Skocz do zawartości

jonny27uk

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    330D Stage 1
    https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=353892

Osiągnięcia jonny27uk

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Siema wszystkim, mam dziwny problem z tylnymi kołami. Mianowicie jakoś od listopada, slychać podczas jazdy było nietypowy szum opon z tyłu, był nierównomierny, cós jakby koło biło, wraz z wzrostem prędkości dzwięk narastał, czuć też delikatne wibracje. Dokladniej pacjent to f30 330d Koła orginalne m-sport 8.5x19 opony Michelin Pilot Sport 4S 255/35/19 nie runflat. Z tyłu założone były dystanse 15mm wraz z dluższymi śrubami. Opony mam od kwietnia 2020, dystanse tak samo, nigdy żadnych problemów nie było, auto zrobiło dystans okolo 20000km bez żadnych dziwnych odglosów i wibracji. Mniej wiecej od listopada 2021 się zaczęło, na początku myślałem że może koła żle wyważone, wyważane byly 3 razy, za każdym razem gdzie indziej, oczywiście za każdym razem wszystko było w njak najlepszym porządku, zero bicia, obydwie felgi są proste, nigdzie nie uderzone, auto normalnie jeżdzone. Póżniej myślałem że winne są dystanse, założyłem inne mniejsze raz 12mm, drugi raz 5mm na seryjnych śrubach, problem dokładnie taki sam. Ostatecznie zacząłem podejrzewać że winne są opony, może jakaś wada itp. jako że w listopadzie było na tylnych oponach 4mm bieżnika stwierdziłem że dojeżdze je do końca i kupie nowe. Dwa tygodnie temu, zakupiłem dokładnie takie same Michelin PS4S ten sam rozmiar, rok produkcji 2021, nie run flat. Założone, wyważone, oczywiście maszyna wyważająca 0g z dwoch stron czyli perfekt. Niestety problem dokładnie taki sam, lekkie wibracje powyżej 50mil i ten nierównomierny szum . Dzisiaj ściągnełem dystanse, powieszchnia styku koł z tarczą jest czysta, tarcze nowe w 2021, śruby nowe oem samocentrujące, koło założone prawidłowo, śruby dociągnięte 120nm oczywiście po przekątnej, problem taki sam. Jakieś rady, co to może być lub co jeszcze byt można było sprawdzić ?? Nie chce szybko zajechać nowych opon bo tanie nie były :( tu zamieszczam filmik jak to wygląda po podniesieniu auta, widać dokładnie delikatne bicie opony, z drugiej strony jest dokładnie to samo
  2. Siema, mnie też niestety dopadł problem z maglownica. Słychać wyraźnie stuki z prawej strony na mniejszych krótkich nierównościach , zawias dokładnie sprawdzony, na 100% winna maglownica. Teraz pytanie do was, gdzie w Krakowie jest ktoś pewny kto zregeneruję to tak jak należy, zależy mi na tym żeby dawali gwarancja na to. Póki co dzwoniłem do znajomego mechanika który ma zaprzyjaźnioną firmę zajmująca się tylko maglownicami i stwierdził że nikt tego się nie podejmnie tylko w grę wchodzi używana dokładnie z tym samym numerem części lub nowa (koszt pewnie z 5k)
  3. Dzięki wielkie za info, na piątek umówiłem się z specem od klimatyzacji, zobaczymy czy coś znajdzie.
  4. Niestety nie, ale dziwi mnie że do tych 20 minut jest wszystko ok, a póżniej jakby gdzieś coś sie zatkało
  5. Siema wszystkim, Mam dziwny problem z klimatyzacją, mianowicie po około 20 minutach jazdy z włączona klimatyzacją nawiew powietrza jakby słabnie, tzn. Po uruchomieniu silnika, włączeniu klimy leci bardzo zimne powietrze z nawiewów ( klima ładowana w zeszłym roku) juz na poziomie 2 wyczuwalnie wieje z nawiewów, po około 20 minutach jazdy ledwie jest czuć jak wieje, nie pomaga włączenie obiegu wewnętrznego ani tryb auto, nawet na maksymalnym 7 poziomie czuć jak wcześniej na poziomie 2. A to przy obecnych temperaturach jest bardzo uciążliwe przy jeździe autostrada. Sprawdzałem filtr przeciwpyłowe, jest czyściutki, wiatrak także słychać że pracuje tak jak powinniem, nie pomaga także regulacja z których nawiewów ma wiać. Ma ktoś może jakiś pomysł co to może być?
