Skocz do zawartości

E90 Światła do jazdy dziennej


Asemka

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie pisaliście że światła dzienne można włączać i wyłączać poprzez idrive. Ja idrive nie posiadam a mogę wł/wył dzienne poprzez opcje w BC :D Mogłoby to oznaczać że mam moduł świateł FRM II? Z vinu nie wyczytałem jaki mam moduł

masz FRM z tego co pamietam ...ale moge sie mylic :think:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 580
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

- puszczanie blinka bi-xenonem, zamiast H7 (nie jestem pewien, czy u wszystkich da się to aktywować).

Pozdrawiam

wlaczylem to u siebie , jak xenony sa wylaczone (ja nie mam auto) to nie puszcza blinka bixenonem (zrozumiale ) jak sa wlaczone to leci z bixenona - przynajmniej tak mi pokazuje sciana :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pisaliście że światła dzienne można włączać i wyłączać poprzez idrive. Ja idrive nie posiadam a mogę wł/wył dzienne poprzez opcje w BC :D Mogłoby to oznaczać że mam moduł świateł FRM II? Z vinu nie wyczytałem jaki mam moduł

masz FRM z tego co pamietam ...ale moge sie mylic :think:

 

Czyli jak bym miał FRM II to raczej rzuciłoby Ci się to w oczy? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lista rzeczy które można aktywować w E9X - zależne od rocznika. Lista skrócona do rzeczy które zostały już przez kogoś, gdzieś tam przetestowane i mają duże szanse zadziałać :wink:

 

- zmiana dźwięku dzwonka bluetooth, kiedy telefon jest sparowany

- zmiana domyślnego ekranu dla I-Drive

- zapalanie automatu bez wciśniętego hamulca

- odskakiwanie kluczyka po zgaszeniu samochodu

- szyba nie przestanie się domykać automatycznie, jeżeli w trakcie zostaną otworzone drzwi

- składanie lusterek przytrzymaniem przycisku zamykania

- przy hamowaniu, zapalają się wszystkie światła STOP. nie tylko przy gwałtownym hamowaniu

- sprężarka klimatyzacji (śnieżynka) nie włączy się automatycznie po kliknięciu AUTO

- sprężarka klimatyzacji (śnieżynka) nie włączy się automatycznie po włączeniu nadmuchu na przednią szybę

- START/STOP zacznie pamiętać ustawienia, a nie resetować się co uruchomienie samochodu

- dezaktywacja spryskiwaczy reflektorów

- po zgaszeniu silnika, wycieraczki nie zatrzymają się w połowie, tylko dojdą do końca

- możliwość zmiany czułości czujnika światła z poziomu menu licznika, w przypadku braku I-Drive

- dezaktywacja/aktywacja podpowiadacza zmiany biegu

- elektroniczne wskazanie prędkości (z korektą lub bez)

- zawsze aktywne podświetlanie liczników. Reszta wnętrza się nie świeci, chyba, że zostaną włączone światła.

- automatycznie zamykanie szyberdachu w czasie deszczu. Zapłon musi być uruchomiony, wycieraczki w trybie AUTO.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pisaliście że światła dzienne można włączać i wyłączać poprzez idrive. Ja idrive nie posiadam a mogę wł/wył dzienne poprzez opcje w BC :D Mogłoby to oznaczać że mam moduł świateł FRM II? Z vinu nie wyczytałem jaki mam moduł

masz FRM z tego co pamietam ...ale moge sie mylic :think:

 

Czyli jak bym miał FRM II to raczej rzuciłoby Ci się to w oczy? :)

 

Musze przejrzec czy mam twoje kodowanie jeszcze na kompie. Nie robilem FRM2 do tej pory , Artek ma koncowke 2006 mod2007 i mial FRM .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lista rzeczy które można aktywować w E9X - zależne od rocznika. Lista skrócona do rzeczy które zostały już przez kogoś, gdzieś tam przetestowane i mają duże szanse zadziałać :wink:

 

Pozdrawiam

 

Jako uzupełnienie listy kolegi artuj ( część może się powtarzać - wklejone z mojej strony):

 

--- światła do jazdy dziennej (DRL) – szczegółowy opis zasady działania na podstronie BMW/MINI

 

Możliwość aktywacji świateł do jazdy dziennej na „ringach” (jak w najnowszych BMW – warunek to posiadanie odpowiedniej wersji modułu świateł)

 

Dodanie w I-Drive dodatkowego menu sterującego światłami dziennymi

 

--- mruganie kierunkowskazów przy zamknięciu/otwarciu auta (nie jest wymagane posiadanie autoalarmu!)

