Skocz do zawartości

E60 530d wymiana rozrządu jak rozpoznać? Koszt?


GiGgS

Rekomendowane odpowiedzi

Warsztat stwierdził że do tej operacji należy wyciągnąć cały silnik z auta a przy okazji zdjąć głowice. Warsztat z "polecanych" na forum

Ja pier..... silnik wyciągnąć ))) naciąganie na kasse)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam, i jak zmieniłeś ten rozrząd? Ja mam 343tys przebiegu i nic nie słychać

Tak, to był ostatni moment na wymianę bo łańcuch już był luźny. Nie było żadnych objawów tego. Operacja zakończyła się na 2,5tys (części + robota)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja produkuje wahacze, zwrotnice, amory, całe belki itd. I wygląda to tak że mamy oryginał i produkujemy ta sama cześć jako aftermarketowy zamiennik. Jest on produkowany na tej samej maszynie przez tych samych ludzi na tych samych komponentach. Mało tego zamiennik potrzebuje wiecej czasu na wyprodukowanie ponieważ na koniec jedna osoba stoi że szlifierka i ściąga znaczek i numer.

Także wątpię że sachs będzie miał dwie linie produkcyjne dla OE i zamienników.

Tak samo będzie z rozrzadem szukać tych części że startymi numerami i znaczkiem.

Zapytaj się w serwisie czy ci da na papierze to że łańcuchów się nie wymienia. I zapytaj się czy jeżeli się zerwie to czy będziesz mógł liczyć na nowy silnik od nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Moje bmw 530d 2004r 218ps. Problem mam z tym ze odpale auto jak jest zimne jest wszystko ok. Pochodzi 5-10 min i na biegach P oraz N slysze jakby ktos wrzucil srubki do skrzyni biegow. Dzwiek nie jest caly czas taki sam. Raz slychac jakby byla 1 szt, raz 3 a raz 4. Po wrzuceniu d lub r jest totalna cisza. Jezdzac po mechanikach w moim obrebie, wszyscy stawiali na skrzynię biegow. Ze to na 90% pompa w niej. Skrzyniowiec powiedział, ze jeśli ona pracuje prawidlowo, to szukac innej przyczyny. Dostalem namiar na goscia, ktory pracuje w serwisie bmw i po pracy naprawia bmw. Postawil mi za przyczyne rozrzad. Skasowal 500zl za diagnoze, a cena robocizny i czesci to 4tys powiedzial. Twierdzi ze jeszcze trzeba jakies trzpienie wymienic i wyciagnac przy tym silnik do gory. Co o tym sadzicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom. Przy tej diagnozie naprawil mi blad poduszki powietrznej. Na forum podpowiadali mi ze to modul za schowkiem. A on twierdzi ze klema ibs nie byla zakodowana i auto widzialo spadki napiecia. Ile w tym prawdy to nie wiem. Teraz za rozrzad chce 4tys a mowi, ze turbo leje olejem i je trzeba dac do regeneracji. 1600zl + jakis waz, bo tez sie wymienia. A robote w cenie rozrzadu. Tylko ze mi w ogole nie bierze grama oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak uwazam. Ale nie wiem co zrobic. Jedni obstawiaja kolo zamachowe przy skrzyni, inni pompe oleju w skrzyni, jeszcze inni pompe vacum. Gosc od skrzyni mowi ze to nie skrzynia. Czesci do tego maja ceny z kosmosu, ale wymieniac wszystkiego na czuja nie ma sensu. Dlatego pojechalem do goscia z serwisu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom. Przy tej diagnozie naprawil mi blad poduszki powietrznej. Na forum podpowiadali mi ze to modul za schowkiem. A on twierdzi ze klema ibs nie byla zakodowana i auto widzialo spadki napiecia. Ile w tym prawdy to nie wiem. Teraz za rozrzad chce 4tys a mowi, ze turbo leje olejem i je trzeba dac do regeneracji. 1600zl + jakis waz, bo tez sie wymienia. A robote w cenie rozrzadu. Tylko ze mi w ogole nie bierze grama oleju.

Powtórzę jeszcze raz, sam założyłem ten temat i miałem taki sam zgryz. Jeździłem od warsztatu do warsztatu aż w końcu znalazłem serwis Boscha który wymienił mi rozrząd w miarę normalnej cenie( tj 2,5k) bez wyciągania silnika co nawet niektóre POLECANE tutaj warsztaty proponował a ceny grubo ponoć 5k. Przy wymianie okazało się że łańcuch był strasznie rozciagniety ale nie dawał o sobie w ogóle znać ani hałasem ani pracą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To jeszcze opisz dokładnie co Ci tam wymienili. Czy tylko łańcuchy, czy też koła zębate itp. Nie mam zielonego pojęcia dlatego się pytam, bo sam się przymierzam, a też różne rzeczy czytałem. Np, że wymiana samych łańcuchów nic nie zmienia bo koła już zużyte od wyciągniętego łąńcucha, albo czy wymieniać tylko łancucy rozrządu czy inne pierdy przy okazji.

