Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, słonik40 napisał(a):

to napisz uczciwie że wielka trójca niemiecka, tesla i kilka Chińczyków to jest top jeśli chodzi o rozwiązania ev. Że jednak 800v sporo zmienia bo skraca czas 10-80 o połowę a to jest dużo. Podkreśla to zarówno bjorn jaki grzyb. Że tesla próbuje 800v (cybertruck, supercharger w wersji v4) ale na razie słabo jej to wychodzi. Gdybyś pisał uczuciwie zamiast powtarzanego w kółko bełkotu o mitycznych przewagach To nic bym nie powiedział.

No nadal nie rozumiesz, ok, cierpliwie tlumacze dalej:

1. 800V na dzis nic w praktyce nie zmienia. Raz do roku jadac np do Wloch i ladujac sie czesto na DC moglbym ladowac sie ~10min krocej niz w Tesli kazdorazowo. Tyle ze pozniej bym stracil te 10 min i tak jadac miedzy ladowaniami bo zuzycie energii w takim etronie jest poki co nadal wieksze o ~10%. Sumujac --> korzysci zero nawet te kilka razy do roku

2. Wielka niemiecka trojka to ZADEN top jesli chodzi o EV, czy Ty sobie ze mnie zartujesz? Mamy 2025r a BMW nie ma nawet kur** jednej domyslnej platformy czysto elektrycznej w ofercie (nie zaczynaj o iX nawet), elektryki sa robione na kolanie w spalinowych budach na przestarzalych technologicznie komponentach. Bez frunkow, z tunelami, z dluga maska etc etc Wstyd dla marki i tyle, minelo 5 lat od zalozenia watku a firma jest w szczerym polu mamiac ciagle ludzi "juz za chwile"

Audi? Pokazalo 800V bez wplywu na laczny czas trasy. TM3 RWD z 60kWh bateria  jedzie 1000km +/- 10 min ten sam czas co fura za pol miliona z 100kWh bateria. To jest wg Ciebie postep technologiczny?

MB? O ich elektrykach nawet nic nie pisze bo ich na ulicach w NO przynajmniej nie ma, nikogo te auta nie interesuja poza fanatykami MB.

Sprzedaz EQA i EQB (2 najpopularniejsze modele w NO) to ~10% sprzedazy Tesli. 10 %, czujesz?

WIelka trojca niemiecka jak Ty to okreslasz, sprzedaje swoje elektryki na dzisiaj po DUMPINGOWEJ cenie (ratujac finanse firmy  poki co ICE) bo w cenach katalogowych nikt tego badziewia nie kupuje, place zalegaja a dziadki w zwiazkach zawodowych w DE wyciagaja lapy, bronia swoich przywilejow i "po nas chocby i potop". Impas.

Wielka niemiecka trojca skomle conajwyzej, ze albo EU cofnie zakaz 2035 dla ICE albo pojda z torbami a za nimi cala niemiecka gospodarka bo z Tesla i chinczykami konkurowac nie potrafia pomimo swojej swietnej technologii (nawet cla nie pomagaja o zgrozo)

Pisalem Ci 100 razy - Ty fundamentalnie nie rozumiesz co to znaczy technologia.

Dla Ciebie technologia to jak ktos oferuje naturalna skore, lasery, ambienty czy 800V.

A ja Ci do znudzenia powtarzam, ze jak firma na tym nie zarabia to nie jest to technologia tylko upadajacy biznes.

Technologia jest wtedy, jak biznes sie spina i ludzie wybieraja Twoj produkt zamiast produktu konkurencji a Ty na tym zarabiasz.

Nienawidze Toyoty ale nie wstydze sie przyznac, ze ich miekkie hybrydy to TECHNOLOGIA przez duze T. 

To co oferuje wielka trojca na dzis w sferze elektromobilnosci to jest miotanie sie na lewo i prawo poki co i rotacje CEO czy masowe zwolnienia tylko to potwierdzaja.

24 minuty temu, słonik40 napisał(a):

btw miałem ostatnio pomagać i4 zarówno w środku jak i na zewnątrz. Bardzo fajne i przyjemne auto. Klapa bagażnika wiele praktyczniejsza jak w tm3, zasięg podobny, czas ładowania taki sam. Oba auta (tm3 jak i i4) przez 400v technologicznie trochę z tyłu.

No i tak sie te auta sprzedaja. Ludzie pomacaja, widza znaczek BMW i kupuja.

