Skocz do zawartości

E91 320d LCI MonacoBlau Z-Performance ZP.06


krido

Rekomendowane odpowiedzi

Jak sprawuje się zamiennik DPF?

Po wymianie nie czuć już spalin w kabinie, co do dopasowania do N47 to nie pokryły się górne otwory ze wspornikiem (od góry przykręcony jest na jedną śrubę), z dołem nie było problemu.

Z minusów to plecionka - jest bardzo krótka w stosunku do oryginalnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Emocje opadły, koniec roku był nerwowy, felgi dostałem przed świętami.


Felgi to Z-Performance ZP.06 8.5x19 ET35 i 9.5x19 ET35

 

PuOrKt6.jpg

 

Co do opon to zdecydowałem się na zwiększenie profilu z 225/35 na 225/40 i 255/30 na 255/35. Pierwotnie miały być opony Bridgestone Potenza Sport ale jak ujrzałem Continentale SportContact 7 (nowość z tamtego roku) to serducho mocniej zabiło - decyzja był szybka, rezygnacja z zamówionych opon i bierzemy do ładnej felgi ładną oponę, wzór na ściance opony jest obłędny :shock:

 

RWaOfOL.jpg

SVTvzot.jpg

 

Do całości brakowało tylko nowych śrub, padło na Japan Racing JB1-1215H27BK.

 

y36TT8j.jpg

 

Rok temu koła letnie założyłem w maju, a w tym roku w lutym :D

 

hQnJK2p.jpg

hRXAVNA.jpg

CMXgvZn.jpg

 


A ja mam pytanko odnośnie opony. Stoję teraz przed wyborem letnich 18. Zastanawiam sie właśnie między premiumcontact 7 a sportcontact 7. Czytałem ze sport to mega miękka opona nie tak trwala jak premium i okropnie się ściera, no ale z drugiej strony klei sie jak głupia ( wizualnie tez bez konkurencji haha) Jak to twoim okiem wygląda? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko odnośnie opony. Stoję teraz przed wyborem letnich 18. Zastanawiam sie właśnie między premiumcontact 7 a sportcontact 7. Czytałem ze sport to mega miękka opona nie tak trwala jak premium i okropnie się ściera, no ale z drugiej strony klei sie jak głupia ( wizualnie tez bez konkurencji haha) Jak to twoim okiem wygląda? :)

Ciężko mi powiedzieć czy się ściera bo auto więcej stało niż jeździło, co do miękkości opony to faktycznie jest miękka - czuć to "klejenie" podczas pokonywania zakrętów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko odnośnie opony. Stoję teraz przed wyborem letnich 18. Zastanawiam sie właśnie między premiumcontact 7 a sportcontact 7. Czytałem ze sport to mega miękka opona nie tak trwala jak premium i okropnie się ściera, no ale z drugiej strony klei sie jak głupia ( wizualnie tez bez konkurencji haha) Jak to twoim okiem wygląda? :)

Ciężko mi powiedzieć czy się ściera bo auto więcej stało niż jeździło, co do miękkości opony to faktycznie jest miękka - czuć to "klejenie" podczas pokonywania zakrętów :D

 

Dzięki za odpowiedź :) Zostaje po prostu przemyśleć zakup :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze słyszałeś. Miałem Continentale ContiSportContact 6 w poprzedniej E90 i pomimo śladowego przebiegu pokonywanego rocznie, tylna guma znikała w oczach :P

Moje galerie:


Jest :) BMW F30 // 335XI // BLACK

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=397494


Była :( BMW E90 // 330D // M-PAKIET

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339724

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Po dwóch tygodniach używania nowego “pedału gazu” mogę powiedzieć że auto stało się ”lżejsze” :D - lekkość pracy sprawia że jest to inne auto.

Fabryczny pedał gazu w porównaniu z tym jest “oporny”.

 

9XbbGN4.jpg

q0wGvIe.jpg

vCDvEy4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolejne małe kroczki - wymiana szczotek w dodatkowej pompie wody (błąd:A6D1).

W moim przypadku musiałem ją wyjąć w całości i rozbierać na stole (nie chciała się otworzyć, jedna ze szczotek trzymała).

 

Hek8fuF.jpg

XvaBwiA.jpg

 


Po majówce w Toruniu postanowiłem podejść po raz drugi do zakupu kierunkowskazów bocznych - wcześniejszy zakup “ledowych” okazał się kichą.

Tym razem postanowiłem kupić zwykłe dymione - padło na DEPO (jakość jest OK)

 

u4a9MCG.jpg

 

przed

CqrJiUn.jpg

 

po

3IWKzNc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W X3 E83 miałem takie DEPO. Wszystko z nimi było ok u mnie i teraz u kolegi już lata jest ok. W sensie, nie matowieją, nie pękają itp.

Oryginalne białe pożółkły, ściemniały w miarę szybko, a do koloru mystic blau idealnie pasowały przyciemnione. Tak, jak teraz pasują do twojego auta.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

M-Pakiet zewnętrzny - pierwszy etap (przedni zderzak)


W 2022 awaria pompy wysokiego ciśnienia pokrzyżowała mi plany z zewnętrznym m-pakietem co spowodowało odłożenie modyfikacji na kolejny rok.

