Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

Zamówienie złożone a mnie znowu napadły wątpliwości czy dobrze zrobiłem biorąc tą najmniejszą benzynę 318….

Pierwotnie miałem ją podkręcić na jakieś 250 km ale sam już nie wiem…

Zastanawiam się czy nie zrezygnować z niebieskiego lakieru M i kilku opcji i wziąć 320….

Ciężko z czegoś rezygnować bo kolor jest mega….

Albo w ogóle zrezygnować z mpakietu na rzecz sportline i wziąć 320xdrive…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówienie złożone a mnie znowu napadły wątpliwości czy dobrze zrobiłem biorąc tą najmniejszą benzynę 318….

Pierwotnie miałem ją podkręcić na jakieś 250 km ale sam już nie wiem…

Zastanawiam się czy nie zrezygnować z niebieskiego lakieru M i kilku opcji i wziąć 320….

Ciężko z czegoś rezygnować bo kolor jest mega….

Albo w ogóle zrezygnować z mpakietu na rzecz sportline i wziąć 320xdrive…

 

Miałem podobny dylemat (i ograniczenia budżetowe :wink:) i jednak stanęło na białej 320 (kombi nie ma wersji z xdrive). Ale dorzuciłem 18" Double-spoke 782 Bicolor (trochę podobne do tych z M) i kierownicę sportową M.


Poza tym w którymś z testów na YT usłyszałem opinię, że zawieszenie w M-pakiecie jest dość twarde i najlepiej zamówić od razu adaptacyjne zawieszenie, co znowu podbija koszty. A wolałem jednak dodatki typu: pakiet connected drive (zależy mi na android auto, aktywny tempomat czy rozszerzone LEDy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy nie zrezygnować z niebieskiego lakieru M i kilku opcji i wziąć 320….

 

Sam musisz sobie odpowiedzieć na czym Ci bardziej zależy, bo Ty będziesz użytkował ten samochód.


Czytając to forum zauważyłem jak wiele osób ma po zakupie problem z niedoborem opcji - np. cały wątek o retroficie laserów, Apple carplay i nawigacji, adaptacyjnym tempomacie, lepszym nagłośnieniu etc. Tymczasem podniesienie mocy to chyba najtańsza i najszybsza modyfikacja, którą można zrobić po zakupie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z takiego założenia wyszedłem…

Dołożenie opcji poza fabryką to kłopoty i duże koszty…

Jednak mpakiet + niebieski lakier+ niebieskie zaciski robią robotę…

Chyba zostanę jednak przy tej 318…chociaż już jest 2.0 i 4 cyl

Nowy taryfikator też nie zachęca…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Nastawianie się na „podkręcanie” w obecnych czasach niezbyt ma sens. Po pierwsze jest ogromny problem ze sterownikiem, po drugie świadomie pozbywać się gwarancji w nowym aucie też jest średnim pomysłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobię.

Ps

Dopłata 37 tys z 318 do 330 przy tej samej pojemności jest chore…

Gdyby to było 3.0 i 6 cylindrów to bym zrozumiał…


Co do gwarancji, naprawdę w nowym aucie może się coś zepsuć w ciągu 24 mcy przy przebiegu rocznym max 15 tys?

Miałem kilka nowych bmw w robocie i raczej nic się nie działo przez pierwsze 5 lat…

Nawet x5M50d przejechało rok bez usterki;)

Edytowane przez burton23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak zrobię.

Ps

Dopłata 37 tys z 318 do 330 przy tej samej pojemności jest chore…

Gdyby to było 3.0 i 6 cylindrów to bym zrozumiał…

Tylko że 330 będzie bardziej dynamiczne niż ta 318, włączenie się do ruchu, wyprzedzanie itp będzie bezpieczniejsze. Podejrzewam że spalanie w mieście w obu tych jednostkach będziesz miał podobne a mocy mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tylko kwestia sterownika, ten silnik jest trochę inny, tłoki i cylindry są z innego materiału. Ja bym nie ryzykował utraty gwarancji, nawet nie na zasadzie, że przez moda coś się posypie, ale miej pecha i traf na wadliwy egzemplarz..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

To nie jest rok 2004. Już nie montuje się tak prężnie R6 czy np. V6 u Merca do segmentu D. I tak dobrze, że w tej generacji dali model 340i z R6, bo następna to pewnie tylko dla M3, o ile będzie M3 a nie jakieś M350i.

