Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

Zamówiłem G21 318i z asystentem świateł drogowych i podstawowe Ledy. Teraz patrzę na te lampy i pytanie czy jakbym zamienił podstawowe światła na "Reflektory LED o rozszerzonym zakresie" to potrzebuje też opcji "Asystent świateł drogowych" ? Jak rozumiem te rozszerzone są adaptacyjne tzn. ruchome i wycinają samochody przed i z naprzeciwka by nie oślepiać kierowców i doświetlają zakręty?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptacyjne LEDy w G20 są tylko skrętne. Wycinają dopiero lasery.


Jeżeli chodzi o asystenta świateł drogowych to wydaje mi się, że nie jest on wymagany, bo przy tych światłach występuje jako opcja.

Na pewno jest wymagany w laserach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to co tu widzę na filmie https://www.youtube.com/watch?v=8Y3tkMD6Vew jest dopiero w laserach?

Nie można mieć Adaptive Headlights bez laserów?


Jakiś tu jeszcze link mam z tymi światłami, którym się sugerowałem

https://www.bmwblog.com/2020/03/15/guide-the-different-bmw-headlights-technologies-explained/


Jak nie ma tego wycinania, to warto te Ledy zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptive led w g20 nie wycina, jest skrętna plus ma doświetlenie zakrętów. Asystent świateł to w uproszczeniu automat, który włącza i wyłącza światła drogowe. O różnicy miedzy adaptive led a laserami było już na forum kilka stron :) Kto co lubi, dla jednych must have dla innych niekoniecznie. Jeśli dużo jeździsz w nocy po średnio/słabo oświetlonych drogach to rozważ tą opcję, a najlepiej przetestuj oba rozwiązania. Pamiętaj, że laser włącza się w określonych warunkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich!


pod koniec roku 2020 kupiłem swoje pierwsze BMW. 330i G20 2019r MPakiet. Po uruchomieniu, na zimnym silniku gdy aktywne jest ssanie wydech dziwnie terkocze, jak stary wartburg albo trabant :).




na końcu filmiku słychać jak nagle zapada cisza gdy obroty spadają do jałowych.


Auto na gwarancji ale tylko do końca 04.2021. Serwis BMW twierdzi że tak to ma działać, oczywiście żadnego uzasadnienia technicznego nie dostałem, stąd mój post. Jakoś mnie nie przekonali.


Bardzo proszę o informację czy ktoś się z tym spotkał, jak zakończyła się sprawa podobnej usterki. Ewentualnie dowiem się może, że rzeczywiście auto warte co najmniej kilka trabantów, poprostu tak ma :).


Z góry dziękuję za każdą informację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słychać jak tłucze blacha o blachę. Nie mam takiego dźwięku i raczej auto nie powinno takowego wydawać. Tu masz dźwięk „zdrowego” egzemplarza



Reklamuj ponownie problem i nie daj się odprawić z kwitkiem, bo po gwarancji chętnie problem usuną za opłatą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich!


pod koniec roku 2020 kupiłem swoje pierwsze BMW. 330i G20 2019r MPakiet. Po uruchomieniu, na zimnym silniku gdy aktywne jest ssanie wydech dziwnie terkocze, jak stary wartburg albo trabant :).




na końcu filmiku słychać jak nagle zapada cisza gdy obroty spadają do jałowych.


Auto na gwarancji ale tylko do końca 04.2021. Serwis BMW twierdzi że tak to ma działać, oczywiście żadnego uzasadnienia technicznego nie dostałem, stąd mój post. Jakoś mnie nie przekonali.


Bardzo proszę o informację czy ktoś się z tym spotkał, jak zakończyła się sprawa podobnej usterki. Ewentualnie dowiem się może, że rzeczywiście auto warte co najmniej kilka trabantów, poprostu tak ma :).


Z góry dziękuję za każdą informację

 

Zmień serwis. Ewidentnie coś wpada w rezonans i tłucze o blachę. Być może w tłumiku? Zdiagnozowanie miejsca to powinien być dosłownie moment na podnośniku.

Taki strzał w ciemno... Ten czas kiedy to cichnie to nie zamyka się przypadkiem klapka w wydechu? Sprawdzałeś czy słychać różnicę pomiędzy Comfort a Sport czy Sport plus?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar zmienić serwis bo to już jest drugie zgłoszenie. Też uważam, że nie jest to napewno normalna praca. Klapki są na bank otwarte przy uruchomieniu silnika na zimnym i chyba tytaj nie ma nawet różnicy jaki jest tryb ustawiony. Po tym gdy spadają obroty klapki sie zamykają i wszystko cichnie.

Po tej chwili od odpalenia nie ma już znaczenia w jakim trybie jest auto, brak niepokojących odgłosów.

Też wydaje mi się, że akurat przy obrotach jakie są na ssaniu jakaś blaszka, sprężyna itp wpada w środku tłumika w rezonans. Nie mam wśród znajomych takiego auta i dlatego zależy mi na potwierdzeniu, że to nie występuje w każdej G20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Wiem przynajmniej, że nie tylko dla mnie nie jest to prawidłowe brzmienie. Na chwile obecną odebrałem auto i wiem tyle, że nagrania poszły z serwisu jeszcze raz do BMW i sprawa jest otwarta. Zobaczymy czy BMW się wypnie drugi raz i trzeba będzie walczyć inaczej czy też nie.


