Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nikt normalny nie kupuje Y LR na trasy, tylko to są auta do miasta i raz na jakiś czas trasę można zrobić nim zrobić. Prędzej 3 LR RWD jak już trzeba elektrykiem jeździć w trasy, ale tutaj tylko diesel pasuje. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niektórzy w trasę jeżdżą częściej niż raz w roku bo jeżdżą odwiedzić rodzinę, w góry czy nad morze na weekend, czasem służbowy wyjazd. Napisałem jak to wygląda z perspektywy osoby która ma 2 rodzaje napędów w garażu w tym tmy jest służbowe więc podejście bez emocji.  Jak dla mnie hipokryzja jest czepianie się jednego plastiku przemilczając morze plastikowej krowy we wnętrzu. Może i nowe tym poprawili no bo było tragiczne pod kilkoma względami ale to nadal nie jest poziom wielkiej trójcy.

 

no i czy szybsze ładowanie ma znaczenie

https://www.facebook.com/share/r/1JWxiNGXMN/?mibextid=wwXIfr

grzyb, wielki fanboy tesli, właściciel każdego modelu podsumowuje macan ev ze dzięki szybszemu lądowaniu przyjemność z jazdy jest NIEPORÓWNYWALNA,

 

wspomniał też o problemie kolejekhttps://www.facebook.com/share/r/1HeebzYaPc/?mibextid=wwXIfr

 

Opublikowano (edytowane)

Nie dla każdego jest elektryk, tak samo nie dla każdego jest jakieś fajne auto premium z 3 litrowym silnikiem za 400-450 tys zł. Kwestia grupy docelowej, analizy potrzeb, portfela. Bardziej zwracam uwagę, jak dużo oferuje Tesla Y LR AWD za te 229 tys ( realnie 199k bo dotacja 30k ) i masz relatywnie spoko rodzinny wózek z 4.8sek do setki i prawie kompletnym wyposażeniem z bardzo przyzwoitą jakością wnętrza. Z wad tam na pewno brak ekranu przed kierowcą, brak wajchy do wyboru kierunku jazdy (ten suwak na ekranie średnio fajna sprawa), dosyć średni Autopilot, architektura 400V, słabo działające wycieraczki, duża utrata wartości jednak.

W tej cenie nie ma ideałów, zawsze będzie mnóstwo kompromisów.

Edytowane przez zalezi
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Każde auto to jakiś kompromis, problem fanboyow tesli jest obszczekiwanie, obśmiewanie i szydzenie ze wszystkiego co nie jest tesla, stawiając jednocześnie tą markę na piedestale.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
45 minut temu, zalezi napisał(a):

Nie dla każdego jest elektryk, tak samo nie dla każdego jest jakieś fajne auto premium z 3 litrowym silnikiem za 400-450 tys zł. Kwestia grupy docelowej, analizy potrzeb, portfela. Bardziej zwracam uwagę, jak dużo oferuje Tesla Y LR AWD za te 229 tys ( realnie 199k bo dotacja 30k ) i masz relatywnie spoko rodzinny wózek z 4.8sek do setki i prawie kompletnym wyposażeniem z bardzo przyzwoitą jakością wnętrza. Z wad tam na pewno brak ekranu przed kierowcą, brak wajchy do wyboru kierunku jazdy (ten suwak na ekranie średnio fajna sprawa), dosyć średni Autopilot, architektura 400V, słabo działające wycieraczki, duża utrata wartości jednak.

W tej cenie nie ma ideałów, zawsze będzie mnóstwo kompromisów.

Zgadzam się w 100%. Dokładnie takie mam odczucia w kwestii wymienionych zalet jak i wad. Dodałbym jeszcze ma plus: przyzwoite (choć bez szału) feeling prowadzenia (znośne zawieszenie, fajne sztywnie działające koło kirowicze), dobra wydajność napędu i koszty eksploatacji. Do wad bym dodał przeciętne odczucia wnętrza - jakościowo przyzwoity poziom, ale czuć gorsze odczucia jakości wnętrza, nawet do wyśmiewanego BMW i4, i5, audi q6. 

Opublikowano
54 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Każde auto to jakiś kompromis, problem fanboyow tesli jest obszczekiwanie, obśmiewanie i szydzenie ze wszystkiego co nie jest tesla, stawiając jednocześnie tą markę na piedestale.

