Skocz do zawartości

opóźnienie w odbiorze.


pawel629

Rekomendowane odpowiedzi

Takie maksy trudne do uzyskania jakie w tym roku ogarnąłem to 25% wpłaty 36mcy wykup 1% 102.5%.

0% wpłaty 59 miesięcy wykup 35% 108.1%. Te 102.5% i te 108% to praktycznie takie samo oprocentowanie jedynie parametry inne skrajne stąd różnica w procentach. To było na starym wiborze teraz było by to więcej te 102.5 pewnie na okolicach 103.5 a im dłuższy okres i wyższy wykup tym wibor bardziej boli więc 108 zmieniło by się tak na oko w okolice 111-112%. Hipoteki porosły po 15-20% a to nie koniec ja stawiam ze w 2022 stopy dojdą do 2.5%.

Przy leasingu ważne jest też ubezpieczenie i obowiązkowy GAP bo na tym sobie leasing odbija i nie widać tego w procentach a czasem to ponad 1-2% rocznie.

 

Ja dostałem 102.5%, 33% wpłata, 3 lata, 33% wykup. GAP nieobowiązkowy, ten od nich prawie 2x droższy niż normalny. Ubezpieczenie na pierwszy rok musiałem wziąć przez nich, gdzie doliczają sobie 8% (więc wyszło tutaj 550zł dopłaty, czyli 0.18%).

 

U mnie 109.3% na 35 miesięcy z wkładem własnym 5% i wykupem 57% - ale uwaga: na stałej stopie procentowej :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,


chciałem zapytać, czy przy Waszych zamówieniach też standardową praktyką przy braku potwierdzenia restrykcji jest anulowanie zamówienia przez dealera? U mnie sytuacja wygląda tak, że zamówienie na m135i z września, ostatnio otrzymałem informację o adaptacyjnych ledach i aktywnym tempomacie w restrykcjach - nie zależy mi bardzo na czasie, więc byłbym w stanie się wstrzymać, ale wybór to albo akceptacja restrykcji (przy czym nawet w tej opcji odbiór przesunięty na najwcześniej czerwiec) albo rezygnacja z zamówienia. Jestem ciekaw czy to szersza praktyka, czy jednak jest opcja utrzymania pierwotnego zamówienia na bliżej nieokreśloną przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,


chciałem zapytać, czy przy Waszych zamówieniach też standardową praktyką przy braku potwierdzenia restrykcji jest anulowanie zamówienia przez dealera? U mnie sytuacja wygląda tak, że zamówienie na m135i z września, ostatnio otrzymałem informację o adaptacyjnych ledach i aktywnym tempomacie w restrykcjach - nie zależy mi bardzo na czasie, więc byłbym w stanie się wstrzymać, ale wybór to albo akceptacja restrykcji (przy czym nawet w tej opcji odbiór przesunięty na najwcześniej czerwiec) albo rezygnacja z zamówienia. Jestem ciekaw czy to szersza praktyka, czy jednak jest opcja utrzymania pierwotnego zamówienia na bliżej nieokreśloną przyszłość.

 

Ja się nie spotkałem z taką praktyką - auto powinno "wisieć" do czasu produkcji, gdy już nie będzie restrykcji na wybrane wyposażenie. Ale w tym wypadku masz gwarancję ceny, więc dealerowi jest pewnie na rękę sprzedać Ci to samo auto za pół roku o 15% drożej :D


Pytanie jak to wygląda z prawnego punktu widzenia... Czy dealer może właściwie bezpodstawnie anulować zamówienie i zwrócić zaliczkę? Tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć wszystkim,


chciałem zapytać, czy przy Waszych zamówieniach też standardową praktyką przy braku potwierdzenia restrykcji jest anulowanie zamówienia przez dealera? U mnie sytuacja wygląda tak, że zamówienie na m135i z września, ostatnio otrzymałem informację o adaptacyjnych ledach i aktywnym tempomacie w restrykcjach - nie zależy mi bardzo na czasie, więc byłbym w stanie się wstrzymać, ale wybór to albo akceptacja restrykcji (przy czym nawet w tej opcji odbiór przesunięty na najwcześniej czerwiec) albo rezygnacja z zamówienia. Jestem ciekaw czy to szersza praktyka, czy jednak jest opcja utrzymania pierwotnego zamówienia na bliżej nieokreśloną przyszłość.