A pozniej przychodzi otrzezwienie jak sie poobcuje z tym autem kilka tygodni na codzien bo to gowno w pazlotku.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To ty nadal nie rozumiesz. Masz kilka postów wyżej porównanie zużycia eqs, model s oraz a 6 stron. Tms jest na 19 calowych kołach reszta na 20-21. Różnica w zużycie to 0.1 do maks 2kwh na 100 km gdzie każde z nich ma większą baterie. Powtarzasz kolejny mit, nic więcej. Bardzo dobry wynik dla tesli bjorna wynika jak sam powiedział z idealnego wykorzystania krzywej ładowania dla tesli natomiast w przypadku innych aut nie znając ich tak dobrze jak tesli nie był w stanie wbić się w idealną krzywą ładowania. Wyniki grzyba natomiast pokazuje że Niemcy potrafią być on top tesla pomimo nie wszystkich ładowarek 800v po drodze. To że tobie każdorazowe sterczenie 15-20 minut więcej nie przeszkadza nic nie znaczy

 

btw na dziś dzień po wejściu Chińczyków na rynek najwięcej spadła sprzedaż …. Tesli

Edytowane przez słonik40
Opublikowano

Przecież tych super szybkich ładowarek ( 350 kw ) prawie nie ma, jakieś pojdeyńcze na mapie PL są.

Moc 250 wystarczy, Supercharger i opcja 12 gniazdek w super cenie to mega wygodna wygodna opcja jak się ma SuC w pobliżu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest sieć IONITY z której korzystałem w 99 procentach a ona jest 350kw. Tam gdzie ładowałem się czymś wolniejszym brak suc i nic się nie zapowiada przez najbliższe lata w odległości ze 200km. Takie jest moje doświadczenie ze 100 tyś kilometrów zrobionych po Polsce z czego 95 procent to trasy.

Opublikowano

Super ta sieć, żadnej ładowarki w Warszawie i okolicach, jakieś 50km przed Trójmiastem jadąc od południa, no bajka.

SuC więcej bez porównania i ciągle oddają ( W Gdańsku i sąsiedniej Rumi oddają niebawem duże SuC świetnie położone, podobnie Poznań Komorniki, Ciechocinek powiększą ). I tam masz 12-16 gniazdek, a nie max 4 szt.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W stylu nie znam się a wypowiem się? Wyjeżdżając z Warszawy a2 na zachód masz jakieś 100km za Warszawą przy samej autostradzie po obu stronach na mop pierwsze ładowarki IONITY. Dalej masz pod łodzią na a1 i 70km przed Gdańskiem. Z kolei Jak chcesz jechac a na południe to masz port radomsko i dalej Ostrava. Jeśli chcesz na zachód to jadąc a2 masz przy obwodnicy Poznania i dalej swiecko. Jak wolisz wybrać z Warszawy do Gdańsk s7 to masz IONITY w Nidzicy także każdy kierunek masz obstawiony tak że ja mając 500km w dwie strony do wawy ląduje się 100km przed wawa na IONITY na a2 i wracając 100km za. W samej wawie ładowarkami głowy nie zawracam sobie wcale..:.

Opublikowano (edytowane)

Na trasy nawet ok, na codzień tragedia jak mieszkasz w mieście. Ładowanie można zorganizować mają w sumie łacznie SuC, Ionity i GreenWay bez tych amibicjonalnych pojazdów na Teslę, z którą masz mega kłopot kupując paździerzowe iX1. W sumie rozumiem, też byłbym zły patrząc na to BMW a Y LR AWD Juniper.

Edytowane przez Exposito
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, słonik40 napisał(a):

W stylu nie znam się a wypowiem się? Wyjeżdżając z Warszawy a2 na zachód masz jakieś 100km za Warszawą przy samej autostradzie po obu stronach na mop pierwsze ładowarki IONITY. Dalej masz pod łodzią na a1 i 70km przed Gdańskiem. Z kolei Jak chcesz jechac a na południe to masz port radomsko i dalej Ostrava. Jeśli chcesz na zachód to jadąc a2 masz przy obwodnicy Poznania i dalej swiecko. Jak wolisz wybrać z Warszawy do Gdańsk s7 to masz IONITY w Nidzicy także każdy kierunek masz obstawiony tak że ja mając 500km w dwie strony do wawy ląduje się 100km przed wawa na IONITY na a2 i wracając 100km za. W samej wawie ładowarkami głowy nie zawracam sobie wcale..:.

