Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

Wchodzimy juz na mocno dyskusyjne tematy, sa rozne statystyki ale jezeli mowimy o nowych autach M z salonu (czy ogolnie innych drogich/sportowych autach) to statystyka raczej mowi ze jest to pan z juz raczej siwymi wlosami ktory spelnia mlodziencze marzenia bo go dopiero stac. Jest pelno romantycznych wyjatkow, ale nie oszukujmy sie, takie M5 za 600-900k PLN to domena zarobionych ludzi a Ci najczesciej maja juz swoje lata.


Dlatego smieszy mnie to ciagle gadanie tutaj na forum jak to wszyscy uzytkownicy M czy innych 911 lataja 200-300km/h po autostradach, codziennie trasa do Chorwacji albo innego Mielna, w kazdy zakret wchodza bokiem etc etc a w przewazajacej wiekszosci stateczny pan jezdzi tym "po bulki" cieszac sie, ze jakby chcial to by mogl "nadepnac".

I najczesciej na "jakbym chcial" sie konczy.

Znam wielu właścicieli Ferrari i Porsche. Żadnego powyżej 50tki. To samo z właścicielami eMek.

Jeśli ktoś jest bogaty i go stać, to raczej kupuje S-klasę niż 911, bo sportowe samochody są niewygodne (definicję mam nadzieję już mamy za sobą :lol: ).

Jako ciekawostkę podam, że średni wiek właściciela Ferrari wynosi 51lat, w Chinach jeszcze mniej. Więc im sportowszy samochód, tym młodsi właściciele? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiekszosc Polakow (ponad 50%) mieszka w domach jednorodzinnych gdzie nie maja problemu z ladowaniem swoich aut chocby codziennie

Czyli małe miasta i wsie, gdzie domy są wielopokoleniowe. To oznacza, że w tych 50% mieszka 85letnia babcia, 88letni dziadek, małżeństwo pewnie w wieku 35-40lat z dwójką dzieci w wieku 10-15lat. I to jest 50% mieszkających w polskich domach. Tyle zostaje z Twojej statystyki. Małe miejscowości i wsie się wyludniają, a młodzi mieszkają w miastach w blokach. Nie kupują domów na start. Serio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po tej statystyce poczułem się bardzo stary :-)


Ciekawy jestem jaka średnia jest dla MB. 80lat?


Nie znam się na statystyce, ale pewnie to bazuje na rynku amerykańskim, który może trochę inaczej wyglądać niż europejski. W Europie BMW to często auto flotowe dla kadry dyrektorskiej i wyższej, ale to auta firmowe i nie wiadomo jak ujmowane w takich statystykach:

https://www.money.pl/gospodarka/jak-wyglada-typowy-niemiecki-dyrektor-firmy-zarabia-176-tys-euro-i-jezdzi-bmw-6699857486191488a.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
sportowe samochody są niewygodne (definicję mam nadzieję już mamy za sobą :lol: ).

Nie chcialo mi sie ciagnac tamtego watku, wywiesilem biala flage :D

Uwazam, ze nie masz racji, a argumenty na poparcie typu SUV ma w nazwie "sport" uwazam za tak samo trafione jak "m-pakiet" to pakiet "sportowy" - BMW odlecialo z nazwami i tyle.

Cos ala Porsche Taycan Turbo w elektryku, przeciez to sie juz smiac z tego nawet nie chce ;)


Auto sportowe to auto male, 2 osobowe, z reguly coupe, zwinne, swietnie prowadzace sie, o duzej mocy.

M5 czy Plaid czy inne X5M pasuja do tej definicji jak piesc do nosa.

Sa to auta o duzej mocy, tyle.


Twoje M2 tez nie jest autem strcite sportowym imho, ale polemizowac mozemy do rana i nikt i tak nikogo nie przekona :norty:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje M2 tez nie jest autem strcite sportowym imho, ale polemizowac mozemy do rana i nikt i tak nikogo nie przekona :norty:

Jeśli uważasz, że definicja auta sportowego w wikipedii jest zła, chapeau bas, koniecznie musisz zgłosić tą definicję do aktualizacji, bo wprowadzają ludzi na całym świecie w błąd :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam mi juz kiedyś napisał, że M2 to nie jest auto sportowe, ale ja nie reaguje, bo opinia Adama jest bez znaczenia, tak samo jak to czy to auto jest sportowe i czy tylko usportowione. To taka sama gadka czy Jeep Grand Cherokee to SUV czy terenówka. Tym bardziej to bez znaczenia dla tego wątku.


