Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zauważyłem że od pewnego czasu przy ruszaniu drży sprzęgło pod nogą.

Nie zawsze ale czasani mam takie wrażenie.

Co to może być? czy to sprzęgło do wymiany? BMW 528 1997 190000KM

Może ktoś wie co to może być?

Pozdrawiam

Sebastian

Opublikowano
Kurde u mnie tez cos takiego zauwazylem :worried: mam nadzieje, ze to nic powaznego...samochod chodzi bardzo dobrze, sprzeglo sie nie slizga, przyspieszenie w normie (o ile mozna powiedziec, ze w 1.6 jest w normie :norty: :P, :twisted2: ) ogolenie wszystko dziala...

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
... obserwuj poziom płynu hamulcowego / sprzęgło pracuje na tym samym / jak będą jakieś ubytki to wysprzęglik przepuszcza , może to być ten nad pedałami albo ten przy skrzyni , łożysko oporowe by chuczało na luzie - po wciśnięciu sprzęgła by przestawało , kolejny etap to czarny scenariusz - amortyzatory drgań na tarczy sprzęgła / te spręzynki / ale to czarny scenariusz - Wasze auta to jeszcze młode roczniki , przebiegi też nie wyżyłowane - chyba że poprzedni właściciel był wariatem drogowym ...
* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
... obserwuj poziom płynu hamulcowego / sprzęgło pracuje na tym samym / jak będą jakieś ubytki to wysprzęglik przepuszcza , może to być ten nad pedałami albo ten przy skrzyni , łożysko oporowe by chuczało na luzie - po wciśnięciu sprzęgła by przestawało , kolejny etap to czarny scenariusz - amortyzatory drgań na tarczy sprzęgła / te spręzynki / ale to czarny scenariusz - Wasze auta to jeszcze młode roczniki , przebiegi też nie wyżyłowane - chyba że poprzedni właściciel był wariatem drogowym ...

 

Przebieg 190000 nie jest mały, moim zdaniem na 90% to tłumik drgań skrętnych w tarczy sprzęgłowej lub łożysko oporowe.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

Misiek a nei wydaje ci się ze łożysko oporowe zacznie chuczec po wcisnieciu sprzegła...A nie jak ty napisałes na luzie? Bo mi się wydaje ze jesli nie dotykasz sprzegła a chuczy od skrzyni to masz problem z kołem dwumasowym lub z innym łozyskiem skrzyni... natomiast jesli chuczy przy wcisnietym sprzegle to jest to łożysko oporowe !!!

 

Jakies sugestie ?

Opublikowano
kolejny etap to czarny scenariusz - amortyzatory drgań na tarczy sprzęgła / te spręzynki / ale to czarny scenariusz

 

Sprężynki w tarczy sprzęgła to jeszcze nie czarny scenariusz, wystarczy wymienić tarczę i po sprawie, koszt nie jest duży. Jednak w E39 528i tarcza nie ma tych sprężynek, natomiast są one w dwumasowym kole zamachowym. Jeśli są one rzeczywiście problemem, to wtedy możemy mówić o czarnym scenariuszu, bo koszty są duże.

Opublikowano

... ładnie namieszałem z łożyskiem :duh: - tak chuczy przy wciśniętym ..

 

co do przebiegu , to zależy kto tym jeżdził wcześniej - ja mam po jednym właściecielu / 1937 - to jego rok a nie mojego auta :mrgreen: /

i wszystko chodzi jak w zegarku , widziałem też auta rocznikowo dużo młodsze a zajechane jak złom .

 

czarny scenariusz dot. oczywiście sprzęgła dwumasowego , bo w zwykłym to tarcza docisk łożysko i po robocie ...

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
Ja miałem drgania po rozgrzaniu, przy ruszaniu. Jeżeli stałem w korku to za ok. 20-ym ruszeniem musiałem zamykać szyby, żeby mnie nie wyrzuciło na zewnątrz. Wymieniłem sprzęgło kpl i jest git. Czasem troszkę drgnie, ale prawie niezauważalnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.