  6. Siema wszystkim, Myśle o dołożeniu dodatkowego akumulatora w bagażniku żeby zasilić wzmacniacz. Seryjnie jest dwuletni 90Ah agm, ale niestety po podłączeniu wzmacniacza Hifonics Collosus o mocy 3000w rms (pobór prądu do 300 amper) seryjna instalacja nie jest w stanie utrzymać napięcia powyżej 12v. Przy poprzednim wzmacniaczu DLS A6 (120amper) nie było żadnego problemu z zasilaniem. Myślę o dołożeniu dodatkowego litowego aku coś takiego https://www.alpha-batteries.co.uk/12v-20ah-poweroad-base-lithium-lifepo4-battery/ Z forum Car Audio wiem że takie litowe 20AH powinno dać sobie rady, kable zasiląjace oczywiście to podwójne 50mm Wiem że trzeba będzie kodować żeby alternator ładował te 110ah a nie seryjne 90. Można to zrobić poprzez biummercode?? Z góry dzięki za info
  7. Siema wszystkim, zastanawiam się czy ktoś może próbował opon 235 40 19 na przodzie zamiast seryjnych 225 40 19?? Różnica w profilu to 1.19%, opona będzie 4mm wyższa od seryjnej. Felgi standardowe z m-pakietu, na przodzie mam założone dystanse 12mm a plan jest założyć sprężyny H&R -40m. Na ten moment nic nie obciera, Z forum UK wiem że po obniżeniu też będzie ok, ale na oponach 225, nikt nie miał 235 na takim setupie dlatego może ktoś z was próbował?? Chce spróbować 235 gdyż seryjna 225 ma lekki strech z przodu to szersza powinna być w sam raz, a i w tym momencie 235 jest w promocji (nie wiadomo czemu 225 nie :( ) Z góry dzięki za info, Pozdro
  8. Siema, dzisiaj wracając z zakupów, zauważyłem że klapka wlewu paliwa jest otwarta. Niestety nie da się jej zamknąć, nie mam tego charakterystycznego "kliku" gdzie klapka się blokowała. Wygląda na to, że nie działa mechanizm do zamykania :cry: Jedynym sposobem zamknięcia klapki, jest jej przytrzymanie ręką i zamknięcie auta co uruchamia bolec blokujący wewnątrz klapki (tak czy inaczej klapka lekko odstaje) Miał ktoś podobny problem?? ewwentualnie jakieś rozwiązanie albo numer częśći którą trzeba wymieńić??
  9. Siemanko wszystkim, czy ma ktos moze schemat polaczen z wzmacniacza z zestawu HK?? Planuje upgrade audio, po dluzszych poszukiwaniach zdecydowalem ze na przod trafi zestaw Eton B100W + suby Audio System X200BMW PLUS EVO (ta mocniejsza wersja) Mam tez wzmacniacz Pioneer GM-D8604 4 kanalowy akurat na suby + zestaw przod. Do tego oczywiscie beda wytlumione drzwi matami, centralny glosnik odepne jak rowniez glosniki z tylnej polki Na poczatek wzmacniacz chce podlaczyc pod seryjny HK wejsciami high input, wiem ze to nie najlpesze rozwiazanie ale musi starczyc tymczasowo poki nie wpadnie dodatkowa gotowka, planujue w pozniejszym czasie sprawic sobie Dsp Pioneer DEQ-S1000A i ogarnac wszystko jak nalezy Potrebuje sie wpiac w seryjny wzmak w przednie wejscia na glosiki zeby pusicic syngal na wzmaka, rowniez glosniki z tylnej polki posluza jako sygnal do drugiego wzmacniacza ktorym bedzie prawdopodobie Hifonics Brutus BXX2400.1D i dwa suby Re Audio SXX10 w customowej skrzyni
  10. 0-200 lekko ponad 18 :) Bradzo przyjemnie sie tym jezdzi, z ciekawostek dzisiaj wracajac do domu na autostradzie dostawil sie do mnie nowy mustang 5 litrowy :), do 240kmh szlismy niemal rowno z bardzo lekka przewaga forda, alez bylo zdziwienie dwoch panow w fordzie jak bmw siedzialo im na zderzaku:)))