Zacznij od przeczytania warunków zamówienia które podpisałeś i do czego zobowiązany jest sprzedawca i co mu grozi za anulacje zamówienia.

Inna sprawą jest dążenie do konsekwencji prawnych wobec tego salonu, oprócz złego PR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat to nic nowego, w Mercedesie produkują auto, z czym zjedzie z tym zjedzi, bez multibeamow, burmestera, podobno dopiero na miejscu okazuje się co jest a czego nie ma. I rozmowa z klientem na zasadzie bierzesz czy nie...

Jak bierzesz, to dobrze, a jak nie to jeszcze lepiej bo się sprzeda komus innemu w 30 min za wieksza cenę.


W BMW z tego co tu czytałem dzwonili i pytali czy chcesz pan auto teraz bez tego i bez tego czy czekamy aż będzie coś dostępne. Ale podobno że względu na coraz większe braki ta taktyka ma się skończyć i BMW przejdzie do modelu Mercedesa, czyli produkujemy auto z tym co mamy.

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,


chciałem zapytać, czy przy Waszych zamówieniach też standardową praktyką przy braku potwierdzenia restrykcji jest anulowanie zamówienia przez dealera? U mnie sytuacja wygląda tak, że zamówienie na m135i z września, ostatnio otrzymałem informację o adaptacyjnych ledach i aktywnym tempomacie w restrykcjach - nie zależy mi bardzo na czasie, więc byłbym w stanie się wstrzymać, ale wybór to albo akceptacja restrykcji (przy czym nawet w tej opcji odbiór przesunięty na najwcześniej czerwiec) albo rezygnacja z zamówienia. Jestem ciekaw czy to szersza praktyka, czy jednak jest opcja utrzymania pierwotnego zamówienia na bliżej nieokreśloną przyszłość.

Najpierw napisz w jakiej formie dealer przekazał Ci ten "wybór", bo inaczej to zwykłe bicie piany.

Masz zamówienie i czekasz na towar zgodny z zamówieniem.

Przyjedzie auto bez wyposażenia ujętego w zamówieniu to to nie jest to co zamawiałeś i nie jest to "twoje" auto, które "musisz brać, albo nie" :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak rozumiem, samochód kupujesz wyłącznie do tego, żeby w nim siedzieć i przeglądać telefon na ekranie dotykowym, a reflektorów full LED używasz do oświetlania ogrodu, dlatego zrezygnowałeś z M340i, jego silnika, zawieszenia, właściwości jezdnych, bo to w ogóle nie są istotne rzeczy w samochodzie, i zamawiasz Dacie? :D

 

Odpowiem na twoją zaczepkę.


1)Samochód kupuję taki, który spełnia moje oczekiwania, a nie oczekiwania FUNBoyów BMW czy innej marki.


2)Nie korzystam z telefonu podczas jazdy ponieważ w aktualnych samochodach mam obsługę głosową w języku polski, AA z mapami i asystetentem google, Yanosika na Ekranie + Spotify, komunikatory i inne rzeczy obsługiwane głosem.


3) Nie używam adaptacyjnych reflektów LED do oświetlania ogrodu ponieważ ogród ma własne oświetlenie i jest w nim wystarczająco jasno. Reflektorów LED używam do jazdy nocnej i oświetlania dróg, którymi codziennie się poruszam. Dobrej jakości i prawidłowo ustawione reflektory to bezpieczeństwo dla Ciebie i innych użytkowników drogi. Nadal nie brakuje ignorantów, którzy jeżdżą na rowerach bez oświetlenia lub chodzą poboczem bez odblasków. W mojej okolicy jest mnóstwo dzikiej zwierzyny więc jeśli do bmw 3 dałoby się dobrać Night Vision to bym domówił.


4) Zrezygnował z BMW bo jak ktoś mi robi łaskę i mówi, że za blisko 300 tys zł, które chce zostawić w salonie mam brać co jest i nie marudzić to dziękuję takiej osobie.


