Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,


Piszę z zapytaniem czy ktoś ma problemy z rysowaniem się lakieru Dravit Grey?

Ostatnio mieliśmy w Polsce dosłownie jeden dzień zimy, auto stało zmrożone, pokryło się niedużą warstwą lodu ze śniegiem.

Nie było skrobane, wsiadłem w samochód i wróciłem do domu. Po drodze lód ze śniegiem spadał z samochodu.

Co się okazało po myciu, samochód jest porysowany.

Rozumiem, że lakiery są delikatne, ale to zakrawa o szaleństwo.

Powinno dodawać się dopisek, że auto do użytkowania w okresie wiosna-jesień :mad2:

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Wystarczy kilka ziaren piasku pod warstwa śniegu czy lodu i rysy gotowe. Niestety nie ma na to dobrego sposobu, bo odśnieżanie jeszcze gorsze :lol:
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Nic nie ugrasz nie ma takiej opcji. Wszystko zostanie zgonione na warunki atmosferyczne, na które producent nie ma wpływu i to jak użytkujesz auto.

Druga sprawa chyba nie jeździsz na szczoty na myjnie? Ani nie przecierasz szmatą brudnej fury? Na sucho nie robi się nic przy lakierze.

Jak nie masz garażu i rano masz śnieg na aucie to miękka szczotka i tyle.

Opublikowano
A dravit ma taka twardość jak biały/czarny podstawowy, czy taka jak metalik? Bo ogólnie lakiery bmw (metaliki) są jednymi z najtwardszych lakierów - jeśli chodzi o korektę, idzie je zrobić jednoetapowo pastą do cięcia dobra maszyna - dualem.
Opublikowano
Nic nie ugrasz nie ma takiej opcji. Wszystko zostanie zgonione na warunki atmosferyczne, na które producent nie ma wpływu i to jak użytkujesz auto.

Druga sprawa chyba nie jeździsz na szczoty na myjnie? Ani nie przecierasz szmatą brudnej fury? Na sucho nie robi się nic przy lakierze.

Jak nie masz garażu i rano masz śnieg na aucie to miękka szczotka i tyle.

 

To auto żadnej szczotki nigdy nie widziało. Nawet ściereczką go nie tknąłem....

Spodziewam się, że mnie wyśmieją, ale jednak jestem lekko zmieszany, że od śniegu ( bez żadnej ingerencji, przecierania itp) mam porysowane auto.

Wrzuciłbym tu jutro fotki dla potomnych ale nie wiem jak to zrobić :oops:

Opublikowano

Wrzuciłbym tu jutro fotki dla potomnych ale nie wiem jak to zrobić :oops:

 

Musisz poszukać jakiegoś serwisu do hostingu zdjęć, tam wrzucić fotę a tu tylko link.

Opublikowano
Niestety, ale trzeba mieć świadomość tego że dzięki EU i obostrzeniom związanym ze środowiskiem twardość lakierów została mocno ograniczona ... i większość producentów samochodów używa lakierów wodnych. Tak naprawdę lakiery metaliczne teraz to są po prostu zwykłe lakiery wymieszane z aluminium (upraszczam teraz :) ) ale jeśli idzie o trwałość to nic się nie zmienia i jak to ktoś na forum napisał "od samego patrzenia się rysuje". Dlatego trzeba widzieć że jak się dopłaca za "metalik" to tylko i wyłącznie dopłaca się za inny kolor a nie trwałość i wytrzymałość lakieru.
Opublikowano

Cześć,


Mam Davit Grey od marca i zrobione już prawie 22 000 km i potwierdzam Twoje słowa. Mam na to metodę, patrzę na niego z daleka i wygląda ślicznie.


Na wiosnę planuję korektę w ramach porządków wiosennych:-)

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano

@jay1433, @alph mieliście w jakiś sposób zabezpieczony lakier? Jakaś powłoka albo twardy/trwały wosk?


Brałem auto, które już trochę stało u dealera i samo stanie + warunki atmosferyczne wystarczyły, żeby powstały micro-zarysowania na masce. Po odbiorze zrobiłem lekką polerkę/odświeżenie i powłokę.

Niestety jest tak, jak już pisali koledzy, dzisiejsze lakiery są miękkie i nieodporne na zarysowania. W poprzednich dwóch autach miałem ten sam problem/przypadłość.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Mam jedną z najtwardszych powłok dostępnych na rynku - Max Protect UNC-R i.. po wizycie kota na masce widzę pełno rys pod halogenem. Niestety tylko PPF może dać pewność.
Opublikowano
@jay1433, @alph mieliście w jakiś sposób zabezpieczony lakier? Jakaś powłoka albo twardy/trwały wosk?


Brałem auto, które już trochę stało u dealera i samo stanie + warunki atmosferyczne wystarczyły, żeby powstały micro-zarysowania na masce. Po odbiorze zrobiłem lekką polerkę/odświeżenie i powłokę.

Niestety jest tak, jak już pisali koledzy, dzisiejsze lakiery są miękkie i nieodporne na zarysowania. W poprzednich dwóch autach miałem ten sam problem/przypadłość.

 


Lakier nie był zabezpieczony.

Oczywiście liczyłem się z tym, że mikro rysy będę miał, ale tutaj nie jest mowa o mikro.

Postaram się zrobić dzisiaj zdjęcia jak znajdę chwilę czasu i wrzucić.

