Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Piękny spec.
745 też fajna opcja bo to hybryda na b58, tylko nie wiem jak tam z bagażnikiem 😬

Opublikowano (edytowane)

W 745e największym problemem jest mały bak paliwa bo raptem 45l. Tu niestety się nie popisali bo poza tym taka wersja gdzie sterownik jest jeszcze łatwy do odblokowania to niesamowity potencjał na modyfikację. 
 

750d to popis inżynieryjny. Jest ich tak malo,że każda awaria może zostać wyolbrzymiona jak na załączonym filmie. Dokładając do tego właściciela serwisującego wedle aso i nie dbającego to efekty mogą być opłakane. Z drugiej strony szczególnie na Polskim rynku można znaleźć g11 w dieslu od kogoś kto silnik dotarł i zmieniał olej co 10/15 tys km. 

Utrata wartości jest już spora więc to najlepszy moment na tego typu luksusowego flagowca,ale trzeba mieć na uwadze mniejsze większe bolączki jak np gumy na wale rozsadzane od dużego momentu czy zawieszenie pneumatyczne,które nie grzeszy wybitną trwałością,ale poza tym… to spektakularne auto i idealne w trasy. Z całym szacunkiem,ale nie porównywałbym tego z żadnym elektrykiem. Limuzyna luksusowa czy to BMW Merc czy Audi to inna liga niż jakikolwiek nawet 2000hp elektryk. 
 

a jak ktoś się boi kosztów,gwarancji i go stać to można przecież brać obecne 740d czy s400d.  Taki diesel trasę 7000km potrafi zrobić na 7/8 tankowań ropy także tego…. 😅 I tracimy z życia może godzinę na tankowanie… no ale trzeba pamiętać o rękawiczce by się nie ubrudzić pistoletem,który mógł być dotykany przez jakiegoś brudasa grzebiącego w tyłku jak to kiedyś było w tym wątku przytaczane ;).

Edytowane przez eSzet94
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nowa Skoda Octavia Combi zyska innowacyjne zarządzanie akumulatorem i ładowaniem z technologią 800 V. A to zapewni uzupełnienie energii od 10 do 80 proc. w zaledwie 12 minut

 

Nowa Skoda Octavia wjeżdża do Polski. Pod maską sensacja - Dziennik.pl https://share.google/iY69x1Qa8AoX2k1Z7

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk 

Od 8:20. 2 dni lutowania + wyjęcie baterii + bardzo ostrożne otwarcie obudowy żeby nie zarysować/pogiąć bo musi być super szczelna + kolejny dzień/dwa na testy + bardzo szczelne sklejenie  obudowy + schnięcie, no i włożenie i wyjęcie baterii które jest czynnością w miarę szybką i prostą.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Od 8:20. 2 dni lutowania + wyjęcie baterii + bardzo ostrożne otwarcie obudowy żeby nie zarysować/pogiąć bo musi być super szczelna + kolejny dzień/dwa na testy + bardzo szczelne sklejenie  obudowy + schnięcie, no i włożenie i wyjęcie baterii które jest czynnością w miarę szybką i prostą.

No i powiedz mi sloniku, gdzie w tym filmie masz mierzenie "kazdego ogniwa"?

Czy Ty wstydu chlopie nie masz?

Czy Ty wogole ogarniasz co to jest BMS w elektryku?

Ze tam kazda pojedyncza cela, kazdy jej pojedynczy parametr fizyczny jest szczegolowo raportowany do komputera 24/7?

 

Przypominam jakie DEBILIZMY tu pisales:

20 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Jak się jakieś luty poluzują a zdarza się to to trzeba to rozebrać pomierzyć każde ogniwo i pokutować lub powymieniać padnięte.

 

------------------

Juz wogole abstrachuje od tego, ze wklejasz filmik gdzie jakies Ukrainiec kupil totalnie powypadkowa Tesle z UK za 20k PLN, auto ktore bylo przeznaczone do utylizacji i zostalo odkupione jako zlom i jest chalupniczo naprawiane w PL, bez zachowania jakichkolwiek standardow producenta (!)

