Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
System asystujący pro działa świetnie, już w G30 można było jechać kilkaset kilometrów dotykając tylko delikatnie palcem kierownicy. Ja nie wziąłem bo nie robię dużo tras a po mieście to wiadomo, tu studzienka tam dziura, wolę sam kierować, przez to też wyłączyłem też lane assist (wyszarpywanie kierownicy). Włączam tylko na autostradzie na wszelki wypadek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, w wersji Pro to jest bajka. Szczególnie w korkach.

Jeżeli chodzi o systemy bezpieczeństwa. Ja zostawiłem wszystko aktywne. Jest możliwość pozmieniana ustawień czułości różnych systemów. Nauczyłem się jak one działają i wiem czego i kiedy się spodziewać. Przede wszystkim, nauczyłem się używać kierunkowskazów :lol:

Edytowane przez Hamera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, w wersji Pro to jest bajka. Na autostradzie system daje rade około pół minuty bez dotykania kierownicy. W korku, w "odpowiednich okolicznościach przyrody", jest totalnie hands free.

Zostawiłem wszystko aktywne. Nauczyłem się jak te systemy działają i wiem czego i kiedy się spodziewać. Przede wszystkim, nauczyłem się używać kierunkowskazów :lol:

Też się przyłączam. Na początku trzeba zrozumieć jak działają te systemy i jak już się to wie to działają rewelacyjnie. Korzystam ze wszystkich wspomagaczy, w każdych warunkach i jestem bardzo zadowolony. Przede wszystkim sprawdza się jazda w korku, z ustawionym 30 km/h faktycznie można bez trzymania kierownicy, ale np. nie ruszy jeżeli nie patrzysz przed siebie (po to jest czujnik koncentracji uwagi kierowcy). Na autostradzie też bez zarzutu. Co ważne trzeba mieć też w głowie, że wspomagacze mogą np. się pogubić albo, że zaczną hamować bardzo późno np w sytuacji gdy jesteś rozpędzony, a na światłach stoi auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Dokładnie mam takie same spostrzeżenia jak koledzy wyżej. Mogę jeszcze dodać taką ciekawostkę: jedziesz w ternie zabudowanym 70 na tempomacie. Widzisz znak kończący teren zabudowany przed sobą, zmieniasz tempomat na 110. Samochód zaczyna delikatnie przyśpieszać. Mijasz znak, samochód redukuje o 2 biegi i przyśpiesza do zadanej prędkości zdecydowanie żwawiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ostatnio czytałem, że w Niemczech co trzecia Corsa sprzedaje się w wersji elektrycznej. W PL najtańsza Corsa kosztuje 50 tyś PLN, a e-corsa 125 tyś PLN. Rachunek ekonomiczny jest prosty.

 

Ta elektryczna Corsa bez sowitych doplat to oczywiscie auto bez sensu ekonomicznego, zgadzam sie w 100%.

Zeby jednak byc sprawiedliwym - nie mozna jej porownywac do zupelnego golasa 75KM w manualu i z halogenami.

Corsa lepiej wyposazona ze 100KM (ale nadal w manualu) kosztuje juz 80k PLN.

Golasow sprzedaje sie mniej i mniej, nawet w PL.


W Niemczech doplaty do EV sa bardzo duze (8k euro?) wiec wtedy roznica ICE/EV robi sie rzedu 10-15 tys PLN a jednak masz wtedy automat, nie musisz co roku wymieniac oleju, klocki prawie wieczne, nie musisz sie bac sie awarii turbo, wtryskow, dwumasy, GPF etc etc . Sama jazda na prad jest kilkukrotnie tansza od benzyny, jest ciszej, pewnie darmowe parkowanie, buspasy etc etc. Cegielka do cegielki..

A przy odsprzedazy za kilka lat wartosc rezydualna z pewnoscia sporo wieksza od ICE.

