lukep3 Opublikowano 19 Stycznia Opublikowano 19 Stycznia to ja też dodam swoje spostrzeżenia bo dość długo porównywałem w214 i g60 - miałem klika jazd próbnych w różnych warunkach i z racji rocznego przebiegu brałem pod uwagę 2 l diesle.. i ostatecznie wybór padł na w214: - wymiary g60 mi akurat przeszkadzały co nie przekłada się za bardzo na wymiar wewnętrzny - w214 bardziej zwrotny - oś skrętna 4,5 stopnia vs 2 stopnie i ten gabaryt większy g60 - robi różnicę w manewrach miejskich - ja jeżdzę z 35 tys rocznie i szwendam się też po miastach.. - na plus w214 regulacja prześwitu - mogę podnieść coś ok 4 cm - często zjeżdzam z asfaltów - co podnosi uniwersalność auta (nie trzeba iść w suva) + utwardzanie, obniżanie, trzymanie poziomu przy nierównomiernym obciążeniu itp - w moim odczuciu wyciszenie na plus w214 - śmigam dużo autostradami i tu wyczuwalna róźnica - g60 łapie jakieś dziwne podmuchy tak od 120 - ogólna ergonomia lepsza w w214 tj wyłączanie start/stop przyciskiem przy zapłonie (tu duży plus dla mnie), lepsza i prostsza obsługa sys (versus pierdylion małych ikonek), większy ekran kamery 360, fajnie działająca funkcja rzeczywistość rozszerzona, gajga zminy biegów przy kierownicy ułatwiajaca szybkie manewry, - w g60 widać więcej oszczędności - brak okładzin w kieszeniach, brak drugiego dna w bagażniku, ten plastikowy doklejony tablet nie najlepiej wygląda, masa piano black na tunelu, itp - środek w g60 - wygląda trochę jak typowy jak w innych markach półki niższej np Kia - czyli tzw tabletoza - być może to taki kierunek - ale ja bym wymagał od BMW czegoś więcej, wyróźniającego się na tle tej tabletozy; Wiem że gusta w stosunku to g60 są różne - ale mi wygląd zewnętrzny g60 bardzo podpasował - ale środek + ergonomia - ciężko do przyjęcia; środek w214 zrobiło na mnie bardzo duże wrażenie (ambienty można wyłączyć) - pełne skóry, kształty foteli, możliwość skonfigurowania drewna na desce + tunel (zamiast piano) - nic w tym budżecie tj do 400 tys w środku nie podpasowało mi bardziej - testowałem od a6, a7, q8 (tutaj stare linie przed zmianą modeli) , x5, gle (stary środek), 5,- i padło dla odmiany na sedana z uwagi iż 90 proc śmigam sam.. Jednakże uważam iż g60 jest ciekawą propozycją, z uwagi na fajne rabatowanie i cenę jednak niższą niż w214 znajdzie pewno więcej nabywców (ale to może też minus ) . Oczywiście są rzeczy w których g60 jest lepsza ale u mnie wygrała w214 z powodów powyżej.. zobaczymy co przyniosą lifty tych modeli.. Najważniejsze co by każdy znalazł coś pod siebie. Pozdrawiam 4
Główni Moderatorzy Rufio Opublikowano 19 Stycznia Główni Moderatorzy Opublikowano 19 Stycznia Podsumowujac, w Mercedesie czuć więcej premium. 2 http://www.motostat.pl/user_images/18340/icon1.png 330d C43 AMG
lukep3 Opublikowano 19 Stycznia Opublikowano 19 Stycznia 9 minut temu, Rufio napisał(a): Podsumowujac, w Mercedesie czuć więcej premium. chciałem to trochę rozwinąć - ale zasadniczo tak; nawet wśród byłych użytkowników w213 - to w214 jest ewolucją i w każdym aspekcie lepszym wozidłem niż w213, co niestety versus G30 vs g60 jak widać takie oczywiste to nie jest
Brak_nazwy Opublikowano 19 Stycznia Opublikowano 19 Stycznia 1 godzinę temu, lukep3 napisał(a): to ja też dodam swoje spostrzeżenia bo dość długo porównywałem w214 i g60 - miałem klika jazd próbnych w różnych warunkach i z racji rocznego przebiegu brałem pod uwagę 2 l diesle.. i ostatecznie wybór padł na w214: - wymiary g60 mi akurat przeszkadzały co nie przekłada się za bardzo na wymiar wewnętrzny - w214 bardziej zwrotny - oś skrętna 4,5 stopnia vs 2 stopnie i ten gabaryt większy g60 - robi różnicę w manewrach miejskich - ja jeżdzę z 35 tys rocznie i szwendam się też po miastach.. - na plus w214 regulacja prześwitu - mogę podnieść coś ok 4 cm - często zjeżdzam z asfaltów - co podnosi uniwersalność auta (nie trzeba iść w suva) + utwardzanie, obniżanie, trzymanie poziomu przy nierównomiernym obciążeniu itp - w moim odczuciu wyciszenie na plus w214 - śmigam dużo autostradami i tu wyczuwalna róźnica - g60 łapie jakieś dziwne podmuchy tak od 120 - ogólna ergonomia lepsza w w214 tj wyłączanie start/stop przyciskiem przy zapłonie (tu duży plus dla mnie), lepsza i prostsza obsługa sys (versus pierdylion małych ikonek), większy ekran kamery 360, fajnie działająca funkcja rzeczywistość rozszerzona, gajga zminy biegów przy kierownicy ułatwiajaca szybkie manewry, - w g60 widać więcej oszczędności - brak okładzin w kieszeniach, brak drugiego dna w bagażniku, ten plastikowy doklejony tablet nie najlepiej wygląda, masa piano black na tunelu, itp - środek w g60 - wygląda trochę jak typowy jak w innych markach półki niższej np Kia - czyli tzw tabletoza - być może to taki kierunek - ale ja bym wymagał od BMW czegoś więcej, wyróźniającego się na tle tej tabletozy; Wiem że gusta w stosunku to g60 są różne - ale mi wygląd zewnętrzny g60 bardzo podpasował - ale środek + ergonomia - ciężko do przyjęcia; środek w214 zrobiło na mnie bardzo duże wrażenie (ambienty można wyłączyć) - pełne skóry, kształty foteli, możliwość skonfigurowania drewna na desce + tunel (zamiast piano) - nic w tym budżecie tj do 400 tys w środku nie podpasowało mi bardziej - testowałem od a6, a7, q8 (tutaj stare linie przed zmianą modeli) , x5, gle (stary środek), 5,- i padło dla odmiany na sedana z uwagi iż 90 proc śmigam sam.. Jednakże uważam iż g60 jest ciekawą propozycją, z uwagi na fajne rabatowanie i cenę jednak niższą niż w214 znajdzie pewno więcej nabywców (ale to może też minus ) . Oczywiście są rzeczy w których g60 jest lepsza ale u mnie wygrała w214 z powodów powyżej.. zobaczymy co przyniosą lifty tych modeli.. Najważniejsze co by każdy znalazł coś pod siebie. Pozdrawiam Uzupełniając: - w BMW w cenie 2l diesla kupisz na dobrym rabacie wersję z B57 (3 litry) w połączeniu ze skrzynią ZF-a jest to lepszy i trwalszy napęd niż w MB, - nisko umieszczony tablet z prawej w w214 mi przeszkadza, w BMW mam wszystko w zasięgu wzroku, - nie wiem czy to poprawili, ale do niedawna przycisk do restartu ekranu był na ekranie, ogólnie mniej problemów z elektroniką w G60, mają też rozwiązania, których nie ma w MB typu firewall osobny na kierownicy, - MB jest bardziej miękko zawieszony, co kto lubi, - wykończenie wnętrza w w214 jest bardziej nierówne, w BMW mam wrażenie, że po prostu jest "tanio", w w214, że udaje, że nie jest tanio, tj. trochę pretensjonalnie, zwróć uwagę np. jak dekor drewniany przechodzi w tani, twardy plastik za kierownicą, - Sedan w214 na żywo ma taki boomersko-dziadkowy vibe, ja chciałem kombi, a w kombi z kolei eklasa kojarzy się z karawanem, - BMW ma troszkę sztywniejsze nadwozie, ale o dziwo to chyba w214 (porównując diesle) ma bardziej równy rozkład masy (nie mogę się tego doszukać na 100%) Ostatecznie zamówione mam G61 540d. - 1
lukep3 Opublikowano 19 Stycznia Opublikowano 19 Stycznia 11 minut temu, Brak_nazwy napisał(a): Uzupełniając: - w BMW w cenie 2l diesla kupisz na dobrym rabacie wersję z B57 (3 litry) w połączeniu ze skrzynią ZF-a jest to lepszy i trwalszy napęd niż w MB, - nisko umieszczony tablet z prawej w w214 mi przeszkadza, w BMW mam wszystko w zasięgu wzroku, - nie wiem czy to poprawili, ale do niedawna przycisk do restartu ekranu był na ekranie, ogólnie mniej problemów z elektroniką w G60, mają też rozwiązania, których nie ma w MB typu firewall osobny na kierownicy, - MB jest bardziej miękko zawieszony, co kto lubi, - wykończenie wnętrza w w214 jest bardziej nierówne, w BMW mam wrażenie, że po prostu jest "tanio", w w214, że udaje, że nie jest tanio, tj. trochę