Skocz do zawartości

[F30] Maglownica - wymiana czy regeneracja?


ipozaup

Rekomendowane odpowiedzi

Rano jak jadę i auto jest zimne zachowuje się jakby z salonu wyjechało. Po przejechaniu 30 km zawieszenie się odzywa. Może to wahacz? Miał ktoś podobny problem i sobie z tym poradził?

 

Zgadza się - problem pojawia się po rozgrzaniu auta, jak jest cieplej to oczywiście problem zaczyna pojawiać się szybciej. Tzn. jest to właściwie związane z pracą samej maglownicy - ona się nieźle rozgrzewa i na gorąco wali. U mnie na razie stuki nieśmiało wróciły przy obecnych temperaturach. Powoli zbieram się do zrobienia tylko jeszcze nie wiem jak - czy wymiana (zregenerowany gotowiec lub "nówka" sztuka), czy regeneracja mojej.

Ale też mnie zastanawia dlaczego problem występuje tylko przy mocno dodatnich temperaturach. Tak jakby jakiś smar w środku zaczął "płynąć" i brakuje szczelności :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 165
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

czy tak trudno zacząć od zestawu naprawczego ori BMW za 100 PLN + jak ktoś chce mieć prostą robotę to dokupić jeszcze klucz patentowy za 100 PLN?


https://allegro.pl/oferta/oryginalny-zestaw-naprawczy-przekladni-kier-bmw-10585641802

https://allegro.pl/oferta/nowy-oe-smar-fb-1-przekladnia-kierownicy-bmw-z-aso-10182572904?reco_id=0a380452-cf3d-11eb-8d20-b02628c80a20&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b2d7366fdd6604cf017

https://allegro.pl/oferta/klucz-nakretki-przekladni-kierowniczej-bmw-f30-f31-10438034005

w ostatniej aukcji nawet jest manual PDF czynności serwisowych BMW do ściągnięcia


wymiana w F25 (lepszy opis)



F30 niestety anglik, w naszych jest prościej, bo od góry da radę wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest ktoś na forum kto miał w aucie objaw stukania po nagrzaniu auta w pobliżu lewego koła i po wymianie/regeneracji przekładni problem ustąpił?

Ja miałem objaw dokładnie taki jak opisany ale tu pomogła wymiana drążków kierowniczych po obu stronach, drążki na samochodzie nie wykazywały zużycia ale po demontażu i sprawdzeniu "na stole" był luz i jak się guma nagrzała to stawała się bardzie miękka i wtedy stukało. Przy okazji proszę sprawdzić czy słychać stuki na postoju jak zabujasz przodem wtedy gdy już słyszysz stuki podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy jest ktoś na forum kto miał w aucie objaw stukania po nagrzaniu auta w pobliżu lewego koła i po wymianie/regeneracji przekładni problem ustąpił?

Ja miałem objaw dokładnie taki jak opisany ale tu pomogła wymiana drążków kierowniczych po obu stronach, drążki na samochodzie nie wykazywały zużycia ale po demontażu i sprawdzeniu "na stole" był luz i jak się guma nagrzała to stawała się bardzie miękka i wtedy stukało. Przy okazji proszę sprawdzić czy słychać stuki na postoju jak zabujasz przodem wtedy gdy już słyszysz stuki podczas jazdy.

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest zestaw do: Komplet naprawczy sprawdza się tylko w

przypadku układów kierowniczych Thyssen

(High i Sport)


A ja mam ZF, a więc nie zawsze tak łatwo.

 


OK, a czy nie da rady wymienić na próbę tego docisku, czy w ZF jest to niewymienialne?


tak z ciekawości, do jakich wersji wyposażenia ZFa wkładali?, ja mam w opisie wyposażenia SERVOTRONIC (nie jest to SPORT) i siedzi Thyssen w takim razie - czy to nie tym się ma?

o tyle to dziwne bo SERVOTRONIC to pomysł ZFa i myślałem że mam ZFa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Części nie będą pasować, inna średnica.


Jak jest u Ciebie - sprawdź organoleptycznie. Śrubę widać z komory silnika od góry. W wątku były zdjęcia obu.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, widać od góry że u mnie jest ta nakrętka z 3 dziurami, więc wychodzi na to że to Thyssen


tyle że jak mam wpisane wyposażenie SERVOTRONIC to się poprostu zastanawiam dlaczego to nie ZF bo to ta firma wymyśliła SERVOTRONIC

a idąc dalej dla potomnych to po czym rozróżnić czy jest przekładnia ZF czy Thyssen? tylko po tych nakrętkach najłatwiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

najłatwiej to chyba jednak po VIN sprawdzić w ETK jaki jest producent

teraz zerknąłem - zestaw naprawczy jest dla przekładni high i sport Thyssena

o ile sport jest oznaczona w ETK, o tyle high nie wiem

niech się jeszcze ktoś wypowie zanim bez sensu kupisz zestaw naprawczy - albo zapytaj Maćka z czescidobmw.pl


podejrzewam, że na samej przekładni też jest oznaczenie, ale pewnie trzeba się rzucić pod auto, bo z góry chyba nic nie widać

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy jest ktoś na forum kto miał w aucie objaw stukania po nagrzaniu auta w pobliżu lewego koła i po wymianie/regeneracji przekładni problem ustąpił?