Masz dopłatę 37 tys. zł (?) i przechodzisz z tych 150 KM na 250 KM, moment z 250 Nm na 400 Nm - przepaść, to dwa światy. Naprawdę cena niewielka za taką zabawę.

Różnica w elastyczności będzie jeszcze większa. Zobacz co się dzieje od 60 -120 km/h albo 80 - 140 km/h. Nie ma czego porównywać nawet.

Do R6 musisz dołożyć, nie wiem ile przy dzisiejszym cenniku bez rabatu, 140-150k zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawianie się na „podkręcanie” w obecnych czasach niezbyt ma sens. Po pierwsze jest ogromny problem ze sterownikiem, po drugie świadomie pozbywać się gwarancji w nowym aucie też jest średnim pomysłem.

 

Jakie to problemy ze sterownikiem?

Nie słyszałem o tym a zastanawiam się nad modem 150->190/200 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawianie się na „podkręcanie” w obecnych czasach niezbyt ma sens. Po pierwsze jest ogromny problem ze sterownikiem, po drugie świadomie pozbywać się gwarancji w nowym aucie też jest średnim pomysłem.

 

Jakie to problemy ze sterownikiem?

Nie słyszałem o tym a zastanawiam się nad modem 150->190/200 KM

W takim razie dlaczego nie zamówiłeś 20i skoro od razu myślisz o chipie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawianie się na „podkręcanie” w obecnych czasach niezbyt ma sens. Po pierwsze jest ogromny problem ze sterownikiem, po drugie świadomie pozbywać się gwarancji w nowym aucie też jest średnim pomysłem.

 

Jakie to problemy ze sterownikiem?

Nie słyszałem o tym a zastanawiam się nad modem 150->190/200 KM

W takim razie dlaczego nie zamówiłeś 20i skoro od razu myślisz o chipie?

 

Jak nie wiadomo o co chodzi to... ;-)

A że 318i i 320i różnią się prawdopodobnie tylko programem to padło na 318i i więcej dodatków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry :)

To mój pierwszy post na forum, choć czytam już od jakiegoś czasu :)


Przymieram się do zakupu G20 wersja MSport kolor Niebieski Portimao M.

Do konfiguracji dodałem z dodanymi pakietami:

- Pakiet Business Class

- Pakiet ConnectedDrive Plus

- Pakiet First Class

- Pakiet Innowacji

+ Głośniki HiFi

+ M Shadowline o rozszerzonym zakresie

+ Podparcie lędzwiowe przód

+ Elektryczna regulacja szerokości oparcia

+ Pakiet Service Inclusive - 5 lat / 100.000km

+ Pakiet Repair Inclusive - 4 lata / 200.000km


Mam wszystko czego mi potrzeba, ale został mi jeden dylemat czyli silnik :D

Jeżdżę dużo po mieście i w sumie niewiele bo można powiedzieć, że w około komina ;)

Wstępnie miałem brać Diesla 2.0 190KM (konfig przed zniżkami: 25700pln), ale ze względu na niewielkie odcinki jakie głownie pokonuję myślę czy nie wziąć jednak benzyny 2.0 184KM (konfig przed zniżkami: 24000pln).


Diesel kusi niższym spalaniem, ale różnica w cenie też robi swoje i obawiam się miejskiej jazdy.

Miałem kiedyś e46 w 2l dieslu (wiem wiem, że to inna para kaloszy i przepaść między silnikami :P ) i niestety po usterkach i kosztach naprawy powiedziałem sobie nigdy więcej D ;)


Z drugiej strony tańsza i mniej awaryjna wersja benzynowa. Ale czy 2l silnik to nie za mało do tego auta ? Druga kwestia to spalanie. Nogę mam trochę ciężką i pewnie spalanie poniżej 10l/100km będzie mało osiągalne....


Co byście wybrali ? :D


PS: ktoś poleci jakiś leasing na chwilę obecną ? To co oferuje bmw to trochę słaba opcja....

Bez-tytu-u.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałbym tylko benzynę, jak masz budżet to 330, jak nie to 320 ew 320 xdrive

320i ma takie osiągi jak 320d więc nie zamula raczej

Pomimo wcześniejszego rozważania D ostatnio coraz częściej rozważam właśnie 320i.... Dopłata do 330i dość spora :/ Kasy sporo włożyłem w dodatki.