pretensjonalnie, zwróć uwagę np. jak dekor drewniany przechodzi w tani, twardy plastik za kierownicą, - Sedan w214 na żywo ma taki boomersko-dziadkowy vibe, ja chciałem kombi, a w kombi z kolei eklasa kojarzy się z karawanem, - BMW ma troszkę sztywniejsze nadwozie, ale o dziwo to chyba w214 (porównując diesle) ma bardziej równy rozkład masy (nie mogę się tego doszukać na 100%) Ostatecznie zamówione mam G61 540d. - brałem pod uwagę 540d bo właśnie wychodziło cenowo podobnie ale zrezygnowałem przez niedogodności które opisałem - przy moim przebiegu koszty eksploatacji znaczne wyższe w g60 i nie mówie tylko o paliwie, np komplet hamulców przód tył - g60 to 18 tys ; mimo wszystko OM654 ma ponoć mniej tzw "wad wrodzonych", plusem jest że nie nastraja do szybkiej jazdy tylko wygodnego przemieszczenia się w przyjemnym otoczeniu (wyciszenie, ergonomia, burmester, airmatic) - ja potrzebuje auto tak na max 200 tys przebiegu; a szczerze mówiąc na prawdę G60 mi się z zewnątrz podoba ale środka nie mogłem przeżyć i tej ergonomii... dlatego dobrze że mamy wybór co kto lubi
przemekk23 Opublikowano 19 Stycznia Opublikowano 19 Stycznia 27 minut temu, Brak_nazwy napisał(a): wykończenie wnętrza w w214 jest bardziej nierówne, w BMW mam wrażenie, że po prostu jest "tanio" Dokładnie tak. W G60 jest wszędzie tanio i nawet nie ma takiej możliwości żeby udawać, że nie jest. Mercedes jest o poziom wyżej, ale ma 2-3 słabsze miejsca pod względem wykonania.
lukep3 Opublikowano 19 Stycznia Opublikowano 19 Stycznia 1 minutę temu, przemekk23 napisał(a): Dokładnie tak. W G60 jest wszędzie tanio i nawet nie ma takiej możliwości żeby udawać, że nie jest. Mercedes jest o poziom wyżej, ale ma 2-3 słabsze miejsca pod względem wykonania. zgadzam się jest w MB klika słabszych miejsc: np półka za tunelem środkowym, i ogólnie poza lepszą jakością materiałów ogólne spasowanie materiałów nieco lepsze jest w BMW; wygląd z zewnątrz wg gustu ale dla mnie G60 delikatnie bardziej mi leżało ale wnętrze, ergonomia , ośka skrętna tj manewrowanie i airmatic - tutaj MB. i dlatego wybór ze wskazaniem na MB
ryb55 Opublikowano 19 Stycznia Opublikowano 19 Stycznia W mercu nie ma osi skrętnej w kombi - niezrozumiałe dla mnie przy tak dużym aucie
lukep3 Opublikowano 19 Stycznia Opublikowano 19 Stycznia 2 minuty temu, ryb55 napisał(a): W mercu nie ma osi skrętnej w kombi - niezrozumiałe dla mnie przy tak dużym aucie zgadza się .. jako ciekawostka w GLS też nie można wybrać (pewno w nowej odsłonie dodadzą) za to S klasa ma do wyboru 4,5 stopnia i 8 stopni. Ale ta w BMW to taka skromna bo tylko 2 stopnie ale zawsze coś
Główni Moderatorzy Rufio Opublikowano 19 Stycznia Główni Moderatorzy Opublikowano 19 Stycznia 12 minut temu, ryb55 napisał(a): W mercu nie ma osi skrętnej w kombi - niezrozumiałe dla mnie przy tak dużym aucie Dokładnie robiłem konfig All terrain E450, brak osi skrętnej. http://www.motostat.pl/user_images/18340/icon1.png 330d C43 AMG
Brak_nazwy Opublikowano 19 Stycznia Opublikowano 19 Stycznia 53 minuty temu, lukep3 napisał(a): brałem pod uwagę 540d bo właśnie wychodziło cenowo podobnie ale zrezygnowałem przez niedogodności które opisałem - przy moim przebiegu koszty eksploatacji znaczne wyższe w g60 i nie mówie tylko o paliwie, np komplet hamulców przód tył - g60 to 18 tys ; mimo wszystko OM654 ma ponoć mniej tzw "wad wrodzonych", plusem jest że nie nastraja do szybkiej jazdy tylko wygodnego przemieszczenia się w przyjemnym otoczeniu (wyciszenie, ergonomia, burmester, airmatic) - ja potrzebuje auto tak na max 200 tys przebiegu; a szczerze mówiąc na prawdę G60 mi się z zewnątrz podoba ale środka nie mogłem przeżyć i tej ergonomii... dlatego dobrze że mamy wybór co kto lubi pytałem się o hamulce, to mi wyliczyli na 7 chyba komplet, skąd te 18?
