Skocz do zawartości

Nowa 5 G60/G61


speedofsound

Rekomendowane odpowiedzi

Wewnątrz samochód robi dobre wrażenie, przede wszystkim jest nowocześnie. Widać, że jest to spójna konstrukcja i pomysł, a nie tylko dołożony duży ekran. Pomimo zmian, można powiedzieć, że kierowca BMW będzie się tutaj czuł jak u siebie. Z ciekawostek, to roleta szklanego dachu zwija się z kierunku do przedniej szyby, czyli najpierw robi się jasno na tylnych siedzeniach.

Samochód w salonie miał mpakiet i on też wygląda bardzo korzystnie.

Na minus brak nadal adaptive drive, ale to może się zmienić. Więcej informacji o nowych wersjach we wrześniu...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
10 godzin temu, speedofsound napisał(a):

Wewnątrz samochód robi dobre wrażenie, przede wszystkim jest nowocześnie. Widać, że jest to spójna konstrukcja i pomysł, a nie tylko dołożony duży ekran. Pomimo zmian, można powiedzieć, że kierowca BMW będzie się tutaj czuł jak u siebie. Z ciekawostek, to roleta szklanego dachu zwija się z kierunku do przedniej szyby, czyli najpierw robi się jasno na tylnych siedzeniach.

Samochód w salonie miał mpakiet i on też wygląda bardzo korzystnie.

Na minus brak nadal adaptive drive, ale to może się zmienić. Więcej informacji o nowych wersjach we wrześniu...

 

Gdzie go widziałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Gdzie go widziałeś ?

 

Silesia Ring, BMW Festiwal. Dilerzy też mieli go lokalnie na 1-2 dni, w Szczecinie była jakaś szara wersja podobno (dzwonili z zaproszeniem na "pokaz") ale nie widziałem, gdyż widziałem ją parę dni wcześniej. 

Edit: się wyrwałem do odpowiedzi, a pytanie było nie do mnie :D. 

Edytowane przez dawozbj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
12 minut temu, Krakus3 napisał(a):

Mam zabrać dowód ze sobą? Jakoś nadzwyczajnie się ubierać ? Bo ja to pierwszy raz na takie rzeczy 😉

Koniecznie smoking. I nie zapomnij wypolerować butów.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 minutę temu, Krakus3 napisał(a):

jeszcze się nie odzwyczaiłem od chodzenia boso po urlopie , a Ty od razu polerować buty 😅

Ja dzisiaj wróciłem z 40-stopniowych upałów po ponad 2-tygodniowej labie i próbuję się odnaleźć w aurze, która nas powitała (17-18C) 🥶❄️ Taki żarcik z tym ubiorem. Zazwyczaj wbijam na takie imprezy na luzaku, bo wiadomo, że w gajerach chodzą szeregowi pracownicy, a w t-shirtach szefowie 💪 Poza tym nie szata zdobi człowieka i takie tam. Ważne czy masz kasę 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam wrażenie że w tym temacie jest wielu byłych wieloletnich użytkowinków skody i vw a nie bmw 🙃

Na szczęście bmw mądrzeje i w np w X5 LCI nie ma już 2.0d bo to była bzdura. 520d stało się popularne dopiero w modelu f10 gdzie właśnie wiele osób z innych marek przesiadało się na bmw, które było korzystne cenowo.  10s do 100km/h mają już tylko podstawowe wersje słabych marek nawet proste auta mają 7 czy 8s dzięki dobrym skrzyniom biegów i odpowiednim przełożeniom patrz x5 2.0d.

Edytowane przez --maly--
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.07.2023 o 13:31, Rufio napisał(a):

Screenshot_20230723_183021_Chrome.thumb.jpg.31538bef495d094fd68832c6b4c3e20b.jpg

 

Nosz kur..... Czy ja dobrze widzę że oni znów w Touring'u nie chcą zaoferować 550e ?? Czemu kuźwa czemu się pytam ?? A 540d to będzie tak naprawdę stare 530d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie W213 jest  lepszym wyborem od g60 

1. Bardziej klasyczne wnętrze 

2. Molżliwość zamówienia benzynowego R6 bez Pheva (E450), a ma być jeszcze dostępny e53. 

 

Edytowane przez p0sitiv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.07.2023 o 21:04, bartas3 napisał(a):

Przynajmniej bedzie 540d i 540i można zapomnieć 😞

Tylko 540d będzie miało moc obecnego 530d (286 km, plus moc silnika elektrycznego) 

Edytowane przez p0sitiv
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, speedofsound napisał(a):

Czy MB potwierdził ten silnik dla Europy?

Tak, i ma być też e53 AMG czyli 476 km bez Mheva.  Także, jeśli wrócę do kombi to już wiem do jakiego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, p0sitiv napisał(a):

Jak dla mnie W213 jest  lepszym wyborem od g60 

1. Bardziej klasyczne wnętrze 

2. Molżliwość zamówienia benzynowego R6 bez Pheva (E450), a ma być jeszcze dostępny e53. 

 

A przestań..... jakoś materiałów i wykonania w obecnych i nowych mercedesach to jest jakiś ponury żart, o ile design to kwestia gustu to w życiu bym im nie zapłacił tej kasy za taki wyrób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Quash napisał(a):

A przestań..... jakoś materiałów i wykonania w obecnych i nowych mercedesach to jest jakiś ponury żart, o ile design to kwestia gustu to w życiu bym im nie zapłacił tej kasy za taki wyrób.