Potwierdzam lokalizacje Słonika, bo testowałem je. Na A1 "najgorsza" ładowarka ionity jest w Kaszewach Kościelnych 500m od autostrady z bezproblemowymi zjazdami w obu kierunkach i przy samej stacji Shell z dobrą kawą i oczywiście hot dogami 🙂 

A jak ktoś jedzie tranzytem przez Warszawę i koniecznie chce stracić 1-2h wjeżdżania do Warszawy zamiast ładować się na MOP jak człowiek, to ma co najmniej 3 lokalizacje Ekoen 350kW po 6 stanowisk ( w cenach 1.60-2.30 zależnie od pory dnia) działających na kartę myBMW, Elocity itp. https://ekoen.pl/lokalizacje/

 

EDIT: Właśnie patrzę że ekoen rozbudowało się mocno na trasach i ma fajne lokalizacje ładowarek na MOPach. Ładowałem się w tej sieci wiele razy i zawsze moc i stabilność bez zarzutów (czego o wielu punktach greenway nie można powiedzieć). Spokojnie dorównuje jakości ionity, a ceny znośne i bez abonamentów: https://ekoen.pl/ceny/

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
12 minut temu, BMFun napisał(a):

Potwierdzam lokalizacje Słonika, bo testowałem je. Na A1 "najgorsza" ładowarka ionity jest w Kaszewach Kościelnych 500m od autostrady z bezproblemowymi zjazdami w obu kierunkach i przy samej stacji Shell z dobrą kawą i oczywiście hot dogami 🙂 

A jak ktoś jedzie tranzytem przez Warszawę i koniecznie chce stracić 1-2h wjeżdżania do Warszawy zamiast ładować się na MOP jak człowiek, to ma co najmniej 3 lokalizacje Ekoen 350kW po 6 stanowisk ( w cenach 1.60-2.30 zależnie od pory dnia) działających na kartę myBMW, Elocity itp. https://ekoen.pl/lokalizacje/

 

EDIT: Właśnie patrzę że ekoen rozbudowało się mocno na trasach i ma fajne lokalizacje ładowarek na MOPach. Ładowałem się w tej sieci wiele razy i zawsze moc i stabilność bez zarzutów (czego o wielu punktach greenway nie można powiedzieć). Spokojnie dorównuje jakości ionity, a ceny znośne i bez abonamentów: https://ekoen.pl/ceny/

Przecież jak puszczą prąd do ładowarek, które już stoją to SC Tesli jest bezkonkurencyjny. Warszawa, Odolion 24x, Rumia, Gdańsk, Wrocław, Legnica, Koszalin, Bytom, Poznań i jeszcze inne w drodze. Wszędzie conajmniej 12x, gdzie podjeżdżasz to zawsze się naładujesz, podpinasz kabel bez żadnych aplikacji i płacisz conajmniej połowę mniej niż u konkurencji i zawsze bezawaryjnie. Możesz liczyć, że się naładujesz. Awaryjnie przecież naładujesz się u konkurencji za trochę drożej. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
16 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Przecież jak puszczą prąd do ładowarek, które już stoją to SC Tesli jest bezkonkurencyjny. Warszawa, Odolion 24x, Rumia, Gdańsk, Wrocław, Legnica, Koszalin, Bytom, Poznań i jeszcze inne w drodze. Wszędzie conajmniej 12x, gdzie podjeżdżasz to zawsze się naładujesz, podpinasz kabel bez żadnych aplikacji i płacisz conajmniej połowę mniej niż u konkurencji i zawsze bezawaryjnie. Możesz liczyć, że się naładujesz. Awaryjnie przecież naładujesz się u konkurencji za trochę drożej. 

