Skocz do zawartości

E90 Mata zajętości pasażera, czujnik zapięcia pasów,emulator


bartek19877

Rekomendowane odpowiedzi

Tak - tym mozesz sprawdzic lub podjechac do elektronika i wetknac odpowiedni opornik we wtyczke (prawdopodobnie 5-10gr) i przekrecic kluczyk.

 

Ewentualnie zdjagnozowac samemu podpinajac pod kompa.

 

Co dokladnie pojawia Ci sie na desce? Czerwona kontrolka poduchy czy niezapietych pasow?

 

Kiedys przerabialem temat z samochodem po dzwonie e46.

 

Swiecila mi sie kontrolka poduchy bo byla wyalona klema pirotechnicza (ktos ja wetknal na krotko) a takze kontrolka niezapietych pasow poniewaz napinacz byl wystrzelony (koszt nowego 100zl...)

 

W innej e46 mrugala czerwona kontrolka poduchy za kazdym razem jak ktos siadal na siedzeniu pasazera - wiec mata (albo wymiana na nowa tak jak kolega opisal powyzej albo emulator=druciarstwo)

 

Wiec najpier sprawdz co faktycznie masz walniete a pozniej wywalaj kase na emulatory maty etc...

 

Za te 138zl to podejrzewam ze kupilbys juz dobry kabel ODBII-USB i niedosc ze doszedl do sedna problemu to jeszcze przydalby Ci sie na diagnoze kolejnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 103
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu
Widzę, że co samochód to inne objawy. U mnie wszystko jest ok do momentu jak pasażer wysiądzie a silnik nadal jest włączony. Zapala się wtedy kontrolka poduszki i pasów. Jak to zostawię i pasażer ponownie wsiądzie, to znika kontrolka poduszki a pasów zostaje, aż do wyłączenia silnika i wyciągnięcia kluczyka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że co samochód to inne objawy. U mnie wszystko jest ok do momentu jak pasażer wysiądzie a silnik nadal jest włączony. Zapala się wtedy kontrolka poduszki i pasów. Jak to zostawię i pasażer ponownie wsiądzie, to znika kontrolka poduszki a pasów zostaje, aż do wyłączenia silnika i wyciągnięcia kluczyka.

 

 

To faktycznie dziwne - czyli kontrolka od niezapietych pasow swieci sie nie zaleznie czy pasy sa zapiete czy odpiete?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Tak dokładnie, zapomniałem napisać to wcześniej. Pasażer wsiada i zapina pasy, ale kontrolka nadal świeci. Pomaga jedynie zgaszenie silnika i wyciągnięcie kluczyka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie, zapomniałem napisać to wcześniej. Pasażer wsiada i zapina pasy, ale kontrolka nadal świeci. Pomaga jedynie zgaszenie silnika i wyciągnięcie kluczyka.

 

Kup opornik, wypnij mate pasazera - pod siedzieniem sie znajduje wtyczka i we wtyczke od strony kompa wetknij ten opornik i wtedy potestuj i bedziesz wiedzial.

 

Tak jak pisalem koszt opornika to groszowe sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - tym mozesz sprawdzic lub podjechac do elektronika i wetknac odpowiedni opornik we wtyczke (prawdopodobnie 5-10gr) i przekrecic kluczyk.

 

Ewentualnie zdjagnozowac samemu podpinajac pod kompa.

 

Co dokladnie pojawia Ci sie na desce? Czerwona kontrolka poduchy czy niezapietych pasow?

 

Kiedys przerabialem temat z samochodem po dzwonie e46.

 

Swiecila mi sie kontrolka poduchy bo byla wyalona klema pirotechnicza (ktos ja wetknal na krotko) a takze kontrolka niezapietych pasow poniewaz napinacz byl wystrzelony (koszt nowego 100zl...)

 

W innej e46 mrugala czerwona kontrolka poduchy za kazdym razem jak ktos siadal na siedzeniu pasazera - wiec mata (albo wymiana na nowa tak jak kolega opisal powyzej albo emulator=druciarstwo)

 

Wiec najpier sprawdz co faktycznie masz walniete a pozniej wywalaj kase na emulatory maty etc...

 

Za te 138zl to podejrzewam ze kupilbys juz dobry kabel ODBII-USB i niedosc ze doszedl do sedna problemu to jeszcze przydalby Ci sie na diagnoze kolejnych.

 

 

U mnie pali się jedynie kontrolka niezapiętych pasów u pasażera, żadnych błędów z poduszka nie mam.

Jak pisałem wcześniej kontrolka zapala się gdy pasażer wsiada ale po chwili znika i tak na zmianę (kiedy pasażer nie ma zapiętych pasów).

