Skocz do zawartości

Fabryczne felgi i opony. Czy mamy na to wpływ?


aleksander08

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Oczywiście, jeśli felga została zaprojektowana pod run flat, czyli większość felg.

Jednak zwykła felga bez konkretnego oznaczenia nie przyjmie run on flat ze względu na budowę tego kołnierza.

 

Ja w poniedziałek dostaję Rial X10, felga H2, a nie EH2 czy EH2+ typowo pod run flat. Na nich będą continentale ts860 run flat na zimę. Tak jak u Randalla. Na normalne felgi naciągniesz run flaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, opony osobno czy może już komplet? Rozumiem ze 4x 225 a nie mieszane 225 i 255



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Wszystko: 4x225 opony, felgi, czujniki OEM. Jak chcesz mieszane to są takie felgi Brock: https://www.felgenshop.de/brock-b32-schwarz-matt-lackiert-18-zoll-0580071113/bmw-3er-g20-limousine-g3l-318i-alufelgen/2-0l-115kw-156-ps/detail-133488189-133488190/ o fabrycznych wymiarach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony z homologacja od tych bez różnią się rodzajem zastosowanego oplotu czyli tego na czym mieszanka się trzyma.

Akurat bmw ma bardzo dobre opony homologowane i nie warto zmieniać tego zalecenia producenta.

Jeśli ktoś jeździ tylko z domu do gabinetu dentystycznego to może używać spokojnie ruskiego nokiana i udawać ze ma continetale w lepszej cenie :D

Przy odbiorze poprzedniej serii f zdarzało się dostać opony nowe z dot sprzed 3 lat co sugerowało iż dealer mógł zamienić komplet opon ze swojego magazynu???

Czy sprawdzacie dot opony przy odbiorze auta???

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taki temat xDrive na forum ma kilkadziesiąt stron. Kilka osób miało problemy z gwarancją gdy coś się stało, a opony nie miały homologacji BMW.
Oczywiście, jeśli felga została zaprojektowana pod run flat, czyli większość felg.

Jednak zwykła felga bez konkretnego oznaczenia nie przyjmie run on flat ze względu na budowę tego kołnierza.

 

Ja w poniedziałek dostaję Rial X10, felga H2, a nie EH2 czy EH2+ typowo pod run flat. Na nich będą continentale ts860 run flat na zimę. Tak jak u Randalla. Na normalne felgi naciągniesz run flaty.

 


Co z felgami? Ok, zamówię homologowane opony, ale nie chcę kupować oryginalnych felg od bmw - co wtedy?

Tracę gwarancje na zwieszenie, co w przypadku kolizji - ubezpieczyciel może się do tego przyczepić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony z homologacja od tych bez różnią się rodzajem zastosowanego oplotu czyli tego na czym mieszanka się trzyma.

Akurat bmw ma bardzo dobre opony homologowane i nie warto zmieniać tego zalecenia producenta.

Jeśli ktoś jeździ tylko z domu do gabinetu dentystycznego to może używać spokojnie ruskiego nokiana i udawać ze ma continetale w lepszej cenie :D

Przy odbiorze poprzedniej serii f zdarzało się dostać opony nowe z dot sprzed 3 lat co sugerowało iż dealer mógł zamienić komplet opon ze swojego magazynu???

Czy sprawdzacie dot opony przy odbiorze auta???

 

Ja sprawdzę, tylko pytanie czy producent nie wrzuca takich opon bo taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Jest taki temat xDrive na forum ma kilkadziesiąt stron. Kilka osób miało problemy z gwarancją gdy coś się stało, a opony nie miały homologacji BMW.
Oczywiście, jeśli felga została zaprojektowana pod run flat, czyli większość felg.

Jednak zwykła felga bez konkretnego oznaczenia nie przyjmie run on flat ze względu na budowę tego kołnierza.

 

Ja w poniedziałek dostaję Rial X10, felga H2, a nie EH2 czy EH2+ typowo pod run flat. Na nich będą continentale ts860 run flat na zimę. Tak jak u Randalla. Na normalne felgi naciągniesz run flaty.

 


Co z felgami? Ok, zamówię homologowane opony, ale nie chcę kupować oryginalnych felg od bmw - co wtedy?

Tracę gwarancje na zwieszenie, co w przypadku kolizji - ubezpieczyciel może się do tego przyczepić?