Za cos takiego powinno byc wiezienie, ja bym nie chcial stac kolo tego auta w odleglosci 10m jak widzialem to lutowanie i klejenie baterii wysokiego napiecia.

To auto nigdy nie bedzie dopuszczone do sieci SC, koles jakis niezbyt ogarniety bo sie dziwi ze mu sie nie chce ladowac na SC (koniec filmiku), przeciez VIN tego samochodu zostal juz zbanowany na SC po wypadku, jak chce korzystac z sieci to musi jechac na przeglad do serwisu autoryzowanego Tesli gdzie jak sie dowiedza ze byla chalupnicza interwencja w baterii to go wysmieja conajwyzej i zaproponuja wymiane calej uszkodzonej baterii na nowa i ewentualnie wtedy go odbanuja z SC.

 

Generalnie rece mi opadaja jak widze takie filmy, ktos kiedys spali sie zywcem w tej Tesli i beda na onetach pisac ze "Tesle sie pala"

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wiesz co zanim zaczniesz coś bełkotać, zapoznać się nieco lepiej z tematem. Po pierwsze to nie jest żadna powypadkowa tesla, tylko z padniętą baterią. Btw 5 tysięcy euro kosztował 6 letni samochód kosztujący w stanach grubo ponad 100 tysięcy dolarów, po drugie baterie w tesli rozbiera się nawet w Norwegii, rozszczelnianie ich i korodowanie to jest bolączka (poszukaj filmów bjorna, część z nich to są filmy o naprawach ev) a po trzecie auto nie jest zablokowane na suc (losowo mu się ona na niektórych ładowała). Poza tym jeśli twierdzisz że baterii się nie naprawia to sam się wkopujesz śmiejąc się z ice bo na dziendobry po 8 latach masz koszt naprawy 100k

 

i jeszcze jedna rzecz. Ten Ukrainiec co kupił tą tesle pracował przez kilka lat w …. Serwisie tesli w Berlinie. Opowiada o bolączkach modeli s/x (bardzo często psujące się zawieszenie, czy padające jak muchy tylne silniki modeli do roku 2017)

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tydzień mnie nie było na forum,  a tu tyle sie dzieje.  Każdy ciągnie w swoją stronę, bo każdy ma inne potrzeby. Z ciekawostek od siebie dodam, że przez kilka tygodni miałem okazję pojeździć 5 letnim Tuaregiem. 3 litrowy diesel to jest klasa. Bardzo dobrze wspominam BMW E60 530d. O Touaregu nie bede pisał, ale wszystko jest dla ludzi. Zależy kto czego potrzebuje. Diesle wcale nie były źle dopóki nie wprowadzili do nich ekologii, dpfy itd. Napiszę tylko tyle. Skoro jest lepsza technologią to ja wybieram elektryka, bo dla moich potrzeb jest pod każdym względem lepszy. 

P.S. ostatnio zrobiłem na strzała 2000 km bez tankowania i ładowania poniżej 3h. 😀 także ten...

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale to tylko i wylacznie dzięki silnikom spalinowym które nie mają konkurencji w trasach 👍 

z innej beczki, Porsche zapowiedziało nowy suv…. Spalinowy. Zrozumieli swój błąd 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 2.08.2025 o 14:24, słonik40 napisał(a):

Wiesz co zanim zaczniesz coś bełkotać, zapoznać się nieco lepiej z tematem. Po pierwsze to nie jest żadna powypadkowa tesla

Ty chlopie wstydu nie masz piszac te swoje bzdury

W tym filmiku ktory wkleiles ten Ukrainiec mowi wyraznie (42:15) - "byl rozwalony przod" a pozniej mowi ze poduszki powietrzne, zarowno z przodu jak i z boku wystrzelily

To auto to jest powypadkowy PAZDZIERZ ktory powinien byc zutylizowany, dlatego zostal sprzedany za 5% wartosci bo w zadnym normalnym kraju jego naprawa, zgodnie ze standardami ASO,  nie bylaby oplacalna.

