Skocz do zawartości

BMW E60 520D - dymi po odpaleniu na zimnym


Rooofie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Auto po odpaleniu puszcza chmurę dymu a następnie przez jakiś czas mocniej dymi. Na lekkim mrozie odpala ok. 1-3 sekundy po wciśnięciu startu.

 

Świece żarowe wymienione rok temu, oleju nie bierze, akumulator też w porzadku.

 

Czytalem w kilku tematach, że może to być problem ze sterownikiem świec ale czy 520d w ogóle posiada ten sterownik? Większość tematów dotyczyła 525d lub 530d.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam 520d i sterownik świec żarowych. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie podczas odpalania zapala się symbol grzania świec żarowych( gdy temp na minusie). Podłącz pod kompa i sprawdź czy nie masz błędów spalonych świec.

U mnie też puszcza dymka ( kat i dpf out). :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Każdy kopciuch w e60 ma sterownik świec żarowych i to prawdopodobnie on jest przyczyną.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nie kopci tylko przy rozruchu silnika ale zwiększony dym jest zauważalny aż do momentu nagrzania się silnika. Czy za to odpowiedzialny również może być ten sterownik?

 

DPF wycięty, nie wiem jak z katalizatorem. Gdzie dokładnie on się znajduje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A silnik pracuje równo od razu czy przez kilka sekund czuć nierówną pracę silnika (na mrozie)? Jak się telepie, wywali Ci błąd świec na kompie a masz je nowe to na 99 ten sterownik. Sam to robiłem kilka tygodni temu. Po odpaleniu dymił i to mocno do czasu podgrzania silnika. Teraz jest bajka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniaj nic w ciemno ;)

Mi jak sterownik świec (bo chyba o tym mowa) padł to mialem na kompie pokazane uszkodzone 6 świec

Wymieniłem go i pali lepiej ;) a kopci nadal pozostaje mi sprawdzić chłodniczke EGR czy nie puszcza do kolektora wody.

Podsumowując bo odbiegam od tematu ... podłącz kompa i zobacz co pokaże;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Siema podlaczam sie pod temat bo mam ten sam problem juz DRUGI RAZ !!!

 

w 2014 roku kiedy mialem taken problem wymienilem ponizsze I wzglednie pomoglo (redukcja dymu o 80%):

1. wymienione swiece

2. zregenerowana turbine

 

 

obecnie wymienilem ponizsze i dym wali jak w wedzarni az do momentu rozgrzania sie silnika lub przejechania 500 metrow:

1. wymienione w swiece (£80) na NGK

2. wymieniony sterownik (£72) na Beru (nadal wybija bledy na swiecach takze zamowilem drugi sterownik i dopisze jak zmienie)

3. zregenerowana turbine (£400)

4. 3 z 6 wtryskow zregenerowane (£290) 3 byly dobre (testowalem w dwoch roznych firmach!)

5. odma czysta

 

Prosze o porady gdzie moze byc problem bo idzie ohu**c????? dym bialo/niebieski, brak dpf, przebieg 264t.km, EGR najprawdopodobnie zamkniety komputerowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
U mnie też tak było. Był błąd 4 świec. I puszczał dymka na zimno. Po wymianie samych świec nie pomogło. Ciągle pokazywał błąd 4 świec. Dopiero po wymianie sterownika pomogło. Zniknęły bledy auto nie puszcza dymka i odpala od strzału.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema podlaczam sie pod temat bo mam ten sam problem juz DRUGI RAZ !!!

 

w 2014 roku kiedy mialem taken problem wymienilem ponizsze I wzglednie pomoglo (redukcja dymu o 80%):

1. wymienione swiece

2. zregenerowana turbine

 

 

obecnie wymienilem ponizsze i dym wali jak w wedzarni az do momentu rozgrzania sie silnika lub przejechania 500 metrow:

1. wymienione w swiece (£80) na NGK

2. wymieniony sterownik (£72) na Beru (nadal wybija bledy na swiecach takze zamowilem drugi sterownik i dopisze jak zmienie)

3. zregenerowana turbine (£400)

4. 3 z 6 wtryskow zregenerowane (£290) 3 byly dobre (testowalem w dwoch roznych firmach!)

