Skocz do zawartości

G20 340i vs M4 M3


tomasztolala

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Cena auta jest bardzo OK. wezcie pod uwage ze auto jest dobrze doposazone plus brak Rabatu. Dobrze wyposazona 540 to cena bazowo okolo 420. M40i jest w cenie 530xi plus m pasztet a w m40i nie ma juz potrzeby m Pasztetu. Nie rozumiem jak mozna narzekac na cene. Jak bym w tym roku kupowal auto to zamiast g30 Ja bym do bazowej dolozyl ekstrasow za 40 kilo tsrgowal rabat flotowy plus cos ekstra I za okolo 280 wyjechal z salonu fsjnym i relatywnie szybkim autem

 

Najpierw trzeba się nim przejechać... potem ocenimy czy jest fajny ;-). W Warszawie ma być lipiec/sierpien do jazd

Z tym przejechaniem sie to 100 procent racja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 189
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Do niektórych to nic nie dociera. Awd jest szybsze w przyspieszeniu nie tylko na mokrym ale na suchym tez. Przy mocniejszych autach nawet z rolki awd pojedzie szybciej od rwd.

 

Jakiś przykład??

Bo wydaje mi się że kazde auto z x czy quattro jest wolniejsze od odpowiednika Oski...

Sam napęd to 50-100kilo więcej plus napedzenie dwóch osi zabiera trochę koni...

340i rwd 18 0-200

340i x drive 20 0-200

Ze stronki https://www.automobile-catalog.com/performance/2018/2161805/bmw_340i_xdrive_steptronic.html

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Cool?? Nie rozumiem mocny tył zgubi konie??

Haha to forum teoretyków mnie dobija...

F10m5 720kucy

Do 100gubi trakcje ale potem zsmiata

99% aut.

Ale wszyscy użytkownicy 520d i oraz 530i 540i Twierdza inaczej....

Gdzie to rwd Przegrywa??

Zapraszam wszystkich scigantow pseudo 9 czerwca makowice druga runda...

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przyklad rwd f m5 700+ps 1000"nm

11,8 1/4mili

Z rolki 100-300robi gtra 600ps

A najnowsze m5 competition 790/1000

Robi 10,8 1/4mili

Co to za głupoty z tym x drive napęd sztuczny zero czucia..

Ale naprawdę lepiej na forum mnie zablokujcie no to towarzystwo własnej adoracji..

X drive rules

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

:lol: jak narazie to widać ciebie plującego na xdrive w każdym temacie a nie żadne kółko adoracji. Rozumiem że wiedzę o trakcji 700 konnego M5 czerpiesz z jazdy swoim 320 konnym rwd ? Bo koledzy od M5 i M6 piszą inne rzeczy.


https://youtu.be/v9p8VYdejYc


1:30






Żeby nie było o adoracji to ja tez uważam ze rwd ma w sobie więcej z BMW i następne auto kupuje rwd póki jeszcze takie są :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
:lol: jak narazie to widać ciebie plującego na xdrive w każdym temacie a nie żadne kółko adoracji. Rozumiem że wiedzę o trakcji 700 konnego M5 czerpiesz z jazdy swoim 320 konnym rwd ? Bo koledzy od M5 i M6 piszą inne rzeczy.


https://youtu.be/v9p8VYdejYc


1:30






Żeby nie było o adoracji to ja tez uważam ze rwd ma w sobie więcej z BMW i następne auto kupuje rwd póki jeszcze takie są :)

 

Akurat wiem że Ty byś kupił rwd gdyby nie rabat...

Spotykamy się często i wiedzy o jeździe mka nie czerpie z jazdy swoją kosiarka lol...

Jeździłem m5 e39, e60, f10, i najnowszym m5 competition....

Po prostu takie moje zdanie....

I tak jak w innym wątku to wina zje... Handlowców co każdemu wpychaja x drive i właśnie mówią że rwd od 330i nie do okielznania....

Idealny wybór to m5 competition gdzie jest wybór zmiany napędu ale za wysokie progi...

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
:lol: jak narazie to widać ciebie plującego na xdrive w każdym temacie a nie żadne kółko adoracji. Rozumiem że wiedzę o trakcji 700 konnego M5 czerpiesz z jazdy swoim 320 konnym rwd ? Bo koledzy od M5 i M6 piszą inne rzeczy.


https://youtu.be/v9p8VYdejYc


1:30






Żeby nie było o adoracji to ja tez uważam ze rwd ma w sobie więcej z BMW i następne auto kupuje rwd póki jeszcze takie są :)

 

Akurat wiem że Ty byś kupił rwd gdyby nie rabat...

