Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

to ja też dodam swoje spostrzeżenia bo dość długo porównywałem w214 i g60 - miałem klika jazd próbnych w różnych warunkach i z racji rocznego przebiegu brałem pod uwagę 2 l diesle.. i ostatecznie wybór padł na w214:

- wymiary g60 mi akurat przeszkadzały co nie przekłada się za bardzo na wymiar wewnętrzny

- w214 bardziej zwrotny - oś skrętna 4,5 stopnia vs 2 stopnie i ten gabaryt większy g60 - robi różnicę w manewrach miejskich - ja jeżdzę z 35 tys rocznie i szwendam się też po miastach..

- na plus w214 regulacja prześwitu - mogę podnieść coś ok 4 cm - często zjeżdzam z asfaltów - co podnosi uniwersalność auta (nie trzeba iść w suva) + utwardzanie, obniżanie, trzymanie poziomu przy nierównomiernym obciążeniu itp

- w moim odczuciu wyciszenie na plus w214 - śmigam dużo autostradami i tu wyczuwalna róźnica - g60 łapie jakieś dziwne podmuchy tak od 120 

- ogólna ergonomia lepsza w w214 tj wyłączanie start/stop przyciskiem przy zapłonie (tu duży plus dla mnie), lepsza i prostsza obsługa sys (versus pierdylion małych ikonek), większy ekran kamery 360, fajnie działająca funkcja rzeczywistość rozszerzona, gajga zminy biegów przy kierownicy ułatwiajaca szybkie manewry, 

- w g60 widać więcej oszczędności - brak okładzin w kieszeniach, brak drugiego dna w bagażniku, ten plastikowy doklejony tablet nie najlepiej wygląda, masa piano black na tunelu, itp

-  środek w g60 - wygląda trochę jak typowy jak w innych markach półki niższej np Kia - czyli tzw tabletoza - być może to taki kierunek - ale ja bym wymagał od BMW czegoś więcej, wyróźniającego się na tle tej tabletozy; 

Wiem że gusta w stosunku to g60 są różne - ale mi wygląd zewnętrzny g60 bardzo podpasował - ale środek + ergonomia - ciężko do przyjęcia; środek w214 zrobiło na mnie bardzo duże wrażenie (ambienty można wyłączyć) - pełne skóry, kształty foteli, możliwość skonfigurowania drewna na desce + tunel (zamiast piano) - nic w tym budżecie tj do 400 tys w środku nie podpasowało mi bardziej - testowałem od a6, a7, q8 (tutaj stare linie przed zmianą modeli) , x5, gle (stary środek), 5,- i padło dla odmiany na sedana z uwagi iż 90 proc śmigam sam..

Jednakże uważam iż g60 jest ciekawą propozycją, z uwagi na fajne rabatowanie i cenę jednak niższą niż w214 znajdzie pewno więcej nabywców (ale to może też minus 😉 ) . Oczywiście są rzeczy w których g60 jest lepsza ale u mnie wygrała w214 z powodów powyżej.. zobaczymy co przyniosą lifty tych modeli.. Najważniejsze co by każdy znalazł coś pod siebie. Pozdrawiam

  • Lubię to 4
Opublikowano
9 minut temu, Rufio napisał(a):

Podsumowujac, w Mercedesie czuć więcej premium. 

chciałem to trochę rozwinąć 😉 - ale zasadniczo tak; nawet wśród byłych użytkowników w213 - to w214 jest ewolucją i w każdym aspekcie lepszym wozidłem niż w213, co niestety versus G30 vs g60  jak widać takie oczywiste to nie jest

Opublikowano
1 godzinę temu, lukep3 napisał(a):

to ja też dodam swoje spostrzeżenia bo dość długo porównywałem w214 i g60 - miałem klika jazd próbnych w różnych warunkach i z racji rocznego przebiegu brałem pod uwagę 2 l diesle.. i ostatecznie wybór padł na w214:

- wymiary g60 mi akurat przeszkadzały co nie przekłada się za bardzo na wymiar wewnętrzny

- w214 bardziej zwrotny - oś skrętna 4,5 stopnia vs 2 stopnie i ten gabaryt większy g60 - robi różnicę w manewrach miejskich - ja jeżdzę z 35 tys rocznie i szwendam się też po miastach..