 

Przy takiej małej różnicy w cenie to faktycznie elektryk ma same zalety. Jak do tego w PL dojdziemy to będziemy mieli ektromobilność :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System asystujący pro działa świetnie, już w G30 można było jechać kilkaset kilometrów dotykając tylko delikatnie palcem kierownicy.

Ja to mam niby w G12, ale kompletnie to nie działa, nawet po pustej autostradzie gubi pas, szczególnie jak jest "mocniejszy" (autostradowy) zakręt. Wcześniej jeździłem demówką G11 i tak samo to nie działało :( Nie wiem, czy to sie da dokodować, żeby było lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System asystujący pro działa świetnie, już w G30 można było jechać kilkaset kilometrów dotykając tylko delikatnie palcem kierownicy.

Ja to mam niby w G12, ale kompletnie to nie działa, nawet po pustej autostradzie gubi pas, szczególnie jak jest "mocniejszy" (autostradowy) zakręt. Wcześniej jeździłem demówką G11 i tak samo to nie działało :( Nie wiem, czy to sie da dokodować, żeby było lepsze?

 

U mnie w G11 LCI działa świetnie i każdy zakręt (jak dotąd) pokonuje bez problemu. Ważne IMO, aby mieć nawigację z drogą, po której jedziemy (czyli zazwyczaj najnowszą).


Działa to przy tym doskonale i pewnie, na autostradzie leci spokojnie zadaną prędkość i sam byłem lekko zestresowany, przelatując na łuku obok grupy ciężarówek - było ciasno, ale system ogarnął to bez problemu :cool2:


Na co dzień wspomagania używam jednak w 90% przypadkach przy jeździe w korku - można kierowanie pozostawić systemom wspomagania i faktycznie zająć się innymi sprawami (mając oczywiście podgląd na to, co dzieje sie dookoła).


Nie próbowałem jednak zasypiać podczas jazdy, jak profesjonaliście w Tesli :D natomiast przerabiałem już na autostradzie dłuższą trasę, gdzie dotykałem kierownicy nogą i system nie oponował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
przerabiałem już na autostradzie dłuższą trasę, gdzie dotykałem kierownicy nogą i system nie oponował.

 

pics or it didn't happen :norty:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w G11 LCI działa świetnie i każdy zakręt (jak dotąd) pokonuje bez problemu. Ważne IMO, aby mieć nawigację z drogą, po której jedziemy (czyli zazwyczaj najnowszą).

No więc pozostaje mi liczyć na to, że w LCI system jest inny niż w pre-LCI :( Ciekawe czy to software czy hardware. Pewnie do 7er to wstawili jako super nowość i było niedopracowane :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pics or it didn't happen :norty:

 

Ten trik pokazał mi Mat Watson z kanału carwow (najlepszy kanał motoryzacyjny na YT moim zdaniem) :D ale nie jeżdżę tak na codzień, niemniej na autostradzie przy dłuższej trasie uprzyjemnia życie ;)

 

No więc pozostaje mi liczyć na to, że w LCI system jest inny niż w pre-LCI :( Ciekawe czy to software czy hardware. Pewnie do 7er to wstawili jako super nowość i było niedopracowane :/
Dziwna sprawa bo jeździłem z tym systemem G30 na sama premierę, jeden z pierwszych egzemplarzy w Pl i działało idealnie :shock:

 

Ja się sam zdziwiłem jak to świetnie działa, jak się pandemia zaczęła i drogi były zupełnie puste, to sporo jeździłem ;) i testowałem m.in. tą automatyzację, bo w mass mediach chwala tylko Teslę, a że tak to działa w BMW to nawet się nie spodziewałem i byłem mocno "podjarany".