Ale mamy oczywiscie kombo - cwany Ukrainiec, polskie "standardy" napraw (poduszki z Allegro, lutowanie baterii HV u Zdziska) i finalnie wychodzi, ze ta "odrestaurowana" chalupniczo Tesla kiedys trafi na sprzedaz do jakiegos nieswiadomego kupujacego.

Absolutnie mnie nie zdziwi jak to auto sie kiedys spali doszczetnie i bedzie w pudelkach ze "Tesle/elektryki sie pala".

W dniu 2.08.2025 o 14:24, słonik40 napisał(a):

po trzecie auto nie jest zablokowane na suc (losowo mu się ona na niektórych ładowała)

🤣🤣🤣

W dniu 2.08.2025 o 14:24, słonik40 napisał(a):

Poza tym jeśli twierdzisz że baterii się nie naprawia

Gdzie tak twierdze? Czy Ty rozmawiasz sam ze soba?

Ja sie smieje tylko z ludzi co wypisuja takie DEBILIZMY:

W dniu 1.08.2025 o 16:14, słonik40 napisał(a):

model x, składa się z … 7920 ogniw. Tak siedem tysięcy dziewięćset dwadzieścia ogniw.

..jak się jakieś luty poluzują a zdarza się to to trzeba to rozebrać pomierzyć każde ogniwo

Wez Ty sie lepiej chlopie skoncentruj na kompilowaniu tego kodu ^^

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk przestań się zachowywać jak typowy Polski emigrant zarobkowy srajacy we własny kraj.

https://youtu.be/9yx49oEAmJI?si=kgSrw2I9FCiYQVp_

tu masz film jak chłopaki polecieli do uk po te auto a wyglądało ono z przodu tak

IMG_4493.thumb.png.f737685801b3c819cde5c25e80786175.png

nic tam nie było uszkodzone a trafiło prosto do serwisu w Poznaniu zajmującego się pogwarancyjnym serwisem tesli. Naprawa baterii jaką została wykonana niczym się nie różniła od napraw jakie się wykonuje min w Norwegii więc skończ się już ośmieszać. Tu masz serwis w którym naprawa była wykonywana i miej chłopie odwagę jak następnym razem będziesz w PL pojechać tam i chłopakom to wszystko powiedzieć w twarz 

IMG_4495.thumb.png.15177dbad930e58bc7032e563929b864.png

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

tu masz film jak chłopaki polecieli do uk po te auto a wyglądało ono z przodu tak

IMG_4493.thumb.png.f737685801b3c819cde5c25e80786175.png

 

slonik, ja Cie kolego przepraszam ale czy Ty jestes glupi czy udajesz glupiego? 😡

Czy Ty nie widzisz ze to auto jest tu na ukrainskich blachach juz?

Zdazyli juz tego powypadkowego zloma w UK z wywalonymi wszystkimi poduszkami i z niesprawna bateria, kupionego za 5k euro, zarejestrowac? Przeglad przeszedl?

No puknij sie chlopie w glowe i pomysl troche czasem zanim cos napiszesz.

Przeciez Ci wkleilem jak normalnemu czlowiekowi cytat ze znacznikiem czasowym (!) tego Ukrainca jak mowi ze auto bylo uderzone z przodu, ze poduszki wszystkie wywalilo a Ty dalej swoje.

z mojej strony eot, wymiekam

1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Naprawa baterii jaką została wykonana niczym się nie różniła od napraw jakie się wykonuje min w Norwegii więc skończ się już ośmieszać

W Norwegii chlopie (jak i w kazdym cywilizowanym kraju) to takie auta czy tez raczej pazdzierze sie ZLOMUJE.

Auto ktore mialo wystrzelone poduszki wszystkie i uszkodzona baterie od wypadku to w 99% total loss, od tego jest ubezpieczenie.