- na plus w214 regulacja prześwitu - mogę podnieść coś ok 4 cm - często zjeżdzam z asfaltów - co podnosi uniwersalność auta (nie trzeba iść w suva) + utwardzanie, obniżanie, trzymanie poziomu przy nierównomiernym obciążeniu itp

- w moim odczuciu wyciszenie na plus w214 - śmigam dużo autostradami i tu wyczuwalna róźnica - g60 łapie jakieś dziwne podmuchy tak od 120 

- ogólna ergonomia lepsza w w214 tj wyłączanie start/stop przyciskiem przy zapłonie (tu duży plus dla mnie), lepsza i prostsza obsługa sys (versus pierdylion małych ikonek), większy ekran kamery 360, fajnie działająca funkcja rzeczywistość rozszerzona, gajga zminy biegów przy kierownicy ułatwiajaca szybkie manewry, 

- w g60 widać więcej oszczędności - brak okładzin w kieszeniach, brak drugiego dna w bagażniku, ten plastikowy doklejony tablet nie najlepiej wygląda, masa piano black na tunelu, itp

-  środek w g60 - wygląda trochę jak typowy jak w innych markach półki niższej np Kia - czyli tzw tabletoza - być może to taki kierunek - ale ja bym wymagał od BMW czegoś więcej, wyróźniającego się na tle tej tabletozy; 

Wiem że gusta w stosunku to g60 są różne - ale mi wygląd zewnętrzny g60 bardzo podpasował - ale środek + ergonomia - ciężko do przyjęcia; środek w214 zrobiło na mnie bardzo duże wrażenie (ambienty można wyłączyć) - pełne skóry, kształty foteli, możliwość skonfigurowania drewna na desce + tunel (zamiast piano) - nic w tym budżecie tj do 400 tys w środku nie podpasowało mi bardziej - testowałem od a6, a7, q8 (tutaj stare linie przed zmianą modeli) , x5, gle (stary środek), 5,- i padło dla odmiany na sedana z uwagi iż 90 proc śmigam sam..

Jednakże uważam iż g60 jest ciekawą propozycją, z uwagi na fajne rabatowanie i cenę jednak niższą niż w214 znajdzie pewno więcej nabywców (ale to może też minus 😉 ) . Oczywiście są rzeczy w których g60 jest lepsza ale u mnie wygrała w214 z powodów powyżej.. zobaczymy co przyniosą lifty tych modeli.. Najważniejsze co by każdy znalazł coś pod siebie. Pozdrawiam

Uzupełniając:

- w BMW w cenie 2l diesla kupisz na dobrym rabacie wersję z B57 (3 litry) w połączeniu ze skrzynią ZF-a jest to lepszy i trwalszy napęd niż w MB,

- nisko umieszczony tablet z prawej w w214 mi przeszkadza, w BMW mam wszystko w zasięgu wzroku,

- nie wiem czy to poprawili, ale do niedawna przycisk do restartu ekranu był na ekranie, ogólnie mniej problemów z elektroniką w G60, mają też rozwiązania, których nie ma w MB typu firewall osobny na kierownicy,

- MB jest bardziej miękko zawieszony, co kto lubi,

- wykończenie wnętrza w w214 jest bardziej nierówne, w BMW mam wrażenie, że po prostu jest "tanio", w w214, że udaje, że nie jest tanio, tj. trochę pretensjonalnie, zwróć uwagę np. jak dekor drewniany przechodzi w tani, twardy plastik za kierownicą, 

- Sedan w214 na żywo ma taki boomersko-dziadkowy vibe, ja chciałem kombi, a w kombi z kolei eklasa kojarzy się z karawanem, 

- BMW ma troszkę sztywniejsze nadwozie, ale o dziwo to chyba w214 (porównując diesle) ma bardziej równy rozkład masy (nie mogę się tego doszukać na 100%)

Ostatecznie zamówione mam G61 540d. 