5. odma czysta

 

Prosze o porady gdzie moze byc problem bo idzie ohu**c????? dym bialo/niebieski, brak dpf, przebieg 264t.km, EGR najprawdopodobnie zamkniety komputerowo...

Sprawdź przewód zasilający świece żarowe od sterownika do świeć, zobacz też w jakim stanie są łapki które zatrzaskują się na świec bo może ich nie ma już :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

Podłącze sie do tematu gdyż mam ten sam problem od pewnego czasu. BMW E60 520D 163KM 2005 od września w aucie zostalo zrobione: usunięty dpf bo zabrakło nagle mocy i okazało się że jest zapchany tak wiec aut z nim, wtedy okazało się że samochod dymi na niebiesko Na bardzo wysokich obrotach(jak się przytrzymało okolo 4 tys obr to szedł niebieski dym miasto go bylo) No i jak postal z jeden dzień to przez chwile po odpaleniu,mechanik stwierdził pierścienie, wiec zostały wymienione pierścienie wraz ze wszelkimi uszczelnieniami, głowica sprawdzona No i przy okazji zregenerowana turbinka. Wszystko ładnie cacy gdyby nie to ze auto jak stało okolo jeden dzień to po odpaleniu nadal puszczało niebieska chmurkę przez okolo 1 sekundę, niby nie długo ale wstyd troche No i nie równe obroty po odlaleni wiec decyzja po wyczytaniu tu na forum zmieniamy swiece oraz sterownik swiec, no niestety problem pozostal, lecz nie wiem czemu nigdy jeszcze nie zapaliła mi sie kontrolka od grzania swiec nawet gdy były lekkie mrozy. tak więc kolejno wymienione oby dwa termostaty oraz chlodniczka egr. Po wymianie tego wszystkiego niestety samochod jak puszczał niebieskiego dymka po odpaleniu tak wciąż to robi, dodam ze odma została wymieniona podczas remontu pierscieni. Proszę o jakas pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podłącze sie do tematu gdyż mam ten sam problem od pewnego czasu. BMW E60 520D 163KM 2005 od września w aucie zostalo zrobione: usunięty dpf bo zabrakło nagle mocy i okazało się że jest zapchany tak wiec aut z nim, wtedy okazało się że samochod dymi na niebiesko Na bardzo wysokich obrotach(jak się przytrzymało okolo 4 tys obr to szedł niebieski dym miasto go bylo) No i jak postal z jeden dzień to przez chwile po odpaleniu,mechanik stwierdził pierścienie, wiec zostały wymienione pierścienie wraz ze wszelkimi uszczelnieniami, głowica sprawdzona No i przy okazji zregenerowana turbinka. Wszystko ładnie cacy gdyby nie to ze auto jak stało okolo jeden dzień to po odpaleniu nadal puszczało niebieska chmurkę przez okolo 1 sekundę, niby nie długo ale wstyd troche No i nie równe obroty po odlaleni wiec decyzja po wyczytaniu tu na forum zmieniamy swiece oraz sterownik swiec, no niestety problem pozostal, lecz nie wiem czemu nigdy jeszcze nie zapaliła mi sie kontrolka od grzania swiec nawet gdy były lekkie mrozy. tak więc kolejno wymienione oby dwa termostaty oraz chlodniczka egr. Po wymianie tego wszystkiego niestety samochod jak puszczał niebieskiego dymka po odpaleniu tak wciąż to robi, dodam ze odma została wymieniona podczas remontu pierscieni. Proszę o jakas pomoc.