Nikt by Ci w Norwegii takiego szrota nie zarejestrowal i nie dopuscil do uzytkowania na drogach bo to po prostu niebezpieczne.

Ja bym nie chcial, zeby ktokolwiek z mojej rodziny stal w poblizu takiego auta nawet na skrzyzowaniu na swiatlach 🤬

1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

do serwisu w Poznaniu zajmującego się pogwarancyjnym serwisem tesli.

Tesla ma na baterie i naped 8 lat gwarancji wiec o czym Ty tu do mnie piszesz?

Naprawa jaka tu zostala wykonana nie miala nic wspolnego z pogwarancyjnym serwisem bo naped tej Tesli jest przeciez teoretycznie wciaz na gwarancji.

To co tam bylo zrobione to chalupniczo-rzemieslnicze doprowadzenie tej baterii do stanu uzywalnosci bo w ASO Tesli w UK pewnie powiedzieli ze w zyciu tego nie beda naprawiac (lol) bo grozi to zwyczajnie pozarem/tragedia bo nikt na to gwarancji nie da bo to przeciez proszenie sie o wielomilionowy pozew jak sie to auto sfajczy gdzies na drodze.

W UK ktos z ubezpieczalni przytulil kase za tego X'a po wypadku a w PL ten wrak zostal w tym zakladzie doprowadzony do uzywalnosci, tyle.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak a później spowrotem jakoś cudownie teleportował się do uk tylko po to by ten Ukrainiec (byly pracownik serwisu tesli w Norwegii) mógł wsiąść w samolot, ponownie go kupić i przywieźć do Polski na lawecie co zostało skrzętnie udokumentowane na video. Dlaczego tesla ma ukraińską rejestrację nie wiem, nie znam przepisów rejestracji w Ukrainie (czy blachy wiózł ze sobą) czy już w uk była zarejestrowana na ukraińskich blachach wcześniej. Na początku pierwszego filmu opowiada historię tej tesli. W 2020 roku była sprowadzona ze Stanów do uk, jezdzilA Tam 4 lata i padła bateria. Serwis tesli krzyknął 15 tysięcy funtów za wymianę więc została tesla wystawiona na sprzedaż. Od i cała tajemnica….

 

niemniej jednak niezależnie czy auto powypadkowe czy nie to bateria zbudowana tak samo a proces naprawy też identyczny. Masz pod podłogą komponent którego inspekcja i naprawa zajmuje około tygodnia pracy minimum jednego człowieka a nabijasz się ze skomplikowania ice, z turbiny która składa się z muszli i wiatraczka w środku dmuchającego powietrze, lol. Jak zwykle uciekasz od meritum obrażaniem innych.

 

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Tak a później spowrotem jakoś cudownie teleportował się do uk tylko po to by ten Ukrainiec (byly pracownik serwisu tesli w Norwegii) mógł wsiąść w samolot, ponownie go kupić i przywieźć do Polski na lawecie co zostało skrzętnie udokumentowane na video. Dlaczego tesla ma ukraińską rejestrację nie wiem, nie znam przepisów rejestracji w Ukrainie (czy blachy wiózł ze sobą) czy już w uk była zarejestrowana na ukraińskich blachach wcześniej. Na początku pierwszego filmu opowiada historię tej tesli. W 2020 roku była sprowadzona ze Stanów do uk, jezdzilA Tam 4 lata i padła bateria. Serwis tesli krzyknął 15 tysięcy funtów za wymianę więc została tesla wystawiona na sprzedaż. Od i cała tajemnica….

 

niemniej jednak niezależnie czy auto powypadkowe czy nie to bateria zbudowana tak samo a proces naprawy też identyczny. Masz pod podłogą komponent którego inspekcja i naprawa zajmuje około tygodnia pracy minimum jednego człowieka a nabijasz się ze skomplikowania ice, z turbiny która składa się z muszli i wiatraczka w środku dmuchającego powietrze, lol. Jak zwykle uciekasz od meritum obrażaniem innych.