Bez-tytu-u.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeździsz wkoło komina i większość w mieście to lasery są mega zbędne…

One się sprawdzają tylko jak jest ciemno jak w d…

Lepiej je poświęcić np na 330:)

Są dodane w pakiecie Innowacje. Ich zmiana na LED usuwa pakiet i dodanie pozostałych elementów tego pakietu, robi cenę raptem o 2tys niższą, więc chyba nie ma co się zastanawiać ;)

Bez-tytu-u.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Diesel nie ma sensu, w Twoim przypadku.

Będzie permanentnie nie dogrzany.

Wiele oszczędniejszy tym samym od Pb nie będzie, a dokladasz 17k, w sumie nie wiadomo po co.

Poczytaj jeszcze forum, czy w pakietach, które wybrałeś nie ma elementów i objętych restrykcjami, żebyś w ogóle doczekał się na produkcję.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel nie ma sensu, w Twoim przypadku.

Będzie permanentnie nie dogrzany.

Wiele oszczędniejszy tym samym od Pb nie będzie, a dokladasz 17k, w sumie nie wiadomo po co.

Poczytaj jeszcze forum, czy w pakietach, które wybrałeś nie ma elementów i objętych restrykcjami, żebyś w ogóle doczekał się na produkcję.

Z tego co rozmawiałem jest już mało elementów na 3er w tej chwili które opóźniają. Podpisali jakaś umowę któa ma od nowego roku przyśpieszyć zamówienia. Zostały jakieś 3 rzeczy jeszcze opóźniające (w tym elektryczna klapa, którą usunąłem, bo po co mi ona w sedanie).


17koła sporo. Pokryje koszty leasingu można powiedzieć :)

Wywalę pakiet innowacji z laserami i sterowaniem gestami (bo zbędne mi to). Dołożę ledowe światła i i odejdzie kolejne 5k.

Wychodzi mi 238000 przed zniżkami. Robi się coraz bardziej sensownie ;)


Zatem chyba będzie 2.0i :)

Bez-tytu-u.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Diesel nie ma sensu, w Twoim przypadku.

Będzie permanentnie nie dogrzany.

Wiele oszczędniejszy tym samym od Pb nie będzie, a dokladasz 17k, w sumie nie wiadomo po co.

Poczytaj jeszcze forum, czy w pakietach, które wybrałeś nie ma elementów i objętych restrykcjami, żebyś w ogóle doczekał się na produkcję.

Z tego co rozmawiałem jest już mało elementów na 3er w tej chwili które opóźniają. Podpisali jakaś umowę któa ma od nowego roku przyśpieszyć zamówienia. Zostały jakieś 3 rzeczy jeszcze opóźniające (w tym elektryczna klapa, którą usunąłem, bo po co mi ona w sedanie).


17koła sporo. Pokryje koszty leasingu można powiedzieć :)

Wywalę pakiet innowacji z laserami i sterowaniem gestami (bo zbędne mi to). Dołożę ledowe światła i i odejdzie kolejne 5k.

Wychodzi mi 238000 przed zniżkami. Robi się coraz bardziej sensownie ;)


Zatem chyba będzie 2.0i :)

 

Będzie pięknie się prezentował, portimao w Msport robi robotę.

Ledy weź rozszerzone, bo podstawowe nie są skrętne i niezbyt ciekawie się prezentują.

Osobiście żałuję że nie dopłaciłem do laserów, ale jeżdżę więcej po słabo oświetlonych podmiejskich drogach.

Bardzo, za to, jestem zadowolony z hamulców M i 19".

W sumie z całego pakietu M jestem bardzo zadowolony.

Nie wiem czy planujesz, ale darował bym sobie też awd.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaje przy napędzie na tył :)

Muszę przeliczyć jeszcze te lasery, bo jak to wyjdzie tak mało jak mi się wydaje to je zostawię z pakietem innowacji :) Tak miało być od początku.


Mam nadzieję że 320i nie będzie za toporna i nie braknie koników w razie potrzeby. Spróbuję się nią przejechać przez decyzją końcowa.


Ktoś poleci gdzie dają największe zniżki ? :D

Bez-tytu-u.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.