Skocz do zawartości

Coś stuka w zawieszeniu - co to może byc


mcdr

Rekomendowane odpowiedzi

z przedniej części pojazdu dochodzą jakieś niepokojące stuki w czasie najechaniu np na próg zwalniające czy wjazd rower odwadniajacy. zawieszenie sprawdzone 2x na szarpakach teoretycznie wszystko ok. - co to może byc, gdzie szukać usterki ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mam coś podobnego, głównie się pojawia właśnie na progu zwalniającym albo na zjeżdżaniu z krawężnika lub większych nierównościach. U mnie wydaje mi się jakby latał jakiś plastik. Sam patrzyłem próbowałem ale nic nie znalazłem, aso podobnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ja mam podobnie. najeżdżam na próg zwalniający słyszę pukniecie , nierówności na drogach jest pukniecie x2 czyli podwójne ... miedzy zmiana biegów z 1na 2 pukniecie (automat) , obawiałem się ze to możne być skrzynia biegów ale rozpędziłem auto zmieniłem pozycje z "D" na "N" i na tzw luzie na nierównościach słyszę stuki. Zawieszenie sprawdzone nie czuć luzów... co to możne być?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Cześć


Podłączam się do tematu, może to pomoże.


U mnie podobna sytuacja, stuka coś na nierównościach głuche stuki. Miejsce: głównie kocie łby i łatana droga, ale po dłuższej jeździe cokolwiek. Stukanie pojawia się nie od razu, tylko po trochę dłuższej jeździe.

F07 2011r, N57 xdrive, PL salon, EDC, przebieg 250tys km. Jezdze tak z 40 tys.km od około 9 miesięcy.


Co wymieniłem z przodu:

Amortyzatory przód,

gniazda amortyzatorów,

sprężyny przód

wszystkie śruby przy mcphersonach

osłony z odbojnikami amortyzatorów

łączniki stabilizatorów

Wahacze przednie dolne

Pewnie jeszcze inne rzeczy o których nie pamiętam :)


Wszystkie części oryginalne BMW, lub Lemforder. Oczywiście wszystko nowe.


Na szarpakach nic nie wychodzi, nigdzie nic nie wychodzi. ASO BMW twierdziło że wahacze, po wymianie ich, że amortyzatory, a teraz że wahacze są Lemfordera a nie BMW i mam zmienić na BMW.

Mam mistrza mechanika od BMW, on rozkłada ręce, mówi że wszystko nowe w zawieszeniu, nic nie widać.

Może ktoś z Was miał taki problem ?

Mam nagrany film z krótkiej jazdy. Telefon poza autem i w środku. Link do filmu:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ja u siebie mam to samo. Zawieszenie sztywne jak tygodniowy nieboszczyk a stuka. Po kilku testach mojego mechanika ,diagnoza to klocki a dokladnie jarzmo na którym to klocek ma spory luz. Dodam może ze jestem właśnie po wymianie tarcz i klocków. Czekam na nowe jarzmo idam znać co i jak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć


Nadal stuka...


Doszedłem do tego, że stuka tylko gdy samochód jest rozgrzany.

Puka również zawsze, gdy zatrzymam się po jeździe na przód, następnie wbiję wsteczny i ruszę gwałtownie do tyłu, to puknie za każdym razem.


Pomocy, nikt nie jest w stanie mi pomóc. Dwa ASO poległy, specjaliści polegli. Nadzieja tylko w Użytkownikach forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie coś jakby guma się obcierała jak przejeżdżałem przez progi lub hamulcem rozbijałem mocni samochód. Okazało się, że były zerwane tuleje przednich wahaczy a auto ma dopiero 80 tys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W innym modelu, ale też przeszedłem przez "ściężkę" skrzypienia/stukania. Po wymianie wielu elementów skrzypienie (gumy) ustąpiło (ponadto jest sztywniej, oczywiście), ale dalej miałem stukanie/strzelanie jakiegoś elementu. Nie wiem do końca, czy to było to, czy warunki się zmieniły i powróci to wiosną, ale przesmarowałem ten element (który był jakby zapieczony).

Łącznik regulatora zasięgu świateł (nr 4/10 na schemacie) https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/31_0876-czujnik-regulacji-zasiegu-swiatel/i55764/kL/sA/r2014

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam stuki podczas ostrego skręcania przy parowaniu. Kupiłem Launch Diagun IV głównie po to , aby wypalić DPF-a (2 dpf-y w F07 i E83) i przy okazji wyszedł mi błąd "440102 transfer box (VTG): oil wear" i nie wiem czy te stuki nie są od X-drive. Jutro będę z tym walczył nie wiem czy wystarczy tylko wymiana oleju.

Miał ktoś podobne doświadczenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Problem rozwiązany. Ciężko powiedzieć jednoznacznie, ponieważ wymieniłem dwie rzeczy jednocześnie. Jedna z nich to drążek stabilizatora Dynamic Drive przedni, zregenerowany przez firmę swiatregeneracji.pl (koszt 2300 brutto). Drugi element to komplet poduszek skrzyni biegów, który był w opłakanym stanie. Oczywiście po wszystkim dokonałem adaptacji dynamic drive.

Auto nie puka. Problem rozwiązany po dwóch latach i wiadrze wydanych pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam mam ten sam problem od kilku dobrych miesięcy. Pókanie przy najazdach na próg czy nierówność. Wymieniłem wahacze przednie frontowe i boczne, tarcze hamulcowe klocki wczoraj wymieniłem końcówki drążka i łączniki stabilizatora i niestety problem nadal nie zniknął. Trzeba kopać dalej dam znać jak uda się ogarnąć temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.