Skocz do zawartości

BMW E60 530D sterownik świec żarowych spr.


pywko7

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Jak mierzysz przez wtyczkę od sterownika, to w tej dużej wtyczce, którą wymujesz ze sterownika, na pinach 123478 masz świece. Tu przykładasz czerwony przewód od miernika. Po kolei do każdej. To jak byś dotykal czubka świecy. Czarny kabel od miernika przykładasz do silnika. Do 5 ohm przy mierniku ustawionym na pomiar oporu to ok.

Ty masz zdjęty kolektor to możesz pomierzyć je po zdjęciu fajek ze świec. Miernik przykładasz, czarny do silnika, czerwony do czuka świec.

Spoko wszystko jasne.

dałem ciała że miernikiem nie pomierzyłem zanim złożyłem

tylko "na żarówkę" sprawdziłem świece. było ok. no nic za szybko zadziałałem. wszystko przez to że kabel nie dotarł na czas nie nie zrobiłem diagnozy przed rozebraniem. tak już moduł byłby w drodze do naprawy.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pomierzylem.

Zarówno na świecach jak i poprzez kostkę

Oporność. 1.1-1.2 ohm.

Wiec wszystko wyglada Ok.

Wyjąłem moduł.

Czy wymieniać od razu przewód zasilający ? Wyglada dobrze.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Według mnie jak wtyczka nie jest upalona i gniazdo też całe, to nie ma sensu wymieniać dobre na dobre. Po wymianie lub naprawie sterownika, jak będziesz miał błąd 6 świec to wtedy kabel do wymuany. Jak nie masz gdzie naprawić to wysyłaj do mnie.

Sterownik masz w ręku. Mierzyłeś ho czy zepsuty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wczoraj już późno. Zaraz Pomierze co ze sterownikiem.

Trudna jest naprawa. Nie ukrywam ze trochę na czasie mi zależy.

A kabel zasilający można jakoś sprawdzić

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przedzwonilem.

Zero przejścia. Na żadnym z pinów.

Sterownik do wymiany.


Edit. fotka z wczorajszych pomiarów i wyjęcia modułu

8be5f11cd405470cmed.jpg

0d26e19dbf99669bmed.jpg

Edytowane przez orzel_man
Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bez sterownika mizesz spokojnie jeździć. Problem z odpaleniem zaczyna się przy około -10 w zależności od kondycji silnika. W tym roku już takich temperatur raczej nie będzie. Naprawa jak masz sprzęt to nic trudnego. Dobra lutownica, trochę umiejętności i to wszystko. Nie jest to żadna technologia z NASA, nie tezeba żadnych części zamiennych, oprócz drucików.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bardzo Ci dziękuję za pomoc i info na PW.

SZACUN!

właśnie sterownik kompletnie padnięty a nic wogóle nie dawało znać o sobie. poza błędami w kompie... co mi przeszkadza akurat.

Myślę że jak to żywicą zaleją to będzie ok.

kwestia otworzenia. Próbowałem u siebie. ale chyba bez szlifiereczki tarczowej małej ciężko będzie,

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Witam piszę tutaj ponieważ nie chcę tworzyć nowego postu, mam pytanie odnośnie modułu świec żarowych, miałem błąd 6 świec - rok temu wymieniałem wszystkie świece na nowe oryginalne, więc postanowiłem tym razem wymienić moduł świec kupiłem nowy moduł BERU i go zamontowałem, pokasowałem błędy pojeździłem kilka dni i wyskakuje mi teraz błąd modułu " 4203 glow control unit" czy to oznacza że moduł jest wadliwy i nie działa ? czy tez zgłasza jakiś problem ale świece grzeje normalnie ? bo mam wrażenie że auto rozgrzewa mi się szybciej niż przed wymianą modułu ( a gdzieś czytałem że świece do grzewają silnik do temperatury silnika 30 stopni). Zrobiłem jeszcze test inpą włączyłem i wyłączyłem swiece (glow relay Activate oraz glow relay switch off)ale żadne błędy nie wyskoczyły. i teraz nie wiem czy moduł działa jak powinien czy jest wadliwy ? proszę o pomoc

 

Mam ten sam problem. Auto X5 E53 3.0D. Przed naprawą sterownika - błąd sześciu świec. Sterownik rozebrałem, jeden przewodzik od zasilania przerwany. Naprawiłem wszystkie na nowo, pomiary miernikiem prawidłowe. Po podłączeniu zasilania 12V na stole przejście na świece około 8V. Montaż do samochodu. Podłączenie komputera a tu błąd 4203/48. Kasowanie nic nie daje. Jest lato 30 st C, i nie jestem pewien co jest nie tak. Jak poradziłeś z tym błędem. Jak możesz to się podziel wiedzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wymieniałeś wszystkie druciki, czy tylko jeden? Nie uszkodziłeś przy tym trzech ostatnich połączeń od komunikacji DDE ze sterownikiem. One powodują taki błąd.

