Skocz do zawartości

opóźnienie w odbiorze.


pawel629

Rekomendowane odpowiedzi

cześć

mam problem, zamówiłem w listopadzie jedno auto i w grudniu drugie, kwity podpisane i zaliczki zapłacone w 2021r.

teraz dealer dzwoni, że chce anulować oba zamówienia bo za duży rabat dali albo znacząco zmniejszyć ten rabat...

oczywiście się nie zgodziłem i sprawa wisi w powietrzu, zastanawiam się czy od tak mogą mi to anulować i zostawić mnie na lodzie....

czy jednak muszą mi dostarczyć towar zgodnie z zamówieniem i ceną jeśli sam nie zrezygnuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

mam problem, zamówiłem w listopadzie jedno auto i w grudniu drugie, kwity podpisane i zaliczki zapłacone w 2021r.

teraz dealer dzwoni, że chce anulować oba zamówienia bo za duży rabat dali albo znacząco zmniejszyć ten rabat...

oczywiście się nie zgodziłem i sprawa wisi w powietrzu, zastanawiam się czy od tak mogą mi to anulować i zostawić mnie na lodzie....

czy jednak muszą mi dostarczyć towar zgodnie z zamówieniem i ceną jeśli sam nie zrezygnuję?

 

Który to taki mądry ?

Umowa to umowa - auto ma być wyprodukowane w ustalonej cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z jednej strony to nie wiemy co kolega podpisał i jakie warunki w umowie wpisał sobie salon więc wróć do swojego zamówienia i zobacz co im grozi za nie dotrzymanie zamówienia. Inna sprawa czy będziesz na drodze sądowej to potem egzekwował.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony to nie wiemy co kolega podpisał i jakie warunki w umowie wpisał sobie salon więc wróć do swojego zamówienia i zobacz co im grozi za nie dotrzymanie zamówienia. Inna sprawa czy będziesz na drodze sądowej to potem egzekwował.

 

przejrzałem te kwity i nie znalazłem nic co mówi o anulowaniu zamówienia przez sprzedawcę....

pewnie taka kwestia kwalifikuje się pod kodeks cywilny ale czekam jeszcze z czym wróci do mnie delaer....

myślę, że na razie wali głupa i myśli, że się bez problemu wycofam i jeszcze ich przeproszę za kłopot...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mój chłopski łeb wygląda to tak, że nie wykonali planu który przyznawałby im roczny bonus.

Sprzedając Ci auto liczyli, że taki plan wyrobią i zarobek będzie z bonusa.

Umowa jest zawarta, cena ustalona. Ja bym nie rezygnował.

Bez-tytu-u.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony to nie wiemy co kolega podpisał i jakie warunki w umowie wpisał sobie salon więc wróć do swojego zamówienia i zobacz co im grozi za nie dotrzymanie zamówienia. Inna sprawa czy będziesz na drodze sądowej to potem egzekwował.

 

przejrzałem te kwity i nie znalazłem nic co mówi o anulowaniu zamówienia przez sprzedawcę....

pewnie taka kwestia kwalifikuje się pod kodeks cywilny ale czekam jeszcze z czym wróci do mnie delaer....

myślę, że na razie wali głupa i myśli, że się bez problemu wycofam i jeszcze ich przeproszę za kłopot...

 

Pytanie czy masz wpałciłeś zaliczkę czy zadatek bo to różnie jest traktowane przez kodeks cywilny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

mam problem, zamówiłem w listopadzie jedno auto i w grudniu drugie, kwity podpisane i zaliczki zapłacone w 2021r.

teraz dealer dzwoni, że chce anulować oba zamówienia bo za duży rabat dali albo znacząco zmniejszyć ten rabat...

oczywiście się nie zgodziłem i sprawa wisi w powietrzu, zastanawiam się czy od tak mogą mi to anulować i zostawić mnie na lodzie....

czy jednak muszą mi dostarczyć towar zgodnie z zamówieniem i ceną jeśli sam nie zrezygnuję?

 

Rzeszow od.la takie akcje. Odradzam. Musiałem z rzeszowa uciekać do Krakowa. Jak ktoś ma siłę przepychać to prawnikiem będę kibicował. Gdybym nie januszowal paru tysiecy złotych i zamówił od razu w Krakowie pewnie jeździłbym już samochodem.... z drugiej strony za pare tysięcy to można jakieś koła kupić. Szkoda, że w tym kraju nadal klientom po prostu pluje się w twarz. Zostają rozwiązania prawne, za takie scenariusze jak opisywane tutaj każdy dealer powinien oberwać prawnie.

