Skocz do zawartości

E92 335D M Sport Individual Chip tuning EGR Delete


mati0507

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

pipercross wygląda na suchy....

używam filtrów gąbkowych i je się nasącza specjalnymi olejami... motorex, putoline, motul i wiele innych... inaczej puszczają cały kurz do silnika.

 

Gdzieś słyszałem, że po nasączaniu filtrów olejem mogą pojawić się problemy z przepływką? :P Mit?

Moje galerie:


Jest :) BMW F30 // 335XI // BLACK

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=397494


Była :( BMW E90 // 330D // M-PAKIET

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339724

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no umiejetnie trzeba i dac z 4-5h na doschniecie a najlepiej 1 dzien. inaczej tak jak piszesz zalepi przepływke i smietnik.. w filtrach k&N to samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
makiGS »
też ładnie wyszło. Tylko pomyśleć ile nowa kosztuje... A efekt bardzo podobny :8)

 

cypisek21
Co do filtra. Zobaczę jak będzie to wyglądać. U mnie nie ma problemu z czasem mogę zostawić na cały dzień.


Z nowości to zbieram części, w zimę planuję trochę rozgrzebać auto. Wymienić płyn chłodniczy, hamulcowy, muszę też zmienić tarcze i klocki oraz olej w skrzyni biegów. Zastanawiam się także od razu wrzucić przewody hamulcowe w stalowym oplocie Hel. Co myślicie?



Wpadła mi w ręce też taka ciekawostka:


3ad7f3f331df4e20med.jpg


115bd2a3e4b7e630med.jpg


a207c58213b5b2a9med.jpg


28d6e8483d11c958med.jpg


Na razie mogę powiedzieć tylko że działa. kabelek jest dość długi i płaski, nie ma problemu z przeciągnięciem oraz ukryciem. Złącze OBD jest kontowe i nie przeszkadza jeśli jest wpięte na stałe.


Samo urządzenie jest dość mocno konfigurowalne. Irytował mnie brak temperatury oleju. Aktualnie mam ustawione na wyświetlanie temperatury oleju, cieczy chłodzącej oraz napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mega, mega sprawa pod względem funkcjonalności. Brak temperatur, szczególnie cieczy, ale też oleju na liczniku jest dość mocno irytujący :'( Fajnie, że daje to rade, ale szczerze powiem, że wyglądowo do mnie nie przemawia :P

Moje galerie:


Jest :) BMW F30 // 335XI // BLACK

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=397494


Była :( BMW E90 // 330D // M-PAKIET

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339724

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ja bym przerobil kratke i tam go wpsowal, bo wyglada to bardzo slabo, gdzie to wyrwales? Musze sobie sprawic taki sam bo irytuje mnie brak temperatury silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super autko i podejście w dbaniu o samochód.. :cool2:


Powiedzmi jakim cudem masz takie małe spalanie... :shock: , ja nie schodzę poniżej 8 litrów przy spokojnej jeździe a jak trochę przycisne to 9,5 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Powiedzmi jakim cudem masz takie małe spalanie... , ja nie schodzę poniżej 8 litrów przy spokojnej jeździe a jak trochę przycisne to 9,5

 

Oczywiście cudów nie ma. Z dużego przebiegu mam spalanie 7.5L. Tylko że jeżdżę na około 85% autostradą z normalną prędkością nieco poniżej limitu. Po skasowaniu przebiegu i jeździe po samym mieście oczywiście mam również około 9.5L.


Od początku tego tematu zrobiłem już ponad 20 tys km. w mojej skromnej opinii świetnie auto pasuje to klasy GT mimo że jest teoretycznie trochę za małe. każdy dłuższy wyjazd jest bardzo przyjemny, na tyle że chyba wylał bym wybrać samochód niż samolot czy pociąg :P

 

bo wyglada to bardzo slabo, gdzie to wyrwales?