Ale nie o tym jest temat, tylko że podobno nie ma ładowarek 350kW które potrzebują pojazdy 800V. Jeśli powstają te SUC, to wspaniale, bo to poprawi infrastrukturę w PL, rozładuje obecne punkty i będą awaryjne punkty.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, Jac3kBMW napisał(a):

Przecież jak puszczą prąd do ładowarek, które już stoją to SC Tesli jest bezkonkurencyjny. Warszawa, Odolion 24x, Rumia, Gdańsk, Wrocław, Legnica, Koszalin, Bytom, Poznań i jeszcze inne w drodze. Wszędzie conajmniej 12x, gdzie podjeżdżasz to zawsze się naładujesz, podpinasz kabel bez żadnych aplikacji i płacisz conajmniej połowę mniej niż u konkurencji i zawsze bezawaryjnie. Możesz liczyć, że się naładujesz. Awaryjnie przecież naładujesz się u konkurencji za trochę drożej. 

tak to prawda, jak juz otworzą te wybudowane to  tak będzie

 

image.png.7f4b1a9be87f5a59d8b15172a2f5bc69.png

 

image.png

Edytowane przez Kriss33
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

teraz lepiej widac

image.png.4af4fbf94baad8631ba4eedaa232af3d.png

 

 

 

 

Edytowane przez Kriss33
  • Lubię to 1
Opublikowano
2 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

teraz lepiej widac

image.png.f4adabe876222cc9e95d6da70381a941.pngimage.png.f9c97a1fc67ae54bd0207a8267cbe814.png

Tak, i większość Ionity to są 4 ładowarki jak stare Kostomłoty i Ciechocinek wybudowane prawie 10 lat temu.

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

W sumie rozumiem, też byłbym zły patrząc na to BMW a Y LR AWD Juniper.

Ta i cała reszta Twoich wypowiedzi śmierdzi mi fanboyem tesli i nie zapominaj że jeżdżę akurat Eqe za który kupiłbym 2 junipery performance ale tak nisko na szczęście nie muszę upaść

@Jac3kBMW jak prawdziwy Zając gonisz marchewke, nie zapominaj że będzie to v4 z dużą dozą prawdopodobieństwa otwarte dla wszystkich bo z dużym dofinansowaniem unii więc ci z architekturą 800v będą mieli dobry ubaw patrząc na właścicieli tesli i odjeżdżając po 15 minutach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teraz jest 13 stacji Ionity i 14 Tesli, za chwilę będzie 20 Tesli, wszystkie nowe po 12 szt. Razem 33 i kazdy bedzie mógł sie ładować 🙂 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i skorzystają wszyscy a najbardziej ci z architekturą 800v bo będą ładować się szybciej 😀

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, słonik40 napisał(a):

Ta i cała reszta Twoich wypowiedzi śmierdzi mi fanboyem tesli i nie zapominaj że jeżdżę akurat Eqe za który kupiłbym 2 junipery performance ale tak nisko na szczęście nie muszę upaść

@Jac3kBMW jak prawdziwy Zając gonisz marchewke, nie zapominaj że będzie to v4 z dużą dozą prawdopodobieństwa otwarte dla wszystkich bo z dużym dofinansowaniem unii więc ci z architekturą 800v będą mieli dobry ubaw patrząc na właścicieli tesli i odjeżdżając po 15 minutach

Ja na dzień dzisiejszy gdybym nie miał TMS kupiłbym TMY Performance z białym wnętrzem i tyle. Mam gdzieś co kto myśli i czym jeździ, @słonik40 Chyba nisko musiałem upaść. 

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W drugim kwartale 2025 roku BYD odnotował 30-procentowy spadek zysku netto, do poziomu 6,4 mld juanów. To pierwszy tak wyraźny regres od ponad trzech lat. Rynki finansowe zareagowały gwałtownie – kurs akcji w Hongkongu spadł aż o 8 proc., a w Szanghaju i Shenzhen o około 5 proc. Skala przeceny była największa od maja bieżącego roku.

https://moto.pl/MotoPL/7,175394,32216822,zaczelo-sie-najwieksze-koncerny-w-chinach-zaczynaja-tracic.html#s=amtpc_FB_Moto

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@Jac3kBMW zapewne z tego powodu zawracałeś głowę sprzedawcom i brałeś defendera na weekend? Sam nie wiesz co kupić ale jak typowy statystyczny właściciel tesli uważasz że wszystko co masz jest najlepsze a reszta to pazdzierz. To jest wspólny mianownik większości właścicieli . Nowy forumowy  kolega wpisuje się w to idealnie 

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, słonik40 napisał(a):

@Jac3kBMW zapewne z tego powodu zawracałeś głowę sprzedawcom i brałeś defendera na weekend? Sam nie wiesz co kupić ale jak typowy statystyczny właściciel tesli uważasz że wszystko co masz jest najlepsze a reszta to pazdzierz. To jest wspólny mianownik większości właścicieli . Nowy forumowy  kolega wpisuje się w to idealnie 

@słonik40, To było dwa lata temu. Obecnie nie rozważam powrotu do spalinowego samochodu. Najbliżej jest mi obecnie do Taycana oraz iX z tym, że ten model wytną i ceny poleca dramatycznie bo raczej nie będzie rozwijany dalej. Ciężko będzie sprzedać iX.

