Skocz do zawartości

F10 - ledy czy biksenony?


dizel1982

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Pytam ponieważ nie udało mi się znaleźć podobnej dyskusji na forum, możliwe że źle szukałem. Zastanawiam się czy jest sens szukania na siłę F10 ze światłami Dynamic LED. Jaka jest tak naprawdę różnica w jakości światła między tymi dwoma źródłami? Nie chcę kupować za wszelką cenę LED-ów tylko po to żeby mieć bajer. Sporo podróżuję nocą i zależy mi na bezpieczeństwie. Do tej pory miałem styczność wyłącznie z biksenonami. Wiadomo, w jednym aucie są one lepsze, w drugim gorsze. W obecnym mam problem z tym że strasznie wypalają się odbłyśniki i teraz wiosną jak wymieniałem palniki to musiałem też wymienić odbłyśniki bo były bardzo mocno wypalone przez co świeciły już słabo i wymiana samych palników nie miała by kompletnie sensu. Czy w BMW jest podobnie? Czy odbłyśniki również się mocno wypalają w ksenonach? Niestety większość aut dwu letnich jest właśnie z tym źródłem światła natomiast nie wiem jaka jest realna różnica między ledem a ksenonem w jakości światła, czy ledy faktycznie świecą mocniej i jaśniej i czy jest sens za wszelką cenę poszukiwania auta właśnie z LED-ami czy można spokojnie brać ksenon bo różnicy w świeceniu nie będzie zauważalnej.


Oglądałem na YT film gdzie porównywali biksenony z ledami i wniosek był taki że biksenon świeci odrobinę lepiej aczkolwiek moim zdaniem nie jest to miarodajny test ponieważ wszystko jest kwestią konkretnego auta i konkretnego reflektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam bixenon nieskrętny w f10 po lifcie,


110 tys przebieg. świecą w nocy pięknie. drogowe to już rewelacja.

ale w durnym Passacie miałem skrętne... i tego mi tu brakuje oraz doświetlenia zakrętów.


Jak znajdziesz perełke z bixenonem skrętnym czy nieskrętnym to i tak będziesz zadowolony.


jeśli lift możesz trafic nawet na xenon wycinający auta z naprzeciwka. Działa to podobnie do full led dynamic.


Ja właśnie planuje zmienić swój nieskrętny xenon na full led wycinający, bo po prostu napaliłem się na ten bajer... a mam kamere na szybkie Kafas2 (czyta znaki drogowe i zawsze ją montują gdy jest ConnectedDrive).


No i po zakupie lamp i modułów firma Retrofit z okolic Łodzi jest mi w stanie to wszystko zainstalować. Ale waham się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja od sierpnia tego roku jestem posiadaczem F11 LCI z 2014r, 136tys. km nalotu. Mam ksenon skrętny z doświetlaniem zakrętów i asystentem świateł drogowych. Ogólnie ten asystent działa bardzo dobrze, z początku nie mogłem się przyzwyczaić zdawało mi się że wszystkich oślepiam, ale z czasem przyzwyczaiłem się, nikt mi nie mruga poza tym. Aczkolwiek wydaje mi się, że same światła świecą ciut za słabo, za ciepły odcień ma barwa światła i w moim odczuciu dalej od auta światło szybko ulega rozproszeniu. W drugim moim aucie, to jest Outlander II, ksenon świeci dużo chłodniejszą barwą i ogólnie lepiej świeci lampa.

Teraz mam takie pytanie, czy może wymienić żarniki na inne? Coś pomoże? Jakieś konkretne polecacie? Jaki tam typ żarówki w ogóle jest w tym F11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tam kolego d1s.


Ja mam nówki osram cool blue intense. Świecą idealnie.


Te lampy są bardzo mocne i nie ma porównania z moim poprzednim autem - bixenon w passacie b7.


Może masz jednak lampy jakieś już w środku wypalone... dziwne, że nie jesteś bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem w F10 LCI zwykły biksenon i przy sprzedaży (stan licznika to 112.000km) świeciły super. Absolutnie nie ma sensu szukać lepszych na siłę - jak się trafią, to pewnie, ale ja byłem zadowolony.

Dodam, że mam porównanie do różnych lamp, a obecnie mam w G30 adaptacyjne LEDy - wiadomo, mają ten bajer adaptacyjny wycinający innych użytkowników drogi i robiący ogólnie wrażenie wow, bo to LED itd. ale żebym jakoś miał płakać z powodu ich braku, to absolutnie nie.


Pamiętaj, że wiele biksenonów (ogólnie tych 35W) świeci lepiej niż niejeden LED - nawet widziałem jakiś test w jakieś ostatniej gazecie. Ale to zależy od danego modelu auta oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to jestem super zadowolony z tych lamp, a ten asystent świateł jest extra, myślę tylko że ciut za mało intensywnie świecą te żarówki, zaryzykuję i kupię nowe jakieś markowe. Najpierw wymontuję te z outlandera i zobaczę jakie tam są, tam jest D2S więc nie podejdą do BMW ale przynajmniej zobaczę z jakiej są firmy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja miałem jeszcze F11 to "wycinanie" następowało po wciśnięciu przycisku asystenta na lewej manetce. To działało automatycznie.

Ktoś pisał o Żarówkach xenon OSRAM COOL BLUE INTENSE - miałem w E60 i również bardzo polecam!