  11. WItam wszystkich :) Chcialem sie pochwalic moim nowym nabytkiem :D BMW 330D 2013 rok M-Pakiet Auto mialo dwoch wlascicieli, z czego ostatni (Pozdrwaiam Andrzej :D ) niesamowicie dbal o autko. Najechane ma 75tys mil, Full service History i mega dobre wyposazenie: -adaptywne Bixenony -Adaptywne zawieszenie -Asystent parkowania + kamera cofania -Navi Professional -Fotele elektrycznie sterowane z pamiecia -Szyberach -Audio Harman Kardon -hamulce M Sport Autko mialo wymienany Egr, i hamulce przod i tyl na nowki w tamtym roku, serwis byl robiony co kazde 7k mil W miejsce standardowych 18 weszly pomalowane na czarno 19 z proper oponami Michelin Pilot Sport 4S na obu osiach Autko jest po wizycie w uwazanej za jedna z najlepszych w Uk Ecutune, zostala uszyta mapka specjalnie pod ten motor ktora wyplula 315.5KM / 630Nm Jestem niesamowicie zadowolny z tego jak to sie odpycha, rowniez spalanie na poziomie srednio 8 litrow/100km przy mieszanej jezdzie jest mega jak na te osiagi. Tutaj mam filmik jak to sie odpycha od 0-200 https://youtu.be/NEf3a3bbXZk Autko jest niesamowicie dobrze utrzymane, zero rys, wgniotow, zero halasow po prostu igla, wnetrze wyglada jak nowe:) Z planow odnosnie autka to na pewno utrzymywanie go w stanie jak najlepszym :) Na pewno wleci tez do lata dokladka przedniego zderzaka, maly lip na tylna klape, no i najwazniejsze, cos musze zrobic z tym beznadziejnym sprzetem Harman Kardon gdyz gra to beznadziejnie (w wszystkich poprzednich autach mialem customowe instalacje) Pozdrawiam Wszystkich Jurek
  12. A jak silnik/skrzynia znosi chip turning? Niby odydwie sztuki ktore mam upatrzone maja serwis w BMW, ale i tak pierwsze co auto będzie miało pełny serwis. Zaraz po tym mam znajomego w firmie która zajmuje się chip tuningiem, oferują 300km/600nm w dobrej cenie z hamownia przed i po.
  13. witam serdecznie wszystkich forumowiczow, jest to moj pierwszy post tutaj :)) Nosze sie z zamiarem na przeciagu tygodnia kupna Bmw. Wersja ktora mnie interesuje to 330d W M pakiecie z skrzynia auto. Mieszkam na stale w UK, to tez po przewertowaniu przes weekend pewnie z 200 roznych ogloszen znalazlem dwie "sztuki" ktore mi odpowiadaja. Obydwia autka sa od drugich wlascicieli, z ksiazka serwisowa z BMW, przebiegi 60k mil, czyli 100tys km. Nawigacja duza, 19 felgi z hamulcami pakietami M, Audio H&K, Bi-Xenony Duzo o BMW niestey nie wiem, mialem w przeszlosci 9 Hond, Nissana takze bedzie to moj pierwszy Niemiec :) Tutaj pojawia sie podstawowe pytanie, na co szczegolnie zwrocic uwage przy kupnie?? Wiem ze silniki 3.0 maja ogolnie dobra opinie, ale niestety tyle w temacie. Jak wyglada awaryjnosc jednostki napedowej, jak ze skrzynia. Nie chce sie narazic na jakies mega dodatkowe koszty. Z planow co do auta na pewno chce doposazyc w ekran z andoidem, cos dolozyc od siebie w sprawie audio i w pozniejszym czasie zrobic Remap. Z gory wiekie dzieki za wszystkie rady!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.