Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

Nietrafione zaprzeczenie porównania. Tesla to cały ekosystem: samochody, dachówki, stacje ładowana, superkomputery, baterie, zabawki, alkohole, miotacze ognia. Najszybciej przyspieszające wśród masowo produkowanych pojazdów. Do tego masz top notch software premium. Zupełnie inna filozofia bo w branży rządzą skóry i inni biznesowi atleci.
Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Baterie kupują od chińczyków, a software jest dziurawy jak ser szwajcarski i nie ma nawet 10 procent funkcjonalności w porównaniu z Apple cAr play czy aa gdzie masz pełna integracje ze wszystkimi urządzeniami typu tablet, PC czy tez telefon. Apple car play to jest cześć ekosystemu premium.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W Apple masz oledy w tesli zapewne najtańszy szajson :D to jest właśnie ta subtelna różnica. Apple bionic siedzący w mojej kieszenie zabija wydajnością procki z twoich obu tesli połączone razem :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Porównujemy sprzęt na którym działa infotaiment w aucie z Apple car play do tesli. Mając apple car play korzystasz z głośników samochodowych natomiast w tesli mocy procesora z komórki nie wykorzystasz :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Coś czuje ze to bedzie bardzo ciężka zima dla całej Europy. Ceny będą szalone i pozbawione sensownego wytłumaczenia. Taki oto post zamieścił moj znajomy Anglik pare dni temu. Wnioski niech kazdy wyciągnie sam

 

Is our support for Ukraine worth £4-5k per household per annum?? Thousands of poor and elderly Brits will freeze or starve to death this winter and for no cause….!

 

Pamietajmy ze za rok wybory a władza zrobi wiele zeby utrzymać się przy korycie. Czytaj będzie wspierać swój elektorat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś czuje ze to bedzie bardzo ciężka zima dla całej Europy. Ceny będą szalone i pozbawione sensownego wytłumaczenia. Taki oto post zamieścił moj znajomy Anglik pare dni temu. Wnioski niech kazdy wyciągnie sam

 

Is our support for Ukraine worth £4-5k per household per annum?? Thousands of poor and elderly Brits will freeze or starve to death this winter and for no cause….!

Fajnych masz „kolegów” :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Coś czuje ze to bedzie bardzo ciężka zima dla całej Europy. Ceny będą szalone i pozbawione sensownego wytłumaczenia. Taki oto post zamieścił moj znajomy Anglik pare dni temu. Wnioski niech kazdy wyciągnie sam

 

Is our support for Ukraine worth £4-5k per household per annum?? Thousands of poor and elderly Brits will freeze or starve to death this winter and for no cause….!

Fajnych masz „kolegów” :duh:

Na szczescie w UK maja politykow umiejacych w polityke i wiedza ze 4-5k£ rocznie dzis, czy nawet 2x wiecej jest nadal absolutnie akceptowalna cena za nie stracenie dekady czy dwoch na odbudowywanie Europy po raz kolejny. A tym sie skonczy folgowanie zdziadzialym kacapskim imperialistom majaczacym o potedze dawnej ZSSR. W przypadku rozlania sie wojny na naszym kontynencie Europa w porownaniu do USA i Chin spadlaby w niebyt ekonomiczny na dekady, nawet ciezko mi sobie wyobrazic skutki gospodarcze.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Na szczescie w UK maja politykow umiejacych w polityke i wiedza ze 4-5k£ rocznie dzis, czy nawet 2x wiecej jest nadal absolutnie akceptowalna cena za nie stracenie dekady czy dwoch na odbudowywanie Europy po raz kolejny. A tym sie skonczy folgowanie zdziadzialym kacapskim imperialistom majaczacym o potedze dawnej ZSSR. W przypadku rozlania sie wojny na naszym kontynencie Europa w porownaniu do USA i Chin spadlaby w niebyt ekonomiczny na dekady, nawet ciezko mi sobie wyobrazic skutki gospodarcze.

 

Ciekawy punkt widzenia, szkoda tylko, że ja mam teraz płacić 4-5k zamiast 1k jak do tej pory, a firmy energetyczne właśnie notują rekordowe profity na wyspach. Z tekstem "czy nawet 2x więcej", to już Cię poniosło totalnie. Polecam jeszcze raz sprawdzić ile wynosi średni dochód w UK.


Dzięki bardzo za taki deal i takich polityków. Możesz sobie ich zabrać do Norwegii. Kupię im bilety. :cool2:


126451872-energy-price-cap-cornwall-26-08-nc-png.png

Edytowane przez Hamera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczescie w UK maja politykow umiejacych w polityke i wiedza ze 4-5k£ rocznie dzis, czy nawet 2x wiecej jest nadal absolutnie akceptowalna cena za nie stracenie dekady czy dwoch na odbudowywanie Europy po raz kolejny. A tym sie skonczy folgowanie zdziadzialym kacapskim imperialistom majaczacym o potedze dawnej ZSSR. W przypadku rozlania sie wojny na naszym kontynencie Europa w porownaniu do USA i Chin spadlaby w niebyt ekonomiczny na dekady, nawet ciezko mi sobie wyobrazic skutki gospodarcze.

