Skocz do zawartości

G31 lci 540i czy 540d m zawias czy adaptiv


matig31

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś na forum użytkuje G30/31 z zawieszeniem "adaptive drive"(aktywne amortyzatory EDC + belka skrętna + aktywne stabilizatory) ? Jeśli tak czy jest to warte swojej ceny, jakie są odczucia z jazdy ?

Do 31/12/2021 na 100% zamawiam G31 540i xdrive - adaptacyjne amortyzatory biorę, pytanie czy belka skrętna ma sens(w salonie delikatnie sugerują że nie ma i że niektórzy klienci odczuwają niestabilność przy większych prędkościach) i co realnie dają te aktywne stabilizatory, czy rzeczywiście auto nie "nurkuje".

Oprócz powyższego nie wiem czy jest sens wydawać sporą kasę na dach panoramiczny, w życiu nie miałem jakiegokolwiek otwieranego dachu, wygląda to super ale czy to jest realnie potrzebne to nie potrafię ocenić, pls o opinię czy korzystacie z niego czy też jest to zbędny bajer.

A ta data zamówienia 31/12 to jakaś symboliczna?

O zawieszeniu "adaptive drive" w serii 5 to głównie opowieści chodzą, trochę jak z Yeti, jak konfigurowałem to też brak możliwości sprawdzenia i finalnie nie brałem.

Dach panoramiczny to mi wręcz przeszkadza, ale wielu go kocha. Wolę mieć "ciemno" w środku szczególnie latem. Wygląd auta i owszem lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptive drive , że niby Yeti ? Bez jaj.


Ja mam w 540i xd i dla mnie to must have.

 

Mógłbyś rozwinąć wątek co odczuwalnie daje ten "Adaptive drive" ? :-)

EDC= super; belka skrętna=nigdy nie jeździłem a jak czytam w necie to też opinie niejednoznaczne; aktywne stabilizatory= mniej się "kiwa" ? :-) Jesteś w stanie porównać to do wersji wyłącznie z EDC ?


Zamówienie do końca br. oznacza że utrzymają mi spory rabat flotowy, od stycznia wiedzą już że będą ścięte ale bez wiedzy o ile - przynajmniej jest doping żeby zamówić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawosci zdradzisz ile jest teraz flotowego?

 

20%

 

Aż dziwne, że jeszcze dostałeś i to 20% :shock:

Temat jest taki, że BMW już podrożały chyba gdzieś od października-listopada (tak coś kojarzę) i od nowego roku znowu będzie podwyżka ceny. Rabaty również zostaną mocno ograniczone.

Ok 1-1,5 msc temu dzwoniłem o dostępny od ręki M550i w Gorzowie Wlkp. Rabat 0 chyba, że nie jestem prawnikiem, policjantem itp. to dostanę 3% rabatu :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawosci zdradzisz ile jest teraz flotowego?

 

20%

 

Aż dziwne, że jeszcze dostałeś i to 20% :shock:

Temat jest taki, że BMW już podrożały chyba gdzieś od października-listopada (tak coś kojarzę) i od nowego roku znowu będzie podwyżka ceny. Rabaty również zostaną mocno ograniczone.

Ok 1-1,5 msc temu dzwoniłem o dostępny od ręki M550i w Gorzowie Wlkp. Rabat 0 chyba, że nie jestem prawnikiem, policjantem itp. to dostanę 3% rabatu :|

 

Dlatego zamawiam w tym roku, pytanie czy brać tego adaptive bo z panoramy raczej zrezygnuję więc budżet na lepsze zawieszenie jest :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim g31 jest adaptive drive bez osi skrętnej. Jeśli mam być szczery, to nie odczuwam różnicy pomiędzy trybem Comfort a Adaptive.

Co do zasady uważam, że względu na zastosowanie pneumatyki na tylnej osi samochód prowadzi się dużo gorzej od g30. Wydaje się, jakby tył żył innym życiem niż przód.

Dlatego ja używam zazwyczaj trybu individual (silnik i zawieszenie w trybie sprot, skrznia w trybie comfort).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam adaptive w G30 bez skrętnej tylnej osi i uważam to za wartościowy dodatek, ale bez przesady. Przyznaje, że jakichś wielkich różnic przy normalnej jeździe nie widzę, natomiast są różnice przy ostrzejszej jeździe w zakrętach, auto się praktycznie nie przechyla.

G30 to limuzyna, owszem, może i z pierwiastkiem sportu, ale nadal to limuzyna, więc ale jaki zawias nie zamówisz, to nie nastawiaj się, że będą wielkie spektakularne różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem demo na weekend w 2020 z adaptive i osią skrętną i tego drugiego nie zdzierżyłem. Co do adaptive jak masz budżet bo bierz, głównie z uwagi na redukcje przechyłów przy dynamicznej jeździe, ale jak mówią przedmówcy m5 z tego nie będzie..


W kwestii rabatów na korpo od lat trend spadkowy, ja się podłaczałem pod klientów przez lata i np. na 5er z SAP 24%, podobnie pod dużym konsultingiem, na 4er pod Coca Cola 22%. Podobno od roku ponad 20% to święto, ciesze się że nic nie kupuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam adaptive w G30 bez skrętnej tylnej osi i uważam to za wartościowy dodatek, ale bez przesady. Przyznaje, że jakichś wielkich różnic przy normalnej jeździe nie widzę, natomiast są różnice przy ostrzejszej jeździe w zakrętach, auto się praktycznie nie przechyla.

G30 to limuzyna, owszem, może i z pierwiastkiem sportu, ale nadal to limuzyna, więc ale jaki zawias nie zamówisz, to nie nastawiaj się, że będą wielkie spektakularne różnice.

 

Kupuję kombi i zamówione z adaptive drive :-)


Od lipca br. max. rabat flotowy to okolice 21% przy pow. 50 autach w firmie - być może w mega korpo te 26% jest możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.