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
11 minut temu, Brak_nazwy napisał(a):

Uzupełniając:

- w BMW w cenie 2l diesla kupisz na dobrym rabacie wersję z B57 (3 litry) w połączeniu ze skrzynią ZF-a jest to lepszy i trwalszy napęd niż w MB,

- nisko umieszczony tablet z prawej w w214 mi przeszkadza, w BMW mam wszystko w zasięgu wzroku,

- nie wiem czy to poprawili, ale do niedawna przycisk do restartu ekranu był na ekranie, ogólnie mniej problemów z elektroniką w G60, mają też rozwiązania, których nie ma w MB typu firewall osobny na kierownicy,

- MB jest bardziej miękko zawieszony, co kto lubi,

- wykończenie wnętrza w w214 jest bardziej nierówne, w BMW mam wrażenie, że po prostu jest "tanio", w w214, że udaje, że nie jest tanio, tj. trochę pretensjonalnie, zwróć uwagę np. jak dekor drewniany przechodzi w tani, twardy plastik za kierownicą, 

- Sedan w214 na żywo ma taki boomersko-dziadkowy vibe, ja chciałem kombi, a w kombi z kolei eklasa kojarzy się z karawanem, 

- BMW ma troszkę sztywniejsze nadwozie, ale o dziwo to chyba w214 (porównując diesle) ma bardziej równy rozkład masy (nie mogę się tego doszukać na 100%)

Ostatecznie zamówione mam G61 540d. 

 

 

brałem pod uwagę 540d bo właśnie wychodziło cenowo podobnie ale zrezygnowałem przez niedogodności które opisałem - przy moim przebiegu koszty eksploatacji znaczne wyższe w g60 i nie mówie tylko o paliwie, np komplet hamulców przód tył - g60 to 18 tys ; mimo wszystko OM654 ma ponoć mniej tzw "wad wrodzonych", plusem jest że nie nastraja do szybkiej jazdy tylko wygodnego przemieszczenia się w przyjemnym otoczeniu (wyciszenie, ergonomia, burmester, airmatic) - ja potrzebuje auto tak na max 200 tys przebiegu; a szczerze mówiąc na prawdę G60 mi się z zewnątrz podoba ale środka nie mogłem przeżyć i tej ergonomii... dlatego dobrze że mamy wybór 🙂 co kto lubi

Opublikowano
27 minut temu, Brak_nazwy napisał(a):

 wykończenie wnętrza w w214 jest bardziej nierówne, w BMW mam wrażenie, że po prostu jest "tanio"

 

Dokładnie tak. W G60 jest wszędzie tanio i nawet nie ma takiej możliwości żeby udawać, że nie jest.

Mercedes jest o poziom wyżej, ale ma 2-3 słabsze miejsca pod względem wykonania. 

Opublikowano
1 minutę temu, przemekk23 napisał(a):

Dokładnie tak. W G60 jest wszędzie tanio i nawet nie ma takiej możliwości żeby udawać, że nie jest.

Mercedes jest o poziom wyżej, ale ma 2-3 słabsze miejsca pod względem wykonania. 

zgadzam się jest w MB klika słabszych miejsc: np półka za tunelem środkowym, i ogólnie poza lepszą jakością materiałów ogólne spasowanie materiałów nieco lepsze jest w BMW;

wygląd z zewnątrz wg gustu ale dla mnie G60 delikatnie bardziej mi leżało ale wnętrze, ergonomia , ośka skrętna tj manewrowanie i airmatic - tutaj MB. i dlatego wybór ze wskazaniem na MB 

Opublikowano
2 minuty temu, ryb55 napisał(a):