Edytowane przez dar3k-krk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz dealer dzwoni, że chce anulować oba zamówienia bo za duży rabat dali albo znacząco zmniejszyć ten rabat...

Rozumiem, że teleporady lekarskie mogą być wygodne, ale podejmować działania po telefonicznej propozycji zmiany warunków umowy, tego jeszcze nie słyszałem :roll:

Komuś dealer wypowiedział umowę nie "telefonicznie"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony to nie wiemy co kolega podpisał i jakie warunki w umowie wpisał sobie salon więc wróć do swojego zamówienia i zobacz co im grozi za nie dotrzymanie zamówienia. Inna sprawa czy będziesz na drodze sądowej to potem egzekwował.

 

przejrzałem te kwity i nie znalazłem nic co mówi o anulowaniu zamówienia przez sprzedawcę....

pewnie taka kwestia kwalifikuje się pod kodeks cywilny ale czekam jeszcze z czym wróci do mnie delaer....

myślę, że na razie wali głupa i myśli, że się bez problemu wycofam i jeszcze ich przeproszę za kłopot...

 

Pytanie czy masz wpałciłeś zaliczkę czy zadatek bo to różnie jest traktowane przez kodeks cywilny.

Dokładnie, jak wpłaciłeś zaliczkę, to chyba prawnie mogą ci anulować i zwrócić po prostu zaliczkę - zaliczka nie jest uregulowana w Kodeksie cywilnym. W przypadku zadatku, jeśli to oni anulują zamówienie muszą ci zwrócić dwukrotność tej kwoty. Wszystko zależy ile zapłaciłeś i w jakiej formie. Jak 5k zł to pewnie w żadnym wypadku cię specjalnie nie ratuje, z uwagi na podwyżki ;/

Edytowane przez amadeus765
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz dealer dzwoni, że chce anulować oba zamówienia bo za duży rabat dali albo znacząco zmniejszyć ten rabat...

Rozumiem, że teleporady lekarskie mogą być wygodne, ale podejmować działania po telefonicznej propozycji zmiany warunków umowy, tego jeszcze nie słyszałem :roll:

Komuś dealer wypowiedział umowę nie "telefonicznie"?

 

masz rację, na razie to na gębę wszystko ale już się wk....

spędzasz godziny na konfiguratorze, jarasz się, masz wszystko klepnięte a tu nagle możesz obejść się smakiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

mam problem, zamówiłem w listopadzie jedno auto i w grudniu drugie, kwity podpisane i zaliczki zapłacone w 2021r.

teraz dealer dzwoni, że chce anulować oba zamówienia bo za duży rabat dali albo znacząco zmniejszyć ten rabat...

oczywiście się nie zgodziłem i sprawa wisi w powietrzu, zastanawiam się czy od tak mogą mi to anulować i zostawić mnie na lodzie....

czy jednak muszą mi dostarczyć towar zgodnie z zamówieniem i ceną jeśli sam nie zrezygnuję?

 

Ja bym napisał maila do centrali BMW Polska + Niemcy, że zamówiłeś 2 auta i chociaż 1 z nich chciałbyś odebrać i kiedy mniej więcej będzie realizacja zamówienia. Dodaj że kontaktujesz się z centralą bo Twój sprzedawca w salonie X chce z jakiegoś dziwnego powodu anulować Twoje zamówienie. Stwierdziłeś że zagadasz z centralą bo nie będziesz rozmawiał z wariatem który chce anulować zamówienia jeszcze NIEDAWNO złożone. Dowal tam jeszcze do pieca podkreślając swoje oburzenie porównując BMW z cygańskimi straganami na giełdzie i będzie dobrze. Przecież to że sprzedawca złożył zamówienie w którym teraz coś nie gra to nie Twój problem tylko jego/BMW. Niech się ogarną. Napisz że zgadzasz się na anulowanie Twojego sprzedawcy z salonu X ale nie Twojego auta xD

Edytowane przez jaworq
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

mam problem, zamówiłem w listopadzie jedno auto i w grudniu drugie, kwity podpisane i zaliczki zapłacone w 2021r.

teraz dealer dzwoni, że chce anulować oba zamówienia bo za duży rabat dali albo znacząco zmniejszyć ten rabat...

oczywiście się nie zgodziłem i sprawa wisi w powietrzu, zastanawiam się czy od tak mogą mi to anulować i zostawić mnie na lodzie....

czy jednak muszą mi dostarczyć towar zgodnie z zamówieniem i ceną jeśli sam nie zrezygnuję?

