
  12. dzięki, a teraz miałbym pytanie czy znacie w okolicach Pruszkowa? Grodziska? Warszawy jakiś szrot lub kogoś kto handluje częściami e34 ? najłatwiej będzie mi namierzyć uszkodzony przekaźnik, podmieniając każdy po kolei..
  13. witam, dziwna sprawa po włączeniu radia zgasło co odcięło również sterowanie elektrycznymi szybami... wyglądało to jak przepalenia bezpiecznika, lecz ten jest ok, czy ktoś ma jakieś doświadczenie ? przekaźnik może moduł sterowania ( gdzie go szukać ?)
  14. silnik m20b20, olej ATF (czerwony ten sam co do wspomagania) tylko kup jakiś lepszy :) wchodzi niecały litr
  15. witam, dziś zabrałem się za wymianę dolnego wahacza : http://www.realoem.com/bmw/diagrams/m/n/5.png podniosłem auto, odkręcam łapę wahacza (śruba nr 4), ale z odkręceniem (15) już jest problem, ponieważ cała ta pólka do której są przykręcone wahacze jest obudowana kolumną amortyzatora to dojście do dolnego jest jedynie z prawej strony gdzie trzeba odkręcić górny wahacz (ale ten trzyma na wcisk i to bardzo mocno zapieczony, wszystko oryginalne) :| może jakiś techniki na jego wysunięcie bez uszkodzenia gwintu i sworznia?, tam pojawiło by się wejście do śruby dolnego, natomiast z drugiej strony mamy osłonę tarczy.. jeśli ktoś przerabiał ten temat i może dać jakiś wskazówki, jak najlepiej się z tym uporać niech pisze.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.