Skocz do zawartości

E91 320d LCI MonacoBlau Z-Performance ZP.06


krido

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chyba lepiej 235/35 i 265/30. To jest idealna szerokość na 8,5 i 9,5.

Zależało mi na profilu z 18" - jak na daily to rozmiar idealny 225/40, 255/35 19"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Chyba lepiej 235/35 i 265/30. To jest idealna szerokość na 8,5 i 9,5.

235 + 265 jest idealna dla 8+9

 

No chyba, że lubisz jak auto "pływa na gumie". Mam teraz porównanie z oponami 255/35/18 Falken na 8,5 i teraz na 9,5 na tyle. Jest malutki naciąg ale różnica w sztywności na duży plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Cię nie atakuje, jakiś drażliwy jesteś :roll:


Piszesz, ze idealna szerokość na 8 cali to 235 a na 9 to 265. Chyba nie, jak producent na 8 cali daje 225 a na 9 cali 255? Dla eMek jest 245 na 9 cali a 265 na 10 cali.


Co do profilu osiemnastkowego na dziewiętnastkach->245/35/19 + 275/30/19 to masz rację - tylko czy to nie przesada do 320d?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Krido a ja mam pytanko. Widziałem, że wymieniałeś pałąk od rolety. Dziś u mnie to samo chyba. Mam całe te małe łożyska zardzewiałe. Rozruszałem je i przesmarowałem ale dalej dziwnie chodzi. Zastanawia mnie jedna rzecz. Ty masz pałąk od lifta a ja mam przedlift. Różni się. Załączam zdjęcia. Różni się tym kółeczkiem na boku. Jaki był powód wymiany u Ciebie tego elementu?

Zastanawiam się czy wymienić na LCI czy kupic PRE LCI. U mnie dodatkowo jeszcze jest elektrycznie chowana roleta przy otwarciu klapy bagażnika. Jak otwieram klape to nie zawsze roleta chce podskoczyć do góry bo te kółeczka są zastane a silniczki nie dają rady tego odbić.


333.jpg

Przechwytywanie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

aktualizacja 2022


Po tym jak na początku roku założyłem nowe koła to kolejnym krokiem miał być zewnętrzny m-pakiet, swap hamulców. Plany uległy szybkiej weryfikacji bo już pod koniec marca podczas powrotu z udanego zakupu tylnego zderzaka (344km w jedną stronę) co prawda nie do bmw ale do mini (jcw aerokit) 170km do domu na ekranie pojawia się komunikat o ograniczonej mocy. 2km dalej przed stacją paliw gaśnie dotaczając się pod dystrybutor. Szybkie tankowanie do pełna i próba odpalenia – auto nie chce odpalić, sprawdzenie błędów: brak ciśnienia na listwie wtryskowej (fault code: 004560, 004BDC), kasowanie błędów nic nie daje. Powrót do domu już na lawecie.


3HlzlfT.jpg

ysXOKEy.jpg


Pierwsze co zostało sprawdzone to pompa w baku – ciśnienie 4 bary.

Kolejnym krokiem było wykręcenie zaworu regulującego ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia, no i mamy opiłki – koniec pompy przy przebiegu 329850km.

Przez prawie 2 miesiące rozważałem sprzedaż ale ostatecznie w czerwcu zdecydowałem się że naprawiamy. Została zakupiona nowa pompa boscha po fabrycznej regeneracji + wtryski.

  • pompa wysokiego ciśnienia BOSCH 0 986 437 402

    wtryski BOSCH 0 986 435 394

Ha0xwUq.jpg

hQ4cFsp.jpg


Paliwo zostało spuszczone, cały układ został przeczyszczony, założony nowy filtr, wtryski zakodowane.


Mg839f8.jpg


Auto ożyło ale nie na długo, bo po ok 1000km wywaliło mi DPFa. Dziwne to było bo 2 dni wcześniej byłem po zderzak przedni do mini (trasa 400km w obie strony) – klątwa MINI.