5) Jeśli ludzie zwracaliby uwagę tylko na właściwości jezdne, zawieszenie i silnik to braliby golasy m340i i M440i.


6) Nie zamówiłem Dacii i na chwilę obecną nie mam tego w planach.


Jeśli, któryż z punktów Cię uraził...Przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tradi, @konopson, @M4R10, @adziopak, @klakierek - dzięki serdeczne za odpowiedzi, oczywiście zamierzam wrócić do warunków zamówienia, czy takie rozwiązanie jest w ogóle dopuszczalne przez umowę.


Mailowo otrzymałem jedynie info o restrykcjach i braku przyjęcia na produkcję w przypadku obstawania przy pełnym konfigu - informacja o anulowaniu zamówienia pojawiła się jedynie telefonicznie i była jednak dosyć zaskakująca w kontekście innych historii, które tutaj czytałem.

 

Akurat to nic nowego, w Mercedesie produkują auto, z czym zjedzie z tym zjedzi, bez multibeamow, burmestera, podobno dopiero na miejscu okazuje się co jest a czego nie ma. I rozmowa z klientem na zasadzie bierzesz czy nie...

Jak bierzesz, to dobrze, a jak nie to jeszcze lepiej bo się sprzeda komus innemu w 30 min za wieksza cenę.


W BMW z tego co tu czytałem dzwonili i pytali czy chcesz pan auto teraz bez tego i bez tego czy czekamy aż będzie coś dostępne. Ale podobno że względu na coraz większe braki ta taktyka ma się skończyć i BMW przejdzie do modelu Mercedesa, czyli produkujemy auto z tym co mamy.

 

No tutaj niestety alternatywą nie było nawet branie teraz bez dodatkowych opcji, tylko być może za pół roku bez tych opcji, więc tym bardziej takie rozwiązanie nie wchodzi w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytając wszystko o czym piszecie to nawet nie widać światełka w tunelu. Teraz już jest mowa o autach "gołych" do produkcji w połowie przyszłego roku. Czy po nowym roku to się zmieni śmiem wątpić.

Trzeba będzie robić tak, że zamawiać auto z wyprzedzeniem rocznym a nie jak było do tej pory trzymiesięcznym.

Nie ma innej rady. Chcąc zmienić auto będziemy mieli w planach odbiór za rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,


chciałem zapytać, czy przy Waszych zamówieniach też standardową praktyką przy braku potwierdzenia restrykcji jest anulowanie zamówienia przez dealera? U mnie sytuacja wygląda tak, że zamówienie na m135i z września, ostatnio otrzymałem informację o adaptacyjnych ledach i aktywnym tempomacie w restrykcjach - nie zależy mi bardzo na czasie, więc byłbym w stanie się wstrzymać, ale wybór to albo akceptacja restrykcji (przy czym nawet w tej opcji odbiór przesunięty na najwcześniej czerwiec) albo rezygnacja z zamówienia. Jestem ciekaw czy to szersza praktyka, czy jednak jest opcja utrzymania pierwotnego zamówienia na bliżej nieokreśloną przyszłość.

 

Dostałem info że jeśli będę się trzymał oryginalnej konfiguracji, BMW nie podtrzyma warunków finansowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też dostałem taką informację. BMW nie jest w stanie dotrzymać ani terminu dostawy, ani wyposażenia, ani ceny. I po co podpisywanie umowy?

 

Co w sytuacji kiedy rezygnuje się z jakiś opcji przez restrykcje? Jest to rozliczane przez BMW czy odbywa się na zasadzie „niech się Pan cieszy, że w ogóle wyprodukowaliśmy auto i bierze co jest za uzgodnioną wcześniej cenę”? Dopytywał ktoś o to sprzedawcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też dostałem taką informację. BMW nie jest w stanie dotrzymać ani terminu dostawy, ani wyposażenia, ani ceny. I po co podpisywanie umowy?

 

Co w sytuacji kiedy rezygnuje się z jakiś opcji przez restrykcje? Jest to rozliczane przez BMW czy odbywa się na zasadzie „niech się Pan cieszy, że w ogóle wyprodukowaliśmy auto i bierze co jest za uzgodnioną wcześniej cenę”? Dopytywał ktoś o to sprzedawcy?

