Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ioniq 5n to rzeczywiście przedstawiciel wagi lekkiej. Jego masa to jedynie 2225kg… Wojtuś opisał w filmie dobrze ev. To gówno nie nadające się na tor a dobre dla komiwojażerów lubujących się w zwiedzaniu parkingów. I nie to nie są moje słowa, ja tylko cytuje 😀

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
17 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

Szok - 100kW przy ok 93%. To daje na oko 25min 10-90% i może zmienić praktyczne użycie pojemności elektryków, które będzie można sensownie w trasie ładować 10-90% lub nawet trochę więcej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No już myślałem,  że nikt nie skomentuje, a przecież to jest szach mat. Tesla na deskach  😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz, Kriss33 napisał(a):

No już myślałem,  że nikt nie skomentuje, a przecież to jest szach mat. Tesla na deskach  😀

Dzięki za przypomnienie 😉 Powinienem był dodać, że tak jak zawsze @adamjttk pisze, pewnie Tesla o kolejne lata świetlne uciekła Mercedesowi i konkurencji i tam to już pewnie już z 500kW w zakresie 0-99% jest, ale nie jestem pewny, bo dawno na forum Tesli i elektrowóz nie zaglądałem, więc tylko zgaduję 😉 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

Dzięki za przypomnienie 😉 Powinienem był dodać, że tak jak zawsze @adamjttk pisze, pewnie Tesla o kolejne lata świetlne uciekła Mercedesowi i konkurencji i tam to już pewnie już z 500kW w zakresie 0-99% jest, ale nie jestem pewny, bo dawno na forum Tesli i elektrowóz nie zaglądałem, więc tylko zgaduję 😉 

Moj komentarz na forum elektrowozu brzmial tak:

"Czyli moze sie okazac prawda, ze elektryki (wszystkie) beda mialy przez kolejne lata jednak ogromna utrate wartosci bo co kilka lat bedzie duza roznica technologiczna pomiedzy nowymi i kilkuletnimi BEV.
Posiadacz EQS czy innego Taycana z +100kWh bateria za grubo ponad pol banki nie bedzie zadowolony ze jego 2-3 letnie auto laduje sie sporo gorzej od segmentu C za 200k PLN."

 

Z ciekawosci - jakie baterie ma ten MB, czytales Kriss cos na ten temat?

W sensie jaki przelom technologiczny w bateriach pozwala mu sie ladowac z szybkoscia 100kW przy naladowaniu aku powyzej 90%?

Czy to jest na zasadzie, ze MB idzie na zywiol i liczy, ze "jakos to bedzie" przy tych szybkosciach ladowania?

Bo nie oszukujmy sie - wszystko rozbija sie o akumulatory, moc ladowania to jest rzecz ktora "dozuje" producent.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie doczytałem jaka tam jest bateria.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

CATL bateria

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tajemnica tkwi w chłodzeniu. Kiedyś natknąłem się na film bjorna o tym że niemieccy producenci maja bardziej wydajne chłodzenie a baterii nie szkodzi szybkość ładowania a temperatura. 100kwh przy 80 procentach to i umnie potrafi ciągnąć. Eqe może nie rozpędza się do wielkich szybkości ale spokojnie i powtarzalnie ładuje w 30-35 minut 10.20 -80 procent. Napomknę jeszcze że niemieccy producenci na podstawie tego co sprawdził bjorn maja zużycie baterii mniejsze od średniej rynkowej, tesla ma je z kolei większe. Tajemnica zapewne taki albo w różnicy w zarządzaniu temperatura baterii albo wielkością ukrytego bufora. No i wisienka na torcie. Mercedes daje 10 lat gwarancji na baterie a tesla przykładowo tylko 8.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
17 minut temu, słonik40 napisał(a):

Tajemnica tkwi w chłodzeniu. Kiedyś natknąłem się na film bjorna o tym że niemieccy producenci maja bardziej wydajne chłodzenie a baterii nie szkodzi szybkość ładowania a temperatura. 100kwh przy 80 procentach to i umnie potrafi ciągnąć. Eqe może nie rozpędza się do wielkich szybkości ale spokojnie i powtarzalnie ładuje w 30-35 minut 10.20 -80 procent. Napomknę jeszcze że niemieccy producenci na podstawie tego co sprawdził bjorn maja zużycie baterii mniejsze od średniej rynkowej, tesla ma je z kolei większe. Tajemnica zapewne taki albo w różnicy w zarządzaniu temperatura baterii albo wielkością ukrytego bufora. No i wisienka na torcie. Mercedes daje 10 lat gwarancji na baterie a tesla przykładowo tylko 8.