W mercu nie ma osi skrętnej w kombi - niezrozumiałe dla mnie przy tak dużym aucie

zgadza się .. jako ciekawostka w GLS też nie można wybrać (pewno w nowej odsłonie dodadzą) 🙂 za to S klasa ma do wyboru 4,5 stopnia i 8 stopni. Ale ta w BMW to taka skromna bo tylko 2 stopnie ale zawsze coś 🙂

Opublikowano
53 minuty temu, lukep3 napisał(a):

brałem pod uwagę 540d bo właśnie wychodziło cenowo podobnie ale zrezygnowałem przez niedogodności które opisałem - przy moim przebiegu koszty eksploatacji znaczne wyższe w g60 i nie mówie tylko o paliwie, np komplet hamulców przód tył - g60 to 18 tys ; mimo wszystko OM654 ma ponoć mniej tzw "wad wrodzonych", plusem jest że nie nastraja do szybkiej jazdy tylko wygodnego przemieszczenia się w przyjemnym otoczeniu (wyciszenie, ergonomia, burmester, airmatic) - ja potrzebuje auto tak na max 200 tys przebiegu; a szczerze mówiąc na prawdę G60 mi się z zewnątrz podoba ale środka nie mogłem przeżyć i tej ergonomii... dlatego dobrze że mamy wybór 🙂 co kto lubi

pytałem się o hamulce, to mi wyliczyli na 7 chyba komplet, skąd te 18?

Opublikowano
58 minut temu, przemekk23 napisał(a):

Dokładnie tak. W G60 jest wszędzie tanio i nawet nie ma takiej możliwości żeby udawać, że nie jest.

Mercedes jest o poziom wyżej, ale ma 2-3 słabsze miejsca pod względem wykonania. 

Zamiast tanio można napisać bezpretensjonalnie i minimalistycznie, dlatego napisałem "tanio". Np. jakość sztucznej skóry jest zdecydowanie najlepsza w BMW, bardzo dużo R&D w to wkładają. Mi się wydaje, że Mercedes chce udawać, że jest Bentleyem i to dopiero wygląda żałośnie, ale to kwestia bardzo subiektywna.

Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, Brak_nazwy napisał(a):

pytałem się o hamulce, to mi wyliczyli na 7 chyba komplet, skąd te 18?

18 to cena dla 540 d za : komplet tarcze + klocki przód i to samo tył + robocizna - zapytaj w ASO. Ma rozpiski ceny tarcz na tył/przód + klocki. Za ten sam komplet w 520d wychodzi coś ok 12 tys

Edytowane przez lukep3
Opublikowano

Dokładnie. Bazowa Veganza w G60 bije na głowę tą bazową szmatę w Mercu ( w dodatku brzydką jak noc jeśli chodzi o przeszycia ). Biorąc pakiet M Pro ( jednak w cenie tego pakietu są dużo lepsze heble, przeszycia pasów, shadowline, lotka na klapie, iconic glow ) dopłata do Bowersa jest niska ( raptem 3700 zł ). Ledy adaptacyjne masz w standardzie, W W214 już spora dopłata. Wielu się ze mną nie zgodzi, ale BMW ma więcej pazura w sobie, Merc ma taki troszkę dziadkowy vibe imo. Bawara bardziej usportowiona, nieco bardziej sprężysta i sportowa. Ceny zdecydowanie lepsze w szachownicy. Jak dla mnie G60 jest ciekawsze, ma to coś, tą wyrazistość, polaryzuje trochę. Mercedes jest troszkę nijaki. 

Opublikowano
17 minut temu, Brak_nazwy napisał(a):

Zamiast tanio można napisać bezpretensjonalnie i minimalistycznie, dlatego napisałem "tanio". Np. jakość sztucznej skóry jest zdecydowanie najlepsza w BMW, bardzo dużo R&D w to wkładają. Mi się wydaje, że Mercedes chce udawać, że jest Bentleyem i to dopiero wygląda żałośnie, ale to kwestia bardzo subiektywna.