Za 4 lata w Polsce będzie 300 tys. elektryków


https://moto.rp.pl/na-prad/art18928711-za-4-lata-w-polsce-bedzie-300-tys-elektrykow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Filip na przegląd jedziesz raz w roku, przy okazji sprawdza ci auto pod względem sprawności ty natomiast musisz się zatrzymać przy każdej wycieczce, ni ale statystyczny Kowalski według gustu w domu siedzi wiec nigdzie nie jeździ. Olej możesz wymienić przy okazji zmiany opon, ale w sumie kierowcy tesli zapewne podobnie jak przy wymianie filtra na podstawie filmików z YouTube wymieniają także koła czy tez opony. Wyważenie zapewne polega na puszczeniu z górki i sprawdzeniu czy prosto toczą się w dół :D :D


@slawomir nie do końca masz racje z ta 911 bo w USA jest to synonim daily cara dla dobrze zarabiającego mężczyzny. Kobieta przeważnie jeździ dużym suvem zwanym tam często mums car a facet właśnie wsiada do 911 które jest super wygodne jako daily. S klasa to raczej do podróży na tylnym soedzeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@slawomir nie do końca masz racje z ta 911 bo w USA jest to synonim daily cara dla dobrze zarabiającego mężczyzny. Kobieta przeważnie jeździ dużym suvem zwanym tam często mums car a facet właśnie wsiada do 911 które jest super wygodne jako daily. S klasa to raczej do podróży na tylnym soedzeniu

Bez statystyk ciężko powiedzieć, ale nie dam się przekonać, że emeryt kupi 911 GT3 z kubełkami zamiast np. wygodnego 4S. A osiągów Turbo i tak nigdy nie wykorzysta. Wiele aut sportowych jest niewygodnych, ma np. mocno wyprofilowane fotele (kłopot jak masz nadwagę), ma twarde zawieszenie no i nisko zawieszone więc ciężko się wsiada. Dlatego uważam, że o ile wraz z wiekiem zwiększają się możliwości zakupowe ludzi, to tak samo jest tendencja do wybierania aut wygodnych, a nie sportowych. A 911 w wersji cywilnej to w sumie wygodne jest, w odróżnieniu np. od Ferrari F8 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Znalezione w necie

”In the U.S.] the typical 911buyer is 46 to 65, average age 52. Household income: $310,000. The Boxster buyer is 36 to 55, with an average age of 47 [and] an average income of $243,000.”

 

Jeszcze ciekawa znaleziona opinia

After 2 different cancers, almost losing my wife, telling my Board of Directors to F-off, losing both parents to Covid19, and turning 60, I decided to order my first Porsche. Its a RY 911 manual C2S and it arrives July 30. I plan to drive the hell out of it.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiekszosc Polakow (ponad 50%) mieszka w domach jednorodzinnych gdzie nie maja problemu z ladowaniem swoich aut chocby codziennie

Czyli małe miasta i wsie, gdzie domy są wielopokoleniowe. To oznacza, że w tych 50% mieszka 85letnia babcia, 88letni dziadek, małżeństwo pewnie w wieku 35-40lat z dwójką dzieci w wieku 10-15lat. I to jest 50% mieszkających w polskich domach. Tyle zostaje z Twojej statystyki. Małe miejscowości i wsie się wyludniają, a młodzi mieszkają w miastach w blokach. Nie kupują domów na start. Serio.

Szanuję rozkminę, ale statystyki mówią, że w odróżnieniu od Europy w Polsce procent ludzi w domkach rośnie, a nie spada - może bo te domki dookoła wielkich miast. Poza tym mamy kuriozalnie duże na tle Europy zagęszczenie ludzi na m2 mieszkania, więc samo rozrzedzanie ludzi w mieszkaniach musi ich gdzieś wypychać.

 

Filip na przegląd jedziesz raz w roku, przy okazji sprawdza ci auto pod względem sprawności ty natomiast musisz się zatrzymać przy każdej wycieczce

Ale wiesz, że dla pewnej dużej grupy ludzi częste czytanie neta / gadanie online to przyjemność? Raz na kilka godzin wycieczki to wręcz za rzadko.

 

ni ale statystyczny Kowalski według gustu w domu siedzi wiec nigdzie nie jeździ.

Nawet gdybym Cię zrozumiał, to ten Kowalski jednak gdzieś tam jeździ.

 

”In the U.S.] the typical 911buyer is 46 to 65, average age 52. Household income: $310,000. The Boxster buyer is 36 to 55, with an average age of 47 [and] an average income of $243,000.”

 

Hehe, ja znalazłem coś takiego: "In practical terms, that means the global average age of a Rolls-Royce customer is 45 years old, down from 56 seven years ago, he said."