Ciekawy temat swoją drogą: https://www.bmwblog.com/2020/10/01/bmw-assisted-driving-ranks-higher-tesla-autopilot/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

http://jedz-bezpiecznie.pl/Testy-zderzeniowe-Euro-NCAP,Euro-NCAP-ocenia-systemy-autonomicznej-jazdy-drugiego-poziomu,20201002?fbclid=IwAR2jtf3aflJpLuwSMyKCkZNAfH0NlJ4dGQHb57Q3zT_AhfqfMyWCos4XJIU

Trochę mnie dziwi niska ocena Volvo przy okazji testów w sytuacji zagrożenia na drodze, bo to ma akurat bardziej wyczulone od BMW. Natomiast systemy autonomiczne zauważalnie gorsze. Innymi nie jeździłem, więc się nie wypowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Model 3 przechodzi wlasnie facelifting.

https://electrek.co/2020/10/08/tesla-model-3-2021-refresh/


Z najwazniejszych rzeczy:

- akustyczne szyby (w koncu, bo to byl mega slaby punkt modelu 3!)

- elektryczny bagaznik

- pompa ciepla

- chrome delete na zewnatrz

- glossy black (palcujacy sie) delete wewnatrz

- ciemna podsufitka


Jezeli to wszystko bedzie dodane "za friko" bez zmieniania ceny, to klaniam sie w pas za prokonsumenckie podejscie do klienta, cos czego mi ostatnimi czasy bardzo brakuje w BMW, ktore rzadko kiedy slucha swoich klientow, a za kazda dodatkowa pierdole kaze sobie slono placic.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak wygląda Wasze "zużycie" prądu w elektrykach w skali miesiąca?


Powoli przymierzam się do instalacji u siebie, w zasadzie to jestem nagabywany z każdej strony. Planowałem sam się za to zabrać za ~2 lata jak już będę bliżej zakupu serii 5/7 w wersji pełnoelektrycznej, niemniej rozważam wejście teraz, bo prądu mimo wszystko zużywam bardzo dużo miesięcznie.


Chciałbym poznać realne przypadki użytkowania takiego samochodu, zakladając ładowanie w 90% jednak w domu.


Wstępnie licze sobie zużycie 25kWh na 100km i zakładam, że będe robił elektrykiem do 1200km miesiecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

3 ciekawe linki do poczytania:


https://elektrowoz.pl/porady/zuzycie-energii-w-domu-po-zakupie-hybrydy-plug-in-dom-zuzywa-wiecej-jazda-wielokrotnie-tansza-czytelnik-tomasz/

https://www.facebook.com/BMWi3CityCar/

https://solsum.pl/przejechalem-100-000km-samochodem-elektrycznym-tesla/


Trzeci link szczegolnie ciekawy, koles porownuje jazde swoim A8 D4 w dieslu do modelu S (tyle ze swoja fotowoltaika + darmowe superchargery).

Wyszlo mu prawie 50 tys PLN oszczednosci po 1,5 roku, niezle.


PS. Jak zakladasz, ze bedziesz robil 1200km miesiecznie elektrykiem to zastosuj wspolczynnik x2 ;)

Elektrykiem jezdzi sie bardzo tanio i przede wszystkim "fajnie" - bedziesz szukal pretekstow do dalszych wyjazdow.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Apropo komend glosowych i OTA w modelu 3 Tesli.


Wlasnie wyszedl nowy soft, wgrany automatycznie kazdemu wlascicielowi modelu 3 - i wprowadzili komendy glosowe po polsku!

https://elektrowoz.pl/porady/tesla-firmware-2020-40-3-i-2020-40-4-z-poleceniami-po-polsku-dziala-wiecej-niz-oficjalnie-spisano-wideo/



Na filmiku dziala to nawet calkiem niezle!


To mi sie wlasnie podoba w Tesli, dbalosc o klienta.

Przeciez w PL sprzedaz modelu 3 ruszyla dopiero kilka miesiecy temu, lacznie sprzedalo sie pewnie nie wiecej niz kilkadziesiat sztuk.

Ale cyk - dajcie nam kilka tygodni i macie komendy glosowe po polsku.