właśnie wygląda jak mercedes - właśnie taki ma być 🙂 - klasyczna linia bez wodotrysków spójna z eleganckim środkiem; to G60 na wzór aut azjatyckich upodabnia się do nich np  spójrz na pierwsze z brzegu nowe KIA Sorento i inne , w tym nawet chińskie 

Opublikowano
3 minuty temu, lukep3 napisał(a):

18 to cena dla 540 d za : komplet tarcze + klocki przód i to samo tył + robocizna - zapytaj w ASO. Ma rozpiski ceny tarcz na tył/przód + klocki. Za ten sam komplet w 520d wychodzi coś ok 12 tys

Komplet hebli w X5 G05 30d to cena 12 tys zł w ASO. Cena sprzed 5 miesięcy z ASO Nawaria Motors. Nie licz na to, że Mercedes będzie znacznie tańszy. Przecież Mercedes na starcie jest kilkadziesiąt tysięcy droższy niż BMW, więc z czapy trochę to porównanie cen hamulców.

Opublikowano
1 minutę temu, zalezi napisał(a):

Komplet hebli w X5 G05 30d to cena 12 tys zł w ASO. Cena sprzed 5 miesięcy z ASO Nawaria Motors. Nie licz na to, że Mercedes będzie znacznie tańszy. Przecież Mercedes na starcie jest kilkadziesiąt tysięcy droższy niż BMW, więc z czapy trochę to porównanie cen hamulców.

sprawdź ceny - BMW jest droższe w serwisie,  heble w E klasie 8 tys , ceny które podałem są bez rabatów z ASO 

Opublikowano
2 minuty temu, lukep3 napisał(a):

sprawdź ceny - BMW jest droższe w serwisie,  heble w E klasie 8 tys , ceny które podałem są bez rabatów z ASO 

Jak wydam 3 tys więcej na heble to świat się nie zawali. BMW w zakupie zdecydowanie tańsze. Jak dla mnie wygrywa.

 

Opublikowano
1 minutę temu, zalezi napisał(a):

I ten klekot diesla 2l w W214 trochę nie przystoi takiej limuzynie. Tam nieprzyjemnie on wręcz brzmi. 

zgadzam się brzmi nieprzyjemniej - ale tylko jak go ciśniesz 🙂 generalnie sama miękka hybryda w mojej opinii działa lepiej a jak nie chcemy żeglowania to start/stop pod ręką 🙂

Opublikowano

każdy sam musi sobie zważyć co mu lepiej pasuje, jedno i drugie auto ma wady i zalety. najważniejsze że jest wybór. ciekawe co Audi pokaże nowym A7 - choć patrząc na A5 to pewno konwencja podobna będzie...

Opublikowano

Tak, to prawda 🙂

Z drugiej strony te przyciski na drzwiach od np. szyb w G60 wyglądały jak w Skodzie, to fatalny plastik, tutaj już W214 zamiata mocno bawarę. Materiały drzwi poniżej też niezbyt premium, a fakt nie dania choćby przednich podwójnych szyb ( nawet w opcji ) to już przesada, byle Superb je ma w standardzie w wersji L&K...

Opublikowano
3 minuty temu, zalezi napisał(a):

Tak, to prawda 🙂

Z drugiej strony te przyciski na drzwiach od np. szyb w G60 wyglądały jak w Skodzie, to fatalny plastik, tutaj już W214 zamiata mocno bawarę. Materiały drzwi poniżej też niezbyt premium, a fakt nie dania choćby przednich podwójnych szyb ( nawet w opcji ) to już przesada, byle Superb je ma w standardzie w wersji L&K...

Oni we wszystkich modelach dają pojedynczą szybę teraz i co ciekawe jest ciszej niż w klejonych kiedyś. Przejedź się nowym iX elektrycznym, nie masz klejonej szyby, drzwi bezramkowe, a znajdź mi cichszego suva. Te szyby nie są klejone, ale są grubsze niż kiedyś.

Opublikowano

tak w x3 szyba ma podobno 4,8 mm i jest oznaczana w standardzie jako akustyczna

w merolu to skrzypienie plastików jest potworne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.