Oni tam jeszcze czasami nieźle odpływają i nazywają auta spalinowe sadzomiotami, a jak sami jadą w trasę to wiele by oddali za możliwość przejazdu 500 km prędkością 180km/h.

Oraz te ich głupie podśmiechujki jak zobaczą kolejkę na stacji paliw, która się w 5-7 minut rozładowuje, a oni sami czekają nieraz po 30-40 minut aby się podłączyć (+ kolejne 45-60 minut ładowania mocą dzieloną na pół na ładowarce V2 ) na SuC Kostomłoty czy SuC Ciechocinek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Każde auto to jakiś kompromis, problem fanboyow tesli jest obszczekiwanie, obśmiewanie i szydzenie ze wszystkiego co nie jest tesla, stawiając jednocześnie tą markę na piedestale.

To juz wiem kto to jest fanboy Tesli. Ja się nie łapie 🙂 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Może i nowe tym poprawili no bo było tragiczne pod kilkoma względami ale to nadal nie jest poziom wielkiej trójcy

Ja mam w domu stara TMY i "nowe" i4 M50, oba od nowosci, oba uzytkowane przeze mnie na codzien (wiec mowie Z PIERWSZEJ REKI), oba auta kosztowaly mnie podobne pieniadze (~650k NOK) wiec porownuje je jak 1:1

Z pelna stanowczoscia stwierdzam, ze i4 M50 w porownaniu do starej TMYP to absolutnie GOWNIANY samochod tak ogolnie, a tym bardziej gowniany jako elektryk.

Chichotem losu jest to, ze wg obiegowej opinii jestem  "hejterem" BMW w tym watku, a w mojej rodzinie 2+2 jako jedyny "bronie" tego samochodu - moja zona autentycznie NIE CIERPI nim jezdzic, moje dzieciaki go NIE CIERPIA jeszcze bardziej i ciagle marudza zebym go jak najszybciej sprzedal.

Jak mamy gdziekolwiek jechac razem i mowie "wezmy i4 bo ciagle jezdzimy Y wszedzie" to jest tylko przewracanie oczami i jazda jak "za kare"

 

I mozna zaklinac rzeczywistosc (w koncu to watek BMW pelen fanbojow marki, w pozytywnym tego slowa znaczeniu) ale na koniec dnia jak popatrze na moj parking pod praca - to i4 jezdze ja, kolega ma iX3, sa ze 2 stare i3. A obok stoi ze 20-25 sztuk TM3/TMY/TMS + jedno TMX bo sa to po prostu elektryki o poziom lepsze od tego co oferuje na dzis BMW. Mowiac "lepsze" mam na mysli po prostu obiektywnie LEPSZE - sa tansze, lepiej wyposazone, bardziej efektywne, z lepsza siecia DC, szybsze, bardziej pakowne, przyjazniejsze w obsludze, wymieniac mozna w nieskonczonosc (!)

----------

PS. Najnowszy DEBILIZM w mojej i4 o ktorym zapomnialem napisac - inzynierowie BMW to tacy DEBILE badz OLEWACZE (pewnie to i to), ze jak jestem pod jakimkolwiek supermarketem na parkingu to "pipczenie" apropo przekroczonej predkosci aktywuje sie NATYCHMIASTOWO po odjechaniu z miejsca parkingowego.

Tzn system nie wie jaka jest dozwolona predkosc na parkingu wiec PIPCZY jak odjezdzam juz 5-10 km/h, natychmiastowo po ruszeniu.

Normalnie ten system dziala tak, ze jak odjezdzam spod domu gdzie jest 30km/h limit --> to dopoki nie przekrocze tych 30km/h to nie ma pipczenia, wszystko jest ok. 

A tutaj nie wie jaki limit, wiec chu**, bede pipczal zapobiegawczo <facepalm>

To jest linijka kodu jakby komus chcialo sie naprawic i zaimplementowac przez OTA, ale po co? Przeciez BMW to premium, sa ambienty, sa swiecace grille, jest prestiz na wiosce pod remiza wiec masz jezdzic i nie narzekac na takie "pierdoly"

I sorry ze pisze to na forum BMW - nikomu z czystym sercem nie polece kupna i4 M50

TM3 za to czy TMY --> jak najbardziej, auta pomimo kilku wad sa rewelacyjnymi elektrykami i samochodami.