 

Nie uciekam od zadnego "meritum", punktuje durnoty ktore tu wypisujesz apropo filmikow ktore sam wklejasz (i najwyrazniej ich nie ogladasz badz nie rozumiesz co ogladasz)

Jezeli chcesz rozmawiac o "meritum" czyli chalupniczej naprawie poszczegolnych napedow to ok.

naprawa napedu 750d - 100k PLN za chalupnicze rozebranie i zlozenie silnika, wymiana rozrzadu, turbin, panewek, uszczelek, wezykow i bog wie ilu jeszcze bzdur. W ASO by wlasciciel zbankrutowal jakby chcial to robic.

naprawa baterii Tesli X - 15k PLN za chalupnicze rozebranie i zlozenie baterii, jakies lutowanie, nie wiem co on tam rzezbil dokladnie bo mi oczy krwawily. Za analogiczne 100k PLN to by mial nowa baterie z ASO z gwarancja na kolejne 8 lat i 200k km.

Wiec co Ty tu chcesz porownywac?
Taktowanie przemilczales tez, ze Grzyb w tym filmiku mowi, ze jego model S ma najechane 550k km juz i jakos psuc sie nie chce naped.

 

Powtorze - ta Tesla razem z bateria powinna trafic na przemial, gdzie odzyskano by z niej 98% cennych metali, z ktorych powstala by za jakis czas nowa bateria, na 8 letniej gwarancji, wyprodukowana zgodnie z wszelkimi standardami bezpieczenstwa. A tutaj na filmiku patologia w najczystszej postaci w imie "Polak potrafi".

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 Ta tesla miała wycenę naprawy w Aso tesli ale że była kosmiczna właściciel postanowił pozbyć się auta.  Jest o tym mowa wprost w pierwszym filmie (zalinkowanym wyżej) i tak tesla grzyba przejechała 500 tysięcy kilometrów ALE że sporo ilością komponentów wymienionych po drodze. To są pierwsze egzemplarze bez limitu kilometrów w gwarancji więc grzyb korzysta. Przejechanie 500 tysięcy kilometrów w ice też nie jest niczym wyjątkowym. Po prostu bijesz pianę, ujadasz jak ratlerek na ice, to już jest jakiś twój mokry sen i trzymajmy się meritum. Bev nie przyjęło się ani w segmencie samochodów sportowych ani luksusowych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

 Bev nie przyjęło się ani w segmencie samochodów sportowych ani luksusowych.

Zdradze Ci tajemnice.

Auta sportowe i luksusowe to absolutnie pomijalna czesc motoryzacji na swiecie dla miazdzacej wiekszosci spoleczenstwa ergo nie beda mialy ZADNEGO wplywu na elektromobilnosc.

Jakbym mial strzelac to ~95% ludzi nie bedzie posiadalo nigdy zadnego sportowego badz luksusowego samochodu przez cale swoje zycie.

Wiec pluj dalej na te elektryki, klasyczne "pies szczeka, karawana jedzie dalej" ^^

 

Tutaj masz co wyplul CHatGPT apropo najczesciej kupowanych modeli aut na swiecie.

Zagadka dla Ciebie - policz ile tam jest aut "sportowych czy  luksusowych"

3-FF6343-C-BD0-A-458-C-84-ED-F57-D325-F1

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Lepiej ty policz ile na tej twojej liście jest elektrycznych i jaki to procent 👍 elektryfikacja idzie bardzo topornie pomimo ogromnego kija na ice i wielu marchewek na bev. Takie są realia, BMW, Audi, Mercedes, Porsche rakiem się wycofały z szybkiej elektryfikacji. Why?