Brak_nazwy Opublikowano 19 Stycznia Opublikowano 19 Stycznia 58 minut temu, przemekk23 napisał(a): Dokładnie tak. W G60 jest wszędzie tanio i nawet nie ma takiej możliwości żeby udawać, że nie jest. Mercedes jest o poziom wyżej, ale ma 2-3 słabsze miejsca pod względem wykonania. Zamiast tanio można napisać bezpretensjonalnie i minimalistycznie, dlatego napisałem "tanio". Np. jakość sztucznej skóry jest zdecydowanie najlepsza w BMW, bardzo dużo R&D w to wkładają. Mi się wydaje, że Mercedes chce udawać, że jest Bentleyem i to dopiero wygląda żałośnie, ale to kwestia bardzo subiektywna.
lukep3 Opublikowano 19 Stycznia Opublikowano 19 Stycznia (edytowane) 35 minut temu, Brak_nazwy napisał(a): pytałem się o hamulce, to mi wyliczyli na 7 chyba komplet, skąd te 18? 18 to cena dla 540 d za : komplet tarcze + klocki przód i to samo tył + robocizna - zapytaj w ASO. Ma rozpiski ceny tarcz na tył/przód + klocki. Za ten sam komplet w 520d wychodzi coś ok 12 tys Edytowane 19 Stycznia przez lukep3
zalezi Opublikowano 19 Stycznia Opublikowano 19 Stycznia Dokładnie. Bazowa Veganza w G60 bije na głowę tą bazową szmatę w Mercu ( w dodatku brzydką jak noc jeśli chodzi o przeszycia ). Biorąc pakiet M Pro ( jednak w cenie tego pakietu są dużo lepsze heble, przeszycia pasów, shadowline, lotka na klapie, iconic glow ) dopłata do Bowersa jest niska ( raptem 3700 zł ). Ledy adaptacyjne masz w standardzie, W W214 już spora dopłata. Wielu się ze mną nie zgodzi, ale BMW ma więcej pazura w sobie, Merc ma taki troszkę dziadkowy vibe imo. Bawara bardziej usportowiona, nieco bardziej sprężysta i sportowa. Ceny zdecydowanie lepsze w szachownicy. Jak dla mnie G60 jest ciekawsze, ma to coś, tą wyrazistość, polaryzuje trochę. Mercedes jest troszkę nijaki.
lukep3 Opublikowano 19 Stycznia Opublikowano 19 Stycznia 17 minut temu, Brak_nazwy napisał(a): Zamiast tanio można napisać bezpretensjonalnie i minimalistycznie, dlatego napisałem "tanio". Np. jakość sztucznej skóry jest zdecydowanie najlepsza w BMW, bardzo dużo R&D w to wkładają. Mi się wydaje, że Mercedes chce udawać, że jest Bentleyem i to dopiero wygląda żałośnie, ale to kwestia bardzo subiektywna. właśnie wygląda jak mercedes - właśnie taki ma być - klasyczna linia bez wodotrysków spójna z eleganckim środkiem; to G60 na wzór aut azjatyckich upodabnia się do nich np spójrz na pierwsze z brzegu nowe KIA Sorento i inne , w tym nawet chińskie
zalezi Opublikowano 19 Stycznia Opublikowano 19 Stycznia 3 minuty temu, lukep3 napisał(a): 18 to cena dla 540 d za : komplet tarcze + klocki przód i to samo tył + robocizna - zapytaj w ASO. Ma rozpiski ceny tarcz na tył/przód + klocki. Za ten sam komplet w 520d wychodzi coś ok 12 tys Komplet hebli w X5 G05 30d to cena 12 tys zł w ASO. Cena sprzed 5 miesięcy z ASO Nawaria Motors. Nie licz na to, że Mercedes będzie znacznie tańszy. Przecież Mercedes na starcie jest kilkadziesiąt tysięcy droższy niż BMW, więc z czapy trochę to porównanie cen hamulców.