 

--- funkcja „Follow me home” – światła samoczynnie gasną po zadanym czasie – praktyczne rozwiązanie np. w celu oświetlenia dojścia do domu - funkcja może być uruchamiana z pilota

 

--- aktywacja/dezaktywacja ostrzegawczych sygnałów dźwiękowych, np. przy pozostawieniu kluczyków w stacyjce, przy niezapiętych pasach itp.

 

--- wyłączenie testowania oświetlenia oraz wyłączenie powiadamiania o przepalonych żarówkach;

 

--- odblokowanie funkcji TV oraz DVD podczas jazdy

 

--- automatycznie odryglowanie drzwi po wyłączeniu silnika (jako rozwinięcie funkcji automatycznego ryglowania drzwi po ruszeniu pojazdu)

 

--- automatyczne „odskoczenie” kluczyka po wyłączeniu silnika

 

--- automatyczne składanie lusterek po zamknięciu auta z pilota

 

--- automatyczne zasuwanie szyb i szyberdachu po wykryciu opadów przez czujnik deszczu

 

--- dezaktywacja systemu "Auto Start Stop"

od tej chwili istnieje możliwość dezaktywacji poprzez kodowanie irytującego w polskich warunkach dla wielu użytkowników systemu "Auto Start Stop". Po jego wyłączeniu przez użytkownika z poziomu samochodu będzie to "zapamiętane" przez auto przy ponownym rozruchu, a nie jak do tej pory, gdzie system aktywował się sam na nowo.

 

--- przy światłach Bixenon możliwość ustawienia świateł drogowych jako Xenon + światło ostrzegawcze (światła wewnętrzne), możliwość „mrugania” jednocześnie światłem Xenon i światłem ostrzegawczym

 

--- wyłączenie sprawdzania i powiadamiania o braku odpowiedniego ciśnienia w oponach

 

--- cyfrowy licznik prędkości w panelu zegarów – możliwość ustawienia rzeczywistych wskazań, a nie zawyżonych jak ma to miejsce w przypadku prędkościomierza w zegarach - przykład 1 / przykład 2 / przykład 3

 

--- aktywacja/dezaktywacja przednich narożnych świateł diodowych

 

--- inicjalizacja czujnika deszczu

aby wreszcie Twój czujnik pracował tak jak należy, prawidłowo dobierając szybkość pracy wycieraczek do intensywności deszczu (zalecane zwłaszcza po wymianie przedniej szyby oraz w autach, w których ustawienia czujnika już się "rozjechały")

 

--- doświetlanie zakrętów podczas skrętu – zwiększa bezpieczeństwo podczas nocnej jazdy przykład 1 / przykład 2

 

--- wyłącznie irytującej informacji w I-Drive „Legal Disclaimer”

 

--- sterowanie czułością czujnika zmierzchu i deszczu – możliwość dodania dodatkowego menu w I-Drive lub w BC

 

--- informacja o sugerowanej zmianie biegów (pojawia się na wyświetlaczu BC) dla aut z manualną skrzynią biegów – sprzyja ekonomii jazdy

 

--- sygnał dźwiękowy przy otwieraniu i zamykaniu auta

 

--- światła powitania "welcome lights" – podczas otwarcia samochodu z pilota zapalają się dowolne światła na określony czas - mocno ułatwia znalezienie auta na parkingu, bądź w celu oświetlenia sobie drogi do samochodu

 

Możliwość dodania dodatkowego menu w I-Drive sterującego pracą świateł powitania

 

--- funkcja powrotu wycieraczek do pozycji wyjściowej po wyłączeniu silnika

 

--- odsuwanie/zasuwanie szyb z pilota

 

--- aktywacja/dezaktywacja funkcji zatrzymania podnoszenia szyb w chwili otwarcia drzwi

 

--- ustawienie dla I-Drive ekranu startowego na Communication/Entertainment/Navigation - do wyboru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest w frmie I opcja zapalania halogena razem z kierunkowskazem lub przy skręcie. ?

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odpalenie dziennych na halogenie w FRM I ? Jeśli nie to co zrobić, żeby samochó pamiętał, że został zgaszony na halogenach.

 

pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko jak aktwuje swiatla do jazdy dziennej w 118d 2004 xenon bez idriva ,to beda swiecic sie xenony a nie ringi?