Ten CLA ma 100 kWh przy 99 %, a nie 80

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ok, nie doczytałem, myślałem że przy 90. W każdym razie jakbym kupował teraz ev to byłby u mnie wysoko na liście. Zapewne gra by się toczyła między cła a BMW 3 neue classe które ma wyjść w tym roku ew. Taycan/macan/a6/q6 etron.

Opublikowano

Zobaczymy tego CLA w praktyce czy faktycznie będzie miał taką krzywą.

Mój powrót z Majówki i nawet nie pomyślałem o szybszych czasach ładowania. Dystans do domu 550km, wyjazd z hotelu z baterią 40%, pierwsze ładowanie w Czechach Lusovice, Tesla sugeruje 15 min, przy samym SC super kawiarnia więc idziemy na kawkę. Oczywiście siedzieliśmy dłużej przy kawce. Drugie ładowanie Brno gdzie jest 20 SC z czego jak dojechałem 18 zajętych ale rotacja duża, Tesla sugeruje 15 min. Szybkie siku w markecie i 15 min ledwo starczyło. Całe ładowanie przy powrocie w szczycie z Majówki. Łącznie 30 min czego kompletnie nie odczułem.

Jak w wakacje pojadę do Ustki to praktycznie nawet w hotelu gdzie są ładowarki to nie skorzystam, pierwsze ładowanie Odolion, drugie Rumia i hotel. Na powrocie dokładnie to samo 😉

Strach związany z elektrykami ma wielkie oczy. 

 

  • Haha 2

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niemcy prześcignęły technologicznie tesle i pyk fanboje tesli nagle martwią się o żywotność baterii albo czas ładowania przestał im przeszkadzac. Notabene to Duża rotacja kłóci się z posiedzeniem na kawkę w świetnej kawiarni.

  • Lubię to 3
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Niemcy prześcignęły technologicznie tesle i pyk fanboje tesli nagle martwią się o żywotność baterii albo czas ładowania przestał im przeszkadzac. Notabene to Duża rotacja kłóci się z posiedzeniem na kawkę w świetnej kawiarni.

Kompletnie nie wiem o co Ci chodzi. Piłeś nie pisz na forach buahahah

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Już dawno zauważyłem że masz problem że zrozumieniem prostych rzeczy/ swoją droga gdzie się podział twój zasięg? Na tak wolnej trasie przez Czechy na odcinku 550km ładować się aż dwa razy? I to jeszcze przy tak wysokich panujących temperaturach?

  • Lubię to 1
Opublikowano
1 minutę temu, słonik40 napisał(a):

Już dawno zauważyłem że masz problem że zrozumieniem prostych rzeczy/ swoją droga gdzie się podział twój zasięg? Na tak wolnej trasie przez Czechy na odcinku 550km ładować się aż dwa razy? I to jeszcze przy tak wysokich panujących temperaturach?

Szkoda czasu, przeczytaj posty i zobacz moją stopkę. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprzedaż tesli w Europie szoruje po dnie w kwietniu więc chyba żyłka pęka ci że złości.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadomosci/mercedes-testuje-w-ekstremalnych-warunkach-nowe-glc-eq-suv-zastapi-model-eqc/44c0lz7

kolejny elektryczny Mercedes w tym roku, tym razem z najpopularniejszym segmencie. Ciekawe czy dostanie większa baterie od cła. Niestety auto nie zadowoli wielbicieli długich postojów, nałogowych pijaczy kawek czy lubujących się w zwiedzaniu centrów handlowych bo ładuje się za szybko.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Sprzedaż tesli w Europie szoruje po dnie w kwietniu więc chyba żyłka pęka ci że złości.

1. Twarz firmy to prawa reka Trumpa (ktory niesamowicie polaryzuje spoleczenstwo w US i na swiecie i jest BARDZO kontrowersyjny), do tego dochodzi otwarte wspieranie skrajnej prawicy w Europie, jakies gesty faszystowskie etc--> to wszystko ma olbrzymi wplyw na postrzeganie marki, dla mnie osobiscie kupowanie nowej Tesli na dzis to niejako deklaracja polityczna -  Musk sie tu chyba BARDZO przeliczyl, nawarzyl piwo i musi je teraz wypic. Prosciej mowiac - zrazil WIELU klientow dotychczasowych na swoje auta a nie zaskarbil tym zachowaniem nowych --> PR'owy strzal w kolano zupelny.

2. Tesla pomalu traci technologicznie myszka trzeba przyznac (!) - brak 800V bedzie coraz bardziej widoczny z kazda europejska/chinska premiera, chinskie auta przejely role innowatorow w elektromobilnosci i to widac  (!!) coraz bardziej. Lifting modelu Y wg mnie byl po prostu slaby --> tam jak psu buda nalezalo dodac 15kWh baterie (~90-95kWh) i ze 100km zasiegu WLTP wiecej.

