Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

Swoją drogą, nieźle Stephenson rozsmarował design XM :D



Ooo panie, kilka ciekawych cytatow:

Dajace do myslenia na poczatek co mi sie bardzo podoba:

"You don't get to the level of an elite company like BMW without knowing where you're going, were you're heading, what your future strategy is"

A pozniej:

"F for failure"

"Has to be for me probably the most ridiculous side view I've ever seen on a vehicle up to today"

"The rear end hurts, it does physically hurt me to look at it"


Wiadomo, ze latwo sie krytykuje a ciezej tworzy, bardzo mnie ciekawi w perspektywie powiedzmy ~5 lat kto mial racje - czy BMW, czy krytykanci (zarowno formy jak i tresci).

Bedzie widac po wolumenie sprzedazy i po zyskach firmy (segmentu automotive).


Wg mnie za kilka lat (moze te Neue Klasse?) skoczy sie calkowitym przemodelowaniem stylistycznym marki, cos ala MB zrobil (ze swietnym rezultatem!) w ~2013-2014r (W205, W213 i W222)

 

W ogóle aktualny design language BMW to jest niesamowicie ciekawa sprawa. Niektóre auta wyglądają źle, inne po prostu komicznie, a po drugiej stronie skali mamy modele subiektywnie najładniejsze w swojej klasie (chociażby G20 czy 8-er).

Cały czas jak patrzę na front XM to wydaje mi się, że ktoś sobie jaja robi, to nie może być prawda.

Jestem bardzo ciekaw, dokąd to wszystko zmierza i jakie rozmowy toczą się za zamkniętymi drzwiami w BMW. Jaki jest cel tego wszystkiego, bo przecież jakiś być musi?


Niby ten nowy design szokuje, ale z drugiej strony jak wchodzi się do salonu BMW, tego wcale nie widać. Stoją tam nowe modele 8-er, 5-er, 3-er, X3, X4 i X5, obok M2 - same według mnie świetnie wyglądające samochody.

Może to takie szokowanie na pokaz, modelami które i tak nie mają sprzedać się w wielkich ilościach. A tam gdzie jest aktualnie pieniądz, tam dominuje tradycyjna i elegancka stylistyka.

No i patrząc po wynikach sprzedażowych i niedawno pobitym przez BMW rekordzie rocznej sprzedaży - w tym szaleństwie jest metoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napisze to z punktu widzenia osoby która jeździ już prawie 4 lata g30 i chciałaby mieć juz nowe auto. Obecna linia juz mi się opatrzyła, kupując cos nowego chciałbym po prostu cos innego, jakiś powiew świeżości na podjeździe tak aby przez kolejne kilka lat cieszyć oko czymś innym. Lekko przemodelowanie zderzaki bądź subtelne zmiany to za malo stad g30 lci mnie nie interesuje dlatego cieszę się ze każdy nowy model to duża zmiana. Jak kilka Marek wprowadzi całkowicie nowe modele to zaczyna robić się ciekawy wybór i jest w czym wybierać. To ze psiocza/chwala to bardzo dobrze bo to tylko darmowa reklama. Pamietam ten hate na bmw jak weszło nowe e60 albo jak bmw wprowadziło x6. I co? I samochody sprzedawały się świetnie , x6 pojawiło się w sferze marzeń wielu ludzi, ci bogaci je kupowali pomimo ze wiele recenzji mowilo ze to bezsensowne auto posiadające wady większości typow aut, a e60 na ulicy jest teraz jak mrówek. Z kolejnymi modelami może być tak samo. Dziś szokują, jutro będą obiektem westchnień wielu osób, szczególnie ze dla wielu osób price tag imodpowiedni badge jest bardzo ważny, im drożej, tym lepiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bobra jak wprowadzali w 4er to wszyscy się pukali w głowę, dziś nie szokuje już tak bardzo i się opatrzył.


Ja jestem konserwatywny jeśli chodzi o wygląd i nowe iX mi nie leży, chociaż jak kilka razy popatrzyłem w salonie to niechęć się zmniejszyła. Nadal bym nie kupił, ale jak za 2-3 lata pojeździ tego więcej i sie może opatrzy to stare X5 będzie wyglądać jakoś tak staro.