lukep3 Opublikowano 19 Stycznia Opublikowano 19 Stycznia 1 minutę temu, zalezi napisał(a): Komplet hebli w X5 G05 30d to cena 12 tys zł w ASO. Cena sprzed 5 miesięcy z ASO Nawaria Motors. Nie licz na to, że Mercedes będzie znacznie tańszy. Przecież Mercedes na starcie jest kilkadziesiąt tysięcy droższy niż BMW, więc z czapy trochę to porównanie cen hamulców. sprawdź ceny - BMW jest droższe w serwisie, heble w E klasie 8 tys , ceny które podałem są bez rabatów z ASO
zalezi Opublikowano 19 Stycznia Opublikowano 19 Stycznia 2 minuty temu, lukep3 napisał(a): sprawdź ceny - BMW jest droższe w serwisie, heble w E klasie 8 tys , ceny które podałem są bez rabatów z ASO Jak wydam 3 tys więcej na heble to świat się nie zawali. BMW w zakupie zdecydowanie tańsze. Jak dla mnie wygrywa.
zalezi Opublikowano 19 Stycznia Opublikowano 19 Stycznia I ten klekot diesla 2l w W214 trochę nie przystoi takiej limuzynie. Tam nieprzyjemnie on wręcz brzmi. 1
lukep3 Opublikowano 19 Stycznia Opublikowano 19 Stycznia 1 minutę temu, zalezi napisał(a): I ten klekot diesla 2l w W214 trochę nie przystoi takiej limuzynie. Tam nieprzyjemnie on wręcz brzmi. zgadzam się brzmi nieprzyjemniej - ale tylko jak go ciśniesz generalnie sama miękka hybryda w mojej opinii działa lepiej a jak nie chcemy żeglowania to start/stop pod ręką
lukep3 Opublikowano 19 Stycznia Opublikowano 19 Stycznia każdy sam musi sobie zważyć co mu lepiej pasuje, jedno i drugie auto ma wady i zalety. najważniejsze że jest wybór. ciekawe co Audi pokaże nowym A7 - choć patrząc na A5 to pewno konwencja podobna będzie...
zalezi Opublikowano 20 Stycznia Opublikowano 20 Stycznia Tak, to prawda Z drugiej strony te przyciski na drzwiach od np. szyb w G60 wyglądały jak w Skodzie, to fatalny plastik, tutaj już W214 zamiata mocno bawarę. Materiały drzwi poniżej też niezbyt premium, a fakt nie dania choćby przednich podwójnych szyb ( nawet w opcji ) to już przesada, byle Superb je ma w standardzie w wersji L&K...
Brak_nazwy Opublikowano 20 Stycznia Opublikowano 20 Stycznia 3 minuty temu, zalezi napisał(a): Tak, to prawda Z drugiej strony te przyciski na drzwiach od np. szyb w G60 wyglądały jak w Skodzie, to fatalny plastik, tutaj już W214 zamiata mocno bawarę. Materiały drzwi poniżej też niezbyt premium, a fakt nie dania choćby przednich podwójnych szyb ( nawet w opcji ) to już przesada, byle Superb je ma w standardzie w wersji L&K... Oni we wszystkich modelach dają pojedynczą szybę teraz i co ciekawe jest ciszej niż w klejonych kiedyś. Przejedź się nowym iX elektrycznym, nie masz klejonej szyby, drzwi bezramkowe, a znajdź mi cichszego suva. Te szyby nie są klejone, ale są grubsze niż kiedyś.
ryb55 Opublikowano 20 Stycznia Opublikowano 20 Stycznia tak w x3 szyba ma podobno 4,8 mm i jest oznaczana w standardzie jako akustyczna w merolu to skrzypienie plastików jest potworne
Roberto1 Opublikowano 20 Stycznia Opublikowano 20 Stycznia 540d w g60 to nadal dwie turbiny ? Myślałem, że to błąd a tu niespodzianka sporo koni uciekło porównując do g30 czy g05.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się
Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu
Zaloguj się