 

Ja bym napisał maila do centrali BMW Polska + Niemcy, że zamówiłeś 2 auta i chociaż 1 z nich chciałbyś odebrać i kiedy mniej więcej będzie realizacja zamówienia. Dodaj że kontaktujesz się z centralą bo Twój sprzedawca w salonie X chce z jakiegoś dziwnego powodu anulować Twoje zamówienie. Stwierdziłeś że zagadasz z centralą bo nie będziesz rozmawiał z wariatem który chce anulować zamówienia jeszcze NIEDAWNO złożone. Dowal tam jeszcze do pieca podkreślając swoje oburzenie porównując BMW z cygańskimi straganami na giełdzie i będzie dobrze.

 

czekam na razie na coś oficjalnego od nich ale głęboko wierzę, że wezmą to na siebie...

jeszcze sprzedawca mi mówi przez tel, że on będzie musiał dopłacać z prywatnych pieniędzy, dla mnie to śmieszne jest, psuć sobie tak opinię, ktoś popełnił błąd to firma bierze to na klatę a nie takie szopki odwala, każą dzwonić pracownikowi i brać klienta na litość żeby zrezygnował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawaj znać jak sytuacja ;D A z ciekawości, jakie wersje silnikowe tam wybierałeś i jaki rabat dali? Mi w listopadzie na 340i dali tylko 10% =/

 

540dx oraz 318i, rabat dużo, dużo większy...

 

Nie wiem jak z serią 5 ale z tego co koledzy pisali to w ostatnich miesiącach realne rabaty na 3 były na poziomie do 10%, także jak dali dużo wyższy to może faktycznie się przeliczyli. Z drugiej strony przyjęli zamówienie to niech biorą na siebie ten bład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

mam problem, zamówiłem w listopadzie jedno auto i w grudniu drugie, kwity podpisane i zaliczki zapłacone w 2021r.

teraz dealer dzwoni, że chce anulować oba zamówienia bo za duży rabat dali albo znacząco zmniejszyć ten rabat...

oczywiście się nie zgodziłem i sprawa wisi w powietrzu, zastanawiam się czy od tak mogą mi to anulować i zostawić mnie na lodzie....

czy jednak muszą mi dostarczyć towar zgodnie z zamówieniem i ceną jeśli sam nie zrezygnuję?

 

Ja bym napisał maila do centrali BMW Polska + Niemcy, że zamówiłeś 2 auta i chociaż 1 z nich chciałbyś odebrać i kiedy mniej więcej będzie realizacja zamówienia. Dodaj że kontaktujesz się z centralą bo Twój sprzedawca w salonie X chce z jakiegoś dziwnego powodu anulować Twoje zamówienie. Stwierdziłeś że zagadasz z centralą bo nie będziesz rozmawiał z wariatem który chce anulować zamówienia jeszcze NIEDAWNO złożone. Dowal tam jeszcze do pieca podkreślając swoje oburzenie porównując BMW z cygańskimi straganami na giełdzie i będzie dobrze.

 

czekam na razie na coś oficjalnego od nich ale głęboko wierzę, że wezmą to na siebie...

jeszcze sprzedawca mi mówi przez tel, że on będzie musiał dopłacać z prywatnych pieniędzy, dla mnie to śmieszne jest, psuć sobie tak opinię, ktoś popełnił błąd to firma bierze to na klatę a nie takie szopki odwala, każą dzwonić pracownikowi i brać klienta na litość żeby zrezygnował...

 


po 1. NIe ma czegos takiego jak rozwiązanie umowy przez tel, wszystko musi być na papierze!

po 2. Handlowiec raczej działa poza wiedza salonu, samochód zamówiony sie i tak wyprodukuje ,nawet jak Ty zrezygnujesz, handlowiec sprzeda go na pniu po cenie katalogowej, kombinują jak mogą :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijajac kwestię pozostanie na lodzie bez auta to jeszcze dochodzą tematy księgowe.

Jak sądzę brałeś to na firmę. A przy obecnym podejściu władz i US to zaraz będziesz miał kontrolę o kombinację z kosztami. W 2021 zaliczka bo potrzebowałeś kosztów, żeby podatki zmniejszyć, a w 2022 zwrot tej gotówki. Cwaniackie kombinacje :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijajac kwestię pozostanie na lodzie bez auta to jeszcze dochodzą tematy księgowe.

Jak sądzę brałeś to na firmę. A przy obecnym podejściu władz i US to zaraz będziesz miał kontrolę o kombinację z kosztami. W 2021 zaliczka bo potrzebowałeś kosztów, żeby podatki zmniejszyć, a w 2022 zwrot tej gotówki. Cwaniackie kombinacje :twisted:

 

Faktury zaliczkowej nie księgujesz / nie odliczasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijajac kwestię pozostanie na lodzie bez auta to jeszcze dochodzą tematy księgowe.

