Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale po co narzekać na BMW ze nie ma auta pokroju modelu 3 i na sile szukać porównania z ice? Zamów w preorderze ixa albo cierpliwie poczekaj na i4. My tu rozumiemy ze Norwegowie nie maja wyjścia bo nowe ice jest u nich koszmarnie drogie. My na szczęście jeszcze mamy i póki samochody elektryczne nie poprawia pewnych skreslajacych je niedociągnięć będziemy wybierali ice i tu nie chodzi o to co lepsze ale o świadomy wybór pod każdego zastosowania. Sam gdybym mieszkał w Norwegii zapewne zamiast g30 kupiłbym cos elektrycznego i to nie dlatego ze Norwegia jest taka super nowoczesna ale dlatego ze elektryk tam się lepiej wpasowuje w ich sposób użytkowania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak analizuje z nudów sprzedaż aut w Europie i na największych rynkach sytuacja jest zupełnie odwrotna niż w Norwegii

Niemcy

https://www.best-selling-cars.com/germany/2021-q1-germany-best-selling-car-brands-and-models/

Uk

https://www.driving.co.uk/news/new-cars/popular-cars-2021/

Francja

https://www.best-selling-cars.com/france/2021-q1-france-best-selling-car-brands-and-models/

No i USA

https://www.caranddriver.com/news/g36005989/best-selling-cars-2021/


Poki co spalinówki rządzą chociaż widać drobny tren no w Niemczech, ze niektórzy wybierają elektryczne wersje ale to wciąż jest promil. Ciekawa oferta może być smart forfour, idealny do miasta.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

słonik ostatni link popraw


w I kw. 2021 sprzedano w Europie 5,7 % elektryków, najwięcej w Niemczech 64800 szt, w Norwegii 19159 szt, w Polsce 940 szt ( 70 x mniej niż w DE)


https://www.best-selling-cars.com/electric/2021-q1-europe-electric-and-plug-in-hybrid-car-sales-per-eu-uk-and-efta-country/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki, poprawiłem. Zaskakujący dla mnie jest bardzo duży skok hybryd z twojego linka. Wydawać by się mogło ze to czyste elektryki powinnny rosnąć najszybciej.


W Niemczech sprzedaje się tez 6 razy więcej aut także około 10 razy mniej nie w de. Generalnie Polska jest jednym z większych rynków sprzedaży nowych aut w Europie https://www.best-selling-cars.com/europe/2021-q1-europe-new-car-sales-per-eu-uk-and-efta-country/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w I kw. 2021 sprzedano w Europie 5,7 % elektryków, najwięcej w Niemczech 64800 szt, w Norwegii 19159 szt, w Polsce 940 szt ( 70 x mniej niż w DE)

https://www.best-selling-cars.com/electric/2021-q1-europe-electric-and-plug-in-hybrid-car-sales-per-eu-uk-and-efta-country/

 

Ciekawy link - dla mnie najbardziej interesujaca jest dynamika zmian


Kilka spostrzezen:


1. W EU kwartalnie sprzedaje sie ~2,5 miliona aut osobowych, zakladam ze ta liczba znaczaco sie nie zmieni.

2. Ostatni kwartal w EU sprzedaz EV to ~150k, wzrost z ~90k rok do roku - wzrost o 60%

3. W Norwegii ostatnia dekade dynamika wzrostu EV byla pomiedzy 50% a 100% rok do roku - teraz wyhamowala do 30-40% bo rynek prawie caly nasycony EV

https://elbil.no/english/norwegian-ev-market/

4. Norwegia duzo bardziej podatna na adaptacje EV niz EU, ale tez warto pamietac, ze dekade temu byly na rynku poczatkowe Tesle, Leafy etc - bardzo mizerny wybor.

5. Dzis praktycznie kazdy producent ma juz kilka EV w ofercie, ofensywa niemiecka czy koreanska w elektromobilnosci jest olbrzymia, za 2-3 lata kazdy producent bedzie mial po 5-10 modeli EV do wyboru, praktycznie wszystkie segmenty od miejskich szkrabow do limuzyn po 1M PLN.

6. Zakladajac, ze srednie tempo zmian bedzie ~50% rok do roku (podejrzewam, ze bedzie wyzsze) - od 150k do 2,0-2,5M i ~90-100% nasycenia EV - potrwa to 7 lat, ~ 2028r.