Dlatego czekam na zatwierdzenie FSD w Europie a później zdecyduję co dalej, nie spieszy mi się. 

Nigdy nie uważałem, że to co mam jest najlepsze. Jest mi daleko do tego. Uważam tylko, że nie mam obecnie na co zamienić TMS, ale to jest tylko mój punkt widzenia. Chętnie zamieniłbym TMS na coś co jeździ 500km latem przy prędkości autostradowej i ładuje się jak Taycan, tylko tyle. Nic więcej mi nie potrzeba. Chcę dokładnie takiego przeskoku zamieniając swoją TMS. 

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest multum takich aut które spełniają twoje kryteria. Spalinowe 😀 Z drugiej strony po co ci to? Przecież kilka postów wyżej opisywałeś jak to wspaniale bezproblemowo wracało ci się z nad morza i że przerwy i tak musiałeś zrobić bo podróżujesz pieskiem.

swoja droga doskonale pamiętam twoją ścieżkę decyzji dwa lata temu bo kupowałem e podobnym czasie. Negocjowałeś x5, dyskutowaliśmy na ten temat, sam wspominałeś mając tm3 że jednak ładowanie jest męczące. Wjechała promka na model s które zrobiło się sporo tańsze od x5 więc wybrałeś x5. To czego oczekujesz od kolejnego auta doskonale pokazuje że jednak ice nadal ma swoje zalety

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, słonik40 napisał(a):

Jest multum takich aut które spełniają twoje kryteria. Spalinowe 😀 Z drugiej strony po co ci to? Przecież kilka postów wyżej opisywałeś jak to wspaniale bezproblemowo wracało ci się z nad morza i że przerwy i tak musiałeś zrobić bo podróżujesz pieskiem.

swoja droga doskonale pamiętam twoją ścieżkę decyzji dwa lata temu bo kupowałem e podobnym czasie. Negocjowałeś x5, dyskutowaliśmy na ten temat, sam wspominałeś mając tm3 że jednak ładowanie jest męczące. Wjechała promka na model s które zrobiło się sporo tańsze od x5 więc wybrałeś x5. To czego oczekujesz od kolejnego auta doskonale pokazuje że jednak ice nadal ma swoje zalety

Nie do końca, jestem aktywny i często robię krótkie dystanse na siłownie, basen, saune itp. Przyzwyczaiłem się do wsiadania do ciepłego samochodu gdy chłodno i schłodzonego gdy latem ciepło i do nie używania kurtek zimą. Na dzień dzisiejszy 81% ładowania to dom. 

Pisałem gdybym zmieniał a że takiego samochodu nie ma i pewnie długo nie będzie to nie zmieniam, proste. Jeszcze raz, gdyby nie obecna TMS to dzisiaj kupiłbym TMY Performance i to by mi wystarczyło. 

U mnie zmiana TMS byłaby na elektrycznego SUV z tym, że musiałby być lepszy parametrami od TMS, nic więcej nie oczekuję. Nie zmienię przecież na samochód z gorszymi parametrami 😉

 

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może zamiast negocjować x5, wypożyczać na weekend defendera i mając już w garażu tm3 trzeba było po prostu kupić o połowę tańsze tmy? Miałbyś elektrycznego Suva a do tego prawie 200 koła w kieszeni.

Opublikowano
4 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Może zamiast negocjować x5, wypożyczać na weekend defendera i mając już w garażu tm3 trzeba było po prostu kupić o połowę tańsze tmy? Miałbyś elektrycznego Suva a do tego prawie 200 koła w kieszeni.

Posiadając obecnie 2 elektryki uważam, że X5 czy Defender spalinowy byłby chybionym zakupem. Dużo lepiej jeździ mi się TMS i tylko tyle, do tego dochodzi fakt posiadania "stacji benzynowej" w domu. Pewnie lepiej jeździłoby mi się Taycanem lecz zdecydowanie nie spalinowym czy hybrydowym Cayenne. Proste ?

Gdybym chciał to bez problemu zamieniłbym teraz TMS na Cayenne Coupe ale sobie tego nie wyobrażam. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.