Spotykamy się często i wiedzy o jeździe mka nie czerpie z jazdy swoją kosiarka lol...

Jeździłem m5 e39, e60, f10, i najnowszym m5 competition....

Po prostu takie moje zdanie....

I tak jak w innym wątku to wina zje... Handlowców co każdemu wpychaja x drive i właśnie mówią że rwd od 330i nie do okielznania....

Idealny wybór to m5 competition gdzie jest wybór zmiany napędu ale za wysokie progi...

 

I takiego wyboru życzę wszystkim :) Peace :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Udało mi się dziś chwilę pojeździć m340i.


Poniżej to, co zauważyłem:


Na plus:

Dużo lepsze wyciszenie w porównaniu do F30 (niestety przednia szyba i dach teraz są najsłabsze...) Boczne klejone super sprawa

Układ kierowniczy o niebo lepszy niż w mojej F30 MPakiet (w standardzie coś pomiędzy komfort i sport z F30, mięsisty i przy okazji mega precyzyjny - dla mnie bajka!)

Zawieszenie adaptacyjne - bardzo fajnie wybiera nierówności - pojeździliśmy po naprawdę dziurawych drogach. Nic nie puka, stuka z amortyzatorów itp.

Harman Kardon - dużo lepszy od tego w F30 .Nawet FM grało bardzo fajnie (w F30 tylko CD lub zgrane CD na dysk)

Bliżej jest wyświetlacz z Navi - lepsze menu, kolory itp.


Na minus:

Niestety trochę słychać opony (auto było na zimówkach Bridgestone 19, ale 225 4 koła). Obawiam się, że na letnich 255 z tyłu będzie to dalej trochę za głośno, jak na premium

No i jeszcze jedna przypadłość. Dwa razy podczas tych 25 minut zdarzyło się, że reakcja na dodanie gazu..... 1s i dopiero auto rusza (nie mówię tutaj o redukcji biegów przy kick down, tylko ruszaniu ze świateł..) być może to auto się mnie dopiero uczyło, a ja jego ;-)...


Silnik pracuje rewelacyjnie (porównuję do F30 330i). Lepiej i ładniej słychać wydech zarówno w Comfort jak i SPORT

Ogólnie auto bardzo spójne. Wszystko do siebie fajnie pasuje (zawieszanie, układ kierowniczy, komfort).


Jak uda mi się go pożyczyć na dłużej to podeślę więcej informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako użytkownik M340i od miesiąca i ponad 2500km przejechanych mogę tez sie z Wami podzielić swoja opinia.


- adaptacyjny zawias działa duzo lepiej niz w mojej 428ix i wydaje mi sie, ze jest sztywniejszy aniżeli w mojej 428 także z adaptacyjnym - opony RFT 19, w 4er mialem ten sam rozmiar.


- układ kierowniczy to majstersztyk, mega precyzyjny, super wyczucie i w porównaniu do F36 jest przepaść - kierownica jednak trochę wydaje mi się za gruba ale to może tylko moje odczucia.


- silnik bajka, początkowo do 2kkm max 4500rpm, po wymianie oleju i filtra auto juz nie jest oszczedzane i naprawde ma super odejscie a motor jest mega elastyczny. Od wyjazdu z salonu 12,1l / 100 glownie miasto i troche zabawy. Na trasie 230km i 50% autostrada (tryb sport) i 50% wiejskie drogi (tryb sport indyvidual, czyli tylko silnik w trybie sport plus - opisze ponizej dlaczego) spalanie wyszlo 8,5l.


- virtual cocpit (nie chcialem, ale wyjscia nie mialem) przekonalem sie do niego w 100% i uwazam za najelpszy z tcyh jakie widizalem. Mozliwosc konfiguracji opcji wraz z HUDem, tym co wyswietla i jak fajnie to wyglada naprawde polecam.


- swiatla laserowe, byly w pakiecie innowacyjnym, ale szczerze powiem, ze nie ma roznicy vs adaptacyjne led’y za wyjatkiem wygladu i zasiegu dlugich.


- dzwiek...a raczej jego brak, spowodowal, ze moj ulubiony tryb to sport indyvidual zestrojony jak wyzej opisalem. Te auto w trybie comfort nie brzmi w ogole i wyglada jakby mialo zapchana rure. Nie „pierdzi” przy zmianie biegow w zadnym trybie, jedynie w dol jak zrobimy redukcje to cos zabulgocze i to tez tylko w trybie gdy silnik jest ustawiony na tryb sport plus.