Natomiast co do samej różnicy między adapt. Ledami A adapt. bixenonami w F10 to miałem okazję porównać. Wielkiej różnicy jak dla mnie nie ma. W każdym razie nie doplacilbym za to zamawiając auto. Bixenony adaptacyjne robią jak dla mnie wystarczającą "robote" :cool2:


Randall - akurat wkleiles zdjęcie f10 z bixenonem ale przed liftem, ale nie zmienia to faktu, że lampy LED wyglądają dużo nowocześniej nawet od poliftowej lampy bixenon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam, że niektórym się bardziej podoba bixenon przedliftowy, który ma kierunki ledowe od bixenona lci, który ma zwykłą żarówkę od kierunkowskazu :)



FULL LED wyglądają pięknie... same dzienne ringi to coś wspaniałego.


Ja walcze z myślami czy wywalać tyle kasy... z modułami i retrofitem wychodzi właśnie 13 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak ja miałem jeszcze F11 to "wycinanie" następowało po wciśnięciu przycisku asystenta na lewej manetce. To działało automatycznie.

Ktoś pisał o Żarówkach xenon OSRAM COOL BLUE INTENSE - miałem w E60 i również bardzo polecam!


Natomiast co do samej różnicy między adapt. Ledami A adapt. bixenonami w F10 to miałem okazję porównać. Wielkiej różnicy jak dla mnie nie ma. W każdym razie nie doplacilbym za to zamawiając auto. Bixenony adaptacyjne robią jak dla mnie wystarczającą "robote" :cool2:


Randall - akurat wkleiles zdjęcie f10 z bixenonem ale przed liftem, ale nie zmienia to faktu, że lampy LED wyglądają dużo nowocześniej nawet od poliftowej lampy bixenon.

To nie wycinanie tylko zmiana z drogowych na mijania.

Poczytaj o vld.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też potwierdzam.


Jeździłem lci 2016 f11 bixenon,


Wycina elegancko. Super sprawa,


Tematu nie drążyłem, chcialem takie kupic bo tansze niz fullled,

I myslalem ze mniej roboty bo w koncu mam kamerke na szybie.


Ale z Retrofit mi napisał Pan, że nie bedzie wycinać.... po montażu.


A full led z modułem po montażu będzie w pełni wycinał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie tylko zmiana z drogowych na mijania, on tymi drogowymi tak kręci, że prawie cały czas świeci długimi a nie oślepia. Swoim życiem żyje prawa lampa a swoim lewa.

Na tym filmiku widać jak to działa


Ok, zwracam honor pod warunkiem że to nie są ledy.


Jak to aktywować? Mam adaptacyjne bixenony i wszystkich asystentów oprócz Nightvision

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj próbowałem dostać się do żarników w mojej F11. Jest bardzo ciężko, w preLCI jest chyba łatwiej, bo tam był przekręcany dekielek ten który zaślepia dostęp do żarnika, w LCI jest ten dekielek przykręcony czterema śrubkami torx 20, do jednej dostęp jest spoko, do drugiej słaby, do trzeciej bardzo trudny a do czwartej uważam niemożliwy. Ale zajrzałem pod dekielek i mam OSRAM XENARC D1S 66140, czyli teoretycznie około 4150-4300K. Co dziwne w Outlanderze mam praktycznie taką samą żarówkę, bo Osram Xenarc tylko 66240 D2S i świeci sporo chłodniejszą barwą. Tak poza tym to w outlanderze dostęp do żarników jest taki, że na drodze bez żadnych narzędzi można wymienić żarówki.

Nie wiem jak wstawiać fotki bo bym pokazał jaka jest dużą róznica między tymi samochodami w świeceniu lamp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienic sie dalo :)


Wystarczą odpowiednie narzędzia.


Moj lci wlasnie tak jak napisales, 4

Torxy w dekielku....


Wystarczy bita z torxem złapać dlugą lekarską pensetą i poszlo :) w połączeniu z naprawde cierpliwymi rękoma:)


O xenonach wiem wszystko, każdy rodzaj testowałem w Passacie.

Cool blue intense Osram wygrywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienic sie dalo :)


Wystarczą odpowiednie narzędzia.


Moj lci wlasnie tak jak napisales, 4

Torxy w dekielku....


Wystarczy bita z torxem złapać dlugą lekarską pensetą i poszlo :) w połączeniu z naprawde cierpliwymi rękoma:)


O xenonach wiem wszystko, każdy rodzaj testowałem w Passacie.

Cool blue intense Osram wygrywa.

Dobrze wiedzieć, jakie narzędzia są potrzebne :D.


Skoro wiesz wszystko to co powiesz o

Philips D1S D1S X-tremeVision gen2 ? Słyszałem na ich temat bardzo dobre opinie i skłaniam się ku nim, ale w moim lci jeszcze na razie oryginały świecą super.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem i po testach sprzedałem.


Świeciły tak samo na żółto a nawet gorzej od oryginałów zwykłych nowych.


Zanim takie sie rozświetlą, prędzej auto sprzedam :)


Cool blue intense mają od razu barwe naprawdę najlepszą dla oka.


A w zimie to już w ogóle piękna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Trochę odświeże temat. Posiadam zwykły xenon,bez adopcji i skrętu. Mam możliwość odkupienia po dość dobrej cenie Full led za niecałe 6tys,komplet. I teraz tylko pytanie z czego korzysta adaptive do wycinania? Czy tylko z kamery kafas czy też musi być kamera fla w lusterku? A jeśli tylko kafas to 1 czy 2?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.