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jestem użytkownikiem ix3 od 4 lat i piszę z pierwszej ręki, że bardzo lubię to auto za jego funkcjonalność, komfort i jako elektryk. Żona nie chciała nigdy rozmawiać o zmianie na Teslę.

Co człowiek, to opinia. Każdy radykalizm i plucie na czyjś inny wybór świadczy jedynie o zamknięciu w bańce i nie rozumienie że ludzie są inni i mają różne potrzeby. Kriss może jeździć Tesla i nie pluć na wybory innych, więc da się. 

  • Lubię to 3
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Jestem użytkownikiem ix3 od 4 lat i piszę z pierwszej ręki, że bardzo lubię to auto za jego funkcjonalność, komfort i jako elektryk. Żona nie chciała nigdy rozmawiać o zmianie na Teslę.

To zeby bylo jablka z jablkami, kup model Y, pojezdzij jednym i drugim autem kilka miesiecy i wtedy bedziesz mial rzetelne porownanie.

To ze wypozyczyles jakis dobity model Y na kilka dni w US nie daje Ci rzetelnej opini imho.

Mialem podobnie - na jezdzie testowej i4 nie wychwycilem wielu fakapow tego auta apropo ladowania sie AC, GUI, pakownosci, przeoczylem mnostwo rzeczy i dokonalem po prostu zlego zakupu i sie nie wstydze tego przyznac.

 

PS. Nie wiem jak mozesz nazywac moja opinie "radykalizmem" jezeli ja kupilem za swoje wlasne, ciezko zarobione pieniadze te BMW (!)

Jeszcze gdybym mial sluzbowke to moglbym zrozumiec.

Ciezko dac producentowi wiekszy kredyt zaufania niz wydajac swoje pieniadze na jego produkt.

Mam oba produkty i dobitnie wyrazam swoja opinie (argumentujac ja)

 

PS. Zreszta co tu duzo gadac.

i4 M50 mialo premiere 3 lata temu juz?

Zerknij do galerii na naszym forum.

Podpowiem Ci --> przez te 3 lata powstala 1 (slownie - JEDNA) galeria - moja.

Psy tam dupami szczekaja. Tyle w temacie tego "swietnego" elektryka

Galeria iX? --> ZERO aut

Galeria iX3? --> ZERO aut

Elektryki BMW ogolnie sa gowniane, kupuja je glownie wieloletni fani marki (jak ja np) a pozniej sie najczesciej slono rozczarowuja.

Oby Neue Klasse troche zmienilo ten obraz, premiera iX3 za 2 tygodnie

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja na szczęście mama mądrą żonę i powstrzymała mnie przed zakupem gownianego auta. Pojechaliśmy na jazdę próbną tmy, samochód miał kilkaset kilometrów przebiegu więc żaden stary przechodzony. Po 20 minutach jazdy kazala mi zawracać, powiedziała że w tak tragicznie jeżdżącym samochodzie dawno nie siedziała a do tego jest tak koszmarnie brzydki że jak kupie to wygoni mnie z domu razem z tym autem.

@adamjttk jesteś po prostu zwykłym hipokrytą nic więcej. Sam ten wątek założyłeś, plując na bmw od pierwszej linijki. Grzałeś kilka miesięcy temat prędkości ładowania, gdzie @BMFun Ci tłumaczył że krzywa jest ważniejsza niż prędkości maksymalna. Do tego sam wspominasz coś o taycanie, ix zamiast poszukać sobie modelu s albo modelu x. Jesteś po prostu zwykłym, odlatującym pieniaczem plującym na i4 i wszystkie BMW dla zasady. Testy bjorna czy grzyba pokazują że akurat BMW czy Mercedes to świetne elektryki, o wydajności zbliżonej do tesli, prędkości ładowania identycznej, za to tobie nie przeszkadza powtarzać ciągle tego samego bełkotu o mitycznych przewagach. Neue classe i nowe cła to jest całkowity odjazd technologiczny wielkiej tesli która na dziś dzień możesz zestawić jedynie z vw z serii ID

odniose się jeszcze do tego bełkotu na temat superchargerow. Jesteś na polskim forum głównie wśród ludzi żyjących w Polsce i tutaj sieć tesli to dno. Kilka punktów w Polsce schowanych w krzakach z dzieloną mocą kontra BMW z kartą roamingową, gdzie naładujesz się zarówno na bardzo szybkim IONITY czy w każdym pierdziszewie pod lidlem to jest zupełnie inna liga. Wstyd że niby inżynier wydobywa z siebie taki bełkot….