Czyli kupujący Porsche to starcy w porównaniu do innych marek :) Choć już nie wiem co tym wiekiem udowadniamy, poza tym czy beniz rośnie z wiekiem.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam pisze ze wedlug danych GUS u nie jeździ :D rozmawiać można prowadząc a do czytania neta kanapa jednak wygodniejsza od siedzenia w aucie i jeszcze przysłowiowego baka można swobodniej puścić no ale jak kto woli. Każdy niech robi co mu wygodniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadząc rozmiawasz z matką, która siedzi z tyłu, przez net ze słonikiem40, to się absolutnie nie wyklucza, a wręcz uzupełnia. I sorry, nie będę czekał na wygodniejszą kanapę, gdy się trzeba kłócić w necie. Tiktoki BMW same też się nie obejrzą.
Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakoś nie zauważyłem zadnej reakcji, że w PL mamy mieć za 4 lata 300 tys elektryków. No ale to nie wina elektryków gdyż są wspaniale, tylko Polacy są za biedni...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Filip no właśnie cos zadko się tu kłócisz, musisz częściej na wycieczki jeździć.


Kriss elektryfikacja w naszym kraju to mrzonka która być może nigdy nie nastanie. Kto ci kupi używane 5-10 letnie auto którego praktycznie nikt nie potrafi naprawić? Kilku zapaleńców. W stanach wcale nie jest lepiej. Technologia jest niepewna jeszcze dobrze niesprawdzona, szybko rozwijająca się a samochód to nie smartfon ze się wyrzuca do kosza po 2 czy 3 latach. Dodatki, wsparcia, reklamy i w takim UK poki co do dzisiaj żadnego elektryka w top 10

https://www.driving.co.uk/news/new-cars/bestselling-cars-2021/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie zauważyłem zadnej reakcji, że w PL mamy mieć za 4 lata 300 tys elektryków. No ale to nie wina elektryków gdyż są wspaniale, tylko Polacy są za biedni...

Bo są biedni.

Ten raport jest stary, prezydent właśnie podpisał na przykład nowelę ustawy o elektromobilności, która mówi, że w miastach powyżej 50k mieszkańców samorząd nie będzie mógł od 2022 zlecić praktycznie niczego firmie, co nie ma bodajże 10% floty elektrycznej... Obstawiam, że to będzie potężna zmiana.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Stawiam tezę, że elektryki jednak nie są takie dobre dla ludzi, bo gdyby były to ludzie by sprzedawali masowo swoje auta i zamieniali na elektryki. Czy to się dzieje? Nie mylmy z dokupowaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam mi juz kiedyś napisał, że M2 to nie jest auto sportowe, ale ja nie reaguje, bo opinia Adama jest bez znaczenia, tak samo jak to czy to auto jest sportowe i czy tylko usportowione

Tu sie zgadzam w 100%, moja opinia jest bez znaczenia bo i termin jest plynny, jezeli ktos sie lepiej czuje, ze jego M2 jest autem "sportowym", a nie "usportowionym" - na zdrowie :handshake:


Co do wikipedii:

auto sportowe dla przykladu 911:


51753772344_0d8ff740d4_o.jpg


auto usportowione: (po angielsku Sport compact --> po europejsku to "hot hatch")


51753128276_c2238bdbf1_o.jpg


Jezeli BMW M2 zaliczamy do aut sportowych to zaliczamy do tej grupy rowniez VW Golfa R, Forda Focusa RS, Hyundaia i30 N i tego typu auta.

Wikipedia niemiecka pisze dokladnie to samo :cool2:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli BMW M2 zaliczamy do aut sportowych to zaliczamy do tej grupy rowniez VW Golfa R, Forda Focusa RS, Hyundaia i30 N i tego typu auta.

Wikipedia niemiecka pisze dokladnie to samo :cool2:

Ale to Cie boli, że jest tyle aut sportowych czy jak? :D

I swoją drogą, co jest nie tak z M2, że Mazda MX-5 jest uznawana za najlepiej sprzedający się samochód sportowy na świecie, a M2 miałoby z tego grona być przez Ciebie wyłączone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale odróżniasz CNG od LPG? Hybrydę od elektryka? Słonia indyjskiego od afrykańskiego? Audi od BMW?

 

Odrozniam i przeczytaj cały tekst z wstawionego przeze mnie linka. Jest tam jak byk napisane ze lpg tez się liczy :D


Adam jak zwykle dorabiasz swoje chińskie teorie. Hot hatch wzięło się od usportowionego auta typu hatchback właśnie taki focus czy golf w sumie tesla model s tez można zaliczyć. M2 to nie hot hatch bo ma inny typ nadwozia.


Za to odkryłem nowy festure tesli model s. Siedziec w trzecim rzedzie podczas oczekiwania na zmianę świateł musi być jak oglądanie niezłego dreszczowca kiedy zbliża się do nas z dosyć duża prędkością ciężarówka :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to odkryłem nowy festure tesli model s. Siedziec w trzecim rzedzie podczas oczekiwania na zmianę świateł musi być jak oglądanie niezłego dreszczowca kiedy zbliża się do nas z dosyć duża prędkością ciężarówka :D :D

Ja przewoziłem na studiach 7 osób w Golfie 2 zanim to było nowością :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.