Skocz do zawartości

Coś stuka w zawieszeniu - co to może byc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
z przedniej części pojazdu dochodzą jakieś niepokojące stuki w czasie najechaniu np na próg zwalniające czy wjazd rower odwadniajacy. zawieszenie sprawdzone 2x na szarpakach teoretycznie wszystko ok. - co to może byc, gdzie szukać usterki ?
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Jedź do kogoś kto ogrania BMW. Być może przekładnia kierownicza ale lepiej byś sprawdził to ktoś z pojęciem.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam coś podobnego, głównie się pojawia właśnie na progu zwalniającym albo na zjeżdżaniu z krawężnika lub większych nierównościach. U mnie wydaje mi się jakby latał jakiś plastik. Sam patrzyłem próbowałem ale nic nie znalazłem, aso podobnie.
Opublikowano
Niedawno musiałem wymienić lewą osłonę tarczy - urwała się. Klekotało strasznie. Sprawdziłbym też łączniki stabilizatorów.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja mam podobnie. najeżdżam na próg zwalniający słyszę pukniecie , nierówności na drogach jest pukniecie x2 czyli podwójne ... miedzy zmiana biegów z 1na 2 pukniecie (automat) , obawiałem się ze to możne być skrzynia biegów ale rozpędziłem auto zmieniłem pozycje z "D" na "N" i na tzw luzie na nierównościach słyszę stuki. Zawieszenie sprawdzone nie czuć luzów... co to możne być?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
poduszka skrzyni lub silnika
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć


Podłączam się do tematu, może to pomoże.


U mnie podobna sytuacja, stuka coś na nierównościach głuche stuki. Miejsce: głównie kocie łby i łatana droga, ale po dłuższej jeździe cokolwiek. Stukanie pojawia się nie od razu, tylko po trochę dłuższej jeździe.

F07 2011r, N57 xdrive, PL salon, EDC, przebieg 250tys km. Jezdze tak z 40 tys.km od około 9 miesięcy.


Co wymieniłem z przodu:

Amortyzatory przód,

gniazda amortyzatorów,

sprężyny przód

wszystkie śruby przy mcphersonach

osłony z odbojnikami amortyzatorów

łączniki stabilizatorów

Wahacze przednie dolne

Pewnie jeszcze inne rzeczy o których nie pamiętam :)


Wszystkie części oryginalne BMW, lub Lemforder. Oczywiście wszystko nowe.


Na szarpakach nic nie wychodzi, nigdzie nic nie wychodzi. ASO BMW twierdziło że wahacze, po wymianie ich, że amortyzatory, a teraz że wahacze są Lemfordera a nie BMW i mam zmienić na BMW.

Mam mistrza mechanika od BMW, on rozkłada ręce, mówi że wszystko nowe w zawieszeniu, nic nie widać.

Może ktoś z Was miał taki problem ?

Mam nagrany film z krótkiej jazdy. Telefon poza autem i w środku. Link do filmu:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja u siebie mam to samo. Zawieszenie sztywne jak tygodniowy nieboszczyk a stuka. Po kilku testach mojego mechanika ,diagnoza to klocki a dokladnie jarzmo na którym to klocek ma spory luz. Dodam może ze jestem właśnie po wymianie tarcz i klocków. Czekam na nowe jarzmo idam znać co i jak.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć


Nadal stuka...


Doszedłem do tego, że stuka tylko gdy samochód jest rozgrzany.

Puka również zawsze, gdy zatrzymam się po jeździe na przód, następnie wbiję wsteczny i ruszę gwałtownie do tyłu, to puknie za każdym razem.


Pomocy, nikt nie jest w stanie mi pomóc. Dwa ASO poległy, specjaliści polegli. Nadzieja tylko w Użytkownikach forum.

Opublikowano
U mnie coś jakby guma się obcierała jak przejeżdżałem przez progi lub hamulcem rozbijałem mocni samochód. Okazało się, że były zerwane tuleje przednich wahaczy a auto ma dopiero 80 tys.
Opublikowano
Może stabilizator aktywny... niestety zawieszenie w tym modelu jest jednym z najbardziej skomplikowanych w całej gamie :wink: sam się o tym przekonuję przy serwisowaniu :wink:
Opublikowano

W innym modelu, ale też przeszedłem przez "ściężkę" skrzypienia/stukania. Po wymianie wielu elementów skrzypienie (gumy) ustąpiło (ponadto jest sztywniej, oczywiście), ale dalej miałem stukanie/strzelanie jakiegoś elementu. Nie wiem do końca, czy to było to, czy warunki się zmieniły i powróci to wiosną, ale przesmarowałem ten element (który był jakby zapieczony).

Łącznik regulatora zasięgu świateł (nr 4/10 na schemacie) https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/31_0876-czujnik-regulacji-zasiegu-swiatel/i55764/kL/sA/r2014

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam stuki podczas ostrego skręcania przy parowaniu. Kupiłem Launch Diagun IV głównie po to , aby wypalić DPF-a (2 dpf-y w F07 i E83) i przy okazji wyszedł mi błąd "440102 transfer box (VTG): oil wear" i nie wiem czy te stuki nie są od X-drive. Jutro będę z tym walczył nie wiem czy wystarczy tylko wymiana oleju.

Miał ktoś podobne doświadczenie ?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Problem rozwiązany. Ciężko powiedzieć jednoznacznie, ponieważ wymieniłem dwie rzeczy jednocześnie. Jedna z nich to drążek stabilizatora Dynamic Drive przedni, zregenerowany przez firmę swiatregeneracji.pl (koszt 2300 brutto). Drugi element to komplet poduszek skrzyni biegów, który był w opłakanym stanie. Oczywiście po wszystkim dokonałem adaptacji dynamic drive.

Auto nie puka. Problem rozwiązany po dwóch latach i wiadrze wydanych pieniędzy.

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam mam ten sam problem od kilku dobrych miesięcy. Pókanie przy najazdach na próg czy nierówność. Wymieniłem wahacze przednie frontowe i boczne, tarcze hamulcowe klocki wczoraj wymieniłem końcówki drążka i łączniki stabilizatora i niestety problem nadal nie zniknął. Trzeba kopać dalej dam znać jak uda się ogarnąć temat. 

  • 11 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.