 

Dlatego jest na delikatnej taśmie dwustronnej do szybkiego demontażu. Nie mam na razie koncepcji na ukrycie albo jakiś ładniejszy montaż. Nazywa się to Autool x60 i można dorwać w chinach. jedyne co mogę powiedzieć to działa cały czas :8)


Z nowych rzeczy, wpadły zimówki na oryginalnych felgach styling 193 oraz oponach Pirelli Sotto Zero 215/40 i 225/40. Tylko utwierdzam się w przekonaniu że kolor tych felg jest paskudny. Po zimie raczej na pewno oddam do regeneracji i powrotu do oryginalnego koloru. Tym bardzie że koła są zgodnie z VIN na tych kołach auto wyjechało z fabryki.


733262e0a4e76affmed.jpg


Zaczynam tez zbierać graty do wymiany w trakcie zimy:


14eb2eb9c7721adfmed.jpg


Czekam jeszcze na zestaw tarcz i klocków Zimmermann Sport oraz oddaje auto na wymianę oleju w skrzyni biegów.


Mam jeszcze pytanie co do kół letnich:


Mam właściwie fabryczny rozmiar czyli 225/35R19 i 255/30R19


Powinno to wyglądać tak:


a04f7d14c32d49d2med.png


Jednak wyraźnie tylko koło ma mniejszy obwód:


a4ade79740dff042med.jpg


Niemiłosiernie mnie to wkurza, czy coś jest nie tak wina tego że tył jest RUN FLAT?


Czy powinienem szukać jednak 265/30R19? Teoretycznie powinno wyglądać to tak:


7bccf7d5e2b5d459med.png


Czy miał ktoś z takim problemem doświadczenia?

Edytowane przez mati0507
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zły rozmiar opon z tyłu


Ma być z przodu 225/35r19 tak masz

Z tyłu 255/30r19 a masz 255/35r19 dlatego masz wyższe


Oczywiście sprawa się tyczy felg o szerokościach 8 i 9 cali i taki jest prawidłowy rozmiar fabryczny opon,twój nie jest fabryczny niestety jeśli chodzi o tył, 265 nie ładuj wyjdą za dużo walce jak w wyścigach Daytona .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zły rozmiar opon z tyłu


Ma być z przodu 225/35r19 tak masz

Z tyłu 255/30r19 a masz 255/35r19 dlatego masz wyższe


Oczywiście sprawa się tyczy felg o szerokościach 8 i 9 cali i taki jest prawidłowy rozmiar fabryczny opon,twój nie jest fabryczny niestety jeśli chodzi o tył, 265 nie ładuj wyjdą za dużo walce jak w wyścigach Daytona .....

 

Oczywiscie pomyłka przy pisaniu. 255/30R19 dokladnie tak jak fabrycznie. Juz poprawiam.


Powraca pytanie. Wg tego co podaje kalkulator to 225/35r19 i 255/30R19 powinno byc ok. Zastanawiam sie tylko czy to nie wina tych konkretnych opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Auto jest po dość dużym serwisie:


- Tarcze Zimmenmann Sport

- Klocki Zimmermann

- Płyn hamulcowy ATE typ 200

- Wymieniony filtr paliwa

- Wymieniony płyn chłodniczy Prestone

- Wymieniony olej i filtr skrzyni biegów ZF

- Wykonana adaptacja skrzyni

- Kasowanie wszystkich błędów


86963cd7fc8ea5famed.jpg


cdbbe29e22a13a50med.jpg


Ciekawe jak hamulce będą wyglądać z letnimi kołami :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła zimowe faktycznie kiepsko wyglądają w tym kolorze ;) Zimmermany będą ładnie wyglądały na letnim setupie :cool2: :cool2: Serwis konkretny :cool2:

---------------------------------Moja galeria------------------------------------


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339720&p=2477504#p2477504 jest


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=306494 [*] była

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Korzystając z temperatury na plus wymieniłem olej w dyfrze.

tutaj zużyty:

94de7be693ff8185med.jpg

Tutaj nowy:

b2a04c3880e9c084med.jpg

e19ae6d6fe0d8c83med.jpg


Zrobiłem też odrobinę porządku w komorze silnika, impregnację plastików i gumy na razie sobie darowałem :oops:


Przed:

1c1cc1f3d6aea0e1med.jpg

Po:

71c0dac0550afb80med.jpg


Proszę czasu spędzonego w środku:

41f8f56fa533cb7fmed.jpg


Na koniec kilka zdjęć :8)


608495eceace52femed.jpg

b0895f415c7723d2med.jpg


Dalej nie wiem co zrobić dopasowaniem opony 225/35R19 i 255/30R19 powinny mieć taką samą wysokość a nie mają :evil: Nie wiem czy zmieniać na inne w rozmiarze 255/30 czy przechodzić na ciężko dostępne 265/30...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor Twoich skór to jakiś obłęd! :jawdrop: :jawdrop: :jawdrop: Po co ja żony słuchałem z tymi białymi.

Super fura, będę zaglądał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor Twoich skór to jakiś obłęd

Dzięki :oops: w końcu individual robi swoje, nie są idealne ale tym też się zajmę w swoim czasie.

 

myślałeś nad zmianą lamp tył na LCI

 

Na razie nie myślałem, wydatek dość spory a osobiście pował bym to przeznaczyć na modyfikacje stricte mechaniczne.

 

Jak ściągałeś tą gumę z kierownicy? Jakiś preparat?

Tajny preparat :8) płyn hamulcowy dot 4. Trzeba zdemontować blendę kierownicy owinąć ręcznikami papierowymi, wszystko w opór Nasączyć płynem hamulcowym. Po 15 minutach guma jest pomarszczona i ładnie schodzi przy pomocy szczotki. Na koniec wypolerowałem całość krążkiem polerskim na wkrętarce.


Niestety jak przy każdym samochodzie mam ten gorszy okres. Przytrafiła się awaria opony - wpadła nowa para Falken Eurowinter. Dodatkowo coś zaczęło stukać z prawej strony, chyba z przodu :x i wyczuwam lekką wibrację przy hamowaniu. Mam nadzieje że nie załatwiłem sobie nowych tarcz hamulcowych. :duh:


Po szybkim sprawdzeniu z łomem obstawiam na górny wahacz, tym bardziej że podobno jego zużycie może powodować wibrację na kierownicy podczas hamowania.


Czy przerabiało ktoś na forum temat z wahaczami od M3? Górne przednie podobno wchodzą plug & play, myślę że jak się ociepli zacznę pracować nad doprowadzeniem zawieszenia do ładu. Z kolejnych usterek, po kupnie rok temu, geometria była idealna, teraz po ustawieniu tył jest w lekkim negatywie więc tego też będę musiał się przyjrzeć. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Górne wahacze z M3 są spoko. Auto się bardziej zwarto prowadzi i zawieszenie jakoś normalniej pracuje, jakby ciszej, przy pokonywaniu poprzecznych nierówności. Oczywiście kosztem odrobiny komfortu.


Co do tych tylnych opon, to wyglądają jakby były mocno naciągnięte. Jak ścianka jest pod kątem a nie pionowo, to wysokość będzie mniejsza. Do opony 255 na równo pasuje felga 9j, pewnie masz szerszą? Jak ci się ogólnie jeździ na tych runflatach? Czy to auto jest w stanie gładko jechać i mieć choć trochę komfortu czy jak czołgiem? Felgi znoszą te opony, nie gną się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpora od szwagrow pasuje pasuje ;) swagier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpora od szwagrow pasuje pasuje ;) swagier

 

Pasuje idealnie. 15min roboty razem z przeniesieniem narzędzi i piwa. :8) Jedyna niedogodność to wymiana filtra powietrza, obudowa zahacza o rozpórkę ale da się to ogarnąć bez jej demontowania.