Jak ktoś nie lubi zmian, to jest Tesla, gdzie model S wyglada od 10 lat tak samo :-) Właśnie mija 10 lat od jej premiery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to takie szokowanie na pokaz, modelami które i tak nie mają sprzedać się w wielkich ilościach. A tam gdzie jest aktualnie pieniądz, tam dominuje tradycyjna i elegancka stylistyka.

No i patrząc po wynikach sprzedażowych i niedawno pobitym przez BMW rekordzie rocznej sprzedaży - w tym szaleństwie jest metoda.

Mi też to trochę chodziło po głowie, ale kurcze, nie lepiej żeby samochody z niskim wolumenem sprzedaży wyglądały jak i8, czy 8er?

A może chcą zmienić paradygmat piękna, dzięki czemu tradycyjne auta będą niemodne?

Swoją drogą po 4er to też było widać, że dla tradycyjnego klienta zwykłe nerki, a dla odważniejszych bober.



I przy okazji, ja tam nie widze, żeby na chiński rynek samochody były robione brzydsze:

https://www.bmwgroupdesignworks.com/case_studies/bmw_china/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem pierwszego stycznia trasę DE-PL.

Po drodze minąłem 3-4 tesle wszystkie 120 jechały, potem jadę obok jednej Tesli S na A9 około 125km/h bo jest ograniczenie. Ograniczenie znika, ja przyspieszam do podróżnej 190 a Tesla została na tej prędkości, kilka kilometrów prostej wiec było widać.


P.S. To zupełnie subiektywne doświadczenie.

P.S. 2 - jakaś godzinę później jadę około 180 i nagle koło mnie coś śmigneło, patrze a to Taycan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze to z punktu widzenia osoby która jeździ już prawie 4 lata g30 i chciałaby mieć juz nowe auto. Obecna linia juz mi się opatrzyła, kupując cos nowego chciałbym po prostu cos innego, jakiś powiew świeżości na podjeździe tak aby przez kolejne kilka lat cieszyć oko czymś innym. Lekko przemodelowanie zderzaki bądź subtelne zmiany to za malo stad g30 lci mnie nie interesuje dlatego cieszę się ze każdy nowy model to duża zmiana. Jak kilka Marek wprowadzi całkowicie nowe modele to zaczyna robić się ciekawy wybór i jest w czym wybierać. To ze psiocza/chwala to bardzo dobrze bo to tylko darmowa reklama. Pamietam ten hate na bmw jak weszło nowe e60 albo jak bmw wprowadziło x6. I co? I samochody sprzedawały się świetnie , x6 pojawiło się w sferze marzeń wielu ludzi, ci bogaci je kupowali pomimo ze wiele recenzji mowilo ze to bezsensowne auto posiadające wady większości typow aut, a e60 na ulicy jest teraz jak mrówek. Z kolejnymi modelami może być tak samo. Dziś szokują, jutro będą obiektem westchnień wielu osób, szczególnie ze dla wielu osób price tag imodpowiedni badge jest bardzo ważny, im drożej, tym lepiej.

Brzydka tesla to powod do smiechu ale brzydkie bmw to innowacja i powiew swiezosci…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ładny\brzydki kwestia gustu. Jednemu się podoba, drugiemu nie. Pare postów temu wkleiłem recenzje gościa któremu ix się z zewnątrz podobał :D czy xm będzie brzydkie? Poczekajmy aż wyjdzie i pokażą na żywo. Mnie się biber w 4 nie podobał ale jak zobaczyłem w m4 to wyglądał świetnie. Na pewno duże grille to jest ukłon w stronę rynku azjatyckiego/chińskiego bo tam to się podoba vide lexus.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jechałem pierwszego stycznia trasę DE-PL.

Po drodze minąłem 3-4 tesle wszystkie 120 jechały, potem jadę obok jednej Tesli S na A9 około 125km/h bo jest ograniczenie. Ograniczenie znika, ja przyspieszam do podróżnej 190 a Tesla została na tej prędkości, kilka kilometrów prostej wiec było widać.


P.S. To zupełnie subiektywne doświadczenie.