No i mam xDrive, dodatkowo do zrzucenia mam półosie i rozdzielacz, to mam świadomość, że za darmo się nie zrobi.


Ale jak są ceny tak jak piszesz od 2500, do 6500 jak już się orientowałem, to ja się zastanawiam, czy za 2500 to po łebkach nie będzie. No i warsztat, który oferuje mi cenę z górnej granicy ma moje pełne zaufanie i nigdy mnie nie przyciął na niczym, wręcz przeciwnie, a zawsze robią zgodnie ze sztuką, wręcz pedantycznie bym powiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze opisz dokładnie co Ci tam wymienili. Czy tylko łańcuchy, czy też koła zębate itp. Nie mam zielonego pojęcia dlatego się pytam, bo sam się przymierzam, a też różne rzeczy czytałem. Np, że wymiana samych łańcuchów nic nie zmienia bo koła już zużyte od wyciągniętego łąńcucha, albo czy wymieniać tylko łancucy rozrządu czy inne pierdy przy okazji.

No i mam xDrive, dodatkowo do zrzucenia mam półosie i rozdzielacz, to mam świadomość, że za darmo się nie zrobi.


Ale jak są ceny tak jak piszesz od 2500, do 6500 jak już się orientowałem, to ja się zastanawiam, czy za 2500 to po łebkach nie będzie. No i warsztat, który oferuje mi cenę z górnej granicy ma moje pełne zaufanie i nigdy mnie nie przyciął na niczym, wręcz przeciwnie, a zawsze robią zgodnie ze sztuką, wręcz pedantycznie bym powiedział.

Łańcuchy, slizgi, napinacze, uszczelnienia, bez kół zębatych. Oglądałem filmik na yt (auto challenge czy jakoś tak) i też wymieniał bez kół zębatych. Jak chcesz mogę nawet podesłać Ci na pw numery części które zostały wymienione i ile dokładnie kosztowały. Jeden warsztat w Katowicach proponował wymianę rozrządu +... Dodatkowo uszczelke pod głowicą z wyciaganiem silnika dlatego stąd ta cena, samego rozrządu nie chcieli zrobić :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może porównanie niemiarodajne do rozrządu, ale za dzieciaka pamiętam jak zakładaliśmy nowy łańcuch do starego roweru to nie było bata - przeskakiwał pod obciążeniem.


W każdym bądź razie to rozwiewa moje wątpliwości - idę po całości. Fura ma służyć jeszcze 4 lata, zrobić po około 40 000km rocznie, głownie w długie trasy, więc i tak się opłaca, jeśli nagrodzi niezawodnością. Tym bardziej jeśli przyjdzie mi w przyszłości wrzucić jakieś lepsze turbo i mapę zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak masz Aku blok to wymień jak chcesz spać spokojnie.


Orgi łańcuchy jakie szły na pierwszy montaż to nie SWAG tylko IWIS i takie dostaniesz w pudełku np. Febi Bilstein.


Kpl tj. ślizgi, łańcuchy dostaniesz na alledrogo za 500-600PLN do tego dolicz sobie uszczelkę pod pokrywę łańcucha oraz blokadę - ta dla ułatwienia prac jest WYMAGANA.


Ja u siebie zmieniałem przy okazji wymiany panewek.


Auto to E61 530d LCI z przebiegiem 230k km sprawdzony. Łańcuch nie był rozciągnięty, bo porównywałem go z nowym, e jak się ma silnik na wierzchu to nie było sensu się nad tym zastanawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda silnik inny bo n47 ale czy możecie polecić jakiś warsztat na wymiane rozrządu woj kujawsko-pomorskie albo małopolskie,jade do PL na wakacje także bym przy okazji wymienił ,po komentarzach widać że spokojnie można brać Febi..?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 4 tygodnie później...

To mój pierwszy wpis na tym forum, więc wypadałoby się przywitać - Cześć wszystkim!

Kupiłem E61 z silnikiem M57N2 i też mam dylemat. Mam kolegę który super ogarnia ten silnik i nie jest w stanie jednoznacznie mi powiedzieć wymieniać czy nie.

Z jednej strony wszystko działa spoko (Ale urywają się bez "Uważaj" - żadnych dźwięków z rozrządu, auto jeździ bez problemu). Z drugiej, przebieg (hehehe) mój ma ponoć 246k km. Jestem realistą, wiem że to może być zupełna inna cyferka. No i co robić? Dodam, że już dawno jestem Geriavitem i nie wyłączam kontroli trakcji ani nie upalam. Szanuje E61 za komfort, precyzję prowadzenia, jeżdżę rozsądnie płynnie dozując moc :-)

Edytowane przez Ryś Stepowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.