Opublikowano
@jay1433, @alph mieliście w jakiś sposób zabezpieczony lakier? Jakaś powłoka albo twardy/trwały wosk?


Brałem auto, które już trochę stało u dealera i samo stanie + warunki atmosferyczne wystarczyły, żeby powstały micro-zarysowania na masce. Po odbiorze zrobiłem lekką polerkę/odświeżenie i powłokę.

Niestety jest tak, jak już pisali koledzy, dzisiejsze lakiery są miękkie i nieodporne na zarysowania. W poprzednich dwóch autach miałem ten sam problem/przypadłość.

 

Nie mam zabezpieczenia lakieru. Myję w jednym miejscu na myjni ręcznej co 3 tygodnie wosk i tyle. To jest samochód do używania, a wartość nie predysponuje go do bycia wyjątkowym więc w mojej ocenie nie wydam kilku tysięcy na folie, a prawienie to powinno się cały zabezpieczyć więc pewnie bliżej 10 tyś. Uważam, że to nie ta kategoria samochodu.


Założyłem sobie co wiosnę polerkę, a potem i tak po 3-4 latach sprzedaję.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Mam jedną z najtwardszych powłok dostępnych na rynku - Max Protect UNC-R i.. po wizycie kota na masce widzę pełno rys pod halogenem. Niestety tylko PPF może dać pewność.

To ostre szpony musiała mieć bestia :D

A tak serio to myślisz, że te rysy dotarły do poziomu lakieru, czy dałyby się spolerować z powłoką? Mi się wydaje, że przy lekkich zarysowaniach np. o krzaki dało się je łatwo spolerować. Niestety powłoka musi zostać wtedy odnowiona w tym miejscu.


A jak już jesteśmy w temacie lakieru dravit gray to mierzył może ktoś z Was grubość lakieru? Ja zrobiłem to przed odbiorem i kontaktowałem się w tej sprawie z BMW w Monachium, bo nie podobały mi się wartości w okolicach 250 µm na masce. W odpowiedzi napisali, że dopuszają nawet 450 µm dla nowych aut i że czasami auto jest lakierowane powtórnie w fabryce. Dealer dodał, że lakiery z serii individual mogą mieć większą grubość. Dostałem nawet od dealera dokument potwierdzający, że taka grubość lakieru była przy odbiorze.

Sorry za OT.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
A tak serio to myślisz, że te rysy dotarły do poziomu lakieru, czy dałyby się spolerować z powłoką? Mi się wydaje, że przy lekkich zarysowaniach np. o krzaki dało się je łatwo spolerować. Niestety powłoka musi zostać wtedy odnowiona w tym miejscu.

 

Te rysy zejdą najdelikatniejszą pastą finiszową, niestety na 99% razem z powłoką. To jest właśnie ułomność powłok, czasami mam ochotę przez to przejść na wosk bo można w każdej chwili przyłożyć maszynę i zrobić na 0.


Co do Twojej maski to na 99% drugi lakier w fabryce.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Jak chcesz się pozbyć rys to studio, tylko za jednoetapową polerkę i wosk skasują 1k zł.
Opublikowano


A jak już jesteśmy w temacie lakieru dravit gray to mierzył może ktoś z Was grubość lakieru? Ja zrobiłem to przed odbiorem i kontaktowałem się w tej sprawie z BMW w Monachium, bo nie podobały mi się wartości w okolicach 250 µm na masce. W odpowiedzi napisali, że dopuszają nawet 450 µm dla nowych aut i że czasami auto jest lakierowane powtórnie w fabryce. Dealer dodał, że lakiery z serii individual mogą mieć większą grubość. Dostałem nawet od dealera dokument potwierdzający, że taka grubość lakieru była przy odbiorze.

Sorry za OT.

 

Mam podobnie - na błotniku. Czekam na pismo od dealera - jeśli to nie problem, to podeślij mi na priv to co dostałeś, bo może „zainspiruje” to mojego. Schodzi mu już trochę z przygotowaniem pisma :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
z tego co mówili lakiernicy , to jedynie tzw. lakier perłowy robi wrażenie pod względem jakości obecnie
Opublikowano
Mam Dravit Grey od miesiąca, za kilka dni jade nałożyć na to ceramike, co by efekt nowości się utrzymywał a nie było tak jak zostało to opisane :-)
Opublikowano

@Milovic ma sens :cool2:

A dodatkowo lakier będzie miał większą głębie. Zwłaszcza teraz zimą kiedy Dravit częściej przybiera swoją ciemną naturę :D


Zabezpieczał może ktoś reflektory folią PPF? Są może gotowe folie dedykowane do G20?

Opublikowano

Mam w tym momencie robione to, co poniżej, ale nie wiem, czy reflektory są stricte pod g20


Pakiet Full Front:

Zderzak przedni, lampy przednie, błotniki przednie, maska, lusterka, słupki A, nadszybie, przestrzeń pod klamkami oraz próg załadunkowy.


Zabezpieczenia powłokami ceramicznymi:

Reszta lakieru na która nie jest instalowana folia ochronna

Felgi

Szyby

Całe wnętrze (skóry lub tapicerka materiałowa, plastiki)

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
No niestety sama folia bez powłoki po pewnym czasie będzie jak lakier bez powłoki/wosku. Zero właściwości hydrofobowych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.