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Lepiej ty policz ile na tej twojej liście jest elektrycznych i jaki to procent 👍 

2 najlepsze elektryki swiata (obiektywnie, pisze tu o tym od 5 lat (!)) sa na tej liscie 👍

 

2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Takie są realia, BMW, Audi, Mercedes, Porsche rakiem się wycofały z szybkiej elektryfikacji. Why?

eee, bo robia GOWNIANE elektryki (nie sa w stanie rywalizowac technologicznie z amerykanskimi ani z chinskimi BEV) i chca jak najdluzej utrzymac sie nad woda produkujac auta spalinowe czy tez ich mutacje?

 

Z jednej strony masz mlodego pana chinczyka i pana amerykanina ktorzy produkuja juz miliony aut elektrycznych rocznie, ich firmy zwiekszyly produkcje i kapitalizacje o rzedy wielkosci w ostatnia dekade i efektywnie rozsadzaja dotychczasowy przemysl motoryzacyjny.

Z drugiej strony masz starego pana helmuta i pana japonczyka, ktorzy produkuja wciaz swoje diesle, benzyny i hybrydy liczac, ze "jakos to bedzie" tak jak bylo do tej pory.

 

Ktos z nich nie ma racji i bolesnie sie o tym przekona.

 

Muzyka na Titanicu gra do konca 😄

Mercedes sees profits slump by more than half amid US tariff turmoil | Euronews

Porsche shares fall as company warns of lower sales | Euronews

BMW Group profits plunge but outlook maintained despite tariff pressures | Euronews

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam, czego bys tu nie napisał, dopóki nie da się elektrykiem lecieć 180 km/h przez 500 km to dla Słonika to będzie gorsza technologia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, Kriss33 napisał(a):

Adam, czego bys tu nie napisał, dopóki nie da się elektrykiem lecieć 180 km/h przez 500 km to dla Słonika to będzie gorsza technologia.

WIem, do dzisiaj znam takich co mowia ze Iphony sie do niczego nie nadaja bo nie "trzymaja" 7 dni i nie wytrzymuja upadku z 2m na beton (jak ich dawne 3310) 😉

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

I zapewne z powodu tego świetnego, najlepszego produktu na świecie, marza co roku topnieje jak śnieg na wiosnę, sprzedaż semi szoruje po dnie wśród sprzedaży ciężarówek, sprzedaż cybertrucka to totalna klapa. Moce produkcyjne 250 tysięcy aut rocznie, 2 miliony preorderow a już w drugim roku ogłoszona totalna klapa i prognozowana sprzedaż roczną na poziomie około 20 tysięcy sztuk (10 procent zakładanych mocy produkcyjnych) i w panice wypuszczany przedłużany model y oraz model y w wersji bieda. Do tego jest 2025 rok i corolla oraz rav 4 wracają na szczyty sprzedaży pomimo coraz niższych cen modelu y. A u ciebie w garażu wykopany model 4 i zastąpiony i4 oraz napimknajki o ix zamiast y. Tyle tu naklejałeś jak to OTA sprawia że ciągle masz nowe auto a po 3 latach sprzedałeś go w diabły i kupiłeś inną markę. 👍 Model s/x to też jeżdżące trupy których tesla nawet nie chce porządnie odświeżyć żeby nadążyły za konkurencją 

 

btw to już trzeba być niezłym astronautą aby argumentować kiepską jakość produktu artykułami o spadku profitu ze wzgdledu na cla.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

sloniku, 5,5 roku minelo w tym watku, Tesla na gieldzie jest warta 20x tyle co BMW obecnie

 

Jak zainwestowales 1M PLN w BMW 5,5 roku temu to masz dzis niecale 1,5M PLN razem z dywidendami

Jak zainwestowales ta banke w Tesle to masz 10M PLN

Kiedy ten balonik peknie w koncu wg Ciebie, ilez mozna czekac? 😄

 

To w skrocie podsumowuje, wbrew Twojemu wieloletniemu szczekaniu, gdzie ludzie z pieniedzmi widza obecnie obie te firmy.