Obstaje przy mojej tezie sprzed kilkudziesieciu stron - obecna generacja 3-er G20 w wersji diesla i benzyny - jest ostatnia (przynajmniej w Europie) - modele 320d, 330i, M430i etc etc - nie doczekaja sie nastepcow w 2025/26 i zostana w EU zastapione wersjami czysto elektrycznymi + jakies budzetowe wersje hybrydowe na kraje gdzie elektromobilnosc bedzie gorzej przyswajalna od sredniej europejskiej.


Ciekawe co bedzie z modelami top performance - czy pojdzie to w strone hybryd ala nowa klasa C AMG (R4+baterie) czy raczej w strone Taycana (czyste EV), pozyjemy zobaczymy, ciekawe czasy przed nami.


I niesmiale ankiety i sondaze:

https://www.samar.pl/__/3/3.a/111780/3.sc/11/Punkt-zwrotny-w-elektromobilno%C5%9Bci-.html?locale=pl_PL

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dynamika wzrostu jest duża bo idzie od zera i nikt nie wie gdzie się zatrzyma i na ilu procentach skończy się wysycenie. Prognozowanie ze elektryki całkowicie wyprą napędy spalinowe to jak wróżenie z fusów. Bazując na informacjach na temat nowej serii 5 można wyciągnąć wnioski ze także w serii 3 BMW pójdzie szeroko i będzie oferowało każdy rodzaj napędu.


The 2023 BMW 5-Series is expected to offer plenty of electrified powertrain options, including mild-hybrid and plug-in hybrid options. Diesel engines would also be available for certain markets. The manufacturer might even offer a hydrogen-powered variant, although this is purely speculation at the moment. Of course, there would be a new M5 based on the next-gen 5-Series. According to reports, the next-gen M5 may get two variants, one with a plug-in hybrid V8 gasoline engine, and another with an all-electric powertrain. The latter will likely be a three-motor system, with an expected power output of around 1,000 HP!


Read more at: https://gaadiwaadi.com/next-gen-bmw-5-series-digitally-rendered-with-polarising-design/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

20 lat flirtu z wodorem zakonczonego narodzinami bekarta splodzonego z nieslubnego zwiazku z Toyota :norty:

Mamy 2021r, w samej Europie sprzedaje sie juz blisko milion EV rocznie (w USA i Chinach duzo wiecej), lista popularnych producentow ktorzy wypuszczaja EV z osiagami ~3,0-3,5s do setki jest coraz dluzsza (Porsche, Audi, Tesla, Ford, KIA :duh:) a BMW, marka od zawsze kojarzona ze sportem, pokazuje SUVA z butlami na wodor czekajac az Unia Europejska pobuduje stacje ladowania wodoru :norty: :duh:


Na miejscu CEO zakazalbym pracownikom pod grozba wybatozenia uzywac dzisiaj na publicznych konferencjach slowa wodor.

Wodor? Gdy za pol roku konkurencja z USA ( :duh: ) zacznie wypluwac w Europie kolejne pol miliona EV rocznie? :roll:

 

chyba konkurencja dla Tesli, prawie 600 km!, szok, za 280 tys zł

https://spidersweb.pl/autoblog/kia-ev6-cennik-cena/

To co pokazuja Koreanczycy w EV powoduje u mnie opad szczeki :jawdrop:

To auto ma 3,5s do setki i Vmax 260km/h

Dlatego nie uwierze az do premiery, ze BMW wypusci topowe i4 z zapowiadanymi 4,0s do setki i Vmax 200km/h, to sie po prostu nie trzyma kupy :think:


edit - topowa wersja EV 6 GT z 585KM ma sie pojawic dopiero Q4 2022 wiec troche papierowa jednak ta premiera :roll:

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam napisałeś "topowe i4". Aż tak tego nie śledzę, ale BMW chyba tak nie uważa, że topowe, a Ty się tym nakręcasz, oczekujesz od BMW EV, bo jesteś fanem BMW, zawsze/wiele lat jeździłeś BMW i kraj gdzie mieszkasz zmusił Cię do przesiadki na EV. Z tego co widzimy BMW produkuje póki co te EV na poziomie zupełnie nie takim jak mogliby, ale im z jakiegoś powodu nie zależy. Może nic na siłę i lepiej się na to i4 ani na żadnego ciekawego EV z BMW w najbliższym czasie nie nastawiaj :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myśle ze i4 50 nie będzie topowe. Raczej na pewno za jakiś czas pojawi się jakieś i4m. BMW to dojrzała firma, z dobra sprzedaza i nie musi być pierwsza we wszystkich obszarach szczególnie ze coraz więcej ludzi wybiera suvy.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Wrzuciłem jako ciekawostkę info o wodorowym x5, BMW samo traktuje to jako daleką przyszłość ale niezawodny Adam musiał opluć wszystko z góry na dół. Wyjaśniłem sporo w moim poprzednim poście który jakimś cudem przeszedł bez echa :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam napisałeś "topowe i4". Aż tak tego nie śledzę, ale BMW chyba tak nie uważa, że topowe, a Ty się tym nakręcasz, oczekujesz od BMW EV, bo jesteś fanem BMW, zawsze/wiele lat jeździłeś BMW i kraj gdzie mieszkasz zmusił Cię do przesiadki na EV. Z tego co widzimy BMW produkuje póki co te EV na poziomie zupełnie nie takim jak mogliby, ale im z jakiegoś powodu nie zależy. Może nic na siłę i lepiej się na to i4 ani na żadnego ciekawego EV z BMW w najbliższym czasie nie nastawiaj :)

topowe w sensie topowa wersja i4 "M50"

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_i4


Specyfikacje tylko tej topowej wersji BMW udostepnilo, reszta jest poki co nieznana


PS. Nikt mnie nie zmusil do EV - za cene TM3P sa praktycznie full opcje G20 330e i G30 530e wiec nie ma co budowac jakiejs bajkowej narracji jak to Norwegia zmusza biednych ludzi do EV :twisted:

 

Wrzuciłem jako ciekawostkę info o wodorowym x5, BMW samo traktuje to jako daleką przyszłość ale niezawodny Adam musiał opluć wszystko z góry na dół. Wyjaśniłem sporo w moim poprzednim poście który jakimś cudem przeszedł bez echa :lol:

Wodorowe opluwam z rozpedu, bez wzgledu na marke :cool2:

Co do postu n/t iX3 - doceniam ale do czego mam sie odniesc? - potwierdziles praktycznie wszystko co napisalem w porownaniu, akcentujac jedynie ze przydaje Ci sie auto-hold (ok, affirmative) i ze kamera cofania nie jest gowniana (jest w porownaniu do TM3 :norty: )

.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
G20 330e raczej nie bardzo gra osiągami w lidze TM3 performance, a m340i z którym można się porównywać kosztuje u Was chore pieniądze :8)
Opublikowano
No właśnie Adam - BMW „e” bo na mocną benzynę nie mógłbyś sobie pozwolić. Dlatego powtarzam, NO jest państwem opresyjnym dla petrolheadów i jednym z ostatnich w jakich bym chciał mieszkać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
G20 330e raczej nie bardzo gra osiągami w lidze TM3 performance, a m340i z którym można się porównywać kosztuje u Was chore pieniądze :8)

Zgadzam sie :handshake:

Cena zakupu x2 w porownaniu do TM3P to chora kasa a pozniej eksploatacja i przede wszystkim utrata wartosci to x3 wiec sumarycznie uzywanie tego auta to spokojnie 3x krotnosc Tesli - nijak sie nie spina dla Tore czy Adama :cool2:

Natomiast ustalilismy takze, ze w PL M340i, doposazona jak Tesla, pomimo gorszych osiagow pod kazdym wzgledem od TM3P (nie liczac 200km/h po autostradach i brum brum z ASD) kosztuje rowniez o okolo 80-100 tys PLN wiecej (minus rabaty)

 

No właśnie Adam - BMW „e” bo na mocną benzynę nie mógłbyś sobie pozwolić.

Pozwolic sobie zawsze mozna jak sie jest prawdziwym fanboyem BMW, przy tutejszej sile nabywczej pieniadza - takie M340i to jakies ~100k PLN przeliczajac na polskie ceny.

Tylko powiedz kto to wybierze i po co gdy taka TM3P w przeliczeniu na polskie to ~50k PLN, a w cenie M340i jest do wyboru np Taycan :whistle:

 

NO jest państwem opresyjnym dla petrolheadów i jednym z ostatnich w jakich bym chciał mieszkać.