 

jeszcze jeden temat, y performance. Świetne te plastikowe zaślepki w aluminiowych felgach. Premium i motor sport pełną gęba.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
56 minut temu, słonik40 napisał(a):

 

odniose się jeszcze do tego bełkotu na temat superchargerow. Jesteś na polskim forum głównie wśród ludzi żyjących w Polsce i tutaj sieć tesli to dno. Kilka punktów w Polsce schowanych w krzakach z dzieloną mocą kontra BMW z kartą roamingową, gdzie naładujesz się zarówno na bardzo szybkim IONITY czy w każdym pierdziszewie pod lidlem to jest zupełnie inna liga. Wstyd że niby inżynier wydobywa z siebie taki bełkot….

Słonik jak rozumiem to masz abonament do tej karty i jedną cenę na wszystkie ładowarki w Polsce?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33 tak, z tymże ceny dosyć często się zmieniają. Dziś to wygląda tak
IMG_4753.thumb.png.226eb4947c1fed8f89c19ffa02fa2910.pngIMG_4752.thumb.png.940f0eb2b396ad5699ddf4ce541e0258.pngIMG_4751.thumb.png.137ad43f24986207d700c3c1a1c001d3.png

@Exposito osoby testujące i znające się na ev typu bjorn czy grzyb są zupełnie innego zdania, najwięcej krzyku i jadu pochodzi od kilku pieniaczy a przy tym właścicieli tesli 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W temacie sieci SUC w Polsce to już kilkukrotnie pisałem, ze to dno. Tylko,  ze to dno jest i tak lepsze od reszty. Wczoraj bylem na torze w Poznaniu.  Chciałem potem sie naładować na Elocity, 350 kW. Nazywają to habem, bo są 3 ładowarki.  Od 3 tygodni 2 nieczynne,  a ta jedyna zajęta. Wybrałem SUC, bo jest 6 stanowisk. Jedno było wyłączone,  podłączyłem sie obok, więc mi mocy nie dzieliło i miałem szalone 150 kWh. Stacja w środku miasta, dla taksówkarzy. Nowa stacja przy A2 skończona, ponoć UDT nie dopuścił. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest tak lepsze że ja na 100 tysięcy kilometrów nie miałem potrzeby ani razu korzystania z suc (chociaż za granicą mogłem) za to każdy właściciel tesli którego znam ma pierdyliard apek i regularnie ładuje się na jakimś greenway, Powerdot czy innym wynalazku…

tu kolejny mit na temat wydajności na przykładzie a6 etron kontra model s. Model s na mniejszych o 1-2 cale felgach zużywa o całe 0.1 do 1.5 kWh mniej według bjorna. A6 zabije to auto w trasie większa bateria i prędkością ładowania.

IMG_4755.thumb.png.13d53e12402cd8a617d964506ccad555.pngIMG_4755.thumb.png.13d53e12402cd8a617d964506ccad555.png

IMG_4754.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Informacyjnie,  trasa Poznan-Wrocław. Pierwsza połowa trasy 140, druga 150 i ze 2 przyspieszenie nie powiem do ilu...

20250831_152334.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ładowanie od 20 do 98%. W nowym Y by to zajęło godzinę. 

Screenshot_20250831_131826_Tesla.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Teraz to i ja jeżdżę dużo szybciej. Sezon wakacyjny to zupełnie inna bajka, duży ruch nie pozwala na dłuższe utrzymanie wyższej prędkości i wysokie temperatury robią swoje. Masz kawę na ławę u bjorna, porównanie wydajności, więc niech tesla fanboys skończą też bzdurny bełkot o mitycznej wydajności.