 

PS. Nie wiem czy zauwazyliscie ale Musk od kilku tygodni siedzi cicho jak mysz, zadnych kontrowersyjnych twitow, cisza w mediach/eterze zupelna --> chyba w koncu do niego dotarlo jak wielka szkode narobil PRowo Tesli i duma jak sie z ran wylizac.

 

I jak na zawolanie artykul o tym z dzisiaj w elektrowoz:

Tesla w tarapatach w Europie. Kwiecień miał pokazać trendy i to zrobił. Znacznie mniej ludzi kupuje auta z firmy Muska | SAMOCHODY ELEKTRYCZNE. Największy portal o autach elektrycznych w Polsce (elektrowoz.pl)

Edytowane przez adamjttk
  • Lubię to 5

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, Kriss33 napisał(a):

 

Prowokacyjny tytuł. A co z amerykańska motoryzacją? Czy autor zapomniał o tzw. (na tym forum) "liderze branży elektryków"? Czy już po prostu nie bierze nawet pod uwagę z czasami 32-35min?

Europejskiej motoryzacji za bardzo nie rozjechali, bo nadal Porsche ładuje się trochę szybciej. Podobnie Audi, a Mercedes i BMW z Neue Klasse już w tym roku wyjdzie z podobnymi czasami.

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem okazje doświadczyć przezabawnej sytuacji z tymi xpengami w akcji we włoskim Brennero. Dwa xpengi (chyba nawet ten sam model co na filmie) na holenderskich blachach zapewne jadące na narty przyjechały na IONITY się naładować nie gdzie indziej jak do centrum handlowego. I wszystko było by pięknie gdyby nie fakt…. że oba miały trumny na dachu a ładowarki znajdowały się w hali tegoż centrum która była za niska żeby suv z trumna mógł wjechać. Sytuacje ratował trochę fakt że hala była na wpół otwarta, i dało się pod jej ścianę podjechać, ale dwóch Holendrów ciągnących że wszystkich sił kabel od ładowarki znajdującej się w hali tak aby dosiegnal do auta stojącego na zewnątrz bezcenny 😂😂

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
57 minut temu, BMFun napisał(a):

Prowokacyjny tytuł. A co z amerykańska motoryzacją? Czy autor zapomniał o tzw. (na tym forum) "liderze branży elektryków"? Czy już po prostu nie bierze nawet pod uwagę z czasami 32-35min?

Europejskiej motoryzacji za bardzo nie rozjechali, bo nadal Porsche ładuje się trochę szybciej. Podobnie Audi, a Mercedes i BMW z Neue Klasse już w tym roku wyjdzie z podobnymi czasami.

Tej pierwszej części nie komentuje.

Ty tak na serio z tą drugą częścią?

Rozumiem,  że to nie ma znaczenia,  że za 1 Audi czy Porsche można kupić 2 Xpengi?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Tej pierwszej części nie komentuje.

Brak komentarza to w sumie dobry komentarz. 

1 godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Ty tak na serio z tą drugą częścią?

Rozumiem,  że to nie ma znaczenia,  że za 1 Audi czy Porsche można kupić 2 Xpengi?

Nie ma, bo ta cena nie jest za samo ładowanie ale za cały samochód. Byłem w salonie tej marki (w Warszawie jest w miejscu salonu Mini obok BMW) i posiedzialem w każdym z nich. Cena faktycznie atrakcyjna bo średnio ze 100-150tys mniej niż np Audi, ale ja bym wolał dopłacić do Audi, ale kto co lubi.

Dla mnie te auta to skrzyżowanie Tesli (ekran i soft wygląda wypisz wymaluj jak w Tesli na pierwszy rzut oka) oraz niemieckich aut. Jak oglądasz poszczególne detale np wzory na światłach czy różne elementy to cały czas jest uderzające wrażenie że gdzieś już to widziałeś.

Pisanie że te auta „rozjechały” jest jakimś strasznym clickbajtem, który wprowadza w błąd, bo patrząc na wyniki sprzedaży to można powiedzieć że rozjechały co najwyzej w Chinach, a w reszcie świata możemy mówić co najwyżej o byciu sporo tańsza alternatywa i poważnym zagrożeniem. A zagrożeniem są, bo na dziś dzień są dalej niż byli Koreańczycy w latach 90tych prezentując Lanosy i Nubire, a widzimy gdzie jest Korea dzisiaj. Abstrahując od tego skąd ta niska cena, bo to nie obchodzi większość Kowalskich, to Chiny mogą pójść drogą Koreańczyków jeszcze szybciej i może im się udać powtórzyć sukces, bo wyjściowo potencjał tych firm jak i samych Chin jest sporo większy. 

Edytowane przez BMFun

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.