Ja miałem objaw dokładnie taki jak opisany ale tu pomogła wymiana drążków kierowniczych po obu stronach, drążki na samochodzie nie wykazywały zużycia ale po demontażu i sprawdzeniu "na stole" był luz i jak się guma nagrzała to stawała się bardzie miękka i wtedy stukało. Przy okazji proszę sprawdzić czy słychać stuki na postoju jak zabujasz przodem wtedy gdy już słyszysz stuki podczas jazdy.

 

No więc dzisiaj z mechanikiem po nagrzaniu samochodu szukaliśmy przyczyn stuków. Całe zawieszenie oraz układ kierowniczy wszystko ciasno spasowane. Stuki o podobnym dźwięku jak w czasie jazdy pojawiły się przy kręceniu kierownicą prawo/lewo. Wygląda na to że coś w środku magla ma luz. Mam magiel 7818974444 ale realoem nie pokazuje takiej części. To jest maglownica ZF. Nie wiem czy nie zdecyduję się na regeneracje w znanym mi i polecanym przez mechanika zakładzie. Dam znać z początkiem sierpnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój magiel też czeka porządna regeneracja, bo dokręcanie śruby niewiele jednak daje. Przekręciłem już pewnie z pół obrotu, a stuki nadal są (choć wydaje mi się, że trochę inne, jakby jednak ten luz się trochę skasował) - kiera nadal chodzi chodzi tak samo i sama wraca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie siedzi maglownica z dekielkiem na nakrętkę 17. Serwisy twierdziły, że zestaw naprawczy pasuje. Zamówiłem i sprawdziłem, średnica jest inna. U mnie stukanie występowało po przejechaniu większej ilości km Ok 100 u jazdy w korku Dokręciłem teraz bardziej i jak narazie stukanie nie występuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie stukanie występowało po przejechaniu większej ilości km Ok 100 u jazdy w korku Dokręciłem teraz bardziej i jak narazie stukanie nie występuje.

 

Jak wcześnie wyłapałeś te stuki, to może dokręcenie śruby spowoduje, że będzie dobrze. U mnie już chyba za późno, bo dość długo mi stukało. Ale dziś temperatura otoczenia spadła i stuków praktycznie nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem,

Macie jakiś patent na tą nakrętkę z trzema dziurami? Mam już nowy zestaw na stole, ale zastanawiam się jak to ugryźć. Czy jednak zamówienie patentowego klucza będzie nieuniknione?:)

Jak dokrecacie, na równo? Czy jakiś inny patent?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Siema, mnie też niestety dopadł problem z maglownica. Słychać wyraźnie stuki z prawej strony na mniejszych krótkich nierównościach

, zawias dokładnie sprawdzony, na 100% winna maglownica.



Teraz pytanie do was, gdzie w Krakowie jest ktoś pewny kto zregeneruję to tak jak należy, zależy mi na tym żeby dawali gwarancja na to. Póki co dzwoniłem do znajomego mechanika który ma zaprzyjaźnioną firmę zajmująca się tylko maglownicami i stwierdził że nikt tego się nie podejmnie tylko w grę wchodzi używana dokładnie z tym samym numerem części lub nowa (koszt pewnie z 5k)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz pytanie do was, gdzie w Krakowie jest ktoś pewny kto zregeneruję to tak jak należy, zależy mi na tym żeby dawali gwarancja na to.

 

Każda firma regenerująca daje gwarancję - jak nie daje to jakaś lipa nie firma.

 

Póki co dzwoniłem do znajomego mechanika który ma zaprzyjaźnioną firmę zajmująca się tylko maglownicami i stwierdził że nikt tego się nie podejmnie tylko w grę wchodzi używana dokładnie z tym samym numerem części lub nowa (koszt pewnie z 5k)

 

Używana to loteria - nie wiesz, co kupujesz i jak długo pożyje. Masz auto z 2013, więc kupić magiel mało zużyty do tego rocznika może być ciężko. Nowa to niestety więcej niż 5k :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Witam,


Czy próbował ktoś dokręcać tą śrubę magla Boscha ?

 

Dokręciłem - może jest minimalnie lepiej, ale chyba za późno się do tego zabrałem.

 

Dzięki,


U mnie lekko słychać na zapłonie kręcąc lewo prawo i dwa razy na trasie > 500km stukała, no nic spróbować nie zaszkodzi :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

I mnie dopadło.


Ponoć mam magiel ZF a z historii pojazdu pobranej w ASO wynika, że miałem akcję serwisową i zastosowano zestaw naprawczy - dobrze odczytuje?


https://www.fotosik.pl/zdjecie/f5c76369ec22aa56


pytanie czy można jeszcze raz zastosować zestaw? Objaw na razie jest taki, że występuje pojedyncze stuknięcie z lewej jstrony przy podjeździe w garażu lub zjeździe z krawężnika.


Ewentualnie może ktoś poleci gdzie w okolicach Warszawy można z powodzeniem zregenerować i wymienić magiel (o ile to magiel:) ) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.