 

Co do tych tylnych opon, to wyglądają jakby były mocno naciągnięte. Jak ścianka jest pod kątem a nie pionowo, to wysokość będzie mniejsza. Do opony 255 na równo pasuje felga 9j, pewnie masz szerszą? Jak ci się ogólnie jeździ na tych runflatach? Czy to auto jest w stanie gładko jechać i mieć choć trochę komfortu czy jak czołgiem? Felgi znoszą te opony, nie gną się?



Tutaj muszę opisać ciąg dalszy ciąg niepowodzeń. Aktualnie jestem na etapie rzucenia tego w cholerę i przesiadki na transport publiczny :mad2:


Run flaty są znośne, felgi po jednym sezonie są proste, ALE myślę żeby wymienić te runflaty na zwykłe, myślę że poprawi się wtedy komfort a same opony lepiej ułożą się na felgach.


Przy okazji usterki przedniego zawieszenia wymieniłem przednie wahacze na M3 OE TRW. Rozwiązując sprawę stukania w przednim zawieszeniu. (tutaj bardzo mocno czerpałem z wiedzy w wątku w1lq :cool2: chciał bym skończyć prace z jak najlepszym prowadzeniem oraz na możliwie świeżych częściach.


54bf19026a468bd1med.jpg


łączniki stabilizatora przód na Meyle HD.


de82e3afb9c27e31med.jpg


Oraz końcówki drążków kierowniczych również Meyle HD.


11580fa00f2b7848med.jpg


Wymiana oleju na Motul 5W30 tym razem bez płukanki.


c68dd9d550f968f4med.jpg


Generalnie wyszedł z tego dwudniowy maraton walki z zapieczonymi na amen śrubami. Koniec końców bardzo musiałem wspomagać się szlifierką kątową. :oops: nie podchodzę następnym razem do prac przy zawieszeniu bez klucza udarowego, chociaż i tak to może wiele nie pomóc.

Później ustawienie zbieżności, i przy okazji wymiana kół na letnie.




Niestety nie rozwiązało to wszystkich problemów związanych z samochodem. Okazało się że samochód bardzo mocno bije kierownicą od około 120km/h. Koła były sprawdzone na wyważarce są idealnie wyważone (sprawdzałem w przypadkowym warsztacie na trasie). Dopiero u drugiego sprawdzonego wulkanizatora okazało się że opona nie układa się zbyt dobrze na feldze i bije pomimo dobrego wyważenia. Ułożenie zostało zoptymalizowane co poprawiło znacznie problem ale nie wyeliminowało go do końca.


Dodatkowo wyszło że przy hamowaniu bicie nie zmniejszyło się. Jednak jak wcześniej podejrzewałem nowe tarcze zakładane w grudniu dostały bicia, nie wiem jak to jest możliwe ponieważ bardzo ich oszczędzałem, sprawdzałem przed każdym wjazdem na myjnie :duh: Nie wiem, chyba czeka mnie toczenie tych tarcz bo nie mam na razie innej koncepcji na to.


Jak to znajomy powiedział BMW to K**wy na tarcze jaki kiedyś escorty. :mad2:


Mamy jeszcze pytanie, pomimo problemów i opisanych wyżej mam jeszcze problem z ustawieniem kierownicy prosto mimo dobrze wykonanej geometrii. Kierownica lekko ustawie się w lewo wyraźnie odczuwalne jest to na autostradzie. Może to jest jakieś śmieszne wyczulenie ale czuje jeszcze jakiś minimalny luz w układzie kierowniczym, czy jest prawdopodobne że za te problemy odpowiada maglownica? Spotkał się ktoś z podobnym tematem?


Powoli zbliżam się do przebiegu 230tys wiec muszę zacząć zagęszczać ruchy z wymianą łańcucha rozrządu.


Ah żeby było śmieszniej zidentyfikowałem wyciek oleju z rury do IC a także wczoraj padł jeszcze podajnik Pasa kierowcy oraz jak na złość jedna żarówka Osram wymieniana nie cały rok temu.. Super.. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy kupic jakosciowe tarcze i klocki i problemu niema... jak grzebiesz w przednim zawieszeniu to wymien reszte... bedzie spokoj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odnośnie bicia kierownicy i jej krzywego ustawienia podczas jazdy na wprost.