Jak sądzę brałeś to na firmę. A przy obecnym podejściu władz i US to zaraz będziesz miał kontrolę o kombinację z kosztami. W 2021 zaliczka bo potrzebowałeś kosztów, żeby podatki zmniejszyć, a w 2022 zwrot tej gotówki. Cwaniackie kombinacje :twisted:

 

Faktury zaliczkowej nie księgujesz / nie odliczasz

 

Jeśli chcesz to odliczasz VAT z faktury zaliczkowej. Ale potem przy podpisywaniu leasingu dostajemy korektę tej faktury zaliczkowej i i tak wychodzi na 0. Konsultowane z księgowym i bmw.


Yarwa - jakie kontrole xD Bo wrzucił w koszty fakturę? No straszne jpd xD Kontrola będzie jeśli wyjdzie że US ma zrobić nam zwrot vat-u. Ale jeśli podatek vat wyjdzie na kwotę dodatnią lub na 0 to wszystko jest git.

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

mam problem, zamówiłem w listopadzie jedno auto i w grudniu drugie, kwity podpisane i zaliczki zapłacone w 2021r.

teraz dealer dzwoni, że chce anulować oba zamówienia bo za duży rabat dali albo znacząco zmniejszyć ten rabat...

oczywiście się nie zgodziłem i sprawa wisi w powietrzu, zastanawiam się czy od tak mogą mi to anulować i zostawić mnie na lodzie....

czy jednak muszą mi dostarczyć towar zgodnie z zamówieniem i ceną jeśli sam nie zrezygnuję?

 

Nie wymyśliłbym lepszego planu na samozaoranie wizerunku salonu i marki…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijajac kwestię pozostanie na lodzie bez auta to jeszcze dochodzą tematy księgowe.

Jak sądzę brałeś to na firmę. A przy obecnym podejściu władz i US to zaraz będziesz miał kontrolę o kombinację z kosztami. W 2021 zaliczka bo potrzebowałeś kosztów, żeby podatki zmniejszyć, a w 2022 zwrot tej gotówki. Cwaniackie kombinacje :twisted:

 

Faktury zaliczkowej nie księgujesz / nie odliczasz

 

Jeśli chcesz to odliczasz VAT z faktury zaliczkowej. Ale potem przy podpisywaniu leasingu dostajemy korektę tej faktury zaliczkowej i i tak wychodzi na 0. Konsultowane z księgowym i bmw.


Yarwa - jakie kontrole xD Bo wrzucił w koszty fakturę? No straszne jpd xD Kontrola będzie jeśli wyjdzie że US ma zrobić nam zwrot vat-u. Ale jeśli podatek vat wyjdzie na kwotę dodatnią lub na 0 to wszystko jest git.

 

Z internetow:


„faktur zaliczkowych nie ujmuje się w KPiR w momencie zapłaty/przyjęcia zaliczki jako koszt ani jako przychód. Księgowanie następuje dopiero po sfinalizowaniu umowy - wydaniu towarów czy wykonaniu usług, na podstawie faktury końcowej lub wszystkich faktur zaliczkowych.”


Ale każdy robi jak uważa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z internetow:


„faktur zaliczkowych nie ujmuje się w KPiR w momencie zapłaty/przyjęcia zaliczki jako koszt ani jako przychód. Księgowanie następuje dopiero po sfinalizowaniu umowy - wydaniu towarów czy wykonaniu usług, na podstawie faktury końcowej lub wszystkich faktur zaliczkowych.”


Ale każdy robi jak uważa :P

 

W leasingu odbywa się to zawsze tak, że wpłaca się zaliczkę na samochód do salonu, a w momencie uruchomienia leasingu salon przelewa te pieniądze do leasingodawcy i ta zaliczka wchodzi we wpłatę własną na samochód (albo jeśli nie ma wpłaty własnej to salon oddaje zaliczkę). Wtedy salon wystawia korektę do faktury zaliczkowej, a leasingodawca wystawia fakturę na całą wpłatę własną. Czyli wpłaca się np 5 tyś zł zaliczki, a potem dopłaca 10 tyś wpłaty własnej to dostaje się fakturę zaliczkową na 5 tyś, potem korektę na te 5 tyś i fakturę na wpłatę własną na 15 tyś.


Z faktury zaliczkowej można odliczyć jedynie VAT, nie księguje się jej w koszty.

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.