 

Ja mam 2.0d 163 2006 podniesione chipem na 210 koni i nigdy mi jeszcze dymka na niebiesko nie puscilo auto. Jak sie je odpali to dymi mocniej do momentu az sie zagrzeje i przestaje. Wynika to chyba tez z kasacji DPF (usuniete fizycznie i wyprogramowane u mnie, EGR wylaczony elektronicznie i zaslepiony doplyw powietrza do EGR). Mam nowe swiece i nowy sterownik swiec z Beru i auto na zimnym dymi ale w zimie. W lecie tego nie ma.


Niebieski dym wskazywac moze u Ciebie na uszkodzone wtryski. Dodam tylko, ze wedlug mnie nie ma takiej opcji by po kasacji DPF e60 nie dymilo choc minimalnie w 2.0d czy 3.0d m47 m57. To samo EGR jest od dobrej recyrkulacji spalin i odbierania pewnej ilosci spalin i wpuszczania do silnika - wszyscy wylaczaja DPF EGR - a przeciez jakim cudem po kasacji rzeczy, ktore odpowiadaja za ograniczenie ilosci wydzielanych spalin ma byc tak samo brak dymienia jak z dobrym DPF i EGR. To niemozliwe wedlug mnie zwlaszcza na zimnym silniku.


Ikona grzania swiec ci wyskoczy jak wlozysz kluczyk i zamiast odpalac odrazu auto nie wciskaj sprzegla tylko wlacz goly zaplon przyciskiem i wtedy odrazu wyskakuje ikona swiec zarowych ze sa grzane. Jak masz powyzej 0 temperature to sterownik czesto nie decyduje sie na grzanie swiec zarowych. Wczoraj bylo -3 stopnie i mi ta ikona wyskoczyla.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis -6 stopni i zrobiłem tak jak kolega napisał i kotrolka od swiec sie nie pokazała. Od kad mam ta e60 takowej kotrolki od grzania swiec nigdy u siebie nie zauważyłem. Moze to jest przyczyna niebieskiego dymu po odpaleniu?


U mnie jak włożę kluczyk nie naciskam sprzęgła i naciskam start to sie pokazuje ikona swiec żarowych na chwilę jak jest poniżej 0 stopni. Silnik 2.0d m47 210 ps


Mi się wydaje ze masz uszkodzony sterownik świec żarowych. Ale dodam, ze niebieski dym oznacza uszkodzone wtryski. Swiece zarowe tylko pomagają zrobić rozruch i to wszystko.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podłącze sie do tematu gdyż mam ten sam problem od pewnego czasu. BMW E60 520D 163KM 2005 od września w aucie zostalo zrobione: usunięty dpf bo zabrakło nagle mocy i okazało się że jest zapchany tak wiec aut z nim, wtedy okazało się że samochod dymi na niebiesko Na bardzo wysokich obrotach(jak się przytrzymało okolo 4 tys obr to szedł niebieski dym miasto go bylo) No i jak postal z jeden dzień to przez chwile po odpaleniu,mechanik stwierdził pierścienie, wiec zostały wymienione pierścienie wraz ze wszelkimi uszczelnieniami, głowica sprawdzona No i przy okazji zregenerowana turbinka. Wszystko ładnie cacy gdyby nie to ze auto jak stało okolo jeden dzień to po odpaleniu nadal puszczało niebieska chmurkę przez okolo 1 sekundę, niby nie długo ale wstyd troche No i nie równe obroty po odlaleni wiec decyzja po wyczytaniu tu na forum zmieniamy swiece oraz sterownik swiec, no niestety problem pozostal, lecz nie wiem czemu nigdy jeszcze nie zapaliła mi sie kontrolka od grzania swiec nawet gdy były lekkie mrozy. tak więc kolejno wymienione oby dwa termostaty oraz chlodniczka egr. Po wymianie tego wszystkiego niestety samochod jak puszczał niebieskiego dymka po odpaleniu tak wciąż to robi, dodam ze odma została wymieniona podczas remontu pierscieni. Proszę o jakas pomoc.