"Petrolhead"/ilosc trupow na drogach - wybierz jedno

Doborowe towarzystwo pod wzgledem ilosci pogrzebow - Rumunia, Bulgaria, Lotwa i Grecja? chyba, ot gdzie mentalnie jestesmy jezeli chodzi o przemieszczanie sie po drogach.

20200727PHT84161_original.jpg


Generalnie ostatnie dni to wiecej przepychanek osobistych niz merytorycznych postow i atmosfera taka srednia sie zrobila bym powiedzial, widze ze juz nawet moderatorowi puszczaja nerwy, a raczej nie o to chodzi na forum, dlatego robie sobie kilka tygodni odpoczynku od tego watku, poczekam na jakies nowe newsy n/t i4.

Long live BMW :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chyba konkurencja dla Tesli, prawie 600 km!, szok, za 280 tys zł

Szokiem jest to, że konie mechaniczne w skrócie pisze się - KM, a nie - km! :mad2:

I to jeszcze na forum BMW! :duh:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wiem, wiem, sam nie lubie jak ktos tak pisze, ale akurat sie spieszyłem, na szceście na forum BMW każdy wie o co chodzi :)
Opublikowano

"Petrolhead"/ilosc trupow na drogach - wybierz jedno

Doborowe towarzystwo pod wzgledem ilosci pogrzebow - Rumunia, Bulgaria, Lotwa i Grecja? chyba, ot gdzie mentalnie jestesmy jezeli chodzi o przemieszczanie sie po drogach.

20200727PHT84161_original.jpg

No to wg tego co ostatnio tu pisaliśmy, można by dopisać legendę do tej grafiki, odnośnie sprawstwa tych zdarzeń:

9% (autostrady) - petrolhead 200+ w tym BMW

38% (miasto) - ekolodzy z 3,5 sek do setki w tym Tesle

53% ("wieś") - przeciętni obywatele w passeratti od Niemca - ani szybcy, ani ekologiczni.

Argumenty z czapy..........

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niech kolega Adam nie klamie ze hybryda bmw jest w tej samej cenie w NO co tesla bo:

3-Serie 330e cena: 497 300

3-Serie 330e xDrive cena: 512 000

3-Serie 330e eDrive M Sport (K) cena: 529 000

3-Serie 330e xDrive eDrive M Sport (K) cena: 543 700


plus wyposazenie dodatkowe a wszyscy wiemy tutaj ile takie dodatki w BMW kosztuja, serii 5 to nawet nie wklejam bo jest tylko drozej.

a tesla:

Model 3 Performance AWD cena: 499 900

Model 3 Long Range AWD cena: 449 900


i dodatkow nie ma bo wszystko w cenie.


p.s. u nas przynajmniej poki co to mozna pisac na forum bo na forum tesli juz niekoniecznie (https://forums.tesla.com/): Tesla Forums are now read only. To continue the conversation with the Tesla community visit engage.tesla.com.


Wszyscy tu raczej jestesmy inteligentymi ludzmi, znamy zalety jednych i drugich typow aut, mozemy kazde z nich pomacac, przetestowac, poki co z jakiegos powodu na razie wybieramy BMW a niektorzy zamiast ten wybor uszanowac to probuja nam na sile udowodnic ze jakies inne auto bedzie dla nas lepsze. Do konca maja obejrze tesle, przejade sie nia i zdam relacje.

Opublikowano
p.s. u nas przynajmniej poki co to mozna pisac na forum bo na forum tesli juz niekoniecznie (https://forums.tesla.com/): Tesla Forums are now read only. To continue the conversation with the Tesla community visit engage.tesla.com.

Przypominam, że w adresie tego forum nie ma ani bmw.pl ani nawet bmw.com - i nie było, a zatem wg Twojej logiki BMW zawsze uprawiało cenzurę :duh: . Albo zatem, choć zarzucasz to innym, sam kłamiesz, albo jednak zadajesz kłam własnej tezie że wszyscy tu inteligntni.

Radość z jazdy
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
kosztuje rowniez o okolo 80-100 tys PLN wiecej (minus rabaty)

 

Czyli tyle samo.


Z tymi trupami to już pojechałeś po bandzie, serio :lol: Czas wyluzować od opluwania BMW bo już coraz weselej się robi :D

Opublikowano

Adam, sorry, ale rzeczowo tłumaczymy Ci w jakim kraju żyjesz to potem zapędzony w róg mówisz ze

To pociski w Twoją stronę, robisz woltę, że petrolhead=zabójca itd. No cyrk :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.