 

Nigdzie nie jest powiedziane że musisz jeździć na oryginalnych felgach. Wszystkie Riale czy Borbety mają certyfikat i homologację, używają ich ludzie w całej Europie. W DE takie koła wbija się nawet do Briefu na stacji diagnostycznej. U nas jakoś łatwiej zastraszyć ludzi że wszystko musi być oryginalne, jak patrze po niemieckich czy amerykańskich forach to może 10% osób kupuje koła zimowe w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Nigdzie nie jest powiedziane że musisz jeździć na oryginalnych felgach. Wszystkie Riale czy Borbety mają certyfikat i homologację, używają ich ludzie w całej Europie. W DE takie koła wbija się nawet do Briefu na stacji diagnostycznej. U nas jakoś łatwiej zastraszyć ludzi że wszystko musi być oryginalne, jak patrze po niemieckich czy amerykańskich forach to może 10% osób kupuje koła zimowe w ASO.

 

Ale ja chcę kupić felgi na lato, nie na zimę. Na zimę zostaną oryginalne od bmw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Riale produkowane w Turcji idą na pierwsze wyposażenie w autach bmw jako podstawowe felgi aluminiowe.

Borbetow dawno nie widziałem ale kiedyś tez szły jako oem do serii 5.

Na wewnętrznej stronie felgi masz producenta nazwę/symbol i kraj wyprodukowania.

Im droższa felga/rozmiar tym producent lepszy choć to nie zawsze jest reguła.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A porządne wersje mają felgi z Polski - W X5M fabryczne 21" oraz w 812 Superfast fabryczne 20" - siedzą Ronale Made in Poland :D
http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,


podepnę się pod temat:

Czy do G21 podejdą felgi 8J i i ET30 18" takie jak z tej aukcji? dedykowane do G30.

https://allegro.pl/oferta/felgi-18-cali-5x112-bmw-g11-g12-g30-g31-czarne-9640323778?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aqueryandcategory&bi_c=NGZjYWQwZjMtZmM0MC00YTgzLThhNTktMTVmNTM5MmM2YTY5AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=d03a3315-d62d-4125-b37d-e605761f4dd2


Ww Felga wg. mojej wiedzy będzie szersza na zew ok 1.3 mm, ale wew. już ponad 11mm od dopasowanego rozmiaru ET25 7.5j 18".

No i pytanie dodatkowe - jaki rozmiar opony będzie odpowiedni na ta feglę?


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,


Czy znajdę gdzieś listę jakie felgi pasują do G20?


Szukam felg z zimówkami, znalazłem felgi BMW 18 cali, numer kat. 8089890. Te felgi mają ET 25, a większość innych, które są oznaczona jako pasujące do G20 mają ET 30.


BMW Double Spoke 790


Czy ktoś może potwierdzić, że te felgi będą pasowały?


Pit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z felgami? Ok, zamówię homologowane opony, ale nie chcę kupować oryginalnych felg od bmw - co wtedy?

Tracę gwarancje na zwieszenie, co w przypadku kolizji - ubezpieczyciel może się do tego przyczepić?

 


Opony i felgi możemy kupować dowolnie, ]nie muszą być z gwiazdka - homologacją nie ma to wpływu na gwarancję na auto. Alem muszą spełniać kryteria określone przez producenta. Gwiazdka-homologacja to w założeniu tylko ułatwienie dla kupującego aby szybko wiedział co się teoretycznie nadaje, ale niekoniecznie bo różne gwiazdki/homologacje są do różnych modeli roczników BMW i znowu wracamy do punktu wyjścia, że i tak opona ma spełniać dane kryteria dla danego modelu z danego rocznika.

Serwisy ASO często wprowadzają w błąd klientów bo najlepiej wszystko robić i kupować u nich bo na tym zarabiają. Auta na gwarancji nawet nie trzeba serwisować w ASO i zgodnie z prawem, przepisami producent lub importer auta nie można nam za to zabrać gwarancji. Materiały eksploatacyjne i części zamienne mają być zgodne z wymaganiami producenta, ale nie muszą być przez niego sygnowane. Unijna dyrektywa GVO, czyli przepisy znoszące monopol serwisów autoryzowanych na obsługę gwarancyjną aut, obowiązuje w aktualnej formie od 2010 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że większość osób boi się serwisować auta poza aso, bo często bezprawnie wmawiają klientom, że straci gwarancję. W aso tylko cena x2 a jakość obsługi-roboty taka sobie.

Po tym jak miałem przygodę w aso, że chcieli za naprawę ponad 3500 zł, jak pojechałem do zwykłego (ale dobrego) mechanika, okazło się, że za to samo (robocizna + oryginalne części) zapłaciłem 1400 zł. No sory, ale ponad 2000 zł w błoto wyrzucać ??? Nigdy więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z felgami? Ok, zamówię homologowane opony, ale nie chcę kupować oryginalnych felg od bmw - co wtedy?

Tracę gwarancje na zwieszenie, co w przypadku kolizji - ubezpieczyciel może się do tego przyczepić?