 

Problemu nie ma gdy pasażer rzeczywiście ma zapięte pasy. (kontrolka o niezapiętych pasach znika)

 

Problemem jest sam moment gdy pasażer siedzi bez pasów wtedy kontrolka raz się odpala raz nie. I tu leży mój problem.

 

Z jednej strony nie obstawił bym czujnika bo skoro są już zapięte pasy i się nie odpala kontrolka to powinien działać(widzieć że osoba ma zapięte pasy).

Z drugiej strony dziwne że przy zapiętych pasach nie szaleje mata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze byc tak ze pada Ci juz mata zajetosci - czytalem ze te maty robia z jakiesgos szkla i latwio sie lamia/pekaja dlatego nigdy nie powino sie klekac na siedzeniu pasazera - bez szczegolow.

 

Raz kontaktuje raz nie - raz "widzi" ze ktos tam siedzi i wysyla sygnal do kompa a komp sprawdza czujnk w napinaczu pasow i widzi ze sa nie zapiete a drugim razem znowu "nie widzi" nikogo wiec komputer nie musi sprawdzac czujnika zapietych pasow i kontrolka znika.

 

Tak czy inaczej przetestowalbym w ten sam sposob jak pisalem powyzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Tak dokładnie, zapomniałem napisać to wcześniej. Pasażer wsiada i zapina pasy, ale kontrolka nadal świeci. Pomaga jedynie zgaszenie silnika i wyciągnięcie kluczyka.

 

Kup opornik, wypnij mate pasazera - pod siedzieniem sie znajduje wtyczka i we wtyczke od strony kompa wetknij ten opornik i wtedy potestuj i bedziesz wiedzial.

 

Tak jak pisalem koszt opornika to groszowe sprawy.

 

Z tego co widzę, po podpięciu pod kompa, to siadła mata.

Błąd jaki wyskakuje to: 0x93C2 SBE Seat mat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie, zapomniałem napisać to wcześniej. Pasażer wsiada i zapina pasy, ale kontrolka nadal świeci. Pomaga jedynie zgaszenie silnika i wyciągnięcie kluczyka.

 

Kup opornik, wypnij mate pasazera - pod siedzieniem sie znajduje wtyczka i we wtyczke od strony kompa wetknij ten opornik i wtedy potestuj i bedziesz wiedzial.

 

Tak jak pisalem koszt opornika to groszowe sprawy.

 

Z tego co widzę, po podpięciu pod kompa, to siadła mata.

Błąd jaki wyskakuje to: 0x93C2 SBE Seat mat

 

 

Problem rozwiazany... Wykasuj jesli wroci to wiesz na 100% ze siadla albo siada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mata jest wykonana z tworzywa sztucznego. Porownalbym to do flex PCB zalaminowanej. Jeżeli po odczycie błędów mamy pewność że to problem z matą, wystarczy ją wymontowac z fotela i z każdej strony przeprasowac przez papier żelazem. Temperatura między 2 a 3 gwiazdki. 5 minut na stronę.

Pozostaje wszystko złożyć i mata zacznie działać.

Sposób sprawdzony.

Pozdrawiam,

Wojtas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

No właśnie już kiedyś trafiłem na wątek w którym ten sposób był opisywany. Kwestia tylko, żeby jakoś sprytnie dobrać się do tej maty.

Póki co jeżdżę z tym, ale będzie coś trzeba zrobić bo to denerwuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Wczoraj dobrałem się do fotela pasażera. Nie udało mi się go wyciągnąć z auta, bo nie wiedziałem jak odkręcić pas od siedzenia, jednak manewrując nim w środku udało mi się rozebrać tapicerkę. Nie jest to trudna robota, ale trzeba cierpliwości, szczególnie przy rozczepianiu i ponownym łączeniu haczyków trzymających tapicerkę. Wyciągnąłem matę, wyprasowałem i założyłem tak jak było. Kilka testów od wczoraj i póki co, działa. Żadna kontrolka się nie pojawia w momencie kiedy pasażer opuszcza fotel.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 tygodni później...
  • Członkowie klubu

Panowie pomocy.. w końcu zabrałem się za wstawienie opornika i diody wg opisu z forum. Polutowałem zestaw i zabieram się właśnie za wpięcie w układ. Mam tylko jeden problem, moja mata wygląda trochę inaczej jak ta z opisu i nie wiem w które kable mam się wpiąć. W mojej wtyczce są 3 kable a do wpięcia mam 2. Moja mata wygląda dokładnie tak jak na zdjęciu:

http://bmwrecambios.es/Estera-Sensor-identificacion-asiento-acompanante-BMW-E87-/-E90-/E91-/E92-/-X1-E84-9153119

 

i patrząc na tą płytkę zalaną silikonem nic mi to nie mówi.