P.S. 2 - jakaś godzinę później jadę około 180 i nagle koło mnie coś śmigneło, patrze a to Taycan

 

jak widać chwile radości w elektrykach są krótkie :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

I tak zaraz przeczytamy o mitycznej przewadze technologicznej tesli. Tunel\brak frunka to raczej efekt innego business podejscia a nie zacofania technologicznego. Naped w niczym nie ustepuje firmie z za oceanu. Kolejny pomiar przyspieszen i4 w ktorym wynik identyczny jak tm3 performance: https://www.i4talk.com/threads/bmw-i4-m50-or-bmw-gc-m440i.920/


Ciekawy komentarz uzytkownika:

 

Keep in mind that the M50 reaches its top speed of 225kph before the 1,000 meter mark, so this thing is a top-end acceleration monster.


The Tesla catches up at 23 seconds because it is still accelerating to the 1,000 meter where the M50 is cruising at top speed near the 700 meter mark until the 1,000 meter mark.

 

Krotko i na temat. Tesla ma taki sam wynik tylko dlatego ze nie ma ogranicznika predkosci bo bmw osiaga max predkosc szybciej i juz nie przyspiesza.



Kolejny film:

bmw osiaga v max szybciej. Kiedy i4 ma 225 km/h tesla ma 210 km/h.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I tak zaraz przeczytamy o mitycznej przewadze technologicznej tesli. Tunel\brak frunka to raczej efekt innego business podejscia a nie zacofania technologicznego.

To "inne business podejscie" jest wlasnie zacofaniem technologicznym :norty:

Jak sie nie ma czasu ani pieniedzy na budowe dedykowanej platformy (BO SIE ZASPALO rewolucje w motoryzacji) to sie wypuszcza cokolwiek na szybko - i zeby nie bylo - nie mam nic przeciwko, szkoda, ze nie zrobili tego juz kilka lat temu (zupelnie jak VW ze swoim e-Golfem). Dzisiaj firma bylaby w zupelnie innym polozeniu jezeli chodzi o EV a ja bym nawet nie myslal o pisaniu w tym watku bo jezdzilbym dalej BMW.

Natomiast jak sie ma(mialo) za lidera R&D "wizjonera" (na szczescie juz pozegnany z firmy), ktory mowi, ze nikt oprocz bandy ekoswirow z Kalifornii nie chce kupowac EV - to o czym tu gadac ^^


Tymczasem TM3 jest najlepiej sie sprzedajacym elektrykiem w Niemczech w 2021 ^^

Plastikowe auto z odpadajacymi dachami i kierownicami, zza oceanu, najlepiej sprzedajacym sie elektrykiem w kraju, ktory jest motoryzacyjna POTEGA, produkuje ~6 milionow aut rocznie, przeciez to jest niesmieszny ZART i siarczysty policzek dla przecietnego Hansa :twisted:

https://elektrowoz.pl/auta/volkswagen-przegrywa-z-tesla-w-niemczech-model-3-najchetniej-kupowanym-elektrykiem-w-2021-roku-wyniki/

 

Naped w niczym nie ustepuje firmie z za oceanu. Kolejny pomiar przyspieszen i4 w ktorym wynik identyczny jak tm3 performance:

Fascynuje mnie Twoja logika :)

Limiter vmax na 225km/h nie jest wg Ciebie kompromisem technologicznym?

Maksymalna moc dostepna jedynie przez 10s (acceleration boost + LC) nie jest kompromisem?


Osiagi i4 jak na auto za 300k PLN sa oczywiscie swietne i tu pelna zgoda, do daily nic wiecej nie trzeba (przynajmniej mi)


Jutro mam juz umowione jazdy testowe i4 :twisted:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W skali globalnej sprzedaz BEV to male procenty wiec tak, to podejscie nie jest zle. Norwegia to zaden wyznacznik rynku motoryzacyjnego. Tesla mode 3 jak dlugo jest na rynku? 10 lat?

Skad ta Twoja pewnosc ze ustawione v max na 225 km/h to ograniczenie tevhnologiczne? Czepiasz sie dla zasady chociaz sam napiales ze predkoc powyzej 200km/h w BEV calkowicie nie ma sensu. i juz sie nie masz czego czepnac i tyle. BMW ix 60 ma v max 250 km/h wiec bardziej obstawialbym ze BMW robi sobie przestrzen na mocniejsze modele. Racze watpie ze w ix 60 sa inne silniki niz w i4. Ta mityczna sprzedaz samochodow elektrycznych w Niemczech w zeszlym roku to cale:

 

BEVs: 307,525 – up 104% at 12.8% market share.