 

a skad Ci to przyszlo do glowy ... Swiatla dzienne to sa swiatla drogowe swiecace z mniejsza moca . Xenony zapala sie automatycznie jak masz opcje auto i sie sciemni. Idrive nie ma tu nic do rzeczy . Ringi mozna aktywowac na dziennych przy FRM2, chociaz nie wiem jak mocne zarowki tam siedza , bo jesli te same to wyglada to srednio :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyć włożyć mocniejsze żarówki do ringów ( choć to i tak będzie niezgodne z przepisami, bo przy dziennych mają świecić mocniej a przy postojowych tak jak świecą teraz ). No i uważaj bo jak zapodasz za mocną żarówkę do ringa to może się stopić.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

czyli bedzie sie xenon zapalal o zmnoiejszonej mocy jak dobrze zrozumialem ,gdzie mozna na slasku to zrobic?

z wymieniac zarowki w ringach nie chce bo moze sie przytopic,jedynie na ringach mozna by jezdzi jakby ledowe byly to wtedy dawaj mocno znow mi sie to srednio podoba widzialem juz w kilku bmw tych nowszych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w nowszych, a do starszych beemek jak włożysz ledy to w ogole nie będzie tego widać. Jejku przeczytaj temat od 1 strony to wtedy zrozumiesz, że dzienne są realizowane na długich z 30 procentową mocą.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam kolege MMCV, bardzo dobry kontakt i profi robota :)

Masz sliczna ta alpine :twisted: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli bedzie sie xenon zapalal o zmnoiejszonej mocy jak dobrze zrozumialem

no nie wlasnie... :duh: Masz normalne swiatla dlugie (oprocz BIXENONA - gdzie przeslona zmienia swoje polozenie) , ale XENONY przy dziennych sie nie zapalaja . Po to wlasnie aktywuje sie dzienne zeby Xenon sie nie palil. Oszczedzasz zarniki (to akurat pier_dola) ale oszczedzasz tez odblysnik ktory w sloneczny i cieply dzien przy zapalonych xenonach szybciej sie wypala. Efekt jest potem taki ze nawet po wymienie zarnikow lampa juz tak mocno nie swieci . Niestety lampy w E9x sa nierozbieralne,tzn nie da sie znich wyjac odblysnika :( .

 

Na swoim przykladzie moge powiedziec ze po regeneracji odblysnikow w A4B6 bixenony zaczely mi tak swiecic ze w nocy przestalem uzywac dlugich bo nie bylo potrzeby . Palily jak nowe ! (bo w zasadzie po wymianie odblysnika masz jak nowe). Roznica byla kolosalna... wiec IMO warto ten odblysnik oszczedzac , tymbardziej jak ktos ma nalatane ponad 150kkm na swiatlach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko jak aktwuje swiatla do jazdy dziennej w 118d 2004 xenon bez idriva ,to beda swiecic sie xenony a nie ringi?

 

a skad Ci to przyszlo do glowy ... Swiatla dzienne to sa swiatla drogowe swiecace z mniejsza moca . Xenony zapala sie automatycznie jak masz opcje auto i sie sciemni. Idrive nie ma tu nic do rzeczy . Ringi mozna aktywowac na dziennych przy FRM2, chociaz nie wiem jak mocne zarowki tam siedza , bo jesli te same to wyglada to srednio :|

 

 

Powiem Wam, że od momentu aktywacji DRL dopiero niedawno jak wracałem z Wawy 'zwrócono' mi uwagę przez cb, od gościa który jechał przede mną, że dlaczego jadę na długich, żebym zmienił na mijania.. Ja do niego, że to są dziennie, itd.. A on aha, ale że razi, że za wysoko świecą... To mu mrugnąłem długimi i przyznał rację. Później opowiedział, że mu pan policjant chciał dowód zabrać za to, że światła w pozycji 0 świeciły za wysoko.. ;) - no i sobie pożyczyliśmy szerokości i tyle :8) . Pierwsza taka uwaga właściwie. Wcześniej nikt mi uwagi nie zwracał, często słyszę np. żebym włączył światła jak ktoś za mną jedzie :).

 

Zobaczymy jak na przeglądzie na to będą patrzeć, przegląd w grudniu.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zatrzymali 2 razy juz i do swiatel sie nikt nie doczepial . Na drodze jeszcze nie mialem takiej sytuacji . hmm dziwne. Ale na tyle jezdzenia po 1szej sytuacji bym sie jakos nie przejmowal zbytnio.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie co dziennie jadąc do pracy spotykam suszarkowóz. Stoją na końcu długiej prostej więc gdyby coś było nie halo, to już dawno zostałbym zatrzymany.

 

Chociaż to też niczego nie dowodzi. Nie zatrzymują również tych wszystkich oślepiaczy na "Zenonach" ...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.