Mój powrót do BMW miał miejsce przy F10. Od tego czasu mam okazję obserwować, jak zmieniają się standardy jakościowe.

W X5 mimo tego, że mam deskę obszytą skórą individual widzę, jak BMW oszczędza na materiałach.

Kilka przykładów, które pamiętam:

Kieszenie w drzwiach w F10 były w całości flokowane, w G31 była już tylko jedna ścianka, a w X5 świeci goły plastik, co mnie irytuje, ponieważ co nie wrzucisz to stuka.

Schowek pod podłokietnikiem – w G31 był jeszcze flokowany, G X5 goły plastik

Przesłona przeciwsłoneczna – w F10 i G30 były obite tą samą tkaniną co podsufitka, w X5 jest strukturyzowany plastik, ostry na krawędzi.

Lampka w przesłonie to najtańsze badziewie – w F10 była ładna lampka w ramce

W F11 na klapie do linii okien była taka sama tapicera, jak na burtach bagażnika, w G31 był już goły plastik

Foto chromatyczne lusterko tylko po stronie kierowcy

W G60 nie będzie już otwieranych uchwytów na napoje w podłokietniku, tylko 2 dziury na środku podłokietnika.

Pomijam fakt jak trzeszczały dekory w g31, jak trzeszczały uszczelki w g31 i jak trzeszczą uszczelki g05.

Także z tą jakością w BMW nie jest tak różowo. Nie twierdzę, że u innych jest lepiej, bo Audi też mocno obniżyło loty.

I mały przykład, którego nie widzimy. Znajomy pracuje w automotivie, który produkuje elektronikę do BMW. Twierdzi, że BMW najbardziej ciśnie na cenę i jakość układów scalonych. W związku z tym płytki z układami scalonymi są zalewane najgorszej jakości laminatem, a jego grubość jest niższa niż u konkurencji. Mówi, że żywotność tych układów BMW przewiduje na 10lat.

Do tego w BMW dochodzi pakowanie tych samych klocków do wszystkich modeli od serii 3 do XM. Kupując samochód za bańkę chciałbym mieć inny ekran niż we flotowej trójce za 200k. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, p0sitiv napisał(a):

I mały przykład, którego nie widzimy. Znajomy pracuje w automotivie, który produkuje elektronikę do BMW. Twierdzi, że BMW najbardziej ciśnie na cenę i jakość układów scalonych. W związku z tym płytki z układami scalonymi są zalewane najgorszej jakości laminatem, a jego grubość jest niższa niż u konkurencji. Mówi, że żywotność tych układów BMW przewiduje na 10lat.

Do tego w BMW dochodzi pakowanie tych samych klocków do wszystkich modeli od serii 3 do XM. Kupując samochód za bańkę chciałbym mieć inny ekran niż we flotowej trójce za 200k. 

Mówiąc w skrócie to od dłuższego czasu plują w twarz kupującym, a ci co są zaślepieni w tej jedynej "słusznej" marce udają, że deszcz pada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W G05 trzeszczą uszczelki? Mam od 3 lat i nic takiego nie występuje. Kompletna cisza. Co do pozostałej części posta kompletnie się zgadzam również na to wszystko zwróciłem uwagę a G30  przedlift to był dramat jakościowy. Mam F10 i wykonanie to niebo a ziemia. Trzeba jednak BMW odlać że na przykład w serii 3 zrobili duży postęp jakościowy względem F30. G20 to najlepiej wykonane auto w swojej klasie. G05 vs F15 to też postęp jakościowy. Plastiki dużo lepszej jakości, fsjne wykonczenie bagażnika całe auto robi wrażenie dużo bardziej premium niż F15 (Mam obie w pełnnych opcjach). Jedyne minusy G05 względem F15 to twarde fotele komfort i wyciszenie nadkoli. Wyraźnie głośniej słychać drogę i opony w G05.  Za to podwójne szyby troche pomagają w górnej partii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, QWERtyy napisał(a):

To, że jakość wykonania w serii F stoi na takim samym poziomie co silniki serii N to wszyscy wiedzą. Musieli w końcu coś poprawić, żeby pozostać "premium". 

Osobiście nie uważam żeby N47 był złym silnikiem.

No owszem N20 słabo, N57 się dużo pogorszyło...

Ale niby N55 nie taki zły z tego co jest?

Wiadomo że na tą chwile lepiej B... ale... za jakiś czas może być podobnie ? Po prostu są nowsze/mniej zużyte itp.

Choć i tych 2.0d B47 i B48 parę przez ręce mi przeszło i na licytacjach za granicą jest to dość powszechny widok (głownie 2.0d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.