Skocz do zawartości

E90 Mata zajętości pasażera, czujnik zapięcia pasów,emulator


bartek19877

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 103
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A i jeszcze jedno jak już jesteśmy przy macie to uwaga na wbijanie kolana/łokcia w siedzisko pasażera przy sprzątaniu w aucie czy sięganiu po coś na tylne siedzenie - jeden z łatwiejszych sposobów na ubicie maty.

Sprawdzone organoleptycznie w jednym poprzednich aut :mad2:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to już jasne skąd Twój nick :mrgreen:

A czasem nie tłumaczyłeś się kiedyś z odbitych stóp na przedniej szybie :?: Wieczorem wszystko OK a rano cały car detailing bierze w łeb :oops:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam

 

Podepnę się pod temat bo też chce to u siebie wyłączyć mam auto e91 z roku 2006 a wiec przed liftem robie tak jak kolega napisał:

 

"Ty musisz wybrać moduł ABG zamiast FRM i zmieniać wpisy SBR_FAHRER_1 /kierowca/ i SBR_BEIFAHRER_1 /pasażer/ na nicht_activ aby wyłączyć gong lub na activ aby "miałczało"."

 

wszystko ładnie zmieniam zapisuje mi się. Po sprawdzeniu wszytko jest ok zmienione są wartości. Tylko że w dalszym ciągu włancza mi sie ten gong

 

 

Pozdrawiam i liczę na szybką pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest bardzo dobre pytanie.

U mnie mata pewnie też jest uszkodzona bo nie zawsze widzi pasażera. Im cięższy tym lepiej działa :P Dobrze by było gdyby poduszki mimo wszystko wystrzeliły nawet jeśli czujnik nie wykryje osoby (oczywiście zakładamy że pasy są zapięte).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Witam

 

Nie mogłem doszukać się podobnego tematu do tego rodzaju problemu.

 

Ostatni w mojej E90 pojawił się problem z czujnikiem zapięcia pasów u pasażera.

Gdy pasażer wsiada czujnik na desce raz go widzi a raz nie, tak samo wygląda to w czasie jazdy.

Gdy czujnik zaczyna pracować prawidłowo (widząc ze pasażer nie zapił pasów) wystarczy lekkie przestawienie 4 liter aby ponownie zniknął z deski. :mad2:

 

Czy problem jest w samej macie czy w jakimś czujniku ?

I jak go rozwiązać ?

 

Z góry dziękuje za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem, po pewnym czasie przy siadaniu na fotelu pasażera, mata raz wykrywała, a raz nie, komputer nie pokazywał żadnego błędu, sprawdziłem napinacz pasa, problem powracał, wymiana maty załatwiła sprawę. Podejrzewam, że z biegiem czasu w samej macie coś nie styka i stąd taka sytuacja, a jeśli chodzi o fotel kierowcy to w nim nie ma maty zajętości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem, po pewnym czasie przy siadaniu na fotelu pasażera, mata raz wykrywała, a raz nie, komputer nie pokazywał żadnego błędu, sprawdziłem napinacz pasa, problem powracał, wymiana maty załatwiła sprawę. Podejrzewam, że z biegiem czasu w samej macie coś nie styka i stąd taka sytuacja, a jeśli chodzi o fotel kierowcy to w nim nie ma maty zajętości.

 

Można wiedzieć jak wymieniłeś mate ?

kupiłeś nowy fotel ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem, po pewnym czasie przy siadaniu na fotelu pasażera, mata raz wykrywała, a raz nie, komputer nie pokazywał żadnego błędu, sprawdziłem napinacz pasa, problem powracał, wymiana maty załatwiła sprawę. Podejrzewam, że z biegiem czasu w samej macie coś nie styka i stąd taka sytuacja, a jeśli chodzi o fotel kierowcy to w nim nie ma maty zajętości.

 

Można wiedzieć jak wymieniłeś mate ?

kupiłeś nowy fotel ?

 

Jesli mialbys peknieta mate to predzej wywalalo by blad poduszki na desce a nie niezapietych pasow.

 

Zrob prosty test i wepnij w mate opornik. Jesli problem zniknie to mata, a jesli nie to napinacz pasow uwalony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem, po pewnym czasie przy siadaniu na fotelu pasażera, mata raz wykrywała, a raz nie, komputer nie pokazywał żadnego błędu, sprawdziłem napinacz pasa, problem powracał, wymiana maty załatwiła sprawę. Podejrzewam, że z biegiem czasu w samej macie coś nie styka i stąd taka sytuacja, a jeśli chodzi o fotel kierowcy to w nim nie ma maty zajętości.

 

Można wiedzieć jak wymieniłeś mate ?

kupiłeś nowy fotel ?

 

Matę kupiłem w ASO (koszt bodajże 400 zł), wykręciłem fotel, później trochę "zabawy" ze zdjęciem skóry z siedziska i podmiana maty na nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczerze to nie przeszkadza mi to że autko nie zawsze widzi mi pasażera ale skoro go nie widzi to pewnie jak by coś się wydarzyło to poducha nie wystrzeli ?

Jeśli tak to to już jest problem.

 

Z tego co sie orientowalem gdy mialem problem z mata to ma ona nie tylko za zadanie wyczuc czy ktos na niej siedzi czy nie (aktywacja poduszek pasazera w czasie wypadku) ale takze "mierzy" wage pasazera i wie z jaka sila ta poduche wystrzelic co by mu glowy nie urwac...;-) i tutaj mowimy o rezystancji.

 

Jesli na siedzeniu pasazera ktos siedzi i mruga Ci kontrolka poduchy na desce to masz uwalona mate - ewentualnie sprawdzilbym wtyczke.

 

Mozesz wypiac mate i wpiac opornik (druciarstwo) i zmusic komputer aby aktywowal poduche pasazera podczas wypadku nie zaleznie od tego czy ktos tam siedzi czy nie pytanie teraz jaki opornik zastosowac. Z tego co pamietam zaleznosc byla prosta - im wieksza waga pasazera tym wieksza rezystancjna opornika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam, że na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać, nie są to duże koszta, więc warto to naprawić, tak jak wcześniej pisaliśmy, zrób test i zobacz czy to napinacz czy mata, napraw i będziesz spokojniejszy i bezpieczniejszy :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem, po pewnym czasie przy siadaniu na fotelu pasażera, mata raz wykrywała, a raz nie, komputer nie pokazywał żadnego błędu, sprawdziłem napinacz pasa, problem powracał, wymiana maty załatwiła sprawę. Podejrzewam, że z biegiem czasu w samej macie coś nie styka i stąd taka sytuacja, a jeśli chodzi o fotel kierowcy to w nim nie ma maty zajętości.

 

Można wiedzieć jak wymieniłeś mate ?

kupiłeś nowy fotel ?

 

Jesli mialbys peknieta mate to predzej wywalalo by blad poduszki na desce a nie niezapietych pasow.

 

Zrob prosty test i wepnij w mate opornik. Jesli problem zniknie to mata, a jesli nie to napinacz pasow uwalony

 

Zrobię tak jak piszesz.

 

Chodzi o jeden z takich EMULATORÓW (opornik) ?

http://allegro.pl/emulator-maty-mata-bmw-3-e90-e91-e92-e93-wtyczka-i5115508899.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.