Rozważałem regenerację ale ostatecznie zdecydowałem się na kupno nowego BM CATALYST BM11112H, przy okazji wymieniony został filtr paliwa (331233km).


qHbsu5o.jpg

9N7Iuh5.jpg


W między czasie na pocieszenie pomalowałem sobie zaciski – farba FoliaTec (2170) szary karbon metalik. Efekt osiągnięty – całość zlała się z felgami.


nveoNQi.jpg

shfiQQf.jpg


Listopad: wymiana koła pasowego przy przebiegu 331417km


L97KXYd.jpg

lvW31z7.jpg

Cdh4WHF.jpg


zestaw koła pasowego Corteco 80004879

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wcześniej dawała jakieś oznaki zużycia?

Nie zauważyłem nic niepokojącego w pracy silnika - auto do samego końca pracowało.

Dosłownie tak samo miałem z dwumasą: żadnych objawów aż w pewnym momencie po zatrzymaniu na światłach zaczęło bujać autem (przy przebiegu 250tys.).


Po wymianie (nie wiem czy to jest kwestia wydanej kasy) mam wrażenie że jest duża różnica w kulturze pracy na +.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakra.. Trochę wydatków na raz Ci wyskoczyło. Fajnie, że auto już ogarnięte :cool2: Jak oceniasz lakier do zacisków? Też u siebie chciałbym zmienić kolor, ale w malowanie proszkowe raczej nie będę już szedł.

Moje galerie:


Jest :) BMW F30 // 335XI // BLACK

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=397494


Była :( BMW E90 // 330D // M-PAKIET

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339724

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnią sobotę udało mi się zrobić porządek z letnimi kołami - mycie w grudniu do przyjemnej pracy nie należy tym bardziej że miałem do umycia 12 sztuk:

  • 4 x Lorinser RS8 19”

    4 x OZ Formula HLT 17”

    4 x Z-Performance ZP.06 19”

DOUGCo5.jpg

UOPX5oL.jpg


Przy okazji jakby był ktoś chętny to mam na sprzedaż styling 135 8x18 ET47, 8.5x18 ET50 - oryginalny lakier, dobry kpl. do odnowienia.

W moim posiadaniu od 7 lat, opony z 2018r. FULDA SportControl 2 225/40 i 255/35, od roku nie jeżdżone.


vKYGARL.jpg


Dwa dni później - dressing do opon i można powiedzieć że robota skończona.


dZiEJTN.jpg


Dodatkowo zrobiłem serwis olejowy (332803 km) - od ostatniej wymiany zrobiłem raptem 6544 km, w tym roku auto więcej stało niż jeździło.

Standardowo olej TwinPowerTurbo 0W-30, filterek Knechta (obecnie już Mahle), płukaneczka pro-line i pierwszy raz CERATEC.


0PBlTl9.jpg


A na koniec chciałoby się powiedzieć wisienka na torcie ale prawdę mówiąc dwie pierdółki:


brakujący kapsel koła pasowego (OE 11238518985)

h8aB9VZ.jpg

ZRu28Kx.jpg


brakujący element przegrody bagażnika - element oddzielający krótki (OE 51477146050)

Te3dAEi.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Farba od Foliatec robi robotę :cool2: Na felgi położyłeś jakąś ceramikę lub wosk ? Czy tylko umyte ? Super że dbasz o szczegóły , świetne koło na lato :D Będę zaglądał do Ciebie :) Monacoblau coś innego jak Schwarz ale robi robotę :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na felgi położyłeś jakąś ceramikę lub wosk ? Czy tylko umyte ?

Tylko umyte, woskowanie zostawiłem sobie na przyszły rok

Lorinsery na pewno woskowane były rok temu przed sezonem wiosennym, w tym roku nie kojarzę żebym nakładał wosk.

OZ-ty w tamtym roku zakupione jako nowe - też miały nałożony wosk, w tym roku chyba nie woskowane.

ZP nówki sztuki po pierwszym sezonie - miały nałożony wosk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.