Na początku kwietnia udało mi się kupić w dobrej cenie zderzak pod pdc i spryskiwacze reflektorów w komplecie z kratkami bocznymi i środkową, którą i tak wymieniłem na nową bo była popękana w kilku miejscach (wizualnie pęknięć nie było widać).


Poniżej lista elementów które musiałem dokupić:

  • osłona spryskiwacza, gruntowana lewa - OE 61677211209

  • osłona spryskiwacza, gruntowana prawa - OE 61677211210

  • zaślepka ucha holowniczego, gruntowana - OE 51117891391

  • kratka środkowa - OE 51118047365

  • Mocowanie lampy przeciwmgł. lewe - 51117892111

  • Mocowanie lampy przeciwmgł. prawe - 51117892112

  • reflektor przeciwmgłowy lewy MAGNETI 719000000001

  • reflektor przeciwmgłowy prawy MARELLI 719000000002

  • śruba Blachowkręt 10szt - OE 07119901299

  • spinka Nakrętka 10szt - OE 07129904150

  • obudowa gniazda szara 2szt - 61138364498

  • styk sprężynowy płaski JPT ELA z przewodem 4szt - OE 61130070584 (jak się okazało przewód jest z dwóch stron zarobiony, można kupić 2szt)

 

cNOj7ox.jpg


83IzqrS.jpg


R1Rlzmt.jpg

Postanowiłem spróbować nie ciąć oryginalnej wiązki, udało mi się wypiąć styki z oryginalnej kostki i wpiąć do nowej, przy okazji umyłem przód pod zderzakiem.


zqvLydx.jpg


4UkGsvB.jpg


Do szczęścia brakuje mi jeszcze:

  • adaptera ekranu pod pokr. siln. - OE 51117892935

  • osłony nadkola (dolna lewa) - OE 51717172499

  • osłony nadkola (dolna prawa) - OE 51717172500


Jeżeli coś jeszcze jest potrzebne do przedniego zderzaka do dajcie znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Kolejne małe kroczki w pozbywaniu się błędów

Od czasu do czasu wywalało mi błąd: 00A36C (SOS) - dawno temu pozbyłem się z podłokietnika bazy pod telefon zastępując wkładką OE 51167118064. Postanowiłem wydobyć elektronikę z bazy i podłączyć ją z powrotem. Jak się okazało był to strzał w dziesiątkę - od tamtego czasu błąd już się nie pojawia.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

 

Kolejny błąd: 0048B4 (Brake vacumm sensor) - zakupiłem nowy czujnik o nr 6875605 (zastępuje 6786746).

spacer.png

spacer.png

 

Wymiana czujnika to jakaś porażka - trzeba się trochę namęczyć.

spacer.png

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Do pozbycia się ostatniego błędu 004B1C (Fuel-filter heating) pomógł mi post

E91 Wymiana podgrzewacza filtra paliwa

spacer.png

W podgrzewaczu OE 13328572519 mamy dwie różnice w stosunku do oryginału: “języczek”, który trzeba obciąć aby można było wpiąć wtyczkę w podgrzewacz oraz krótszą tulejkę wchodzącą w filtr. 

spacer.pngspacer.png

Mając filtr Knecht/Mahle KL579D z ostatniej wymiany postanowiłem go rozciąć i zobaczyć jak to wygląda od drugiej strony.

spacer.png

podgrzewacz OE 13328572519


spacer.pngspacer.png

podgrzewacz OE 13327810134

Na pierwszy rzut oka widać że tulejka podgrzewacza OE 13328572519 nie uszczelnia się w oringu w filtrze ale po odpaleniu silnika połączenie jest szczelne.

W przyszłości będzie trzeba zakupić filtr o numerze KL169/4D przeznaczony do OE 13328572519

 

I na koniec coś co cieszy oko - brak błędów przy przebiegu 339 tys. km 😁

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zaległa aktualizacja z początku listopada

Montaż brakujących elementów do przedniego zderzaka m-pakietowego

  • osłony nadkola (dolna prawa) OE 51717172500
  • osłony nadkola (dolna lewa) OE 51717172499 (poniżej różnica w nadkolach)

 

spacer.png

 

  • adapter osłony silnika OE 51117892935

spacer.png

Podczas montażu adaptera okazało się, że nie do końca pasuje do mojej płyty ale w końcu udało się poskręcać w jedną całość.

spacer.png

 

I na koniec coś co już od dawna zamierzałem zamontować: wspornik ProClip do E90 (853595) + adapter MultiMoveClip (215499). To rozwiązanie pozwala mi na używanie jednego uchwytu, który mogę sobie w każdej chwili przenieść do drugiego auta.

spacer.pngspacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, 0okm napisał(a):

Nie chciałem nic w kratkę wentylacyjną, zależało mi na stabilnym mocowaniu.

Poniżej uchwyt Brodit w CLK (podobna konfiguracja co w E91 - w tym przypadku za podstawę posłużyła konsola firmy KUDA) 

spacer.pngspacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.