Nieciekawa sprawa, że o usterkę którą od razu widać/słychać trzeba sie przepychać. Trochę aut innych marek już sie przewinęło i pierwszy raz mam taki problem z uznaniem naprawy gwarancyjnie. Mam tyko nadzieję, że to nie jest norma :) w tej marce bo auto jest w sumie świetne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki za odpowiedzi. Wiem przynajmniej, że nie tylko dla mnie nie jest to prawidłowe brzmienie. Na chwile obecną odebrałem auto i wiem tyle, że nagrania poszły z serwisu jeszcze raz do BMW i sprawa jest otwarta. Zobaczymy czy BMW się wypnie drugi raz i trzeba będzie walczyć inaczej czy też nie.


Nieciekawa sprawa, że o usterkę którą od razu widać/słychać trzeba sie przepychać. Trochę aut innych marek już sie przewinęło i pierwszy raz mam taki problem z uznaniem naprawy gwarancyjnie. Mam tyko nadzieję, że to nie jest norma :) w tej marce bo auto jest w sumie świetne.

 

Miałem coś takiego w e90 i problemem jest aktywna klapka w wydechu. Plułem sobie w brodę ze na gwarancji nie cisnąłem bo jak zgłosiłem w ramach Repair Inclusive to powiedzieli ze to jest wykluczone. Jedyne rozwiązanie to za kilka tys zł wymienić cały końcowy tłumik bo to w zestawie tylko wymieniają. Alternatywnie u pana Ziutka od wydechów można przyspawać żeby klapka była otwarta na stałe w pozycji otwartej (na forach był popularny „tuning” ze odlaczali ludzie kabelek żeby był otwarty bo lepiej wtedy brzmi). Po przyspawani na stałe słychać było ze przy jeździe z mała prędkością typu 90-100 i niskimi obrotami było nieprzyjemne dudnienie ale dało się z tym żyć.


Podsumowując: ciśnij, nie można odpuścić, zmień serwis i zbierz dowody mailowe najlepiej ze zgłaszałeś na gwarancji i Ci odmawiali, to potem po gwarancji łatwiej będzie coś z BMW Polska ugrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,


czy spotkał się ktoś ze "skrzypieniem" podczas przejazdów przez progi zwalniające? Wydaje mi się, że dźwięk pochodzi z przedniego zawieszenia. Przy nierównych drogach zupełnie nic nie słychać. Ktoś spotkał się już z tym? Dodam, że auto świeże, ~1200km przejechane.

Po odebraniu auta miałem tak kilka razy przy przejeżdżaniu przez większe progi zwalniające. Dźwięk ewidentnie dobiegał z przedniego zawieszenia (ja stawiałem na plastikowe osłony przy amortyzatorach). Nawet miałem to zgłosić w serwisie, ale problem już nie występował, więc dałem sobie spokój. Mam adaptacyjne zawieszenie M. Jakby Ci się udało ustalić przyczynę to podziel sie proszę tutaj tą wiedzą.

 

Zgodnie z prośbą, dziele się:) wczoraj zostawiłem auto w serwisie, niestety w dniu wczorajszym nie rozwiązali problemu i poproszono mnie o pozostawienie auta 1-2 dni. Dziś otrzymałem informację, że udało im się znaleźć problem, a dotyczył on tulei w przednim wahaczu. Jako rozwiązanie Pani powiedziała, że wymienia mi cały wahacz. Towar zamówiony, auto ma być podobno gotowy do odbioru jutro.. ale czy tak będzie, zobaczę jutro.

 

@capreolus czy udało Ci się rozwiązać problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Wiem przynajmniej, że nie tylko dla mnie nie jest to prawidłowe brzmienie. Na chwile obecną odebrałem auto i wiem tyle, że nagrania poszły z serwisu jeszcze raz do BMW i sprawa jest otwarta. Zobaczymy czy BMW się wypnie drugi raz i trzeba będzie walczyć inaczej czy też nie.


Nieciekawa sprawa, że o usterkę którą od razu widać/słychać trzeba sie przepychać. Trochę aut innych marek już sie przewinęło i pierwszy raz mam taki problem z uznaniem naprawy gwarancyjnie. Mam tyko nadzieję, że to nie jest norma :) w tej marce bo auto jest w sumie świetne.

 

To pewnie osłona termiczna.

Tak na pewno być nie powinno. Co za jelenie w tym aso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie też słyszę skrzypienie choć zawieszenie musi się rozgrzać. Przy czym u mnie jest to podczas skręcania, ale i na nierównościach już słabiej. Obstawiałem właśnie jakiś sworzeń bo kiedyś w bym aucie tak miałem. Zgłosiłem kilka tematów do BMW Polska, ale od 2 tygodni cisza bo chce by zajęli stanowisko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem żadnych zmian :)

@Hamera dzięki Panowie. Wolałem się upewnić, że nie ma jakiejś czkawki typu braki w oświetleniu czy innych dziwactw typu historia serwisowa kogoś innego :)

Edytowane przez Crysis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.