Jak coś to rozbiorę fotel i zrobię zbliżenie tego układu, bo siedzę teraz w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu

Wymieniałem sam. Koszt ok 500 zł. Roboty jest na pół godziny, najdłużej trwa rozpinanie tapicerki i spinanie jej ponownie metalowymi kółkami. Nie ma tam wielkiej filozofii.

 

Odkręcasz 4 śruby trzymające siedzenie, odpinasz główną wtyczkę i wtyczkę maty i kładziesz fotel na plecy.

http://images78.fotosik.pl/656/0bdefeb04fe03fa3med.png

 

Wokół siedziska jest plastikowy element, który jest zintegrowany z tapicerką siedziska.

Od strony napinacza, tam gdzie kończy się ten plastikowy element trzeba włożyć śrubokręt i pociągnąć w dół ściągając go z metalowego elementu siedziska tak jak pokazałem na zdjęciu.

http://images78.fotosik.pl/656/7fed83d84596193amed.png

 

Dalej ściągamy do momentu zaznaczonego na zdjęciu (tyle na ile nam pozwoli ta osłona z lewej strony, tak żeby nie trzeba było jej odkręcać)

http://images77.fotosik.pl/657/a8c0e6aadabdd95fmed.png

 

Później już tylko ściągasz tapicerkę jak czepek z głowy i zaczynasz odpinać metalowe kółka, trzymające tapicerkę z siedziskiem. Zdjęć niestety nie zrobiłem ale jak to zobaczysz to będziesz wiedział co i jak. Ja używałem dwóch szczypiec z castoramy.

http://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artykuly/narzedzia-reczne/szczypce/dlugie/szczypce-dlugie-macallister-200-mm.html

 

Nie odpinałem wszystkich tylko tyle, aby dostać się do maty i elementu elektronicznego umieszczonego mniej więcej pod oparciem. Jak już go wymacałem ręką to dalej nie rozpinałem. Mając go w rękach wybadaj też jak idzie kabel do wtyczki. Tam jest takie wycięcie w gąbce i nowy ułóż później tak samo. To tyle, resztę zrobisz w odwrotnej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Witam. Mam podobny problem zswiecacymi kontrolkami niezapietych pasow i poduszki powietrznej. Wyglada to tak jak jade sam nic sie nie swieci. Gdy wsiadam rano z pasazerem tez nic sie nie pojawia. dopiero jak pasazer wysiada a ja jade dalej pojawiaja sie kontrolki lub wysiadamy na chwile gasimy auto po chwili wracamy i problem pojawia sie znowu. Tez jest tak ze jak swieca sie kontrolki zgasze raz lub dwa auto i kontrolki znikaja. dziwne to, przyciskiem od sterowania kompem moge wylaczyc kontrolke poduszek i wtedy pali sie tylko ta od pasow, i jak pasazer siedzi nie ma zapietych pasow to nic nie pipa. Myslicie ze mata do wymiany?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobny problem zswiecacymi kontrolkami niezapietych pasow i poduszki powietrznej. Wyglada to tak jak jade sam nic sie nie swieci. Gdy wsiadam rano z pasazerem tez nic sie nie pojawia. dopiero jak pasazer wysiada a ja jade dalej pojawiaja sie kontrolki lub wysiadamy na chwile gasimy auto po chwili wracamy i problem pojawia sie znowu. Tez jest tak ze jak swieca sie kontrolki zgasze raz lub dwa auto i kontrolki znikaja. dziwne to, przyciskiem od sterowania kompem moge wylaczyc kontrolke poduszek i wtedy pali sie tylko ta od pasow, i jak pasazer siedzi nie ma zapietych pasow to nic nie pipa. Myslicie ze mata do wymiany?

 

Wsadz opornik i sprawdz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam jaką oporność ma mata, logiczne :D jak uda ci sie zmierzyć jej oporność to masz odpowiedz :lol:

 

Z tego co pamietam to im ciezszy jest pasazer tym wieksza opornosc maty i analogicznie do tego w razie stluczki komputer wystrzeli poduche z wieksza sila - czy jakos tak...

 

Musze poszukac bo sam nie pamietam jaki opornik stosowalem ale to tylko do wyeliminowania lub potwierdzenia tego ze problemem jest mata.

 

Nie stosowalbym tego jako stale rozwiazanie problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.