Skocz do zawartości

kierownica za bardzo sie trzęsie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Podczas jazdy przy nawet mniejszych nierównosciach STRASZNIE trzęsie mi sie kierownica... skacze ale naprawde aż do przesady. Przy każdej nierówności no i oczywiście im szybciej jade tym mocniej...

Rozumiem że BMW ma twarde zawieszenie i czuć każda nierówność bardziej niż w innych autach ale u mnie ewidentnie zużył sie już jakiś element a że nie znam sie na tym kompletnie prosze o wasze opinie co to może być ? amortyzatory ? wachacze ? sworzeń ? itd ?

Opublikowano
Wydaje mi się ,że masz luz w kolumnie kierowniczej.Reguluje się w środku,a nie pod samochodem.Musisz zdjąć atrapę pod kierownicą i tam wykasujesz luz.Popatrz dokladnie napewno zlapiesz o co chodzi.Tylko pamiętaj nie do przesady.
Opublikowano

podajcie jeszcze jakieś inne ewentualne rady...

to jest BMW z 89 roku (520i) i wydaje mi sie że po prostu pewien element może być mocno (aż do przesady) zużyty...

A jak według Was zachowaywała by sie kierownica podczas gdyby amortyzatory były kompletnie zużyte ?

Opublikowano
sprawdź czy nie masz luzów na końcówkach drążków kierowniczych albo na krzyżaku przekładni, to też może być przyczyną
BMW to samochody, reszta to tylko nieudane próby...
Opublikowano
Najszybciej sprawdzisz to na diagnostyce - 10 zł bez papierka :wink: .

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
moze byc jeszcze padniety wspornik drazka kierowniczego, dzis przy wymianie amortyzatorow sprawdzilem ze mam luz na tym wsporniku.

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam.

Podczas jazdy przy nawet mniejszych nierównosciach STRASZNIE trzęsie mi sie kierownica... skacze ale naprawde aż do przesady. Przy każdej nierówności no i oczywiście im szybciej jade tym mocniej...

Rozumiem że BMW ma twarde zawieszenie i czuć każda nierówność bardziej niż w innych autach ale u mnie ewidentnie zużył sie już jakiś element a że nie znam sie na tym kompletnie prosze o wasze opinie co to może być ? amortyzatory ? wachacze ? sworzeń ? itd ?

 

Ja miałem z przodu jeden wywalony amorek i przy przejeździe tym kołem po dziurach , garbach itp strasznie tłukło. Sprawdź jednak na diagnostyce, tania usługa i w przypadku dużych bić pewnie coś wyjdzie.

Pozdrawiam

Darek

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie

wymienilem tarcze i klocki na nowe i pojawily sie (ale nie zawsze sa) drgania kierownicy w przedziale ok 80 - 120 km/h wczesniej mialem bicie ale to z powodu krzywych tarcz ale po wymianie nadal sa ale nie takie duze

sprawdzilem luzy w zawieszeniu i w ukladzie kierowniczym

w warsztacie powiedzieli ze jest ok i zebym wywazyl kola

wywarzylem jeszcze raz przednia os

i dalej sa te drgania

 

czy z tylniej osi moze byc przeniesione drganie na kierownice?

moze tarcze ktore kupilem sa tez juz krzywe i dac je do przetoczenia?

 

Help !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.