- GPF zamula i zmniejsza fun, juz mam ofert od MG Motorsport na downpipe i frontpipe zamiast gpf bo nie wymaga to przeprogramowania czegokolwiek, takie p&p. Mocy troche przybędzie, dźwięk bedzie lepszy, ale „pierdzenie” to juz ingerencja w soft i albo box albo strojenie indywidualne. Sama zmiana wydechu koncowego przy gpf nic nie da i dlatego tez nie wiadomo czy w ogole bedzie wydech M performance.


- kamery, connected drive i sam system rozrywki jest dla mnie super. Jakosc wykonania tez jest in plus vs Fki.


- ja mam akurat kolor Dravit Grey jest naprawde cudny w polczeniu z rozszerzonym black i troche gratow M performance co calosciow daje naprawde fajne auto. Cieszy w srodku i na zewnatrz :cool2:


Generalnnie na te chwile jestem mega zadowolony z zakupu! G20 to naprawde fajny i udany model :mrgreen:

Edytowane przez pieron82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jako użytkownik M340i od miesiąca i ponad 2500km przejechanych mogę tez sie z Wami podzielić swoja opinia.


- dzwiek...a raczej jego brak, spowodowal, ze moj ulubiony tryb to sport indyvidual zestrojony jak wyzej opisalem. Te auto w trybie comfort nie brzmi w ogole i wyglada jakby mialo zapchana rure. Nie „pierdzi” przy zmianie biegow w zadnym trybie, jedynie w dol jak zrobimy redukcje to cos zabulgocze i to tez tylko w trybie gdy silnik jest ustawiony na tryb sport plus.


- GPF zamula i zmniejsza fun, juz mam ofert od MG Motorsport na downpipe i frontpipe zamiast gpf bo nie wymaga to przeprogramowania czegokolwiek, takie p&p. Mocy troche przybędzie, dźwięk bedzie lepszy, ale „pierdzenie” to juz ingerencja w soft i albo box albo strojenie indywidualne. Sama zmiana wydechu koncowego przy gpf nic nie da i dlatego tez nie wiadomo czy w ogole bedzie wydech M performance.

 

Ooo czyli gpf ouf??

A soft nie wykryje jego braku??

Wyciągając gpf na pewno i mocy będzie więcej i dźwięk lepszy.

Tylko wtedy gwarancja raczej ucieknie, temat rzeka bo czasami mając znajomych da radę włożyć stare graty...

Będziesz robić chipa?

Ciekawe jak by wyszło.

Zamawiales dodatkowa chłodnice??

No i najważniejsze kiedy galeria?? :mrgreen: :mad2:

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo czyli gpf ouf??

A soft nie wykryje jego braku??

Wyciągając gpf na pewno i mocy będzie więcej i dźwięk lepszy.

Tylko wtedy gwarancja raczej ucieknie, temat rzeka bo czasami mając znajomych da radę włożyć stare graty...

Będziesz robić chipa?

Ciekawe jak by wyszło.

Zamawiales dodatkowa chłodnice??

No i najważniejsze kiedy galeria?? :mrgreen: :mad2:

 

Da się to zrobić jak dowiedziałem się od MG bez ingerencji w soft - robili kilka M5, X3 M40i i wszystko działa - nawet na swoim fb o tym piszą. Co do gwarancji to jest dokladnie tak jak piszesz :mrgreen:

Sam soft czy box jb4 i powyzszych modifkacjach można celowac nawet w 490KM - ale jak dla mnie i na ten moment to raczej pieśń przyszłości…

Dodatkowo chłodnica jest i co ciekawe dzięki temu, że bierzesz ten pakiet masz większe hamulce i zaciski na przedniej osi (w stosunku do tych co wychodzą na wszystkich G20 w ma pakiecie) o czym jeszcze przed zakupem dowiedział się Kolega acc007 na forum bimmerpost :cool2:

Galerii nie będzie, ale wrzucam poniżej zdjęcia mojego setup`u - jeżeli jednak naruszam wątek to Milicja z forum to na pewno wyłapie i wtedy proszę o ich usunięcie.


IMG_2224.jpg

IMG_2243.jpg

IMG_2236.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Bardzo fajny ten Gravit.