 

@Kriss33 ilość wciągniętej energii w stosunku do pojemności baterii w twojej tmy mi tutaj śmierdzi. Mam wrażenie że coś tu jest zakombinowane żeby wydawało ci się że zapłaciłeś mniej. To są właśnie te detale których gawiedź nie zauważy.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Ja na szczęście mama mądrą żonę i powstrzymała mnie przed zakupem gownianego auta. Pojechaliśmy na jazdę próbną tmy, samochód miał kilkaset kilometrów przebiegu więc żaden stary przechodzony. Po 20 minutach jazdy kazala mi zawracać, powiedziała że w tak tragicznie jeżdżącym samochodzie dawno nie siedziała a do tego jest tak koszmarnie brzydki że jak kupie to wygoni mnie z domu razem z tym autem.

Slonik, u mnie w malzenstwie to ja nosze spodnie, nie zona, i to ja kupuje i wybieram samochody. 

Zona sie do tego nie wtraca tak jak ja sie nie wtracam do jej kompetencji.

To, ze sobie pozwalasz na takie komentarze/zachowanie ze strony zony to juz nie moj problem, jak Ci pasuje taki uklad to na zdrowie 😉 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie jest związek partnerski, szanuje sie zdanie innych a większy wydatek powinien zadowalać wszystkich.

Masz wyżej screeny zużycia Eqs, model s, Audi a6 etron. Jak ci nie wstyd jako inżynierowi tłuc regularnie bzdury o jakiejś mitycznej wyższośći napędu w tesli nad niemiecka konkurencja? 5 letni większy i cięższy eqs na felgach o 2 cale większych zużywa o cały JEDEN kWh energii więcej na 100km….

Opublikowano

Ale że Tesla Y/3 dużo zużywa? Widziałes zużycie Q6 E-Tron Quattro? Proponuję obczaić - tam to jest dopiero kosmos, a samo auto jakieś 100 tys droższe od Tesli, bo tak.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
46 minut temu, słonik40 napisał(a):

Masz wyżej screeny zużycia Eqs, model s, Audi a6 etron. Jak ci nie wstyd jako inżynierowi tłuc regularnie bzdury

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

A6 zabije to auto w trasie większa bateria i prędkością ładowania.

Tak, widze u Bjorna na 1000km challenge jak te najnowsze ultra nowoczesne niemieckie PREMIUM "zabijaja" w trasie > 10 letni design modelu S z 400V instalacja i badziewnymi w porownaniu do Ionity SC.

W tabelce widac wrecz, ze Tesla model S zima jedzie szybciej (od Audi) badz tak szybko ( jak MB) na trasie jak niemieckie premium latem.

Rece sie skladaja do oklaskow 😄

 

Capturewewe.jpg

 

To jest wlasnie cos sloniku co Ci tu tluke od dlugiego czasu, ze 800V na codzien jest absolutnym balastem jak sie ladujesz w domu AC, a w trasie nawet 1000km zysk z tej  technologii jest w praktyce ZADEN. 

Jak na 10h jazdy do urwania bedzie chociaz z pol godziny przy 800V to wtedy uznam, ze warto o to kruszyc kopie, do tego czasu to jest ciekawostka conajwyzej i absolutnie zaden deal-breaker. Fajnie miec? Pewnie. Nie ma? Whatever..

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach. Czekałem tylko na twoją odpowiedź z 1000 challenge. Jak fanboy zapomniałeś jednak o bardzo ważnych szczegółach o których baron mówi na podsumowaniu ostatniego testu a6. Bjorn zna Teslę na wylot, dzięki temu dojeżdża do ładowarek na 0-3 procent, ładuje się poniżej 50 procent, przeważnie w nocy a na testowej trasie ma idealne umiejscowienie ładowarek. Natomiast aut innych marek nie zna dobrze przez to dojeżdża z dużą większym zapasem i nie wbija się idealnie w krzywą ładowania. Nikt normalny nie pojedzie tak jak bjorn bo nie zaryzykuje dojazdu na zero plus nie będzie ładował się do 50 procent. W real life jak na drodze będą ładowarki 300+ różnica będzie potężna na korzyść Audi.

@Exposito tu masz mityczną różnicę. Do tego w Audi za 100k dostaniesz ładowanie 18 minut vs 35, pbeumatyke czy naturalna skore i sporo większa baterię. Dopłaciłbym do Audi bez mrugnięcia okiemIMG_4756.thumb.png.c3f4642b906f2f8955ee214d1b7f1dac.pngIMG_4754.thumb.png.9c443d6b0c680b70c4c283d60fe3fd88.png

IMG_4755.png

Edytowane przez słonik40

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.