Sterownik potrzebny jest o każdej porze roku. Latem świece też grzeją tylko mniejszą mocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałeś wszystkie druciki, czy tylko jeden? Nie uszkodziłeś przy tym trzech ostatnich połączeń od komunikacji DDE ze sterownikiem. One powodują taki błąd.

Sterownik potrzebny jest o każdej porze roku. Latem świece też grzeją tylko mniejszą mocą.

 

Swiece zarowe przydaja sie jedynie w zimie ponizej 3 stopni. Jak grzeja wyskakuje ci ikona swiec zarowych na zegarach i napis na ekranie radia "preheating enigne..".


nigdy mi to nie wyskoczylo powyzej 3 stopni celsjusza.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To że ikonka wyskakuje, to znaczy, że auto opóżnia start, żeby poczekać do dogrzania i informuje cię o tym. Poniżej tej temperatury świece grzeją pełną mocą. Po to jest ten sterownik, żeby świece nie grzały non stop na max tylko dostosowywały moc grzania do temperatury silnika. Świece z tego co pamiętam wyłączają się, gdy tempetura silnika jest powyżej 75 stopni dla silników z DDE7, czyli Nx7. Dla silników z DDE6 czyli Mx7 wyglada to tak:

The quick-start glowplugs are designed for a voltage of between 5.3 and 7.8 Volts. In the initial heating stage, system voltage may also be applied for a short time.


The essential differences from the glowplug systems on previous models are as follows:


- control of the glowplugs is by pulse width modulation

- the glowplug relay has been dispensed with and its function taken over by electronic output stages on the glowplug control unit

- an emergency glowplug function has been introduced

- quick-start glowplugs have been introduced

- each of the four glowplug circuits can be diagnosed individually


Function

The glowplug control unit communicates with the DDE control unit via the bit serial data interface.


The required heating output is determined by the DDE control unit on the basis of the following operational parameters:

-Coolant temperature

-Vehicle voltage

Two other operational parameters determine the point at which glowplug function is activated and deactivated:

-Engine speed

-Fuel injection rate

The DDE control unit transmits the heating request to the glowplug control unit via the bit serial data interface. The glowplug control unit puts the request into effect by activating the glowplugs by means of a pulse-width modulated signal. In addition, the glowplug control unit sends diagnostic and status information back to the DDE control unit.


Preheating

At coolant temperatures below 25 °C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25 °C.


Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0 °C.


After-heating

At coolant temperatures below 30 °C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.


Start preheating

Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że ikonka wyskakuje, to znaczy, że auto opóżnia start, żeby poczekać do dogrzania i informuje cię o tym. Poniżej tej temperatury świece grzeją pełną mocą. Po to jest ten sterownik, żeby świece nie grzały non stop na max tylko dostosowywały moc grzania do temperatury silnika. Świece z tego co pamiętam wyłączają się, gdy tempetura silnika jest powyżej 75 stopni dla silników z DDE7, czyli Nx7. Dla silników z DDE6 czyli Mx7 wyglada to tak:

The quick-start glowplugs are designed for a voltage of between 5.3 and 7.8 Volts. In the initial heating stage, system voltage may also be applied for a short time.


The essential differences from the glowplug systems on previous models are as follows:


- control of the glowplugs is by pulse width modulation

- the glowplug relay has been dispensed with and its function taken over by electronic output stages on the glowplug control unit

- an emergency glowplug function has been introduced

- quick-start glowplugs have been introduced

- each of the four glowplug circuits can be diagnosed individually


Function

The glowplug control unit communicates with the DDE control unit via the bit serial data interface.


The required heating output is determined by the DDE control unit on the basis of the following operational parameters:

-Coolant temperature

-Vehicle voltage

Two other operational parameters determine the point at which glowplug function is activated and deactivated:

-Engine speed

-Fuel injection rate

The DDE control unit transmits the heating request to the glowplug control unit via the bit serial data interface. The glowplug control unit puts the request into effect by activating the glowplugs by means of a pulse-width modulated signal. In addition, the glowplug control unit sends diagnostic and status information back to the DDE control unit.


Preheating

At coolant temperatures below 25 °C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25 °C.


Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0 °C.


After-heating

At coolant temperatures below 30 °C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.


Start preheating

Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.