 


Opony i felgi możemy kupować dowolnie, ]nie muszą być z gwiazdka - homologacją nie ma to wpływu na gwarancję na auto. Alem muszą spełniać kryteria określone przez producenta. Gwiazdka-homologacja to w założeniu tylko ułatwienie dla kupującego aby szybko wiedział co się teoretycznie nadaje, ale niekoniecznie bo różne gwiazdki/homologacje są do różnych modeli roczników BMW i znowu wracamy do punktu wyjścia, że i tak opona ma spełniać dane kryteria dla danego modelu z danego rocznika.

Serwisy ASO często wprowadzają w błąd klientów bo najlepiej wszystko robić i kupować u nich bo na tym zarabiają. Auta na gwarancji nawet nie trzeba serwisować w ASO i zgodnie z prawem, przepisami producent lub importer auta nie można nam za to zabrać gwarancji. Materiały eksploatacyjne i części zamienne mają być zgodne z wymaganiami producenta, ale nie muszą być przez niego sygnowane. Unijna dyrektywa GVO, czyli przepisy znoszące monopol serwisów autoryzowanych na obsługę gwarancyjną aut, obowiązuje w aktualnej formie od 2010 roku.

 

Zapytałem oponeo - napisali mi abym do BMW na gwarancji brał wyłącznie opony z gwiazdką.

A jeśli chodzi o unijną dyrektywę to BMW ją spełnia - rekomendowane opony można kupić od kilku producentów i niekoniecznie w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Chciałbym założyć felgi Mak Mark Black Mirror

8x18 ET20 i 9x18 ET28, felgi mają homologację KBA dla G20, ale Pan ze sklepu nastraszył mnie, że będą wystawać bardziej od fabrycznych: 11mm z przodu i 16mm z tyłu. Czy zrobi to różnicę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna zrobic wszystko jak ktos ma czas i ochote na dochodzenie sie z importerem. Opony bez homologacji glownie sa problemem przy uszkodzeniu xdriva, tutaj czesto sie czepiaja, przy napedzie rwd nikt normalny sie nie czepi bo by przegrali w Sądzie. Ubezpieczyciel nie ma prawa sie czepiac jezeli inne prametry sa zgodne z homologacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z felgami? Ok, zamówię homologowane opony, ale nie chcę kupować oryginalnych felg od bmw - co wtedy?

Tracę gwarancje na zwieszenie, co w przypadku kolizji - ubezpieczyciel może się do tego przyczepić?

 


Opony i felgi możemy kupować dowolnie, ]nie muszą być z gwiazdka - homologacją nie ma to wpływu na gwarancję na auto. Alem muszą spełniać kryteria określone przez producenta. Gwiazdka-homologacja to w założeniu tylko ułatwienie dla kupującego aby szybko wiedział co się teoretycznie nadaje, ale niekoniecznie bo różne gwiazdki/homologacje są do różnych modeli roczników BMW i znowu wracamy do punktu wyjścia, że i tak opona ma spełniać dane kryteria dla danego modelu z danego rocznika.

Serwisy ASO często wprowadzają w błąd klientów bo najlepiej wszystko robić i kupować u nich bo na tym zarabiają. Auta na gwarancji nawet nie trzeba serwisować w ASO i zgodnie z prawem, przepisami producent lub importer auta nie można nam za to zabrać gwarancji. Materiały eksploatacyjne i części zamienne mają być zgodne z wymaganiami producenta, ale nie muszą być przez niego sygnowane. Unijna dyrektywa GVO, czyli przepisy znoszące monopol serwisów autoryzowanych na obsługę gwarancyjną aut, obowiązuje w aktualnej formie od 2010 roku.

Raz, może dwa usłyszałem że mogę stracić gwarancje - powiedziałem to następnym razem kupie inną markę. Temat się skończył. Rozumiem jak bym dokonał wymiany silnika - ale opony czy tym podobne. Co do serwisowania po za ASO - nawet po zakończeniu gwarancji serwisuje w ASO. Ceny w dobrych serwisach nie autoryzowanych są już na poziomie ASO - ale czasami korzystam po za ASO - nawet w czasie gwarancji. A historia w ASO ułatwia sprzedaż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny w dobrych serwisach nie autoryzowanych są już na poziomie ASO...

 

Nie wierzę. Ceny w ASO BMW (ostatni raz byłem w 2018, czy 2019) są tak absurdalne, że nawet w szanujących się warsztatach jest połowę taniej. Przegląd podstawowy z wymianą oleju i filtrów był na poziomie 2500 PLN (F30). W nieautoryzowanej stacji, która serwisuje marki premium i wpisuje historię serwisu do bazy BMW ten koszt był 1100, czy 1300 PLN.

Jak kiedyś chcieli mi robić zbieżność w ASO to cena była 950 PLN, gdzie w ASO innych marek ten koszt miałem 350-450 PLN, co i tak było drogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.