Wyważ koła metodą testu drogowego i sprawdź czy nie ma luzu między otworem w feldze, a piastą. Miałem taki przypadek, że po renowacji felg usunęli lakier z otworu centrującego felgi i nałożyli cieńszą warstwę. Zrobił się minimalny luz i pomimo nowych opon i idealnie prostych felg przy większych prędkościach odczuwalne były wibracje. Jeżeli w zawieszeniu nie ma żadnego luzu, a kierownica jest krzywo to zmień warsztat od ustawiania geometrii. Ja ustawiałem geometrię 4 razy i dopiero za czwartym razem gość idealnie ustawił kierownicę. Trzeba pamiętać że przyczyną krzywo ustawionej kierownicy może być tylne zawieszenie. Możesz też zamienić koła stronami. Czasem to pomaga jak kierownica jest krzywo.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy kupic jakosciowe tarcze i klocki i problemu niema... jak grzebiesz w przednim zawieszeniu to wymien reszte... bedzie spokoj.

 

Dlatego wybrałem Zimmermanny Sport. Zanim zacznę szukać powodów w hamulcach muszę wymienić jeszcze dolne wahacze na m3 oraz wykryłem jeszcze luz w układzie kierowniczym. Końcówki wymieniłem. Zostają jeszcze drążki które chciałbym zrobić za jednym zamachem z wahaczami.

 

 

Dzięki za info taka metoda może pomóc. Na pewno będę dalej z tym walczył ale najpierw pogrzebie jeszcze w zawieszeniu i układzie kierowniczym.





Czy ktoś przerabiał temat wycieku z okolicy intercoolera od strony pasażera (nie zrobiłem zdjęcia za wczasu) Znalazłem informację że powodem będzie rura od turbo. Można wymienić na wzmocnioną forge lub OE za 1200zł :duh:


W między czasie przyszła wiosna :mrgreen:


Środek doprowadziłem do ładu po zimie:


b4e035c949292e57med.jpg


50c478c97e4eac38med.jpg


4ccfc34bd3a859b6med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
a może wystaczy zmienić uszczelkę na tej rurze? sprawdź.wyjdzie na pewno taniej..

 

http://i512.photobucket.com/albums/t322/jnast881/4D04F229-CBDA-45FF-99BF-D5C533CF72FA_zpsaqxavr2p.jpg

(zdjęcie nie moje, ale wyglądało to podobnie plus cała okolica w około)


Korzystając z chwili wolnego czasu rozebrałem cieknące złączki i intercooler.

08bd1e2ec6bdf2fcmed.jpg

Intercooler wyczyściłem i przepłukałem najpierw ciepłą wodą z APC później benzyną ekstrakcyjną. Wyleciało bardzo dużo zanieczyszczeń :shock: mnóstwo oleju. Z zewnątrz również nie było kolorowo, Tak samo rury pomiędzy turbo i IC oraz za turbo.

1d456ae7fd251e6fmed.jpg


Mnóstwo czasu spędziłem na spasowaniu złączek pomiędzy turbo oraz IC, każdy poradnik mówi że jest to sprawa typu "pull and click" - gówno prawda. przewody za nic nie chcą się spasować na w swoich miejscach.


na razie sprawdzam czy po ponownym montażu nie będzie cieknąć w tym miejscu. Jeśli nie, to będę się rozglądam za zamiennikiem forge oraz aftermarketowym IC :evil:


Przy okazji pozbyłem się nalotu rdzy w okolicy punktu do podnoszenia oraz zabezpieczyłem przed rdzewieniem.


a7729d0e1af57fb6med.jpg




Jak się okazało załapałem się na akcję serwisową związaną z instalacją elektryczną dmuchawy. Po wizycie w aso BMW, mechanicy uznali że części są z podejrzanej serii. Części zostały zamówione przez ASO oraz zostaną wymienione. Miły gest, po tylu latach od wyjazdu z fabryki.

Edytowane przez mati0507
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.