 

Te swiece sa tylko do odpalania samochodu. Diesel ma problem z odpalaniem tylko ponizej 0 jak jest -5 czy -10. Jak jest powyzej 2-3 stopni dobry silnik zapali na strzala. U mnie nawet jak sterownik byl padniety kiedys , a bylo -7 to auto palilo na strzala, a pre heating wlaczalem manualnie sam elektronicznie przyciskiem START STOP. wlaczyc zaplon - 3 razy szybko przycisk start wlaczysz manualnie grzanie swiec zarowych niezaleznie od tego co poda sterownik. Tak jest w roczniku 2006 nie wiem jak tam polifty. Mozesz sobie obadac to nawet. pozdro


Aha i jak 3 razy nacisniesz szybko start po wlaczeniu zaplonu 1 nacisnieciem to grzejesz swiece zarowe bez odpalania samochodu i mozesz je grzac kilka razy i dopiero odpalac auto. U mnie tak bylo i z tego korzystalem jak sterownik byl padniety.


Dlatego jak masz PRE LCI jest -5 masz padniety sterownik i myslisz tragedia - mylisz sie kolego nadal mozesz manualnie uruchamiac grzanie swiec zarowych :D poprostu robisz manualnie przyciskiem to co sam samoczynnie powinien automatycznie zrobic sterownik, ktory masz uszkodzony :8) inzynierowie BMW sprytnie ukryli ta funkcje malo kto o niej wie :D


Oczywiscie po czasie wrzucilem sobie sterownik swiec nówka beru za 220 pln ale praktycznie cala zime grzalem sobie swiece manualnie i nigdy nie bylo problemu :)) po zmianie sterownika wiadomo wszystko automatem ;)) nie trzeba juz nic naciskac przed odpalaniem po kilka razy.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Domino92 nie jestem z tych co sie wykłócają, ale nie ma znaczenia czy preLCI czy LCI. W silnikach Nx7 zmienił sie sposób komunikacji i tyle. Jakby świece miały grzać na maxa non-stop, to by zastosowali przekaźnik, jak to było w E46 bez CR. Doczytaj zainteresuj się po co jest sterownik i pogadamy. Możesz też jeździć z odpaloną apką bimmer-tool, zakładka LIVE DATA i odpalonymi paramatri grzania świec. Będziesz widział jak mocno w danym momencie grzeją. Na teraz ustalmy, że ty masz rację, a ja mam spokój :lol:


P.S. Każdy sprawny diesel BMW powinien zimą do -10 odpalać, poniżej zaczynają się schody. Już dawno świece żarowe nie służa tylko do odpalania. Mają za zadanie poprawić parametry spalin na znym silniku. Chodzi o ekologię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cytuj bezpośrednio pod postem


Mi chodzilo tylko o to, ze jak masz padniety sterownik to nawet nie warto sie tym przejmowac, bo auto ci odpali na strzala i bedzie jezdzic tak samo jak z sprawnym sterownikiem. Wiadomo po jakims czasie sobie wrzucisz nowy i tyle. Chodzilo mi by bardziej pokazac, ze to nie jest usterka krytyczna, a nawet sa sposoby by manualnie wlaczac grzanie swiec w zimie majac padniety sterownik.


Ekologia w E60 jest zrozumiala, widzimy dzisiaj do czego to wszystko dazylo. Pewnie za 30 lat diesel bedzie tylko milym wspomnieniem.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie świece grzeją do czasu osiągnięcia temperatury około 45st. Bez wzgledu na temperaturę zewnętrzną.

Najpierw mocno a z czasem coraz słabiej.

Tak ma być i to wyrównuje pracę silnika na zimno.

Jak mi padła jedna świeca to czułem na wolnych obrotach lekkie drgania na zimnym.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak wszystko jest sprawne to odpali i przy -15

Ale jak już wtryski nie są idealne to bieda przy -10.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Cześć, nim zabiorę się za naprawę, problem leży w braku grzania świec i braku jakiekolwiek błędu w dde ( sprawdzanw inpa i ista) świece i sterownik wymienione w ASO 2 lata temu lecz kabel nie. Uszkodzenie kabla zasilającego sterownik może powodować brak błędu i nie grzania świec ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak dawno nie wymieniałeś świec to warto komplet kupić. Świece z czasem słabiej grzeją. Producenci świec, z tego co pamiętam, zalecają wymianę co 60 tys km.

Sterownika, na 100%, czy jest sprawny, miernikiem nie sprawdzisz. Musisz go otworzyć. Główną usterkę, czyli oderwane kabelki od plusa lub pojedynczych świec tak. Ale w takim przypadku, podczas diagnostyki, masz błąd wszystkich świec lub pojedynczych.

Sam kabel zasilający w 6 cylindrówkach potrafi być uszkodzony, upalony. W czterocylindrókach jest o te dwie świece mniej i szczerze to nie słyszałem nigdy żeby padł.

Czym diagnozujesz auto? Skąd wiesz że świece nie grzeją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.