 

Tesla jako brand w NIemczech ze sprzedaza zeszllego roku skonczyla na ..... 19 miejscu: https://www.best-selling-cars.com/germany/2021-full-year-germany-best-selling-car-brands/ ale policzek. to jest calkowicie inna liga w sprzedazy samochodow w Niemczech w stosunku do VW, audi, BMW, mercedes.



Tesla model 3 jako model byla na 12 miejscu: https://www.best-selling-cars.com/germany/2021-full-year-germany-best-selling-car-models/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie czepiam sie dla zasady tylko pisales o technologii napedow wiec przedstawiam moj punkt widzenia.

Limiter czy jest technologiczny czy wynika z polityki firmy - nie wiem, jest to jest, trzeba go brac pod uwage przy dyskusji (teoretycznej).

Ja podtrzymuje swoje zdanie - mi predkosc Vmax powyzej 200 km/h w EV jest do niczego nie potrzebna na codzien, a przyspieszenie/osiagi i4 M50 sa ~te same co w TM3P i ten aspekt nie mialby juz zadnego znaczenia przy wyborze auta (dla mnie) i za to na pewno naleza sie brawa dla BMW i4.


Przerzucac sie danymi sprzedazy mozna caly dzien oczywiscie i analizowac je z 10 roznych punktow widzenia.

Natomiast faktem jest, ze w zeszlym roku najpopularniejszym EV w Niemczech bylo auto importowane z USA/Chin.

Pytanie co bedzie w 2022r - czy BMW bedzie nadrabialo ta roznice dzieki produkcji i4/iX3/iX czy bedzie sie ona poglebiac bardziej?

Mi sie wydaje, ze znam odpowiedz na to pytanie stad watek nazywa sie jak sie nazywa (tyle, ze pomalu mozna zaczac usuwac z niego slowo "Norwegia" po 2 latach bo 13% market share EV w DE to fantastyczny wynik imho, jak na zamozny kraj z autobahnami i brakiem limitow predkosci na wielu autostradach)


PS. Arcy ciekawy artykul o rodzajach napedu sprzedawanych aut w Niemczech:

W tym roku w Niemczech calkowita sprzedaz elektrykow (bez udzialu hybryd) bedzie juz wieksza od diesla!


Udzial % rok do roku (Q4 2020 vs 2021) rodzaju napedu w Niemczech:

- diesel spadek 24% --> 16%

- benzyna spadek 40% --> 34%

- hybrydy plugin wzrost 11% --> 14%

- elektryki BEV wzrost 11% --> 20%


https://cleantechnica.com/2022/01/08/germanys-plugin-ev-share-at-record-36-in-december/


December-2021-Germany-Passenger-Auto-Registrations.png

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Szanuje twoje zdanie. Moje odnosnie napedow jest takie: TMP3P = i4 m50. Sa jakies niuanse gdzie jedno lub drugie jest lepsze ale nie jest to game changer na zadna strone. Odnosnie sprzedazy mam z kolei nieco inne zdanie. Im wiecej bev na rynku tym tesli bedzie trudniej. Do tej pory w stosunkowo tanim\malym sedanie (jak na ceny BEV) tesla nie miala zadnej konkurencji. Kto bedzie mial racje zobaczymy za rok\dwa :D Jak tesla jest spychana fajnei widac tutaj:


Germany-BEVs-By-Group_-Trailing-Qtr-Dec-2021-1.png


Bmw, ktore tak naprawde wprowadzilo pod koniec zeszlego roku modele ktore maja ciagnac sprzedaz BEV wcale nie byla tak daleka za tesla. Co Tesla wprowadzi na rynek w przyszlym roku lub za dwa zeby dotrzymac kroku innym firmom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak zaraz przeczytamy o mitycznej przewadze technologicznej tesli. Tunel\brak frunka to raczej efekt innego business podejscia a nie zacofania technologicznego.

To "inne business podejscie" jest wlasnie zacofaniem technologicznym :norty:

 

tutaj fajny przykład przewagi technologicznej w wykonaniu MB :duh: :duh: :duh:


Gdy maksymalnie opuścimy szybę w drzwiach, ona wciąż wystaje z nich na jakieś 4-5 cm. Normalna rzecz. Ale od środka wystającego fragmentu nie widać – licuje się z linią okien, bo tapicerka kończy się znacznie wyżej, niż sięga rama drzwi. Gdy okno jest zamknięte zupełnie tego nie widać, bo szyba w dolnej części jest cała czarna. Ot kolejne nietypowe rozwiązanie w nietypowym modelu Mercedesa.


https://spidersweb.pl/autoblog/mercedes-eqc-test/

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tesla jest spychana fajnei widac tutaj:


Germany-BEVs-By-Group_-Trailing-Qtr-Dec-2021-1.png

 

trzeba wziąć pod uwagę wartość sprzedaży;

35 tys sprzedanych tesli vs 31 tys sprzedanych vw - ile można liczyć? tesla miała przychód 3 x większy z tych transakcji?