 

Myślę że coś na zasadzie 2000 zł taniej jeśli nie ma ekranu dotykowego. Bardziej zabawne jest to, że jeśli zgodzę się na restrykcje i podtrzymają cenę, a pojawią się nowe restrykcje to co wtedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też dostałem taką informację. BMW nie jest w stanie dotrzymać ani terminu dostawy, ani wyposażenia, ani ceny. I po co podpisywanie umowy?

 

Co w sytuacji kiedy rezygnuje się z jakiś opcji przez restrykcje? Jest to rozliczane przez BMW czy odbywa się na zasadzie „niech się Pan cieszy, że w ogóle wyprodukowaliśmy auto i bierze co jest za uzgodnioną wcześniej cenę”? Dopytywał ktoś o to sprzedawcy?

 

Myślę że coś na zasadzie 2000 zł taniej jeśli nie ma ekranu dotykowego. Bardziej zabawne jest to, że jeśli zgodzę się na restrykcje i podtrzymają cenę, a pojawią się nowe restrykcje to co wtedy?

 


Czyli sugerujesz, ze jak zamówiłem auto z HK,kamerami 360, drive recorderem i HUD to ja za to wszystko ładnie musze zapłacić a tego nie dostanę?Czy ktoś kto odbierał wybrakowane auto może opisac jak sprawa załatwiona z salonem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też dostałem taką informację. BMW nie jest w stanie dotrzymać ani terminu dostawy, ani wyposażenia, ani ceny. I po co podpisywanie umowy?

 

Co w sytuacji kiedy rezygnuje się z jakiś opcji przez restrykcje? Jest to rozliczane przez BMW czy odbywa się na zasadzie „niech się Pan cieszy, że w ogóle wyprodukowaliśmy auto i bierze co jest za uzgodnioną wcześniej cenę”? Dopytywał ktoś o to sprzedawcy?

 

W moim wypadku oferowana cena konfiguracji z restrykcjami obniżona tylko o wartość jednej opcji, która wylatuje (z łącznie dwóch w restrykcjach), czyli efektywnie podwyższenie ceny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku nie było mowy o obniżeniu ceny. Mogłem odebrać auto bez kilku elementów, ale za cenę z umowy. Jeśli chcę zaczekać na uzupełnienie braków, cena wzrasta.

 

Nie no, to nawet nie jest nie fair. To jest jawne złodziejstwo !!!

 

Ewidętnie cała ta sytuacja i wina leży po stronie klientów więc nic dziwnego że trzeba dopłacać!!!


A tak poważnie! Zgodzę się że cena EUR ma tu też jakiś wpływ z drugiej strony chcą wymusić może celowo rezygnacje z całych zamówień przez podwyżki żeby obniżyć popyt.

Ciekawe jak bedzie cennik wyglądał na przyszly rok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku nie było mowy o obniżeniu ceny. Mogłem odebrać auto bez kilku elementów, ale za cenę z umowy. Jeśli chcę zaczekać na uzupełnienie braków, cena wzrasta.

 

Nie no, to nawet nie jest nie fair. To jest jawne złodziejstwo !!!

 

Ewidętnie cała ta sytuacja i wina leży po stronie klientów więc nic dziwnego że trzeba dopłacać!!!


A tak poważnie! Zgodzę się że cena EUR ma tu też jakiś wpływ z drugiej strony chcą wymusić może celowo rezygnacje z całych zamówień przez podwyżki żeby obniżyć popyt.

Ciekawe jak bedzie cennik wyglądał na przyszly rok?

 

Cennik raczej znacząco nie wzrośnie ale rabaty pewnie spadną jeszcze bardziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zamówienie z początku sierpnia (318i bez restrykcji) - pierwotnie termin odbioru na połowę grudnia

Dziś dostałem info o planowanej produkcji na 5 tydz 2022 :mrgreen:

 

Tutaj akurat jesteś na plus bo tak odebrałbyś auto 2021 w grudniu i nim byś dotarł już by było starsze o rok :shock:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.