A w BMW? - ile lat czekalo sie na glupie AA, ile lat jeszcze trzeba bedzie czekac az bedzie mozna obslugiwac auto w jezyku polskim?

A BMW raczej u nas troche wiecej egzemplarzy sprzedaje niz Tesla.


To nie jest zadna wielka rzecz oczywiscie, drobnostka, ale kazda taka drobnostka pokazuje mi jak bardzo rozne jest podejscie obu tych firm do klienta.

I imho BMW odczuje to podejscie w swojej sprzedazy duzo szybciej niz im sie wydaje.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli i4 będzie wyceniona podobnie jak m4 i bedzie trzeba placic po 2 tys za kazdy jeden dodatek, który będzie działał gorzej (np brak obslugi w językach - zakładam, że nie tylko po PL nie ma obslugi w BMW) to masz racje, BMW straci. Wyobrazcie sobie srednio wyposażone 330i vs tesla 3 na full wypasie, która łoi na światłach m3.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe ile beda kosztować przeglądy i4 ? Póki co serwis iX3 jest w tej samej cenie co spalinowych X3 a powinien być tanszy.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W koncu oficjalnie lifting modelu 3.

Przyspieszenie lepsze do setki w modelu LR+ 4,6s-->4,4s

Model Performance 3,4s-->3,3s.


I najlepsze ze ceny w koncu zmalaly do czasow sprzed umocnienia dolara czyli model Performance w Norwegii 205 tys PLN (taniej o 1,5 tys $ niz w USA) :norty:

A za 260-270 tys PLN bogato wyposazona G20 320d, ciezki wybor :twisted:


Producent za friko doposazyl auto w:

- pompe ciepla

- akustyczne, klejone szyby

- podgrzewana kierownice,

- elektryczny bagaznik,

- zwiekszyl tez zasieg o 5% dzieki nowym bateriom od Panasonica.


I do tego finansowanie dla Kowalskiego 0,25% :shock:


Szykuje sie gruba sprzedaz.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Apropos dyskusji o tragedii obecnych elektrykow w dluzszych trasach.


Fajny filmik Bjorna z wczoraj - 1000km challenge jego Tesla model 3 Performance.



W telegraficznym skrocie - 1000km trasa po norweskich drogach (lacznie z ladowaniem auta) zajela mu 9h i 55min czyli srednia 101km/h.

Mamy Covid wiec oczywiscie drogi sa duzo bardziej puste niz normalnie, praktycznie bez wyprzedzania, jazda plynna z predkosciami 110-120km/h


Robote robia rozsiane gesto szybkie ladowarki, nierzadko po 150-200kW.

Cena na superchargerach 1,7kr/kWh czyli 0,7 PLN/kWh robi robote jezeli chodzi o koszty jazdy (w PL niestety drozej - 1,4 PLN/kWh)


Zuzyl 217kWh do przejechania tych 1000km czyli po cenach tylko na ladowarkach Tesli - 152 PLN (zakladajac ze cala energia pochodzi jedynie z szybkich ladowarek Tesli - bo najczesciej pierwsze ladowanie na "full" jadac w trase jest w domu po sporo nizszej cenie - wtedy wyszloby pewnie gdzies ze ~120-130PLN)

Wg mnie jak na 450 konne auto majace 3,3s do setki - wynik zacny.


50504497828_05a01d2cdd_o.jpg


Dla porownania np. trasa Hirtshals-Gdansk, ktora jezdzilem kilka razy 530d, 116i czy 330e.

1200km, srednie spalanie nigdy nie spadlo ponizej 8l/100km i trasa trwa 12h (pomimo braku limitow w DE i autostrad 130km/h w Danii) - czyli z podobna srednia predkoscia 100km/h

Koszt 1000km tutaj w paliwie oscylowalby w okolicach ~350 PLN (liczac polskie ceny paliwa bo paliwo przy autostradach w DE i DK oczywiscie duuuzo drozej).