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierowcy „elektryków” powodują o 50% więcej wypadków niż użytkownicy aut spalinowych. Raport


Skupianie się na jak najszybszym przyśpieszeniu jak widać nie przynosi niczego dobrego. O dziwo, auta spalinowe od wielu lat przyśpieszają co raz szybciej, a takiego efektu jednak nie było. Tylko kolejny dowód na to, że elektryki prowadzą się gorzej, a większa masa jednak jest szkodliwa dla przeciętnego kowalskiego.



Aaaa, moment, to nie może być prawda, przecież niższy środek ciężkości i lepsza prędkość w teście łosia elektryków sugeruje coś innego :lol: :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierowcy „elektryków” powodują o 50% więcej wypadków niż użytkownicy aut spalinowych. Raport

Skupianie się na jak najszybszym przyśpieszeniu jak widać nie przynosi niczego dobrego. O dziwo, auta spalinowe od wielu lat przyśpieszają co raz szybciej, a takiego efektu jednak nie było. Tylko kolejny dowód na to, że elektryki prowadzą się gorzej, a większa masa jednak jest szkodliwa dla przeciętnego kowalskiego.

Aaaa, moment, to nie może być prawda, przecież niższy środek ciężkości i lepsza prędkość w teście łosia elektryków sugeruje coś innego :lol: :lol: :lol:

Bo przeciętny Kowalski nie powinien mieć dostępu do tak "szalonych" osiągów jakie dają elektryki za stosunkowo małe pieniądze.

Zresztą mam takie spostrzeżenia, że sporo osób myśli, że elektryk to taka zabaweczka, a nie prawdziwy samochód. Dołóżmy do tego ponadprzeciętne osiągi i katastrofa gotowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kierowcy „elektryków” powodują o 50% więcej wypadków niż użytkownicy aut spalinowych. Raport

Skupianie się na jak najszybszym przyśpieszeniu jak widać nie przynosi niczego dobrego. O dziwo, auta spalinowe od wielu lat przyśpieszają co raz szybciej, a takiego efektu jednak nie było. Tylko kolejny dowód na to, że elektryki prowadzą się gorzej, a większa masa jednak jest szkodliwa dla przeciętnego kowalskiego.

Aaaa, moment, to nie może być prawda, przecież niższy środek ciężkości i lepsza prędkość w teście łosia elektryków sugeruje coś innego :lol: :lol: :lol:

Ale zes pojechal z clickbaitem :norty:

https://www.reuters.com/article/us-autos-insurance-idUKKCN1VC1R4

A tymczasem co pisza dokladnie w raporcie:

"Overall accident rates for electric vehicles are about the same as for regular cars, according to liability insurance claims data for “7,000 year risks” -- on 1,000 autos on the road for seven years"


To moze ja tez rzuce jakims chwytliwym naglowkiem :cool2:

- UWAGA, BMW M4 ma o 50% wiecej wypadkow niz Fabia 1.0

- UWAGA, jak masz jacht i milion dolarow to masz o 50% wieksza szanse na zaliczenie supermodelki

- UWAGA, uprawiajac base jumping masz o 50% wieksza szanse na niedozycie emerytury niz grajac w szachy

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na szczescie w UK maja politykow umiejacych w polityke i wiedza ze 4-5k£ rocznie dzis, czy nawet 2x wiecej jest nadal absolutnie akceptowalna cena za nie stracenie dekady czy dwoch na odbudowywanie Europy po raz kolejny.

 

Jakos w zakupie kolejnego auta wyprodukowanego przy udziale min kacapskiej ropy i gazu ci nie przeszkadzało. To jest czysta hipokryzja. Chiny wciągają ruska ropę i gaz jak szczerbaty suchary. Bazują swoją produkcje na zasobach naturalnych po przecenie stając się bezkonkurencyjni dla świata, zachodnie firmy z Oil and gas przytulają ekstra miliardy dolarów, do kieszeni a Putin i tak wychodzi na swoje sprzedając mniej ale drożej niż prżed wojna. Oczywiście trzeba się putinowi postawić ale można to zrobić powoli w zrównoważony sposób a nie na huraaa. Na dzień dzisiejszy zachód z ruskimi się bawią w wojenkę a Kowalscy za to płaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakos w zakupie kolejnego auta wyprodukowanego przy udziale min kacapskiej ropy i gazu ci nie przeszkadzało.
bzdura
Chiny wciągają ruska ropę i gaz jak szczerbaty suchary.
bzdura
Putin i tak wychodzi na swoje sprzedając mniej ale drożej niż prżed wojna.
bzdura
Oczywiście trzeba się putinowi postawić ale można to zrobić powoli w zrównoważony sposób
bzdura