Ile ma ta tarcza, skoro jest większa? Twoje zdjęcie pod kątem ,ale tego nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Czyli taka wielkość jak w 540i. Opony masz RF czy performance?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja z forum znam już 3 użytkowników co zmieniło c63 AMG na wersję c43 bo mocniejsza wersja po prostu się nie trzymała i mimo że była szybsza była wolniejsza w realnym świecie

 

Bez przesady mam już drugi egzemplarz C63 AMG dodatkowo obydwa po modyfikacjach pierwszy 530KM obecny 550KM. Jeżdżę tym jako totalne daily często całą rodziną w 5 osób. Poprzednim zrobilem 50tyś km w rok bylem nad morzem byłem w zimę w Polskich górach i nie bylo żadnego problemu z jazdą tym autem. Na suchym wg racelogic bez problemu robię powtarzalne 3.8s do 100km/h i ok 8s 100-200.

Wszystko kwestia opon najlepiej założyć 275 zamiast seryjnych 255. C43 jeździłem i to nie ma nic wspólnego z amg nie prowadzi się jak powinno i jest po prostu słabe i nudnę. Przy 4x4 żeby dostarczyć tyle samo frajdy co rwd musiał by mieć okolo 700KM.

Ludzie zmieniają C63 na C43 bo na to ich stać. Kierują się rozsądkiem nie trzeba wiele dolożyć a auto dużo nowsze a dodatkowo pali 50% mniej. Nie dla tego że C43 jest lepsze. C43 można sobie porównać do M340iX ani C43 nie jest AMG ani M340i nie jest żadnym ///M to zwykły marketing.


Rwd daje dużo lepsze prowadzenie żaden xdrive nie jest w stanie tego zmienić. Jak ktoś nie mieszka w górach wg mnie kupowanie takiego napędu jest bezsensu zwłaszcza że w przypadku BMW jest to dodatkowo awaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale odgrzales majówkowego kotleta :duh:


Kto pisał, ze tak jest z tymi M czy AMG? Bo jakos tego na forum nie widze tylko jest dyskusja o alternatywach dla prawdziwych eMek...


Mialem ostatnio ciekawa dyskusje z wlascicielem M4, ktory z kolei bardzo chwalil wlasnie M340i (byc moze dlatego, ze kupil M340i :D) Ja osobiscie tez znam jednego wlasciciela co zamienil C63s na C43+chip oraz takiego, ktory zamienil C63 wlasnie ze wzgledu na trakcje, ale z kolei na E63s czyli wedlug Ciebie na dupowoz, a nie sportowa limuzyne bo przeciez nie jest RWD, ale zamiata 99% aut i ma przyspieszenie 3,1-3,4 do 100km.


Rozmawiamy o alternatywie, a ja chyba znowu czuje sie nabity w butelke bo marketing BMW wmasowal mi, ze kupuja prawdziwa Mke :cool2: błagam Cie!


Wszystko powyzsze nie zmieni faktu, ze wszystko z koncowka 63 siedzi mi mega :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odkąd jest M240i M550D itd wiele razy słyszalem teksty typu "Stefan ma X5 emkę w dieslu..." wiele osób tego nie odróznia choć bmw i tak ma lepsze oznaczenia niż mercedes bo tam już typowo piszą że to pełnoprawne AMG. Sprzedawcy też wmawiają świeżaką w marce że kupują praktycznie Emkę.

E63s fajne auto ale to jest zamiennik audi. Ciężka krowa wyjeżdżająca przodem jak ktoś lubi dynamiczną jazdę w zakręcie. Nie zawsze chodzi o czas, osiągi czy trakcję dla mnie liczy się przyjemność i fun z jazdy a C63 przez swoją nieobliczalność i dzwięk jest niesamowity i powoduje uśmiech za każdym razem kiedy nim jadę.

Chodzi za mną M3 F80 ale przez dzwięk silnika póki co jeszcze się nie zdecydowałem na zakup mimo że mialem wszystkie poprzedniczki E30 M3, E36 M3 3.2x2, E46 M3 x3 i E92 M3 x2 manual i dkg. Aktualnie planuje najpierw kupić M3 a potem zdecydować co ze mną zostanie AMG czy M3 żeby potem nie żałować sprzedaży AMG.

M340i ze sportowym dyfrem i RWD to też fajne i ciekawe auto najlepiej ze zwyklym m pakietowym zawieszeniem jedyne nowe bmw które mi się podoba ale już z xdrive znika charakter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

M340i będzie lepsze jako daily niz M4 , ale zapewne nudniejsze.

Po posiadaniu C63 6,2l kazde inne auto okazuje sie malo ekscytujace, to fakt.


Ciekawie zapowiada się nowa Alpina B3

462KM i 700Nm. Xdrive.

Co ciekawe alpina G20 B3 nie jest juz dostepna jako RWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.