50504552278_c6d33a05f1_o.jpg


W zeszly weekend zamowilem sobie w koncu model 3 Performance, powinien doplynac gdzies w okolicach konca listopada/poczatku grudnia - to moze zrobie sobie trip ta trasa z Norwegii do Polski i zobacze jak to wyglada w praktyce z infrastruktura ladowarek, cenami, czasem etc.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Mercedes wyprzedził BMW w elektrykach.

Mialem ostatnio na testy Mercedesa EQC.

a605802274127a41med.jpg


Silnik 400KM.

Osiągi jak na ciężkiego Suva super.

Średnie spalanie 30kWh.

Na autostradzie elektrony znikają momentalnie.

Z uwagi na brak. Infrastruktury, koszty ładowania, koszta auta 350 tys zl, na razie zostaję przy warczącej benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Polsce jedyne sensowne auto elektryczne to to "drugie", z przeznaczeniem do jazdy stricte miejskiej - tzn. "zapominam i nie myślę o tym, że może gdzieś nie dojadę" [nie wspominając oczywiście o darmowych parkingach, jeździe po buspasach do co najmniej 2025r.]

"każda inna sytuacja" jest niekomfortowa, wymusza zmianę podejścia do planowania podróży, co jest niełatwym do zaakceptowania ograniczeniem i utrudnieniem

Sprzedam Alufelgi BMW M791 Double Spoke '19 5x112 https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=31&t=383676
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad 330i xDrive a 330e xDrive.


Różnica w ratach drożej wychodzi 330e o 170 zł.


Dziennie będę robił ok. 30-50km w pracy + czasami jakieś dodatkowe 10-30km ale zdąży się spokojnie podładować do 100%.


Miałem jazdę testową 330e, z 52km miałem spalanie 2,7l, spokojna jazda miasto ale mniej samochodów z powodu pandemii, trochę trasa + czasami przetestowanie przyspieszenia.


Moim zdaniem w dobre dni na samym prądzie dam radę, trochę na trasie na silniku, to wyjdzie z 1l. Biorę pod uwagę to ze większość to jest dojazd do miasta i jazda po mieście a na koniec powrót, w takiej sytuacji nie ma za bardzo gdzie przyspieszyć :) raczej często korki.


W 530i spalanie co bym nie robił, miałem około 15l.


Nie chce nawet robić tego z czystego zysku ale jazda na samym prądzie w korku czy przy mniejszych prędkościach jest na prawdę przyjemna. Moc przy przyspieszaniu na sport tez jest Ok. Z serwisu słyszałem już dwukrotnie, że są to samochody mniej awaryjne, a na dodatek silnik ten sam co w 330i ale zrobiony na 184km, co powinno wydłużyć jego żywotność i zmniejszyć awaryjność, z innej strony i tak wykupie dodatkową gwarancję na 5 lat.


Mam jednak obawy Np. o utratę wartości i łatwość sprzedaży za jakieś czas, 2 lata czy 5 lat.


Czy nie będzie tak, że 330i po 3 latach z przebiegiem 50tys. Czy po 5 latach z przebiegiem 90tys. Po prostu pójdzie łatwiej i szybciej? :)


Taki argument który do mnie bardzo przemawia, to ustawienie temperatury przed odjazdem :) Webasto kosztuje 8tys. Zł, tutaj mamy w cenie grzanie i chłodzenie. Bagażnik nie jest dla mnie jakimś dużym problemem, na wyjazdy mamy inny samochód.


Pytanie jeszcze o baterie, wiem, że mają świetne wyniki ale jak będzie po 5 latach? :) jak z ich pojemnością? W i3 spada niezauważalne, tutaj będzie tak samo? :)


Możecie coś doradzić? :)


Tesla 3 odpada, wychodzi przy moich rabatach zdecydowanie drożej, nie jeżdżę aż tak dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.