Jak mozna w jednym krotkim poscie napisac 4 glupoty? :think:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pierwszy z brzegu artykuł https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-07-20/china-s-spending-on-russian-energy-jumps-to-6-4-billion-in-june


Odpowiedz nam jeszcze skąd przyjedzie bateria do twojego y performance?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolega Adam chetnie wklejal fotki jak benzyna bylo powyzej 8 zlotych to teraz pora na petrol headow. Tymczasem w Europie:

 

W NL prąd tak podrożał, że jeżdżenie benzyna powoli staje się tańsze. Obecnie około 0,8e/kw wg Gogole. Osobiście place delikatnie mniej

 

w norwegii też Bjorn się śmiał że taniej na ionity niż w domu. my w polsce mamy stałe stawki prądu ustalane przez państwo

 

Mozna by rzec. Ten sie smieje, kto sie smieje ostatni :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im bardziej czytam o ekologii i samochodach w mieście i debilnych pomysłach Elona, to widzę, że tylko trasnport publiczny i sensowne ścieżki pieszo-rowerowe są prawdziwie ekologiczne, a nie samochody elektryczne, które nie rozwiązują zbyt wielu problemów, jeśli wszyscy mielibyśmy nimi jeździć.


Ostatnio trafiłem na świetny kanał, gdzie koleś wyjaśnia, jak większość pomysłów Elona to niestety bullshit, którego celem jest naciągnie inwestorów na futurystyczne wizje, żeby pozyskać więcej kasy: https://www.youtube.com/c/AdamSomething/videos


Dla przykładu większość pomysłów jak te podziemne tunele dla Tesli czy też hyperloop to debilizm w czystej postaci. Żadne z nich nie ma prawa się sprawdzić w praktyce i żadne nie będzie lepsze od zwykłego pociągu.



@adam:

A co do tych testów wypadkowości, czytałem to, faktycznie wydaje się naciągane do pewnego stopnia. Tzn widać, że auta cięższe są bardziej niebezpieczne, podobnie jak szybsze. Dla Kowalskiego na drodze, nie dla Sławomira na Nurburgringu. I porównanie do M3 nie ma sensu, bo M3 to ile, 1% sprzedaży serii 3, a TM3P to jaki procent sprzedaży TM3? 30%?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dla przykładu większość pomysłów jak te podziemne tunele dla Tesli czy też hyperloop to debilizm w czystej postaci. Żadne z nich nie ma prawa się sprawdzić w praktyce i żadne nie będzie lepsze od zwykłego pociągu.

Na 99% masz racje natomiast swiatu potrzebni sa ludzie ktorzy kwestionuja zastany porzadek i gdy slysza "nie bedzie lepsze" czy "nie da sie" - odpowiadaja "sprobujmy", dzieki temu mamy postep.

Dopoki nie przepala publicznych pieniedzy - nie widze problemu.

 

co do tych testów wypadkowości, czytałem to, faktycznie wydaje się naciągane do pewnego stopnia. Tzn widać, że auta cięższe są bardziej niebezpieczne, podobnie jak szybsze. Dla Kowalskiego na drodze, nie dla Sławomira na Nurburgringu. I porównanie do M3 nie ma sensu, bo M3 to ile, 1% sprzedaży serii 3, a TM3P to jaki procent sprzedaży TM3? 30%?

TM3P w NO to 11% sprzedazy TM3, do mojego cytatu mozesz dodac M3+M340i i wyjdzie te same 11% - ogolnie -> auta szybsze maja wiecej wypadkow i Ameryki tu nie odkrywamy raczej, zgoda?

https://teslastats.no/

 

Kolega Adam chetnie wklejal fotki jak benzyna bylo powyzej 8 zlotych to teraz pora na petrol headow. Tymczasem w Europie:

W NL prąd tak podrożał, że jeżdżenie benzyna powoli staje się tańsze. Obecnie około 0,8e/kw wg Gogole. Osobiście place delikatnie mniej

 

slonik, z szacunku do ludzi do ktorych piszesz - wklejaj zrodla bo inaczej rownie dobrze mozesz cytowac 8 latka z forum onetu, ktory pisze ze spotkal wczoraj Yeti, wiarygodnosc takich cytatow jest zerowa :duh:

https://pl.globalpetrolprices.com/Netherlands/


Przecietna TM3 zuzywa ~16-17kWh/100km

W Holandii przejechanie 100km w EV kosztuje ~5,5 euro

Przecietne ICE zuzywa ~7-8l benzyny/100

Przejechanie 100 km w ICE kosztuje ~14-16 euro, to jest ~3x wiecej

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam źródłem jest grupa o samochodach elektrycznych na Facebooku. Dane które wkleiłeś tak jakby nieaktualne sa bo data przy prądzie jest z z grudnia zeszłego roku. Teraz podobno dochodzi do 0.8 euro za kWh x 16kwh /100 i jakby nie było robi się podobna a nawet wieksza zależy od przypadku i spalania benzyniaka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.