1) Tesla Model 3 – 35 262 egzemplarze,

2) VW e-Up – 30 797 egzemplarzy,

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Germany-BEVs-By-Group_-Trailing-Qtr-Dec-2021-1.png

Ladna statystyka, tylko ze VW Group = VW, Audi, Skoda, Porsche etc

Jaki sens jest porownywac sprzedaz laczna 4 czy 5 marek (produkujacych lacznie ~10 milionow aut rocznie) do jednej marki produkujacej poki co niecaly milion aut?

Grupa VW nie zaspala, maja prezesa (Diess) z glowa na karku, jako jeden nielicznych wie, ze transformacja motoryzacyjna bedzie bolesna dla europejskich marek, ale jest nieunikniona.

 

Co Tesla wprowadzi na rynek w przyszlym roku lub za dwa zeby dotrzymac kroku innym firmom?

Wszystko bedzie sie rozbijac o sprzedaz TMY z niemieckiej Gigafactory.

Pozyjemy zobaczymy.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ladna statystyka, tylko ze VW Group = VW, Audi, Skoda, Porsche etc

Jaki sens jest porownywac sprzedaz laczna 4 czy 5 marek (produkujacych lacznie ~10 milionow aut rocznie) do jednej marki produkujacej poki co niecaly milion aut?

Taki sam jak porównywanie wolumenu sprzedanych motocykli przez BMW do sprzedaży Tesli w tej dziedzinie :mrgreen:

Tak tak wiem, porównujmy jabłka z jabłkami. Tylko stragan Tesli to same jabłka, a u konkurencji cały warzywniak. :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem z czego to wynika ale statystki sprzedazy za grudzien pokazuja ze sprzedaz tesli model y w Niemczech jest mizerna. Specjalnie wkleilem sprzedaz za grudzien kiedy tesla teoretycznie dostarcza najwieksza ilosc samochodow w roku plus wiekszosc producentow eurpejskich wprowadzilo juz do sprzedazy swoje BEV. Czy wszyscy czekaja na modey Y z Berlina? Who knows?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko stragan Tesli to same jabłka, a u konkurencji cały warzywniak. :duh:

Wiesz, dla mnie to, ze entuzjasci marki BMW deprecjonuja Tesle elektromobilnoscia VW czy Porsche jest juz bardzo wymowne w tym watku :norty:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak zaraz przeczytamy o mitycznej przewadze technologicznej tesli. Tunel\brak frunka to raczej efekt innego business podejscia a nie zacofania technologicznego.

To "inne business podejscie" jest wlasnie zacofaniem technologicznym :norty:

Jak sie nie ma czasu ani pieniedzy na budowe dedykowanej platformy (BO SIE ZASPALO rewolucje w motoryzacji) to sie wypuszcza cokolwiek na szybko

Definicja fanboystwa to bronić BMW, kiedy jest ewidentnie problem ;)


Elektryki zbudowane od zera są dużo ciekawsze, czego dla mnie flagowym przykładem jest Rivian RT1 z tunelem w poprzek auta.


A widzieliście, jaki jest problem otworzyć maskę w EQS? Użytkownik ma zakaz jej otwierania, bo to niebezpieczne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Slawomir przeciez eqs to dedykowana platforma dla BEV... Nie bronie tu na sile BMW, I4 nie odstaje osiagami od TM3P, to sa niezaprzeczalne fakty i pokaz mozliwosci technologii marki jesli chodzi o napedy. Brak dedykowanej platformy natomiast to sa wzgledy czysto ekonomiczne. Jakis ksiegowy policzyl ze na aktualnym etapie rozwoju elektro nie warto. Jesli sie licytujemy na ilosc platform to aktualnie w VW masz ich 2 (MEB, J1) i kolejne 2 w drodze PPE oraz SPE. Kazdy ma jakis inne wzgledy ktore decyduja o wyborze modelu. Jesli Twoim gownym wymaganiem jest mozliwosc otwarcia przedniej maski to Go ahead i wybierz takie auto ktoe taka mozliwosc daje.