 

PS. Tak, wiem, na gieldzie inwestuja sami debile wg Ciebie, madrzy ludzie kupuja mieszkania w Polsce na wynajem ^^

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szybko nie pęknie bo „inwestorzy” tesli to króliki/zające wiecznie goniące marchewkę. Cały czas wierzą, na coś czekają, tymczasem przez te 5,5 roku żenujący stosunek zysku firmy do wyceny akcji nie poprawił sie ani trochę. Inwestorzy BMW, czy innych firm mają po prostu dużo więcej oleju w głowie, tymczasem „inwestorom” tesli można brzydko mówiąc nasikać na głowę a oni twierdzą że pada deszcz. Miały być miliony sprzedanych cybertruck, miał wzrastać wolumen sprzedaży do 20 milionów rocznie, miała być najlepsza marża w branży. Fabryka tesli pod Berlinem miała wypluwać 2 miliony samochodów rocznie, jeszcze w listopadzie wielki Elon obiecywał 30 procent wzrost sprzedaży w tym roku i co z tego wyszło? Zysk coraz bardziej szoruje po dnie, sprzedaż stoi w miejscu a nawet się kurczy, grok zaimplementowany w całkowicie innej firmie a twoim jedynym argumentem zostaje wycena akcji na giełdzie. Zysk za te 5-10 lat jest duży bo i ryzyko było duże, ja mam osobiście na to wyjebongo, na dziś dzień wynajem kilku mieszkań w Gdańsku czy Warszawie zapewnia dostatnie życie przy pewnym comiesięcznym przypływie gotówki bez potrzeby szarpania się z jakimikolwiek akcjami. Spokojny sen i stabilność finansowa nie ma ceny, są bezcenne a w pewnym momencie to już nie ma znaczenia czy masz na koncie milion czy 10 milionów bo i tak żyjesz tak samo.

 

wracajac do samych samochodów jak niby inżynier może ciągle bełkotać te same bzdury? O jakiej przewadze ty piszesz? W dobie napakowanego techem cla z 800v, największa baterią i zasięgiem w segmencie, wirtualna rzeczywistością czy też chat gpt. To samo tyczy się neue classe które lada dzień zjedzie z linii produkcyjnych. Przecież przy tych cudach techniki model 3/y to jest daleki biedny krewny z przeterminowanym techem wyróżniającym się jedynie tanizna. Co najgorsze tesla zamiast próbować nadgonić konkurencję to wypuszcza model y z przedłużonym odwłokiem albo bieda edyszyn. A ty zyjesz przeszłością jak kibice reprezentacji Polski żyjący sukcesami lat 80 powtarzając juz dawno nieaktualne dane. Tak się zastanawiam czy tesla niedługo przemianuje nazwę modelu 3 na model y flat, obok long, coby w statystykach znowu być pierwszym.
 

i daj znać co poszło nie tak ze droższą toyota rav 4 wygrywa ilością sprzedaży z modelem y

IMG_4499.thumb.png.4882531de6966d8b643ce1878a27587e.pngIMG_4498.thumb.png.71b69564b1482f285aa75400d3627b39.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tesla peknie jak rzad USA przestanie ja dotowac, BYD peknie jak rzad CHRL przestanie go dotowac. Jak bys nie bronil elektyka, na dzien dzisiejszy to technologia na 5lat i auto na zlom, nie bedzie sie oplacalao naprawiac. 80% spalinowek nawet po 20tu latach dalej lata bez problemu po drogach. 

Opublikowano
1 godzinę temu, kkx5 napisał(a):

Tesla peknie jak rzad USA przestanie ja dotowac, BYD peknie jak rzad CHRL przestanie go dotowac. Jak bys nie bronil elektyka, na dzien dzisiejszy to technologia na 5lat i auto na zlom, nie bedzie sie oplacalao naprawiac. 80% spalinowek nawet po 20tu latach dalej lata bez problemu po drogach. 

Dobrze wiedzieć to muszę zaplanować złomowanie na przyszły rok 🤣

  • Haha 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.