Skocz do zawartości

Grzeje na nogi i szybę oraz grzeje gdy nie włączona klima


drallibor89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam nietypowy problem, który staram się rozwiązać od kilku tygodni sam, ale w końcu postanowiłem poradzić się fachowców - tutaj. Posiadam BMW E60 530i M54 2005r +LPG. Problem jest z klimatyzacją. Co bym nie ustawił na panelu gdy podam nadmuch na nogi to grzeje z pełną mocą - to samo na szybę. Na kratki jest ok, choć ta po prawej od kierownicy też daje cieplejsze gdy włączona jest klima. Gdy wyłączę klimatyzację z wszystkich kratek dmucha delikatnie ciepłym - mimo ustawienia na najzimniejsze. Wymieniłem już elektrozawory choć poprzednie były ok jak się okazało. Sprawdzałem też ich pracę i jeden pracował na zmianę tzn włączał się i wyłączał, zaś drugi działał non stop po czym przy zmianie na panelu temperatury na grzanie - wyłączył się. Czy to ich poprawna praca?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to głupie pytanie:

Ale czy w Idrive, ustawieniach nawiewu, kreski masz na czerwono czy niebiesko ?

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat wiele razy poruszany z tego co widzę, u mnie gdy na dworze robi się coraz zimniej to faktycznie z nawiewu na szybę i nogi zaczyna lecieć coraz cieplejsze powietrze... w Lecie gdy na dworze jest ciepło/gorąco jest OK, zewsząd wieje zimnym z klimy...


Obadaj to:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=155536&start=15#p2465738

chyba tak po prostu ma być.


ps. paski w idrive powinny być na niebiesko - zimne powietrze (analogicznie czerwone paski to ciepłe powietrze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są brednie. Sprawdzałem to u kolegi w e61 2007r. Leci zimne na nogi jak jest upał na dworze, a u mnie bez znaczenia na ustawienia kresek w idrive leci gorące. Proszę dalej o pomoc...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hmm, a dlaczego zakładasz, że u kolegi jest prawidłowo? U mnie na nogi też leci cieplejsze powietrze niż kratkami w desce. Z tego co pamiętam nigdy na nogi nie leciało tak zimne powietrze jak nawiewem środkowym. Zresztą gdyby tak było to przy sprawnej klimatyzacji gdzie z nawiewu leci powietrze o temp. ~5-7 stopni było by to mocno niekomfortowe nie mówiąc, że mocno niezdrowe. :duh: Nawiewy na nogi nie mają możliwości kierowania strumieniem powietrza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. Jak już pisałem sprawdzałem działanie elektrozaworów (bo też wymieniłem na używany). Jeden (ten od strony szyby) działa na zmianę włącza się i wyłącza natomiast ten drugi albo jest włączony albo wyłączony w zależności od tego jaką temperaturę ustawię. Czy tak powinny pracować? Swoją drogą rozbierałem później ten oryginalny i był w super stanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopie trochę temat. Pojawiły się temperatury koło 5 stopni na dworze, a moje e61 polift nie chce grzać po ustawieniu zadanej temperatury. Na maxa jak dam to po długiej chwili zacznie dmuchać, a jak zrobie 24 stopnie to leci zime powietrze z wszystkich kratek. W idrive jest na grzanie nastawione. I inpie zero błędów. Temperature silnika trzyma 90 stopni podpowiedzie gdzie szukać przyczyny? Dzięki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopie trochę temat. Pojawiły się temperatury koło 5 stopni na dworze, a moje e61 polift nie chce grzać po ustawieniu zadanej temperatury. Na maxa jak dam to po długiej chwili zacznie dmuchać, a jak zrobie 24 stopnie to leci zime powietrze z wszystkich kratek. W idrive jest na grzanie nastawione. I inpie zero błędów. Temperature silnika trzyma 90 stopni podpowiedzie gdzie szukać przyczyny? Dzięki.

A czy w Inpie patrzycie na temperatury odczytywane przez czujniki klimatyzacji? To, że nie ma błędu, tzn., że czujnik nie ma zwarcia, przerwy, ale czy podawana przez czujnik temperatura jest zbliożona do realnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Odświeżę temat. Problem jest wciąż ten sam i zaczynam sie przyzwyczajać jednocześnie rozmyślając nad sprzedażą samochodu bo nie potrawie naprawić usterki. Wie ktoś może jak sprawdzić za pomocą INPY etc. funkcje prawidłowego działania klapek nawiewu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Jak by ktoś dalej szukał rozwiązania ciepłych nawiewow nawet gorących. Na szybę i nogi..Jak auto posiada lpg to na pewno jest wpiety reduktor w węże nagrzewnicy. .. I problem polega na tym że reduktor robi obieg po za zaworami. Czyli woda w nagrzewnicy nagrzewa się przez powrót. A że jest wspólny dla prawej i lewej to grzeje wszystko.. A środkowe kratki maja osobne tunele swierzego powietrza sterowane idrive. Więc albo powrót z reduktor przepinamy gdzies. Albo zawór jednokierunkowy na wąż powrotu nagrzewnicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.