Skocz do zawartości

G20 - Reflekory laserowe


Karonball

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


Pytanie do innych użytkowników reflektorów laserowych.

Jak często zdarza wam się, że asystent świateł oślepia kierowców znad przeciwka ?


Ostatnio sporo kursowałem drogami wojewódzkimi przez lasy i niestety duże gro kierowców 'waliło' mi długimi.


Dalej trasę postanowiłem kontynuować 'manualnie' ale nawet jadąc na światłach mijania, zdarzyło mi się, że ktoś mi długimi migał.


Czy macie podobne odczucia, że oślepiamy innych kierowców ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny wątek.


Przy konfiguracji spotkałem się z opinią że jeśli jeździsz dużo w nocy to lasery mają sens a tak zbędny wydatek a tu jeszcze taka opinia o oślepianiu.

Zdecydowałem się na Led o rozszerzonym zakresie bo wsumie nie jeżdżę w dużo w nocy choć nie powiem kusily te lasery jako ,,nowinka technologiczna,, i atut przy ewentualnej sprzedaży. Więc zdarza się czy to jest nagminne. Szukam usprawiedliwienia.. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na weekend demo M440i xDrive z laserami i adaptacyjnym zawieszeniem jakieś 2 tyg temu. Chciałem sprawdzić obie rzeczy. Zamówiłem swoje 330i z adaptacyjnymi ledami i stałym zawieszeniem M. Zrobiłem G22 jakieś 400km. Jeśli chodzi o lasery to ani razu mi się nie włączyły. Być może warunki były nieodpowiednie, ponieważ było dużo śniegu itd lub asystent był zabrudzony? Według mnie lasery za tą kwotę i z czekaniem czy się włącza czy nie to trochę bez sensu. Nie zmieniam swojej konfiguracji. Natomiast adaptacyjny zawias w trybie sport ma być praktycznie 1 do 1 jak stały M. Jeździłem w tym trybie 90% czasu. Dla mnie zero jakiegoś dyskomfortu mimo warunków na drodze. Nie jest twardo, a jakiejś mega różnicy między trybem comfort a sport nie odczułem oprócz wyraźnej zmiany charakterystyki silnika i to może skupiało moja uwagę. Podniesione obroty i głośniejszy wydech.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając nadpobudliwych kierowców to jest kilka sytuacji w których system rzeczywiście radzi sobie przeciętnie np. auto wyjeżdzające z zakrętu na szczycie wzniesienia.

Natomiast moim zdaniem i tak zalety przewyższają wady. Zdarzyło mi się kilka razy objeżdżać korki na autostradzie nieznanymi mi drogami lokalnymi i zarówno droga jak i pobocze były super oświetlone. Zbliżając się do poprzedzającego auta miałem wrażenie jakby reflektory "rozjeżdżały się" doświetlając bardziej pobocze a jednocześnie wycinając obszar w którym jechało auto poprzedzające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem krótko lasery/led adaptacyjne - warto - rewelacyjne. Oczywiście czasami się pogubią ale to sporadycznie. Najczęściej jak ktoś z przeciwka ma kiepskie lub kiepsko ustawione światła. Na PL drogach jest mnóstwo świecących elementów co nie ułatwia im roboty w Niemczech nie zdarzyło się aby ktoś "migał"

Nie bardzo rozumiem co to znaczy jak ktoś dużo jeździ w nocy .... każdy wcześniej czy później będzie jechał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając nadpobudliwych kierowców to jest kilka sytuacji w których system rzeczywiście radzi sobie przeciętnie np. auto wyjeżdzające z zakrętu na szczycie wzniesienia.

Natomiast moim zdaniem i tak zalety przewyższają wady. Zdarzyło mi się kilka razy objeżdżać korki na autostradzie nieznanymi mi drogami lokalnymi i zarówno droga jak i pobocze były super oświetlone. Zbliżając się do poprzedzającego auta miałem wrażenie jakby reflektory "rozjeżdżały się" doświetlając bardziej pobocze a jednocześnie wycinając obszar w którym jechało auto poprzedzające.

No właśnie pytanie czy jest sens dopłacać do tych świateł jak nie masz wpływu na ich prace. Biorąc pod uwagę bardzo dobre ledy bmw o rozszerzonym zakresie. Świecą po prostu rewelacyjnie. Naprawdę może mieć sens laser jak się rzeczywiście dużo jeździ po drogach gdzie się przydadzą i będą chciały się załączyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem vw oraz Opla - oba z matrycowymi , wycinajacymi ledami. Tez sie zdarzało ze kierowcy mrugali.


Ludzie działają nadpobudliwe na jasne dobre światła...i juz mysli ze lecisz na długich.


Dla mnie w BMW adaptacyjne ledy, ze nie wycinają to rozbój w bialy dzien. Zmuszają do laserów.


Ja wzialem lasery z dwoch powodów:

Wycinanie

Look - duzo bardziej ledy do jazdy dziennej mi sie podobaja ...sa pełne, takie skończone. W adaptacjyjnych ten led dzienny mięsie nie podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wzialem lasery z dwoch powodów:

Wycinanie

Look - duzo bardziej ledy do jazdy dziennej mi sie podobaja ...sa pełne, takie skończone. W adaptacjyjnych ten led dzienny mięsie nie podoba.

Co do wycinania zgadza się, jednak ledy do jazdy dziennej są takie same w laserach jak i w ledach o rozszerzonym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy byłem na jazdach testowych to sprzedawcy mi odradzali lasery – trzeba jechać powyżej 60km/h, w odległości do 700m przed samochodem nie może być żadnych źródeł świateł. Czyli włączają się tylko na trasie, w nocy/po zmroku, kiedy przed nami nic nie jedzie. Na autostradach wykrywa nawet auta jadące w tym samym kierunku i też nie uruchamia laserów. Lasery nie wycinają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Lasery nie wycinają.

Z opisu w konfiguratorze: "Adaptacyjne światła laserowe BMW oferują (...) funkcję BMW Selective Beam (nieoślepiającego asystenta świateł drogowych)".

Czyli chyba jednak laserowe wycinają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Lasery nie wycinają.

Z opisu w konfiguratorze: "Adaptacyjne światła laserowe BMW oferują (...) funkcję BMW Selective Beam (nieoślepiającego asystenta świateł drogowych)".

Czyli chyba jednak laserowe wycinają.

 

Ale czy to wycinany jest laser czy LED, który jest zamontowany w reflektorze w opcji laserowej?


Ale gdybym miał jeszcze raz wybór to bym dopłacił, bo wyglądają kozacko :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Ogólnie to zrobiliście taki bałagan w tym wątku jak w każdym innym o reflektorach, reflektory laserowe jako jedyne w G20 wycinają innych użytkowników drogi. Sam promień laserowy skręca razem z najmniejszym ruchem kierownicy ale włącza się w ciemności a nie kiedy jest ktoś inny na drodze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.