Skocz do zawartości

Brak mocy 3.0D 218km. Samochód wkręca się do 4tyś obr.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem nowy na forum. Mam nadzieje że ktoś mi pomoże w moim przypadku.

W zeszłym tygodniu wymieniałem przekaźnik świec żarowych, a także przewody od podciśnienia EGR.

Po złożeniu wszystkiego auto straciło moc. Na początku wkręca się do 4tyś obr. a gdy pochodzi chwilkę na biegu jałowym to do 3tyś.

Sprawdzałem wszystko czterokrotnie czy dobrze jest poskładane wymieniłem zawór sterujący EGR , wyczysciłem, nowa przepływka... i dalej to samo

W INPA błąd 4501Abgasrueckfuehr Regelung, Regelabweichung.

prosze o pomoc...

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Sprawdziłem wszystko jest tak jak powinno. Chyba że nowy elwktrozawor jest niesopawny. Ten jak ma odpietą wtyczkę to jest zamknięty i nie puszcza podcisnienia a stary lekko przepuszczał.
Opublikowano
Błąd, o którym piszesz, ewidentnie dotyczy sterowania EGRem. Obejrzyj ten nowy elektrozawór, może króćce podciśnieniowe są odwrotnie niż w starym i wystarczy przełożyć wężyki. Sprawdź też czy komputer pokazuje jakąkolwiek pracę zaworu EGR
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tym roczniku ma zapewne elektronicznie.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przetwornik ciśnienia jakiej firmy kupiłeś i za ile?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
A więc tak. Turbo jest sterowane elektronicznie. Zawor pierburg czy jakoś tak. W komputerze pokazuję pracę egrtzn na wolnych obrotach jest to 20% jak dodam gazu wartości wzrasta. Widziałem na yt pracę zaworu u innych i oni mieli na wolnych obrotach już 50%. Czy to może mieć wpływ.. Dziś pojadę na szrot i kupię używany zawór na podmianke.
Opublikowano

A więc tak podmieniłem zawór to samo bez zmian.

Odnośnie zaworu to wzrasta przez chwile do95%a potem spada do 70%ale to na biegu jałowym zrobię nagranie z jazdy jak mi się uda.. Ale mam odczucie jakby raz turbo pompowalo a raz nie. Odpalam ruszam ma jakąś tam moc ale gdy się zatrzymam i chce ruszyć już nie wkręcić się powyżej 3tys... Czy jest możliwe że nastawnik szwankuje. Albo pompka paliwa w baku?

Opublikowano
Trzymałbym się raczej wersji, że coś jest nie tak z podciśnieniami skoro padło Ci to zaraz po wymianie wężyków. Nie ma tam gdzieś na przewodzie zaworka zwrotnego? Może on gdzieś przepuszcza
Opublikowano
Właśnie o to chodzi ze juz sprawdzałem i tam nie ma nic innego... A kiedyś nawet ściągnąłem wężyk od egr i zaslepialem auto normalnie jeździło... Może jak ten zaworek od egr wymieniłem poprostu zaczęło to prawidłowo funkcjonować i ta sztanga od turbo przesuwa się bardziej i tam może coś jest uszkodzone...
Opublikowano
Wracając do. Elektrozaworu Egr czy on ma być zamknięty jak jest odlaczony czy ma przepuszczac lekko powietrze? I czemu jak zmieniam korektę egr z 0na np 87mg to nie zmienia parametrów pracy z20% na inną wartość. A widziałem na yt jak niektórzy zmieniają i ta wartość się zmienia....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Egr nie za bardzo ma związek z Twoim problemem.

Masz moze dpf czy katalizator w ukladzie wydechowym?

Opublikowano
Katalizator jest za dpf który jest wycięty i wyłączony w sterwoniku. Ja tego nie robiłem ale kostka od ciśnienia w dpf jest odpieta.
Opublikowano

Odwrotnie, za turbo masz kata, a w połowie jest dpf. Po lifcie kat i dpf były w jednej puszcze za turbiną, ale też katalizator jest pierwszy.

Jeden taki przypadek znam, "fachowcy" usunęli kata zamiast dpf, programowo wyłączyli dpf, i potem zdziwienie, że zapchane auto i zero mocy :lol: , a najlepiej się kłócili, że przecież dobrze zrobili. :mad2:

Opublikowano

Czujnik ciśnienia przed katalizatorem razem z sondą lambda oraz 1 czujnik temperatury, a 2 czujnik temperatury jest przed dpf. Zobacz sobie na realoem, były różne rozwiązania z samym katem + tłumik, kat + dpf lub kat/dpf w jednym.

Ja się nie kłócę, mówię jak jest, jeśli nie wierzysz pytaj innych :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.