Skocz do zawartości

[F10] Wyciek płynu spryskiwaczy


gv

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!


Przydarzył mi się dość dziwny wyciek płynu do spryskiwaczy w F10 520d 2012rok / (układ ze zmywaniem reflektorów),

Sprawdziłem zbiorniczek wraz z pompkami i na "oko" wydaje się być ok.

Po uzupełnieniu płynu poprzez wlew pod maską nic się dzieje. Po psiknięciu płyn zaczyna ubywać, jednakże nie ubywa go bezpośrednio ze zbiornika (pompki itp.), tylko płyn zaczyna dziwnym trafem kapać w prawym nadkolu, w miejscu gdzie jest przepust do grubych przewodów plusowych (na zdjęciu). Woda kapie z góry, jakby z podszybia. Czy ze mną coś nie tak, czy instalacja jest tam jakoś poprowadzona? :) Możliwe, żeby kapało z poziomu "wyższego"?

W praktyce płyn ścieka przez nadkole po osłonach i kapie pod autem, bliżej prawej strony auta (zdjęcia).


Miałem wrażenie, że wlew połączony jest ze zbiornikiem, jednak ta woda kapie ponad rurą od wlewu płynu do zbiorniczka ;)


Fotosy:

IMG_2020.jpg

Czy w ogóle jest sens wyciągać zbiornik oraz pompki, skoro kapie z poziomu "wyższego" ? :D

IMG_2027.jpg

IMG_2062.jpg

IMG_2056.jpg

IMG_2061.jpg

Poziom wyżej:

IMG_2063.jpg




Z góry dzięki za pomoc - u mnie na logikę coś nie gra. Albo kuna przegryzła przewód od spryskiwania maski?! Jak to możliwe, że stamtąd płyn leci tak szybko kropelka po kropelce (z poziomu wyżej).

Kłopot z tym, że potrafi ubyć ponad 50% płynu ze zbiornika w krótkim czasie.

Sprawdzałem również, czy nie kapie spod zderzaka i innych miejsc - jest ok. Kapie tak, że płyn spływa po osłonach pod auto :shock:

--

gv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hejka,


U mnie mechanik od spodu auta się dostał i stwierdził że któryś z oryginalnych węży był kiepsko wykonany i się "uchlastał". Niestety porównał usterkę do usterek we francuskim aucie! :)


Od momentu naprawienia węża wszystko ok, płyn nie ucieka.


Z własnego doświadczenia podczas ubywania płynu do spryskiwaczy należy sprawdzić:


-zderzak i okolice dyszy reflektorów (mogą cieknąć z czasem niestety)

-zdjąć nadkole od strony pasażera i sprawdzić zbiornik na płyn do spryskiwaczy wraz z okolicami pompek (pompki przeciekają)

niestety aby to idealnie naprawić należy skorzystać z podnośnika lub z kanału. Trzeba dostać się od spodu aby mieć pełną wygodę. Samo zaglądnięcie od strony nadkola daje nam wiedzę czy na przykład pompki od płynu nie przepuszczają. Wyciągnięcie zbiornika wymaga odkręcenia górnej śruby oraz dostania się od dołu (dolna śruba). Bez dostania się od dołu zrezygnowałem - nie udało mi się dostać do mocowania zbiornika od dołu.


-sprawdzić wąż łączący zbiornik z wlewem płynu!


Pozdrawiam

--

gv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze

W moim przypadku winowajcą była pompa obsługująca szybę czołową.

Jaka była różnica pomiędzy szczelną a nie szczelną pompką..????

Dmuchając ustami w miejscu gdzie jest wirnik i jednocześnie zatykając palcem wyjście , powietrze nie ma prawa wychodzić na zewnątrz. W moim przypadku było czuć delikatne rozchodzenie się powietrza . Najprawdopodobniej nieszczelność była w dolnej części korpusu pompki?


Producentem pompek jest Continental

Stara pompka....... ( jej wiek to 8 lat i nalatane niecałe 220kkm )

BMW 67.12

6934160 - 01

37/13/5H CZ

3240479 12V

132640 - 11


Nowa pompka

VDO Continental

A2C53240479Z

Jak widać numer nowej pompki pokrywa się z numerem starej ( patrz czwarty wiersz )

3240479 12V



Teraz kwestia pozostałych pompek.

Po lewej stronie pompki , która obsługującej szybę czołową jest pompka tylnej szyby. Na pierwszy rzut oka wyglądają identycznie . Różnią się numerami OE ( nie robiłem pomiarów suwmiarką ) oraz wagą.



- szyba czołowa 90g


67 12 6 934 160



- tylna szyba 100g


67 12 8 362 154

67 12 0 154 873



- światła ksenonowe 170g ( tej pompki nie widziałem ponieważ jest zamocowana po przeciwnej stronie niż w/w ).


67 63 7 217 792



Różnica w wadze pewnie wynika ze sprawności pompki, im cięższa tym większe wytwarza ciśnienie ....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Podpinam sie pod temat,

Mi raczej plynu nieybywa, ale zauwyazlem ostatnio czesto zapach plynu po spryskwianiu. Po otwarciu maski slady na korku od zbiorniczka i w jego okolicy. Po przetarciu znmw sie pojawia. Dzis niebylo jak sprawdzic w deszczu. Albo przy zbiorniczku gdzies z okolic korka leci podczas spryskiwania (wtedy czuc), albo scieka po masce od podszybia i wylewa sie przez otwory w masce w okolice pojemniczka z plynem (druga opcja chyba bardziej realna).

Kros mial podobny przypadek ?

Edytowane przez Lendio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.