kolego usuwasz dpf i sie dziwisz ze z rury dymi i się wstydzisz potem? :duh:

sterownik świec nie ma nic do tego

na twoim miejscu bym się zainteresował z jakiego powodu zapchał sie filtr wtedy uzyskasz odpowiedź na swoje pytanie

pozdrawiam

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam


Panowie co to może być..pacjent e60 525d 2008.


jak na zewnątrz jest zimno ok 0..i niżej..to po postoju..rano odpala..ale telepie silnikiem jakby chodził nie na wszystkie tłoki. po chwili się normuje.


wtryski


korekcje na ciepłym do ok 0.4..05..zimny do 0.8

test przelewowy..dość równo.


błędów brak..świece nowe beru..sprawdzane na aucie..grzeją..błędów od sterownika i świec brak.

wartości zadane i rzeczywiste ok..kompresja 25 do 27 bar..ale to może kwestia pomiaru..aku.


co go może boleć że na zimnym tak telepie..


pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego usuwasz dpf i sie dziwisz ze z rury dymi i się wstydzisz potem? :duh:

sterownik świec nie ma nic do tego

na twoim miejscu bym się zainteresował z jakiego powodu zapchał sie filtr wtedy uzyskasz odpowiedź na swoje pytanie

pozdrawiam



Wystarczylo kolego abys przeczytal kilka postów wczesniej w ktorych opisalem przyczynę zapchania się filtra dpf i bylo to zrobione a dokładnie wymienione pierścienie bo dymiło na wyzszych obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podłącze sie do tematu gdyż mam ten sam problem od pewnego czasu. BMW E60 520D 163KM 2005 od września w aucie zostalo zrobione: usunięty dpf bo zabrakło nagle mocy i okazało się że jest zapchany tak wiec aut z nim, wtedy okazało się że samochod dymi na niebiesko Na bardzo wysokich obrotach(jak się przytrzymało okolo 4 tys obr to szedł niebieski dym miasto go bylo) No i jak postal z jeden dzień to przez chwile po odpaleniu,mechanik stwierdził pierścienie, wiec zostały wymienione pierścienie wraz ze wszelkimi uszczelnieniami, głowica sprawdzona No i przy okazji zregenerowana turbinka. Wszystko ładnie cacy gdyby nie to ze auto jak stało okolo jeden dzień to po odpaleniu nadal puszczało niebieska chmurkę przez okolo 1 sekundę, niby nie długo ale wstyd troche No i nie równe obroty po odlaleni wiec decyzja po wyczytaniu tu na forum zmieniamy swiece oraz sterownik swiec, no niestety problem pozostal, lecz nie wiem czemu nigdy jeszcze nie zapaliła mi sie kontrolka od grzania swiec nawet gdy były lekkie mrozy. tak więc kolejno wymienione oby dwa termostaty oraz chlodniczka egr. Po wymianie tego wszystkiego niestety samochod jak puszczał niebieskiego dymka po odpaleniu tak wciąż to robi, dodam ze odma została wymieniona podczas remontu pierscieni. Proszę o jakas pomoc.

kolego usuwasz dpf i sie dziwisz ze z rury dymi i się wstydzisz potem? :duh:

sterownik świec nie ma nic do tego

na twoim miejscu bym się zainteresował z jakiego powodu zapchał sie filtr wtedy uzyskasz odpowiedź na swoje pytanie

pozdrawiam

 



Wystarczylo kolego abys przeczytal kilka postów wczesniej w ktorych opisalem przyczynę zapchania się filtra dpf i bylo to zrobione a dokładnie wymienione pierścienie bo dymiło na wyzszych obrotach.

Mam drugie auto tez bez dpf i żadnej chmurki nie ma tak wiec bez tego też nie musi dymic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.