p.s. tu masz odpwiedz dlaczego eqs nie ma frunka: https://insideevs.com/news/501198/mercedes-benz-eqs-world-premiere/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Slawomir przeciez eqs to dedykowana platforma dla BEV... Nie bronie tu na sile BMW, I4 nie odstaje osiagami od TM3P, to sa niezaprzeczalne fakty i pokaz mozliwosci technologii marki jesli chodzi o napedy. Brak dedykowanej platformy natomiast to sa wzgledy czysto ekonomiczne. Jakis ksiegowy policzyl ze na aktualnym etapie rozwoju elektro nie warto. Jesli sie licytujemy na ilosc platform to aktualnie w VW masz ich 2 (MEB, J1) i kolejne 2 w drodze PPE oraz SPE. Kazdy ma jakis inne wzgledy ktore decyduja o wyborze modelu. Jesli Twoim [bAD] wymaganiem jest mozliwosc otwarcia przedniej maski to Go ahead i wybierz takie auto ktoe taka mozliwosc daje.


p.s. tu masz odpwiedz dlaczego eqs nie ma frunka: https://insideevs.com/news/501198/mercedes-benz-eqs-world-premiere/

 

Chyba nikt tutaj nie podważa faktu, że BMW ma ofertę BEV odstającą od konkurencji i zrobione na szybko ulepy z platformy ICE (iX3, i4). Rewolucja EV staje się faktem i BMW się chyba łudziło że się rozejdzie po kościach wraz z prognozowanym w przeszłości przez licznych analityków spektakularnym upadkiem firmy Tesla, który nie nastąpił.


Tak się jednak nie stało i nic nie wskazuje żeby miało się stać i postawienie przez Teslę na rewolucję EV sprawiło że stała się ona trochę synonimem pojazdu elektrycznego tak jak kiedyś półbuty sportowe to były adidasy. Dyskusja jest głównie że ta promowana przez fan boyów mityczna "przewaga Tesli nie do nadrobienia" topnieje w oczach jak tylko inni producenci na poważnie wzięli się za elektryki. Nawet robiony na szybko ulep i4 M50i bez problemu osiąga wynoszone na piedestały osiągi dla ludu w postaci TM3 Performance mimo 400kg większej wagi. Powstaje pytanie gdzie będzie Tesla jak za 2-4 lata gdy producenci będą na poważnie produkować bev.


Hyundai wyprzedza już nawet w niektórych aspektach Teslę (800V, design). Ciekawy test praktyczny z polskiego podwórka:

https://e.autokult.pl/43489,test-hyundai-ioniq-5-kontra-tesla-model-3-czyli-podroz-elektrykiem-na-dwa-sposoby


Trzeba pamiętać że porównujemy crossovera z większymi oporami z sedanem klasy średniej. Przy porównaniu z TMY myślę że mógłby być remis, a przecież TMY to "świeży" model Tesli a nie jako to Adam czasem mówi "konstrukcja sprzeda paru lat" jakim jest TM3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@BMWfun test ten odzwierciedla mniej wiecej test bjorna, kory ponoc jest syntetyczny. Umowmy sie naped elektryczny to nie jest jakis rocket science i kazda firma jest w stanie sklecic mniej wiecej podobny. Przeciez oprocz tesli i duzych koncernow mamy takie wynalazki jak rivian, lucid czy firmy z Chin. Soft?

 

Tesla's Software Platforms team provides the foundation on which the in-vehicle user experience is built. We build the software platform (kernel, bootchain, drivers, and lower level userspace platform services) for our innovative Infotainment hardware. This includes high resolution touch displays, high definition audio, bluetooth/wifi/cellular connectivity, USB, cameras, all connected to high performance multi-core processors and GPUs. Our software is based on Linux, GNU toolchain, buildroot, and other open source projects, delivering the security, capability, and performance demanded by our user experience.

 

Hardware?

 

An NVidia VCM (Visual Compute Module) sits at the core of the CID. This is an ARM based single-board computer module that runs Linux – the operating system that drives most of the visible actions of the Tesla.

 

w modelu plaid chyba jest cos nowszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.