Skocz do zawartości

Dołożenie haka holowniczego do X5


Miki.

Rekomendowane odpowiedzi

Czy udało się komuś dołożyć hak (BMW lub inny markowy) za jakieś normalne pieniądze? ASO oferuje coś koło 20 tys. zł.


Celem jest wożenie rowerów. Czy jest jakaś inna alternatywa do haka? Nie licząc oczywiście wkładania na dach, co przy tak wysokim samochodzie ciężko nazwać wygodnym i bezpiecznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem hak niemieckiej firmy Westfalia z dedykowaną wiązką homologowany do X5 G05. Cena kompletu to 2200 zł. do kupienia chociażby na All..... Montaż haka przeprowadziło ASO w cenie 2300 zł, więc całość kosztowała mnie 4500 zł. Hak ma homologację więc nie ma problemu z gwarancją.

Ma jakiś układ elektroniczny, który integruje się z elektroniką samochodu. Oczywiście wyłącza niektóre systemy wspomagania kierowcy, bo zasłonięte są tylne czujniki, ale informuje o tym komunikatem na wyświetlaczu.

Jest naprawdę dobrej jakości, sprytnie rozwiązany system wpinania i wypinania, co trwa może dwie minuty. Z czystym sumieniem mogę polecić to rozwiązanie. Ostatnio odbyłem podróż z rowerami ok. 3 tyś. km bez żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem hak niemieckiej firmy Westfalia z dedykowaną wiązką homologowany do X5 G05. Cena kompletu to 2200 zł. do kupienia chociażby na All..... Montaż haka przeprowadziło ASO w cenie 2300 zł, więc całość kosztowała mnie 4500 zł. Hak ma homologację więc nie ma problemu z gwarancją.

Ma jakiś układ elektroniczny, który integruje się z elektroniką samochodu. Oczywiście wyłącza niektóre systemy wspomagania kierowcy, bo zasłonięte są tylne czujniki, ale informuje o tym komunikatem na wyświetlaczu.

Jest naprawdę dobrej jakości, sprytnie rozwiązany system wpinania i wypinania, co trwa może dwie minuty. Z czystym sumieniem mogę polecić to rozwiązanie. Ostatnio odbyłem podróż z rowerami ok. 3 tyś. km bez żadnych problemów.

 


A czy aso musiało jeszcze dołożyć jakieś części/moduły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem hak niemieckiej firmy Westfalia z dedykowaną wiązką homologowany do X5 G05. Cena kompletu to 2200 zł. do kupienia chociażby na All..... Montaż haka przeprowadziło ASO w cenie 2300 zł, więc całość kosztowała mnie 4500 zł. Hak ma homologację więc nie ma problemu z gwarancją.

Ma jakiś układ elektroniczny, który integruje się z elektroniką samochodu. Oczywiście wyłącza niektóre systemy wspomagania kierowcy, bo zasłonięte są tylne czujniki, ale informuje o tym komunikatem na wyświetlaczu.

Jest naprawdę dobrej jakości, sprytnie rozwiązany system wpinania i wypinania, co trwa może dwie minuty. Z czystym sumieniem mogę polecić to rozwiązanie. Ostatnio odbyłem podróż z rowerami ok. 3 tyś. km bez żadnych problemów.

 


A czy aso musiało jeszcze dołożyć jakieś części/moduły?

 


Nie, wszystko jest w dedykowanej do konkretnego modelu wiązce elektrycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Witajcie,

Już chyba przekopałem wszystkie wątki na temat montażu haka holowniczego do BMW X5 G05 silnik 3.0 D (KOD SILNIKA: B57P) i nadal już nie wiem co mam zrobić i gdzie. Potrzebuje tego haka dla bagażnika na rowery (waga całkowita około 100 kg) oraz transport skutera wodnego (waga całkowita 450 kg). Niestety auto, które zakupiłem stało na placu nie było to auto do produkcji gdybym zamawiał to hak bym dołożył. Dostałem dwie oferty na montaż haka.

1. Wykonanie w ASO, gdzie zakupiłem auto koszt 16.890 PLN hak demontowany ręcznie jednak cena uważam, że to jest kosmos.

2. Zwróciłem się również do firmy, która jest wymieniana na forum i otrzymałem dwie różne wyceny ale nikt nie mówił mi o konieczności wymiany chłodnicy.

1. Wycena:

a. Zestaw zaczepu holowniczego używany 1 miesiąc - 3500,00

b. zestaw doposażeniowy elektryczny - 1465,15

c. przewód akumulatora plus - 1553,07

d. rozdzielacz prądu modułu LIN - 193,73

e. rozdzielacz prądu tylny - 357, 36

f. wiązka kabli emARS - 2159,81

g. sterownik zaczepu holowniczego - 594,26 zł

h. robocizna - 2460,00

łącznie = 9986,88 netto


2. Wycena

a. Zestaw zaczepu holowniczego używany 1 miesiąc - 3500,00

b. zestaw doposażeniowy elektryczny - 1465,15

c. rozdzielacz prądu modułu LIN - 193,73

d. rozdzielacz prądu tylny - 357,36

e. sterownik zaczepu holowniczego - 594,26 zł

f. robocizna 1500,00

łącznie: 6468,28


Czy może ktoś z was przerabiał temat? Idzie sezon a skuter stoi w garażu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien jak to jest z montażem chłodnicy ale prawdopodobnie wtedy auto nie ma homologacji na taki hak


Podobno wtedy nie może ciągnąć przyczepki co najwyżej na hak możesz założyć bagażnik rowerowy.


W Audi i WV też jest konieczny montaż dodatkowej chłodnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy montażu w ASO hak wbijany jest do dowodu rejestracyjnego po przeglądzie w stacji kontroli pojazdów.


Tak jak pisałem w tym wątku do przewozu rowerów zmuszony byłem zamontować ten elektryczny - kwota około 15 netto. Nie była wymieniana chłodnica (albo nie jest wyróżniona w zestawieniu), ale może 40i ma od razu większą. Poniżej zestawienie co wchodzi w wymianę:


3e4c992426f04965med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

..... ale nikt nie mówił mi o konieczności wymiany chłodnicy.

 

BMW podaje w instrukcji montazu haka wszystkie informacje na ten temat ....... w zaleznosci od modelu i silnika jaki jest zamontowany w danym modelu.


W niektorych modelach przy montazu haka nalezy zmienic chlodnice. W innych tylko wiatrak z napedem np. 400 W nalezy zmienic na wersje 600 W .

Ale jest tez duzo aut ktore nie musza miec zadnych zmian ! !

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam


BMW G30 / G31 / G32 / G11 / G12 ..... wentylator nalezy wymienic tylko w pojazdach z silnikiem B57 oraz B58 :D


https://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=778190


rjqmzejo.jpg


Instrukcja BMW przewiduje montaz haka - jednak w pojazdach BMW G30 / G31 / G32 / G11 / G12 z z silnikiem B57 oraz B58 nalezy dodatkowo wymienic wentylator ...... nie oznacza to automatycznie jednak, ze w modelu X5 ( G05 ) rowniez jest to konieczne . :cool2:

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.